Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 19 april 2007, 11:49   #41
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Maar politiekers die 1 miljoen vlamingen (eigen volk nota bene) uitmaken voor mestkevers of mentaal gehandicapten kan dus wel? rare jongens die linkse!
Heb VB is passé en de Forza Flandria ook. Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2007 om 11:49.
system is offline  
Oud 19 april 2007, 12:29   #42
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Maar politiekers die 1 miljoen vlamingen (eigen volk nota bene) uitmaken voor mestkevers of mentaal gehandicapten kan dus wel? rare jongens die linkse!
Wanneer De Gucht het had over mestkevers, dan doelde hij op de VB-top, niet op de kiezers (die overigens met enkele honderduizenden minder zijn dan 1 miljoen).
En Decroo heeft zich intussen al verontschuldigd bij de mentaal gehandicapten, dus dat is ook al opgelost
drosophila is offline  
Oud 19 april 2007, 12:51   #43
Guy D'Haeseleer
 
 
Guy D'Haeseleer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 27
Standaard

De inzet van onze fractie heeft ervoor gezorgd dat de wijziging van de kieswet dat tot doel had om Vlaams Belang-kopstukken hun verkiesbaarheid te kunnen afnemen na een veroordeling, voorlopig van de baan is. Ik vindt het een goede zaak dat het sluitstuk van de PS-drieptrapsraket (veroordeling Vlaams Blok- afnemen partij-financiering) er niet zal komen.

Wat het debat over Verstrepen betreft is de discussie intussen zonder voorwerp geworden. Alleen vind ik het jammer dat mensen hun stem laten afhangen van individuen die tot partij al dan niet behoren. Het Vlaams Belang is meer dan welke andere partij ook een programmapartij, met een zeer duidelijke ideologie en klaar en duidelijke standpunten inzake de huidige maatschappelijke problemen. Het is dan ook beter je stem te laten afhangen van het programma van een partij in plaats van de afkeer van bepaalde personen een rol te laten spelen. We zijn tenslotte nationalisten?
Guy D'Haeseleer is offline  
Oud 19 april 2007, 13:55   #44
Patrik
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 januari 2007
Berichten: 366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy D'Haeseleer Bekijk bericht
De inzet van onze fractie heeft ervoor gezorgd dat de wijziging van de kieswet dat tot doel had om Vlaams Belang-kopstukken hun verkiesbaarheid te kunnen afnemen na een veroordeling, voorlopig van de baan is. Ik vindt het een goede zaak dat het sluitstuk van de PS-drieptrapsraket (veroordeling Vlaams Blok- afnemen partij-financiering) er niet zal komen.

Wat het debat over Verstrepen betreft is de discussie intussen zonder voorwerp geworden. Alleen vind ik het jammer dat mensen hun stem laten afhangen van individuen die tot partij al dan niet behoren. Het Vlaams Belang is meer dan welke andere partij ook een programmapartij, met een zeer duidelijke ideologie en klaar en duidelijke standpunten inzake de huidige maatschappelijke problemen. Het is dan ook beter je stem te laten afhangen van het programma van een partij in plaats van de afkeer van bepaalde personen een rol te laten spelen. We zijn tenslotte nationalisten?

Dat is inderdaad zo! Maar JV weigerde om het partijprogramma te aanvaarden en wou het ombuigen naar een liberaler uitkijk.

Ik stem altijd op de kop omdat ik inderdaad het partijprogramma steun.
Maar daardoor zou ik zoals bv in het geval van JV dus personen in het
parlement loodsen die het partijprogramma verwerpen.

Hebt u ooit JV daarop gewezen in de partijraad en hoe hebt u gestemd toen de kieslijsten moesten goedgekeurd worden?

Het VB heeft nu mijn stem terug alsmede die vanvele vrienden en familieleden door het vertrek van JV.
Patrik is offline  
Oud 19 april 2007, 13:55   #45
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik sta telkens weer versteld van jouw bijdrage aan het democratische debat!
Weet je, ik vind het ergens wel relevant dat de heer D'Haeseleer niet eens in staat is om "racisme" correct te schrijven. Of bedoelde hij met "rascisme" een mengeling van racisme en fascisme?
Ik denk het niet, aangezien hij in bovenstaande post "ik vindt" met dt schrijft, kunnen we er van uitgaan dat hij gewoon een halve analfabeet is.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 19 april 2007 om 13:57.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 19 april 2007, 13:57   #46
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik sta telkens weer versteld van jouw bijdrage aan het democratische debat!
Oh ja, en het "democratische debat" kan ik moeiljk met jou voeren, Volksstormer, aangezien jij een zelfverklaarde anti-democratische fascist bent.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 19 april 2007 om 13:57.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 19 april 2007, 16:11   #47
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik denk het niet, aangezien hij in bovenstaande post "ik vindt" met dt schrijft, kunnen we er van uitgaan dat hij gewoon een halve analfabeet is.
Dat is juist.

Normaal wil ik iemand een schrijffout nog vergeven, aangezien de inhoud m.i. primeert op de vorm. Maar inhoudelijk heb ik van geen enkele van de politici hier al veel opgestoken.
Volksstormer is offline  
Oud 19 april 2007, 16:13   #48
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Oh ja, en het "democratische debat" kan ik moeiljk met jou voeren, Volksstormer, aangezien jij een zelfverklaarde anti-democratische fascist bent.
Voor u is een democratisch debat dus een "debat" onder gelijkgezinden?

Er zijn hier gelukkig linksen die minder conformistisch zijn dan u en die ik daarvoor ook waardeer. Ze hebben tenminste iets anders te zeggen dan de doorsnee platitudes van links of rechts.
Volksstormer is offline  
Oud 19 april 2007, 16:46   #49
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Voor u is een democratisch debat dus een "debat" onder gelijkgezinden?

Er zijn hier gelukkig linksen die minder conformistisch zijn dan u en die ik daarvoor ook waardeer. Ze hebben tenminste iets anders te zeggen dan de doorsnee platitudes van links of rechts.
Maar Volksstormertje toch, hang zo de Calimero niet uit. Ik verbied jou niet om deel te nemen aan het democratische debat. Jij zelf plaatst je er buiten, doordat je een anti-democraat bent. Dat is jouw recht, natuurlijk, maar dan moet je niet klagen dat je geïsoleerd bent.
Kijk, ik ben een atheïst en neem dus niet deel aan het theologische debat, aangezien ik dit onzin vind. Ik neem het de theologen dan ook niet kwalijk dat ze mijn mening niet vragen over pakweg het geslacht der engelen.

Overigens vind ik het wel grappig dat je mij een conformist noemt. Je kent me goed blijkbaar.

En ik zit echt niet te wachten op jouw waardering, trouwens.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 19 april 2007, 16:50   #50
Guy D'Haeseleer
 
 
Guy D'Haeseleer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 27
Standaard

Voor Dr. Strangelove stopt een democratisch debat blijkbaar als men zijn zienswijze niet meer volgt... Strange...
Guy D'Haeseleer is offline  
Oud 19 april 2007, 16:54   #51
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy D'Haeseleer Bekijk bericht
Voor Dr. Strangelove stopt een democratisch debat blijkbaar als men zijn zienswijze niet meer volgt... Strange...
Ah, wilt u hiermee zeggen dat u de mening van Volksstormer deelt, en de democratie wilt afschaffen en vervangen door een "nationaal-solidaristische" dictatuur? Volksstormer steekt dit niet onder stoelen of banken. En u?
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 19 april 2007 om 16:56.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 19 april 2007, 17:02   #52
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Nogmaal voor alle duidelijkheid. Ik ben bereid om met iedereen in debat te gaan, zelfs met fascisten of met "the mentally challenged".
Maar het democratische debat kan ik enkel voeren met mede-democraten, van welke strekking dan ook.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 19 april 2007, 17:44   #53
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Nogmaal voor alle duidelijkheid. Ik ben bereid om met iedereen in debat te gaan, zelfs met fascisten of met "the mentally challenged".
Maar het democratische debat kan ik enkel voeren met mede-democraten, van welke strekking dan ook.
Mr Strangelove, slechts één vraag, ik weet wat democratie is, ik weet wat een debat is, maar wat is een democratisch debat??
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 april 2007, 18:01   #54
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Mr Strangelove, slechts één vraag, ik weet wat democratie is, ik weet wat een debat is, maar wat is een democratisch debat??
Niet "een", "het".
Het debat over de invulling van het concept democratie, en over de concrete organisatie van de democratische samenleving, zou ik zeggen. Dat is "het" democratische debat.
"Een" democratisch debat is natuurlijk gewoon een debat dat democratisch is georganiseerd.
Logisch, nee?
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 19 april 2007, 18:04   #55
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde
 
koewachtenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: vlaanderen
Berichten: 816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Heb VB is passé en de Forza Flandria ook. Tot spijt van wie het benijdt.
Het VB passé? 10 juni zal het bewijzen. Tot spijt van jou.
koewachtenaar is offline  
Oud 19 april 2007, 18:29   #56
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Niet "een", "het".
Het debat over de invulling van het concept democratie, en over de concrete organisatie van de democratische samenleving, zou ik zeggen. Dat is "het" democratische debat.
"Een" democratisch debat is natuurlijk gewoon een debat dat democratisch is georganiseerd.
Logisch, nee?
Hoe organiseer je een debat "democratisch"? Die met de meesten zijn mogen de minderen op hun bek slaan? De gevangenis ingooien? De meesten hebben "gelijk"? Lijkt me sterk op het leger. Daar heeft de chef ook altijd gelijk. Indien niet, zie regel één...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 19 april 2007, 21:14   #57
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hoe organiseer je een debat "democratisch"? Die met de meesten zijn mogen de minderen op hun bek slaan? De gevangenis ingooien? De meesten hebben "gelijk"? Lijkt me sterk op het leger. Daar heeft de chef ook altijd gelijk. Indien niet, zie regel één...
Nee, natuurlijk niet. Waaruit leid jij af dat ik voorstander van een dergelijke autoritaire vorm van "democratie" zou zijn? Ik geloof in basisdemocratie, en in een vrije gemeenschap waarin iedereen het recht heeft om te zeggen wat hij of zij wilt. Niemand zou van mij in de gevangenis moeten worden gegooid omdat ze een mening uiten die niet overeenkomt met die van de meerderheid.

Daarbij, ideologisch gezien behoor ik zelf tot een uiterst kleine minderheid. Er is geen enkele partij die mijn visie vertegenwoordigt. Niet enkel uit morele overwegingen, maar ook puur uit eigenbelang ben ik vanzelfsprekend sterk gekant tegen het beeld dat jij schetst.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be