Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2019, 11:45   #921
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat de flikken verkeerd doen hoor je elke dag op de VRT. Het probleem is dat de betogers slechts als slachtoffers worden voorgesteld terwijl de realiteit toch even anders is. De gele hesjes kregen zo'n steun niet van de westerse media.
Dat is idd. correct gesteld MAAR stop je eenzijdigheid en herlees mijn berichtje omtrent biased media van ALLE bronnen.
Nogmaals: metale eenzijdige blokkering maken krampachtig mekkeren slaapverwekkend zielig.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 14:43   #922
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

De verdachte in de zaak die de aanleiding was (of als rechtvaardiging gebruikt werd) voor de uitleveringswet, een man die z'n zwangere vriendin in Taiwan vermoordde, is vorige maand vrijgelaten. (De wet ging niet specifiek over uitlevering naar China, betrof alle landen/streken waar HK geen uitleveringsverdrag mee had).
Citaat:
Hong Kong has released the murder suspect whose case led to plans to change extradition rules which then triggered the city's mass protests.

Chan Tong-kai is accused of murdering his pregnant girlfriend in Taiwan last year before fleeing back to Hong Kong.

But Hong Kong and Taiwan do not have an extradition treaty, and his case was cited when the government proposed amending the law.

He was in jail for withdrawing money from her credit card after she died.

Walking free on Wednesday after 19 months in prison, the 20-year old apologised to the victim's family for the great "pain and agony" he caused them.

"I am willing to surrender myself," he said, adding he was willing to "go back to Taiwan to face the trial and serve the sentence".

..

The proposed extradition bill would have allowed Hong Kong to extradite criminal suspects to places it doesn't have an extradition treaty with, including mainland China, Taiwan and Macau.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-50148569

Heel wat buitenlandse studenten verlaten Hong Kong, oa Deense, Amerikaanse en Noorse universiteiten roepen hun studenten terug. Ook Taiwan en China hebben studenten gerepatrieerd.

De HK economie is in recessie. De Hang Seng is sinds mei 13% gezakt (de Dow Jones steeg in dezelfde periode 6%). Toerisme op laagste peil sinds de SARS crisis van 2003.
Citaat:
From a year earlier, the economy contracted 2.9 percent, also in line with the preliminary reading. The readings were the weakest since the global crisis.

..

Tourists are cancelling bookings, retailers are reeling from a sharp drop in sales and the stock market is faltering, adding to pressure the city is feeling from China's economic slowdown and the prolonged China-US trade dispute.

August retail sales were the worst on record - down 23 percent from a year earlier - while September's plunged 18.3 percent.

Business activity in the private sector fell to its weakest in 21 years in October, according to research firm IHS Markit, while demand from mainland China declined at the sharpest pace in the survey's history - which started in July 1998.
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 15:07   #923
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
De verdachte in de zaak die de aanleiding was (of als rechtvaardiging gebruikt werd) voor de uitleveringswet, een man die z'n zwangere vriendin in Taiwan vermoordde, is vorige maand vrijgelaten. (De wet ging niet specifiek over uitlevering naar China, betrof alle landen/streken waar HK geen uitleveringsverdrag mee had).

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-50148569

Heel wat buitenlandse studenten verlaten Hong Kong, oa Deense, Amerikaanse en Noorse universiteiten roepen hun studenten terug. Ook Taiwan en China hebben studenten gerepatrieerd.

De HK economie is in recessie. De Hang Seng is sinds mei 13% gezakt (de Dow Jones steeg in dezelfde periode 6%). Toerisme op laagste peil sinds de SARS crisis van 2003.
Die studenten maken Hong Kong gewoon zwakker, daarom denk ik dat China niet hardhandig ingrijpt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 15:20   #924
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Uitputtingsoorlog.
China zal die niet verliezen. Zelfs met boog en pijl is Robin Hood wat het is: een legende, ... uiteraard nog niet gesnopen door die averechtse studentjes die denken rechts te zijn, d' idioten.

(Déja vu, net zoals destijds het inmiddels begraven CCCP Commie fabeltje).
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 22:23   #925
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Hoe en door wie de onruststokers betaald worden

https://www.dimsumdaily.hk/chinese-c...fund-protests/

No surprise there.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:51   #926
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe en door wie de onruststokers betaald worden

https://www.dimsumdaily.hk/chinese-c...fund-protests/

No surprise there.
"
Many pro-Beijing groups on social media have been spreading rumours that rioters have been receiving money to participate in clashes since June 2019. There was no official report to confirm the news.

..

The article alleged that the Western nations including the United States are the ‘goldmine’ of the protest movement."




No surprise there.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:57   #927
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
"
Many pro-Beijing groups on social media have been spreading rumours that rioters have been receiving money to participate in clashes since June 2019. There was no official report to confirm the news.

..

The article alleged that the Western nations including the United States are the ‘goldmine’ of the protest movement."




No surprise there.
Cry wolf. Meer moet dat niet zijn voor onze commie-vrienden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:27   #928
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk voorstellen dat 'het volk' de 'total breakdown' van Hong Kong verlangen waar de Black blocks op aansturen.
In uw gestoorde extreem linkse waanideeën is er veel dat gij u niet kunt voorstellen!

De Hong Kongers willen NIET in uw utopisch communistisch fantasia land leven! Ik kan mij dat wel voorstellen. Ik heb in HK gewoond, EN in China Mainland.

Gij wilt zelfs niet in uw communistisch utopia leven! gij blijft hier lekker leven in het kapitalistische Westen, dat ge uitspuwt. van hypocrisie gesproken! en dat geldt ook voor Tomm.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 10:56   #929
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Niet betaalde betogers die neoliberaal uitbuitings en privatiseringsbeleid beu zijn waardoor ze hun studies niet meer kunnen betalen. Ik het kleine chili vielen er al veel meer doden dan in het Chinese Hong Kong. Honderden mensen verloren permanent hun zicht. Dat staat beter in de repressiestatistieken dan moorden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg protestasneoliberalismoChile.jpeg‎ (600,2 KB, 43x gelezen)
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:02   #930
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
In uw gestoorde extreem linkse waanideeën is er veel dat gij u niet kunt voorstellen!

De Hong Kongers willen NIET in uw utopisch communistisch fantasia land leven! Ik kan mij dat wel voorstellen. Ik heb in HK gewoond, EN in China Mainland.

Gij wilt zelfs niet in uw communistisch utopia leven! gij blijft hier lekker leven in het kapitalistische Westen, dat ge uitspuwt. van hypocrisie gesproken! en dat geldt ook voor Tomm.
Gij kunt dan ook met alle Chinezen praten, spreekt vloeiend Mandarijns en Cantonees...chapeau hoor, zelfs sinologie studenten die al jaren in China wonen kunnen dat niet.
Maar je hebt gelijk, anticommunistische betogers zijn per definitie vrijheidsstrijders, pro-communisten, mezelf inkluis, zijn allemaal betaald door Moskou of Peking. Ze zouden die moeten tegen de muur zetten en afschieten zoals de Ceausescus. Allemaal in de naam van vrijheid en democratie natuurlijk. En mensenrechten natuurlijk, zoals het nieuwe regime in Bolivie.
Rood=dood.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 november 2019 om 11:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:03   #931
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Niet betaalde betogers die neoliberaal uitbuitings en privatiseringsbeleid beu zijn waardoor ze hun studies niet meer kunnen betalen. Ik het kleine chili vielen er al veel meer doden dan in het Chinese Hong Kong. Honderden mensen verloren permanent hun zicht. Dat staat beter in de repressiestatistieken dan moorden.
Ooit eens aan gedacht iets anders te posten dan altijd hetzelfde gezaag? Vindt gij het plezant dat iemand tegen u constant hetzelfde zegt? ge moet u eens in de plaats stellen van de andere forummer.

Wat gij doet is typisch voor elke forummer hier die zijn geloof komt prediken: 5000 keer hetzelfde posten.

Het succes van uw bekeringsdrift is hetzelfde als guinevere die verzen uit de koran publiceert, of marie daenen die jankt over de 'grote francofonie': NUL, ZERO, RIEN!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:06   #932
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

In welke twisted mind is het bewust blind maken van mensen om hun protest te breken slechts een fair divers?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:11   #933
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gij kunt dan ook met alle Chinezen praten, spreekt vloeiend Mandarijns en Cantonees...
toon mij de post waar ik dat beweer!

Dit is weer een typische leugen van u.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
chapeau hoor, zelfs sinologie studenten die al jaren in China wonen kunnen dat niet.
Oh jawel! Ik heb een Amerikaan gekend die perfect chinees sprak, nog nooit een Amerikaan tegengekomen die accentloos frans kon.

Los van het feit dat ge geindoctrineerd zijt met een barbaarse ideologie, wéét gij gewoon niets. Uw feitenkennis is abominabel!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar je hebt gelijk, anticommunistische betogers zijn per definitie vrijheidsstrijders, pro-communisten, mezelf inkluis, zijn allemaal betaald door Moskou of Peking. Ze zouden die moeten tegen de muur zetten en afschieten zoals de Ceausescus. Allemaal in de naam van vrijheid en democratie natuurlijk.
De Hong Kongse betogers hebben de bevolking achter zich! dat komt omdat ze weten wat er zich in China Mainland afspeelt. een dictatuur. Zij willen dat niet.

wat blijft gij hier nog doen? ga daar wonen! Nu! BYE!

ik heb er 10 jaar gewoond, als ik dat kan, dan kunt gij dat toch ook!

Ge hoeft hier niet te wonen van mij, hoor, in dit verschrikkelijke westers land! Raus! Bye bye!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 21:41   #934
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

https://www.scmp.com/news/hong-kong/...2/results-blog

De pro-democratie partijen krijgen een landslide in Hong Kong. De pro-establisment partijen worden gedecimeerd.

Slecht nieuws voor China.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 21:46   #935
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
https://www.scmp.com/news/hong-kong/...2/results-blog

De pro-democratie partijen krijgen een landslide in Hong Kong. De pro-establisment partijen worden gedecimeerd.

Slecht nieuws voor China.
En voor Tomm en bach. Nu zullen ze zich nog meer moeten kronkelen om dit te spinnen dat 'eigenlijk de meerderheid voor het communisme is'...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 22:18   #936
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En voor Tomm en bach. Nu zullen ze zich nog meer moeten kronkelen om dit te spinnen dat 'eigenlijk de meerderheid voor het communisme is'...
China staat voor een serieus probleem.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2019, 22:27   #937
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
China staat voor een serieus probleem.
De keuze voor china wordt vrij binair.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 07:39   #938
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die studenten maken Hong Kong gewoon zwakker, daarom denk ik dat China niet hardhandig ingrijpt.
binnen 25j is hong kong china
zo onderhandeld door de britten in de jaren 90

binnen 25j zal china dus hardhandig zijn communisme en controle apparaat uitrollen, wat er tot dan gebuert is vrij irrelevant
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 10:15   #939
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Duidelijk signaal vanuit de SAR aan Dirtland door opkomst & keuze. Puppet-on-a-string C. Lam en haar bende is uitgespuwd door de overweldigende meerderheid Honkies.
Nu manier vinden om dat zootje ongeregelde vandalen uit het protest verwijderen.
En: Beijing zich ietwat intelligenter op te stellen.
Niet evident dat allemaal.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 10:26   #940
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

De verkiezingsuitslag is als een Chinese muur.
Maar of de Communistische Partij zich daar gaat laten tegenhouden, dat is nog maar de vraag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be