Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2019, 19:16   #1401
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Toch weer het vermelden waard.
De fiscus heeft het arrest van de beroepsrechter ontvangen binnen de week na vonnis.
Gisteren toch even aan onze advocaat gevraagd of we het vonnis eigenlijk al via officiële weg hebben mogen ontvangen. Ja, maar pas op 28 mei ...
Zou het niet 'netter' zijn als beide partijen gelijktijdig op de hoogte worden gebracht van een vonnis? Hier hebben we letterlijk een beslissing van de fiscus (op basis van het vonnis) ontvangen nog voordat we zelf het vonnis in ons bezit hadden.
Toch allemaal raar hoor.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 04:59   #1402
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De 'essentie' van wat een overheid zou moeten voorstellen is toch handelen zoals een rechtvaardige goede huisvader.
Nee, dat is gewoon de propaganda om U kalm en gelovend te houden.

De essentie van de overheid is van de totale macht te hebben en te doen wat men met macht doet: anderen onderdrukken om het zelf beter te hebben. De staat is gewoon de machtsmonopolist, die de "strijd der maffiabendes" gewonnen heeft, en zodanig sterk is, dat hij het monopolie hiervan heeft, en er geen andere maffiabende sterk genoeg is om het ertegen op te nemen (tenzij een buur-staat/maffia). Maar gewoon uw macht baseren op "brutaal geweld" is niet echt te doen: met geloof in uw "waarde" kom je veel verder dan met openlijke brutaliteit. Dus is de eerste taak van de staat om zijn machtspositie te behouden, het onderdrukte volk te overtuigen dat hij nodig en goed is. Vandaar dat gij denkt dat het "een goede huisvader" zou moeten zijn. Omdat de staat wil dat jij dat denkt, en dat jij dus zelfs zijn verdediging zou opnemen als anderen, die het door hebben, daar niet meer in geloven.
Nu, om dat geloof te onderhouden, moet de staat daar ook wel voldoende communicatie en daden toe verrichten, en soms doet die dan wel eens iets dat toevallig "goed" is. Maar de essentie van de daden van de staat bestaan erin van zijn macht te behouden, en het volk te onderdrukken. Zoals een succesvolle maffia. Niet "zoals". Het IS een succesvolle maffia.

Maar start geen revolutie. Dat zou gewoon een *andere* maffia doen winnen. Want als er vee is, trekt dat roofdieren aan, he. En het volk, dat is vee. Het is vee geworden, sinds het waarde produceerde door de uitvinding van de landbouw. Vanaf dan zijn er ook staten uitgevonden. Want er was voldoende om te stelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2019 om 05:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 19:24   #1403
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dus is de eerste taak van de staat om zijn machtspositie te behouden, het onderdrukte volk te overtuigen dat hij nodig en goed is. Vandaar dat gij denkt dat het "een goede huisvader" zou moeten zijn. Omdat de staat wil dat jij dat denkt, en dat jij dus zelfs zijn verdediging zou opnemen als anderen, die het door hebben, daar niet meer in geloven.
God, als ik dat zo lees dan weet ik ook wat er aan de hand is met verschillende leden op het juridisch forum. Volgens JURECA, de eigenaars van de website, zou er uit verschillende hoeken gevraagd geweest zijn om mijn account te sluiten.
Er zijn geen namen genoemd, alleen zouden die mensen klagen over de 'overlast' die ik met mijn draden zou veroorzaken. Men zou verwachten, het is een openbaar forum en de mensen die de draden volgen doen dat uit eigen beweging. De 'overlast' kan dus enkel gaan over netelige informatie die de positie en werkwijzen van onze fiscus toch wel in een bedenkelijk daglicht stellen. Waarom een openbaar juridisch forum zich plooit naar een wens om dit verhaal uit de openbaarheid te houden is nu wel de vraag.
Moet je weten dat de enkele klacht die ik van JURECA zelf mocht ontvangen ging over het publiceren van een verslag opgesteld na ons eerste bezoek aan de gerechtelijke politie van Mechelen (24-04-2013). Men vroeg me om de naam van de inspecteur en het algemeen nummer van de gerechtelijke politie te verwijderen. Ik had daar geen probleem mee en vroeg hoe ik te werk moest gaan. ..... Geen antwoord ....

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 juni 2019 om 19:27.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 22:36   #1404
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Rare kwibussen toch?

Zo' 3 weken geleden aan de federale ombudsdienst en aan de federale klachtendienst gevraagd of ze een oogje in het zeil willen houden wat ons geschil met de fiscus betreft. Of ze willen toezien dat men bij de fiscus in Ciney/Namen niet opnieuw dezelfde fout maakt door me verkeerdelijk als zaakvoerder aan te wijzen. Zo'n 10 jaar van ons leven op de vuilbak, ik denk dat het stilletjes aan tijd wordt dat ze hun (en ons) miserie oplossen.

Wat wordt nu weer als 'raar' ervaren?
Wel, al verschillende malen hebben we over een tijdspannen van enkele jaren de hulp van de ombudsdienst en de klachtendienst ingeroepen en dat via mails vergezeld van bijlages die alle twijfel wegvagen. We kregen steeds netjes binnen de week van beide diensten het antwoord dat ze niks konden ondernemen gezien de zaak hangende was bij het Hof van Beroep in Luik.

Sinds de uitspraak van 6 mei is dit niet meer het geval en zit de verdere afhandeling gewoon terug bij de fiscus.
De reden waarom de ombudsdienst en dienst klachten niet kan optreden is dus vervallen en we vinden het dus vrij merkwaardig dat we vandaag van geen van beide diensten een antwoord krijgen. Het blijft daar akelig stil...
Ik zal één van volgende dagen eens een 'open brief' als herinnering sturen.

Waar het ook akelig stil blijft is de dienst betwiste zaken bij de fiscus van Namen. Zo'n 3 weken geleden eveneens een brief gestuurd om na te gaan wie of welke dienst verantwoordelijk is voor de al dan niet verplichte subsidiaire belasting. Gezien het lijkt alsof men daar met hun beschikbare info nog niet verder is geraakt dan 2009 is het best dat we de extra informatie van de laatste 10 jaar eens onder hun neus gaan duwen.
Persoonlijk afgeven en een extra exemplaar via een aangetekend schrijven is een minimum.
Alleen .... ook dat antwoord blijft weg.
Tot op heden weten we niet wie of wat verantwoordelijk is voor het al dan niet instellen van een subsidiaire belasting.

En onlangs nog nagekeken, onze centen staan nog niet op onze rekening.
In principe hebben ze tot 6 juli de tijd. Ik heb daar begrip voor.
Nagaan wat er gedurende de laatste 10 jaar in bewarend beslag is genomen ... nagaan wat er van eigenlijke terugbetalingen is ingehouden ....intresten uitrekenen .... heeft al een moeilijkheidsgraad dat kan tellen ... toch?
Zoiets binnen de maand correct uitrekenen, niet evident.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 juni 2019 om 22:37.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 18:51   #1405
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ondertussen toch al even nagaan wat er van 'mijn' 10 jaar gestolen leven/wereld nog te recupereren valt.
We hebben nog ergens een ontwerp (en patent) zitten van een beloftevolle vliegtuigmotor, de vraag naar een vliegtuigje voor 'echte' mannen lijkt ook nog aanwezig te zijn...
Ja, ik weet het... mogelijk zien we nog een vervolg van de reeds geruime tijd uitgespreide smeerlapperij maar laat me toch even geloven dat dat achter ons ligt.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 19:29   #1406
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Vandaag, op een vrijdag, om 18.09 uur naar ons doorgestuurd.

Ik geraak er niet wijs uit. Krijgen we ons geld nu terug of niet?

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 19:38   #1407
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Ik heb al maar een briefke teruggestuurd.
Eenvoud siert.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 20:01   #1408
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ze nemen zich 6 maanden de tijd om een uitweg te vinden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:14   #1409
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze nemen zich 6 maanden de tijd om een uitweg te vinden.
En hem alsnog te laten betalen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 21:14   #1410
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb al maar een briefke teruggestuurd.
Eenvoud siert.

Dat helpt niet natuurlijk.

Ik begrijp het, maar stop daarmee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 00:50   #1411
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En hem alsnog te laten betalen.
Hij heeft al betaald.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 07:09   #1412
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze nemen zich 6 maanden de tijd om een uitweg te vinden.
Ze hebben in de laatste 10 jaar geen 'uitweg' gevonden. En van wat ik weet uit wat hier in mijn dossier steekt (wordt vroeg of laat met de nodige analyses allemaal publiek gemaakt) weten ze dat bij de fiscus OOK al 10 jaar.
Blijkbaar hebben ze daar zeer veel JOKER- kaarten ter hun beschikking die ze kunnen inzetten als hun plannetje niet goed wil lukken.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 07:17   #1413
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Blijkbaar hebben ze daar zeer veel JOKER- kaarten ter hun beschikking die ze kunnen inzetten als hun plannetje niet goed wil lukken.
Wat denk je dat "machtsmonopolist" wil zeggen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 07:19   #1414
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, maar stop daarmee.
Nu ben ik niet mee, IK heb die hele rotzooi zo'n 10 jaar geleden niet gecreëerd. Nochtans kon bij aanvang het probleem heel gemakkelijk opgelost worden. Fiscus Ciney 2009 - na uitwisselen van info tussen Brussel en Ciney: Oei, we hebben blijkbaar vergist van zaakvoerder, dit zouden we moeten corrigeren.
Maar wat doet Belgium finest? Och, dienen Daelemans zal toch ook in meer of mindere mate betrokken zijn bij dat smerig zaakje, kunnen we hem op een of andere manier , zonder er het gerecht bij te betrekken, niet ruïneren? Dat is toch beter dan toe te geven dat we eigenlijk valsheid in geschrifte hebben gepleegd, toch?

Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** . Dik in orde, onze oversten gaan fier zijn op ons.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 juni 2019 om 07:38.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 07:21   #1415
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat denk je dat "machtsmonopolist" wil zeggen ?
Jammer genoeg wel.
Ik weet ondertussen ook wat rechtsonzekerheid betekend.
Wat corruptie echt inhoud.
Ik was op dat vlak eigenlijk liever dom gebleven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 09:36   #1416
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nu ben ik niet mee, IK heb die hele rotzooi zo'n 10 jaar geleden niet gecreëerd. Nochtans kon bij aanvang het probleem heel gemakkelijk opgelost worden. Fiscus Ciney 2009 - na uitwisselen van info tussen Brussel en Ciney: Oei, we hebben blijkbaar vergist van zaakvoerder, dit zouden we moeten corrigeren.
Maar wat doet Belgium finest? Och, dienen Daelemans zal toch ook in meer of mindere mate betrokken zijn bij dat smerig zaakje, kunnen we hem op een of andere manier , zonder er het gerecht bij te betrekken, niet ruïneren? Dat is toch beter dan toe te geven dat we eigenlijk valsheid in geschrifte hebben gepleegd, toch?

Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** . Dik in orde, onze oversten gaan fier zijn op ons.
Ik wens wat jou overkomen is niemand toe. Ik hoop in ernst dat je relativeringsvermogen en geduld niet uitgeput is.

Behoed jezelf voor emotionele rancuneuze acties. Er is geen twijfel dat je zware emotionele schade hebt geleden. Je verhaal halen bij het recht om deze geleden schade te laten compenseren is echter een juridische procedure van decennia.

Vergelijkingen maken met andere juridische zaken is moeilijk. In de zaken Karel De Gucht versus BBI heeft Karel Anthonissen een blaam gekregen. Zelfs een geharde keikoppen als het Karel De Gucht - Mireille Schreurs neemt hier genoegen mee. De blaam op zich is een bewijs van het pestgedrag van de BBI. Een compensatie voor het pestgedrag dat Karel De Gucht en Mireille Schreurs ondergaan hebben zit er niet in.

De vergelijking met jouw zaak gaat echter niet op. De strijd van Karel De Gucht met zijn echtgenote is naar hun eigen zeggen vooral principieel. Het koppel is bemiddeld. Zelfs als ze heel de discussie met de BBI hadden verloren hadden ze niet moeten ingeven aan hun levensstandaard.

Stel dat je het voor elkaar krijgt dat er magistraten en/of ambtenaren in jouw zaak een blaam krijgen, is dat voor jou de strijd waard ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 juni 2019 om 09:40.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 11:35   #1417
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Behoed jezelf voor emotionele rancuneuze acties.
Na 10 jaar ben je daar wel tegen gehard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je verhaal halen bij het recht om deze geleden schade te laten compenseren is echter een juridische procedure van decennia.
Wat ze hier hebben uitgespookt is zo flagrant en jammer genoeg voor de betrokken diensten, zeer goed gedocumenteerd wat moet geweten zijn. Een juridische procedure van decennia? Kan zijn maar de wereld veranderd snel. Informatie vliegt aan lichtsnelheid de wereld rond.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De vergelijking met jouw zaak gaat echter niet op. De strijd van Karel De Gucht met zijn echtgenote is naar hun eigen zeggen vooral principieel. Het koppel is bemiddeld. Zelfs als ze heel de discussie met de BBI hadden verloren hadden ze niet moeten ingeven aan hun levensstandaard.
Wij zijn letterlijk op straat gesmeten en het zag er naar uit dat we onze zoon zijn verdere studies moesten ontzeggen. In die 10 jaar hebben we een strijd moeten leveren op leven en dood en hebben meer dan eens en dat mag je letterlijk nemen, de dood in de ogen gekeken.
Als je dan weet welke informatie op welke tijdstippen naar welke mensen zijn gestuurd dan zou je de hele fiscus naar de hel wensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Stel dat je het voor elkaar krijgt dat er magistraten en/of ambtenaren in jouw zaak een blaam krijgen, is dat voor jou de strijd waard ?
Het manuscript van onze laatste 10 levensjaren is klaar om naar enkele proeflezers gestuurd te worden. Lees het als het gepubliceerd is en neem kennis van de gruwel die letterlijk iedereen in dit land kan overkomen.
Dit laat ik niet rusten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 18:47   #1418
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nu ben ik niet mee, IK heb die hele rotzooi zo'n 10 jaar geleden niet gecreëerd. Nochtans kon bij aanvang het probleem heel gemakkelijk opgelost worden. Fiscus Ciney 2009 - na uitwisselen van info tussen Brussel en Ciney: Oei, we hebben blijkbaar vergist van zaakvoerder, dit zouden we moeten corrigeren.
Maar wat doet Belgium finest? Och, dienen Daelemans zal toch ook in meer of mindere mate betrokken zijn bij dat smerig zaakje, kunnen we hem op een of andere manier , zonder er het gerecht bij te betrekken, niet ruïneren? Dat is toch beter dan toe te geven dat we eigenlijk valsheid in geschrifte hebben gepleegd, toch?

Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** . Dik in orde, onze oversten gaan fier zijn op ons.
Voila. En dat is toch eigenlijk normaal. Ik zou hetzelfde gedaan hebben in hun plaats. Ik zou denken dat elk weldenkend mens zoiets doet. Eerst voor uw eigen zorgen, en over lijken lopen hiervoor. Pas als er per toeval nog iets overschiet, "genereus" zijn met uw medemens, ge weet maar nooit of het U niks opbrengt.

Dus zou ik diezelfde bende niet opnieuw solliciteren om "gerechtigheid" of "erkenning" of zo te krijgen. Want wat zouden ze doen, peisde ? Plaats U nu eens efkes zelf in de stoel van een corrupte ambtenaar of rechter, en er komt daar zo een burgerventje dat U al ambras heeft bezorgd, nog eens zagen over gerechtigheid... wat zou GIJ doen, als corrupte machtige ambtenaar ?

Zou het niet weer gaan van "Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** ." ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 19:28   #1419
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Toch weer het vermelden waard.
De fiscus heeft het arrest van de beroepsrechter ontvangen binnen de week na vonnis.
Gisteren toch even aan onze advocaat gevraagd of we het vonnis eigenlijk al via officiële weg hebben mogen ontvangen. Ja, maar pas op 28 mei ...
Zou het niet 'netter' zijn als beide partijen gelijktijdig op de hoogte worden gebracht van een vonnis? Hier hebben we letterlijk een beslissing van de fiscus (op basis van het vonnis) ontvangen nog voordat we zelf het vonnis in ons bezit hadden.
Toch allemaal raar hoor.
Hebt ge het vonnis laten betekenen ?

Had ge meteen moeten doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 19:28   #1420
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zou het niet weer gaan van "Eens kijken ... wel, als we het zo en zo aanpakken, hier en daar wat onopvallende fouten, hier en daar enkele merkwaardige redeneringen...en we hebben hem en zijn gezin dik bij hun k***** ." ?
Daar heb ik geen schrik meer van. De tijd dat men nog met enige kans op geloofwaardigheid zulk verhaaltje kunnen ophangen is nu wel voorbij.

Weet je, zo'n 10 jaar geleden stonden we er als gezin helemaal alleen voor.
De almachtige fiscus heeft zijn verhaaltje klaar en met je waarheid sta je helemaal alleen. Niemand die één woord geloofd van wat je te vertellen hebt.

Enkele buitenstaanders, niet fiscus dus, die toch de moeite doen om het één en ander na te trekken vallen gewoon van hun stoel.
En dan komt er in 2013 een gerechtelijk onderzoek voor mijn voeten vallen.
Niks minder dan een volledige bevestiging van wat ik van reeds van midden 2010 naar de betrokken ambtenaren had doorgestuurd.

Een paar maand geleden nog een brief gehad van de fiscus van Ciney....
dat hun standpunt van 2009 nog steeds niet veranderd is.

Je zou kunnen argumenteren dat ze daar geen letter Nederlands verstaan maar dat slaat nergens op gezien alle stukken uit het onderzoek van Mechelen netjes vertaald zijn in hun moedertaal.

Wat moet je daar uit concluderen?

Het is verdorie al krankzinnig dat men uit eenzelfde dossier in Wallonië een verhaal kan verzinnen terwijl datzelfde dossier, eens grondig onderzocht in Vlaanderen dat verhaal volledig onderuit haalt.

Op het juridisch forum heb ik gevraagd hoe dit in godsnaam mogelijk is.
Antwoord ... er bestaan bij de fiscus geen procedures om genomen beslissingen te toetsen aan de werkelijkheid van zodra een onderzoek daar de mogelijkheden toe biedt. Er bestaat dus niks om zo'n zaken te vermijden.

Toen Turtelboom hierover aangeschreven. Nooit iets van gehoord.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be