Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2019, 00:24   #181
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ge vindt verkrachten dus blijkbaar normaal
weer een poging aan 't doen om wat woorden in m'n mond te leggen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 00:37   #182
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

kijk zipper ...

Dit was jouw claim:
"Zelfs de grootste hoeren mogen niet verkracht worden. Normale mannen kunnen ten allen tijde hun driften controleren. Anders zijn het beesten."

zo niet stel je dat blijkbaar gelijk met een verkrachting...want verderop wil je me in de schoenen schuiven dat ik een verkrachting wel okay zou vinden als ik zeg dat ik betwijfel of mannen zich ten alle tijden kunnen bedwingen

Dit is de Belgische wet :
"artikel 375. "Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.""
Er wordt onderscheid gemaakt tussen de eigenlijke verkrachting en de verkrachting bij gelijkstelling. In het eerste geval moet er sprake zijn van geweld, dwang of list, terwijl dit in het tweede geval niet hoeft bewezen te worden (er is sowieso sprake van verkrachting). Verkrachting bij gelijkstelling is enkel van toepassing op iemand die jonger is dan 14 jaar.

Dit is de Nederlandse variant ( vaak duidelijker dan de BE-versie ):
" artikel 242: "door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand [dwingen] tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam""

...misschien toch even je gedacht over wat een verkrachting precies is even herbeschouwen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 05:49   #183
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind het wel goede straffen.

Het is nu niet alsof ze maagden, brave huismoeders of nietsvermoedende voorbijgangers hebben verkracht.
PLOINK
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 06:05   #184
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind het wel goede straffen.

Het is nu niet alsof ze maagden, brave huismoeders of nietsvermoedende voorbijgangers hebben verkracht.
ja en lelijk waren ze ook

voila
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 06:26   #185
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Strafvermindering voor verkrachters een slag in het gezicht van het slachtoffer/slachtoffers?

Een verkrachter(s) is en blijft een gestoorde ziel, zij die het vermogen missen, om zich in gevoelens van anderen in te leven.

Hun vermogen om zich in anderen te verplaatsen is verstoord waardoor ze een ander erge pijn kunnen doen. Ze kunnen in een seksueel isolement terechtkomen en dan dingen doen die ze nooit hadden mogen doen. Ineens barst het ontembare seksuele beest in hen los, waarbij zij geen enkele rekening houden met het slachtoffer - een kracht die zij niet bij machte zijn in zich te beheersen.

Therapie zou misschien kunnen helpen om die verwarde figuren een beetje terug de controle over zichzelf te laten kunnen krijgen?

Maar het seksuele beest is niet te temmen en geen therapeut kan garanderen dat de stoornis en zijn ellende niet meer zal voorkomen. De natuur heeft geen afstandsbediening.

Daarom misschien dat die 'mensen' het beste ertoe gebracht kunnen worden hun neiging via regelmatige injecties te onderdrukken. Nog beter lijkt het aanbod te doen tot chirurgische definitieve ontmanning. Liever een echte dan een chemische, want dan blijft steeds weer de onzekerheid: komt hij wel of komt hij niet om zijn injectie. Die ingreep zal gepaard moeten gaan met therapie om met boosheid en mogelijke wraakgevoelens om te gaan.

Te ver gezocht of net niet????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 oktober 2019 om 06:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 07:04   #186
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben nogal veel niet normaal geweest.
maar niet als zij Nee zei, neem ik aan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 09:07   #187
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah de champignons in Durbuy weten het weer beter
Zeg Genevere iets anders misschien???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 09:13   #188
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

De kans dat ge zomaar eventjes vrijuit gaat voor een vormfoutje bij moord terwijl de bewijslast overweldigend is is astronomisch klein
Voor het gewone volk inderdaad... maar niet voor de witte boord criminelen... en dat weet jij ook en dat weet het parlement ook... Bij hen volstaat de kleinste procedurefout, waarschijnlijk door henzelf of het gerecht zelf geintroduceerd om hen vrij te pleiten...

De rechten van de verdediging geschonden als het bewijs, misschien op onrechtvaardige wijze bekomen maar als een pijl boven water op tafel ligt???
Met wie zijn voeten denk je dat ze hier aan het spelen zijn???

de wetten zijn zo opgesteld dat de echte machtigen wel altijd een gaatje zullen vinden... en dat is het doel van die wetten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 09:53   #189
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht


In hoeverre kan je je onwetendheid nog etaleren, Boduo ?
"Door een procedurefout staat de overvaller binnen enkele dagen echter alweer op straat. Vanaf dat moment slaan bij Luc Segers de stoppen door. Hij kan er niet mee leven dat de rechtsstaat hem onrecht heeft aangedaan, en besluit het recht in eigen handen te nemen"
Een procedurefout dus ...

"Wanneer de vormfout echter zo ernstig is dat de verdachte wezenlijk in de verdediging is geschaad, kan het Openbaar Ministerie 'niet-ontvankelijk' worden verklaard."

Dit heeft dus geen klote met de rechter te maken tenzij ge al gaat beweren dat de rechter die procedurefout zou uitgelokt hebben of in scene gezet

Trouwens "Het Vonnis' is complete fictie
Jan verheyen 'claimt' wel dat het gebaseerd is op de talloze perikelen bij Justitie waarvan we de jongste jaren allemaal getuige zijn geweest en het daarom waar had kunnen zijn ... maar dat is compleet van de pot gerukt
De kans dat ge zomaar eventjes vrijuit gaat voor een vormfoutje bij moord terwijl de bewijslast overweldigend is is astronomisch klein

..ook gelijkaardige films van van hetzelfde genre zoals "The Verdict en Twelve Angry Men" van Sydney Lumet, "Witness for the Prosecution" van Billy Wilder en "Thee Wrong Man" van Hitchcock hebben geen zier te maken met de vermeende onrechtvaardigheid van een rechter
Klopt.

De gevallen waarin dit gebeurt, worden echter zo uitgebreid besproken in de media dat het veel vaker lijkt voor te komen.

Dat er elke dag honderden veroordelingen worden uitgesproken, daar denkt men niet aan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 10:27   #190
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt.

De gevallen waarin dit gebeurt, worden echter zo uitgebreid besproken in de media dat het veel vaker lijkt voor te komen.

Dat er elke dag honderden veroordelingen worden uitgesproken, daar denkt men niet aan.
Vreemd dan toch dat de gevallen waar dat voorkomt zelden gewone gevallen zijn met gewone mensen...
Drugsbaronnen die zo gaan lopen...
Witteboordcriminelen wiens proces, meestal wegens het overschreiden van de toegelaten tijd, de prullemand in gaat...
Pooiers...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 10:31   #191
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Gisteren op tv volgde ik de uitzending van 'de rechtbank'.

Wat mij daarbij opgevallen is dat 99,9% van diegenen die moesten voorkomen vreemdelingen waren of lag ik al half in slaap tijdens het kijken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 oktober 2019 om 10:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 10:42   #192
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gisteren op tv volgde ik de uitzending van 'de rechtbank'.

Wat mij daarbij opgevallen is dat 99,9% van diegenen die moesten voorkomen vreemdelingen waren of lag ik al half in slaap tijdens het kijken?
Vreemd he en ze lopen hier zo hoog op met de multikul...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 10:56   #193
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen, gij zijt op zoek naar partijdige rechters die een vonnis ( ook al ligt dit niet in hun machte ) zouden uitspreken dat u bevalt
Ooit al eens van Het Lam Gods gehoord?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 10:59   #194
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ge lijkt Jan van den Berghe wel

Wel ik zal het nog eens stellen.
Ik geloof er niks van tenzij gij uzelf graag spiegelt aan een utopisch 'normaal' of ge compleet aseksueel zou zijn

Want wat gij dus beweert is dat zo'n 'normale' man zich dus zou bedwingen ook al kleed een vrouw zich vlak oor zo'n vent met veel tralala uit tot op het moment dat ze expliciet gesproken toestemming zou geven
Gek dat je dat stelt. Dat was ik net aan het denken van jou.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 11:03   #195
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ooit al eens van Het Lam Gods gehoord?
Was het paneel "De rechtvaardige rechters" daar niet van zoek?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 11:05   #196
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vreemd he en ze lopen hier zo hoog op met de multikul...
Héééééél vreemd.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 11:20   #197
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was het paneel "De rechtvaardige rechters" daar niet van zoek?
Inderdaad.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 11:48   #198
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar niet als zij Nee zei, neem ik aan.
Kijk, een vrouw moet haar cinema spelen en er is nee en nee. Het is kwestie die finesse te onderscheiden. Nog gehad dat ze zegden wat doet gij nu? Trek mijn hand terug en dan nemen ze mijn hand terug om voort te doen. Of dat ik ze dan gewoon als vriendin beschouw maar 3 weken later halen ze hem zelf uit uw broek en zeggen dat ze dachten dat ge een homo waart.

It's a game ze spelen het hard to get spel. Als het echte nee is dan is het natuurlijk nee.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 16:44   #199
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kijk, een vrouw moet haar cinema spelen en er is nee en nee. Het is kwestie die finesse te onderscheiden.
Gevaarlijke piste. Als ze nee zeggen tegen mij terwijl ze ja bedoelden dan hadden ze dat maar moeten zeggen. Aan die stomme spelletjes doe ik niet mee.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 oktober 2019 om 16:44.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2019, 16:55   #200
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voor het gewone volk inderdaad... maar niet voor de witte boord criminelen... en dat weet jij ook en dat weet het parlement ook... Bij hen volstaat de kleinste procedurefout, waarschijnlijk door henzelf of het gerecht zelf geintroduceerd om hen vrij te pleiten...

De rechten van de verdediging geschonden als het bewijs, misschien op onrechtvaardige wijze bekomen maar als een pijl boven water op tafel ligt???
Met wie zijn voeten denk je dat ze hier aan het spelen zijn???

de wetten zijn zo opgesteld dat de echte machtigen wel altijd een gaatje zullen vinden... en dat is het doel van die wetten...
?????????

Als jij een beetje macht hebt zou jij gelijk wat mensen zonder proces executeren. Het is hier niet Jerry Springer..
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be