Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2019, 19:41   #81
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Misschien heb je wel een sterke man nodig om zaken te veranderen.
Volgens het model van de "liberale democratie" zie je een vlugge opvolging van politici, maar de echte machthebbers achter de schermen blijven altijd dezelfde. Hier zijn dat voornamelijk de werkgevers, de banken, en de dinosaurussen en opiniemakers (bvb. Verhofstadt, Charles Michel, etc.)
Wat je ook ziet in België bvb. is dat de zoon (of dochter) gewoon de vader opvolgt, de vader zoekt dan meestal een lucratieve job in de bedrijfswereld terwijl hij zoon of dochterlief adviseert. Trouwens deze figuren, de industrie en het bankwezen, dat is een grote incestueuze boel. In derde wereld landen gaat dat nog veel verder, heb je letterlijk enkele families die de economie overheersen, en die uiteraard hun handpoppen hebben in de politiek. Enkel een sterke man met een grote populariteit kan dit doorbreken.
Een sterke man kan de macht van de elite beter breken dan jonge, onervaren politici.
Om het voorbeeld van Poetin te nemen, zowel de Amerikanen, de Israëli (voor het aan de macht houden van Assad, ondanks al de moeite die zij en hun handpoppen in de VS en Europa gedaan hebben om dat land in de afgrond te duwen), verschillende oligarchen, etc. willen wraak voor de manier waarop Poetin hun belangen doorkruiste in het belang van Rusland.

Je ziet dikwijls wanneer die sterke man sterft of aftreed, het land terug naar af is. Zag je in Egypte toen Nasser stierf.
Ja, het was slim geweest een goede opvolger te zoeken (dat hebben Fidel en Raul gedaan) of zoals in China een sterke partij uit de grond te stampen. Maar in Bolivia was de revolutie nog lang niet voltooid, en de oude garde nog erg machtig. Het is niet gezegd dat een opvolger die de baas zou kunnen.

We zullen het vlug weten, MAS heeft blijkbaar een akkoord gesloten met de zelfverklaarde interim president voor vlugge nieuwe verkiezingen. Voorwaarde is dat Moreno niet meedoet. Ongetwijfeld zal Moreno hiervoor zijn toestemming hebben gegeven, om het land te behoeden voor een burgeroorlog. Dus nu zal er vlug een opvolger moeten klaargestoomd worden.
Meneer Tomm,

Ik nu tijdelijk te gast in Europa om als economisch vluchteling geld naar mijn familie op te sturen. Ik heb het geluk dat ik een EU paspoort heb en met ca. 4 maanden werken, hoop ik, voldoende heb verdiend om de overige 8 maanden een goed leven te hebben in een Zuid Amerikaans land waar het bloedheet en vochtig is en men Nederlands spreekt. Dus heb ik in tegenstelling tot veel van mijn buren geluk. Deze genoemde situatie is direct herleidenaar een zgn strongman die in de jaren 80 Cubanen het land uit heeft getrapt en 20 jaar later op schoot zat bij Chavez en Morales en nu er een andere wind waait vriendjes met onze grote vriend Bolsonaro wil worden. Ik heb het gewoon niet op met deze mensen ; al is het maar voor reactie entegenreactie. Deze lieden polariseren complete samenlevingen.


Zoals eerder vaak door mij verkondigd ben ik een voorstander van een basisinkomen en groot voorstander om nutteloze overheidsdienaren ontslaan. Dergelijke lieden stemmen bij de gratie van de zgn strong man en helpen een econome om zeep. Ondernemers gaan koppie onder. Ik ga niet in details treden. Echter zodra ik zie dat een dicator of strongman een stijve krijgt voor (zijn) nationale vlag of een voorliefde voor militaire parades en volkslied dan ben ik klaar met dergelijke lieden.

Bolivia is verworden tot een land van corrupte eikels die de brutaliteit hebben om het leven van blanken danig te verzuren, ongeacht wat voor werk ze doen, denk ik. Trek een vergelijking met Venezuela.

Ergens is het triest dat zo'n schurk als nu aan de macht nodig was om die opper eikel Morales van zijn troon te stoten.

Een basisinkomen voor iedereen, het massa ontslag van overheidsdienaren, zou de veel betere optie juist zijn ; echt. EN maximaal 10 jaar regeerzucht voor een president — anders ballingschap.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 november 2019 om 20:11.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 20:17   #82
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 november 2019 om 20:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 20:46   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Meneer Tomm,

Ik nu tijdelijk te gast in Europa om als economisch vluchteling geld naar mijn familie op te sturen. Ik heb het geluk dat ik een EU paspoort heb en met ca. 4 maanden werken, hoop ik, voldoende heb verdiend om de overige 8 maanden een goed leven te hebben in een Zuid Amerikaans land waar het bloedheet en vochtig is en men Nederlands spreekt. Dus heb ik in tegenstelling tot veel van mijn buren geluk. Deze genoemde situatie is direct herleidenaar een zgn strongman die in de jaren 80 Cubanen het land uit heeft getrapt en 20 jaar later op schoot zat bij Chavez en Morales en nu er een andere wind waait vriendjes met onze grote vriend Bolsonaro wil worden. Ik heb het gewoon niet op met deze mensen ; al is het maar voor reactie entegenreactie. Deze lieden polariseren complete samenlevingen.


Zoals eerder vaak door mij verkondigd ben ik een voorstander van een basisinkomen en groot voorstander om nutteloze overheidsdienaren ontslaan. Dergelijke lieden stemmen bij de gratie van de zgn strong man en helpen een econome om zeep. Ondernemers gaan koppie onder. Ik ga niet in details treden. Echter zodra ik zie dat een dicator of strongman een stijve krijgt voor (zijn) nationale vlag of een voorliefde voor militaire parades en volkslied dan ben ik klaar met dergelijke lieden.

Bolivia is verworden tot een land van corrupte eikels die de brutaliteit hebben om het leven van blanken danig te verzuren, ongeacht wat voor werk ze doen, denk ik. Trek een vergelijking met Venezuela.

Ergens is het triest dat zo'n schurk als nu aan de macht nodig was om die opper eikel Morales van zijn troon te stoten.

Een basisinkomen voor iedereen, het massa ontslag van overheidsdienaren, zou de veel betere optie juist zijn ; echt. EN maximaal 10 jaar regeerzucht voor een president — anders ballingschap.
Als ik je eerste zin lees, vraag ik me af wat het verschil is met al de honderdduizenden paupers die proberen door migratie een beter economisch bestaan te vinden in het westen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 20:50   #84
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Misschien heb je wel een sterke man nodig om zaken te veranderen.
Volgens het model van de "liberale democratie" zie je een vlugge opvolging van politici, maar de echte machthebbers achter de schermen blijven altijd dezelfde. Hier zijn dat voornamelijk de werkgevers, de banken, en de dinosaurussen en opiniemakers (bvb. Verhofstadt, Charles Michel, etc.)
Ik ben niet zo voor dat "sterke man"-model. Veelal staat of valt de natie op 1 enkele persoon en als die komt te overlijden of op een andere manier vh toneel verdwijnt dan kan dit vaak gepaard gaan met chaos. Een beetje te vergelijken met een bedrijf dat door een getalenteerde ondernemer werd opgestart maar zijn nazaten beschikken niet over dezelfde kunde.

Ik denk dat het beter is om te investeren in structuren die continuiteit verzekeren. Checks and balances. Dat dit evenwicht vaak verstoord wordt is helaas een feit. Maar met despoten moet je wel veel geluk hebben. En kleptomanie en nepotisme zijn helaas nooit veraf.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 23:08   #85
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik je eerste zin lees, vraag ik me af wat het verschil is met al de honderdduizenden paupers die proberen door migratie een beter economisch bestaan te vinden in het westen...
Geen verschil ; alleen heb ik een EU paspoort en hoef derhalve niet een jarenlange procedure door om het felbegeerde pasje te krijgen. Ik kan altijd terug, echter heb mijn huis en netwerk elders in een periferie van Zuid Amerika. Dit in mijn achterhoofd kan ik nu / voorlopig voor de zwaluwoptie gaan, vooral nu er een opperhoofdklojo al bijna 10 jaar achtereenvolgens met scepter, of wat dat ook mag betekenen, zwaait. Meanwhile wacht ik af en wacht op een nieuwe wind. In ieder geval geen strongman gedoe. Een land nog meer kapot kan ik echt niet meer aan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 november 2019 om 23:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 23:53   #86
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Een basisinkomen voor iedereen, het massa ontslag van overheidsdienaren, zou de veel betere optie juist zijn ; echt. EN maximaal 10 jaar regeerzucht voor een president — anders ballingschap.
De opbrengsten van het land, die makkelijk zijn verdiend als grondstoffen, moet een deel voor gereserveerd worden om in een fonds te gaan om vervolgens de oogst hiervan van rijk tot arm hetzelfde bedrag uit te keren. Overhead minimaliseren en uitkeren die handel. Het Alaska of Khadaffi? (vraagteken overhead) model dus. Ook deze modellen staan toe dat overige staatsopbrenfsten naar bv scholing en infrastructuur gaan. Geen moraal van Moralis nodig dus ; als de wil en inzicht er is dan kan het gewoon.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 november 2019 om 00:23.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 00:14   #87
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Meneer Tomm,

Ik nu Dus heb ik in tegenstelling tot veel van mijn buren geluk. Deze genoemde situatie is direct herleidenaar een zgn strongman die in de jaren 80 Cubanen het land uit heeft getrapt en 20 jaar later op schoot zat bij Chavez en Morales en nu er een andere wind waait vriendjes met onze grote vriend Bolsonaro wil worden. Ik heb het gewoon niet op met deze mensen ; al is het maar voor reactie entegenreactie. Deze lieden polariseren complete samenlevingen.
Nagegeven deze 2 genoemde heren stonden ergens voor, in den beginne. Die van 'ons' is een complete joker.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 14:46   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Frankenstein

Citaat:
Ik nu tijdelijk te gast in Europa om als economisch vluchteling geld naar mijn familie op te sturen. Ik heb het geluk dat ik een EU paspoort heb en met ca. 4 maanden werken, hoop ik, voldoende heb verdiend om de overige 8 maanden een goed leven te hebben in een Zuid Amerikaans land waar het bloedheet en vochtig is en men Nederlands spreekt. Dus heb ik in tegenstelling tot veel van mijn buren geluk. Deze genoemde situatie is direct herleidenaar een zgn strongman die in de jaren 80 Cubanen het land uit heeft getrapt en 20 jaar later op schoot zat bij Chavez en Morales en nu er een andere wind waait vriendjes met onze grote vriend Bolsonaro wil worden. Ik heb het gewoon niet op met deze mensen ; al is het maar voor reactie entegenreactie. Deze lieden polariseren complete samenlevingen.
Latijns-Amerika doet het al lang niet meer zo goed. En landen als Suriname hebben het kolonialisme tegen, alsook het feit dat de meerderheid van de bevolking niet van Europese origine is. Draai het of keer het zoals U wil dat maakt wel degelijk een groot verschil. Waarom zijn Chili, Argentinië en Uruguay welvarender dan al de rest?
Het is volgens mij niet genetisch, wel cultureel. Bvb. de streken in Cuba waar bijna uitsluitend zwarten wonen zijn minder welvarend dan de streken waar voornamelijk mulatten wonen. Cuba is een goed voorbeeld omdat het de traditionele uitbuitingsketens heeft doorbroken. Maar de slavenmentaliteit blijft er in zitten, zeer weinig zin voor verantwoording(bvb. als je afspreekt met een blanke Cubaan zal die gemiddeld een half uur te laat zijn, met een zwarte mag je rekenen op enkele uren), groot geloof in djudju (voodoo), grote aanleg voor allerlei verslavingen, etc. Op Cuba zeggen ze "vermaak je met een zwarte, trouw met een blanke" (mulatten worden ook blank beschouwd)


Citaat:
Zoals eerder vaak door mij verkondigd ben ik een voorstander van een basisinkomen en groot voorstander om nutteloze overheidsdienaren ontslaan. Dergelijke lieden stemmen bij de gratie van de zgn strong man en helpen een econome om zeep. Ondernemers gaan koppie onder. Ik ga niet in details treden. Echter zodra ik zie dat een dicator of strongman een stijve krijgt voor (zijn) nationale vlag of een voorliefde voor militaire parades en volkslied dan ben ik klaar met dergelijke lieden.
Dat is niet de reden voor de achterstand. Ook de Chinezen houden van militaire parades en hun volkslied, en hebben bovendien een strongman.

Basisinkomen, voor een deel van de bevolking, zal gewoon betekenen dat ze niets meer moeten doen, heel de dag drinken, en maandelijks hun loon opstrijken. Op Cuba moeten ze tenminste nog op hun werk verschijnen.

Citaat:
Bolivia is verworden tot een land van corrupte eikels die de brutaliteit hebben om het leven van blanken danig te verzuren, ongeacht wat voor werk ze doen, denk ik. Trek een vergelijking met Venezuela.
De grootste eikels zijn de blanken (enfin zo blank zijn ze niet meer, maar iedereen met meer dan de helft Europees bloed in die regio wordt als blank beschouwd) als ik het goed begrijp, Johan Bollen woonde daar en heeft er veel over gesproken. Die Indianen worden keihard onderdrukt, als ondergeschikte behandeld. Ik zag dat ook in Guatemala, nog een puur koloniale samenleving.
Bolivia is al lang corrupt, wat ik begrepen heb is dat de corruptie onder Morales net minder werd. misschien was Morales niet genoeg een strongman. Hij had de stal van justitie eens goed moeten uitkuisen, maar hield zich aan de scheiding der machten. Idem voor de pers en het leger, en je ziet de gevolgen.

Citaat:
Ergens is het triest dat zo'n schurk als nu aan de macht nodig was om die opper eikel Morales van zijn troon te stoten.
Ik denk dat je nu eens wat zult meemaken wat schurken betreft. Nu reeds schiet de politie met scherp op betogers, dat is nooit gebeurd toen Morales aan de macht was.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 november 2019 om 15:13.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 14:59   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik je eerste zin lees, vraag ik me af wat het verschil is met al de honderdduizenden paupers die proberen door migratie een beter economisch bestaan te vinden in het westen...
Dat hij een EU paspoort heeft tiens.
Vanaf hij 18 is zal mijn zoon een enkeltje richting België boeken...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 15:00   #90
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben niet zo voor dat "sterke man"-model. Veelal staat of valt de natie op 1 enkele persoon en als die komt te overlijden of op een andere manier vh toneel verdwijnt dan kan dit vaak gepaard gaan met chaos. Een beetje te vergelijken met een bedrijf dat door een getalenteerde ondernemer werd opgestart maar zijn nazaten beschikken niet over dezelfde kunde.

Ik denk dat het beter is om te investeren in structuren die continuiteit verzekeren. Checks and balances. Dat dit evenwicht vaak verstoord wordt is helaas een feit. Maar met despoten moet je wel veel geluk hebben. En kleptomanie en nepotisme zijn helaas nooit veraf.
Je hebt gelijk, maar zoiets vereist tijd. Neem bvb. Rusland, Rusland komt uit een extreem chaotische situatie, daarom blijven Russen hun vertrouwen in Putin stellen. Wie weet wat er na hem gebeurt, misschien weer de totale anarchie en hel zoals onder Jeltsin?
2 mannen hebben het leven van vele miljoenen Russen tot een hel gemaakt, namelijk Gorbatsjov en Jeltsin. (en je hebt gelijk het Sovjet systeem steunde teveel op sterke mannen, dus als die het verkloten, is er niemand om hen te stoppen) Poetin is echter bezig om een opvolger aan te duiden, volgens mij wordt dat Shoigu, de minister van defensie met roots in Siberië.

Het is ook cultureel Rusland heeft nooit zo'n systeem met checks and balances gekend, dat terwijl dat in het VK al sinds de 12de eeuw bestond. Frankrijk is traditioneel meer een land van strongmen dan het VK of België. Landen als Polen en Hongarije ook, Turkije is een ander voorbeeld, en je ziet dat bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 november 2019 om 15:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 15:05   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nagegeven deze 2 genoemde heren stonden ergens voor, in den beginne. Die van 'ons' is een complete joker.
Ik heb ook al goede dingen gehoord over Bouterse.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 18:14   #92
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Reeds 23 doden. De zelfverklaarde interim president geeft politie carte blanche om pro-Morales betogers neer te schieten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 20:11   #93
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb ook al goede dingen gehoord over Bouterse.
Gehoord. Mijn god.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:20   #94
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

700 Cubaanse dokters uitgewezen. Die zaten op de moeilijkste plaatsen waar anderen niet willen komen en ze waren geliefd door de plaatselijke bevolking. Cuba is een bondgenoot van Morales.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:20   #95
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Europa steunt de coup. Daarom mag de coup geen coup genoemd worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:36   #96
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Morales bevrijde Bolivia van het juk van het IMF. Ook dat zal ongedaan gemaakt worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 23:07   #97
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Het leger schiet op betogers en de zelfverklaarde president vaardigt een decreet uit waarbij militairen vrijgesteld worden van criminele vervolging bij het implementeren van orde onder de burgerbevolking. Dit is een vrijgeleide voor extreem geweld en inderdaad hebben we al een bloedbad gezien aangericht door dat leger tegen Morales supporters.

Nooit gezien onder Morales dit soort van decreet. Dit ruikt nu eens wel naar een de facto dictatuur met een sterk rassen en klassen racisme element dat blind maakt voor de gevolgen van het eigen geweld.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 november 2019 om 23:09.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 00:07   #98
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het leger schiet op betogers en de zelfverklaarde president vaardigt een decreet uit waarbij militairen vrijgesteld worden van criminele vervolging bij het implementeren van orde onder de burgerbevolking. Dit is een vrijgeleide voor extreem geweld en inderdaad hebben we al een bloedbad gezien aangericht door dat leger tegen Morales supporters.

Nooit gezien onder Morales dit soort van decreet. Dit ruikt nu eens wel naar een de facto dictatuur met een sterk rassen en klassen racisme element dat blind maakt voor de gevolgen van het eigen geweld.
Goede les voor Venezuela en Nicaragua... de zogezegd democratische oppositie is een wolf in schaapsvel...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 05:08   #99
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het leger schiet op betogers en de zelfverklaarde president vaardigt een decreet uit waarbij militairen vrijgesteld worden van criminele vervolging bij het implementeren van orde onder de burgerbevolking. Dit is een vrijgeleide voor extreem geweld en inderdaad hebben we al een bloedbad gezien aangericht door dat leger tegen Morales supporters.

Nooit gezien onder Morales dit soort van decreet. Dit ruikt nu eens wel naar een de facto dictatuur met een sterk rassen en klassen racisme element dat blind maakt voor de gevolgen van het eigen geweld.
Morales had een opvolger moeten klaarstomen. 2 termijnen voor een president zijn het maximum. Niet blijven plakken. Nu krijg je dus DIT. Men gaat denk gvd niet nog een termijn. Punt. Wat is hier niet aan te begrijpen denk ik.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 05:21   #100
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
700 Cubaanse dokters uitgewezen. Die zaten op de moeilijkste plaatsen waar anderen niet willen komen en ze waren geliefd door de plaatselijke bevolking. Cuba is een bondgenoot van Morales.
Cubaanse dokters zijn de ogen en de oren op plekken waar big brother niet bij kan. Deze dames en heren deden absoluut meer werk dan het het Amerikaanse Peacecorps, Nagegeven. Dit zijn Amerikaanse studenten die tussen de lokale bevolking leeft in de veronderstelling nuttige dingen te doen als bv een drinkwaterptoject ; ondertussen worden ze gebruikt door de Amerikaanse geheime dienst zijn de geruchten. Deze Amerikaanse meisjes en jongens zijn eerder door Morales het land uitgezet. Ik neem aan dat de Cubaanse artsen ook gebruikt werden door de geheime dienst, maar dan van de ander kant. In geval van het Peace Corps zijn het studenten die avontuurlijk ontwikkelingswerk doen en aan cv building doen, in geval van de Cubanen zijn het mensen die een zakcentje bij willen verdienen en zo ook asn cv building willen doen op hun manier.

Dat is het nadeel van het vak, tenminste als je politiek gelieerd werk doet. Advies: mocht ge ontwikkelingswerk doen ; niet voor het karretje laten spannen door politiek wilt ge niet extreem teleurgesteld raken in je werk.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 november 2019 om 05:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be