Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2010, 16:15   #21
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Italianen werden vroeger in de cité gedumpt in de veronderstelling dat ze wel zouden opkrassen als de mijnen leeg waren. Die integratie verliep helemaal niet zo vlekkeloos als jij dat voorstelt. De joden kregen van het Antwerpse stadsbestuur een enkeltje Auschwitz zodra daar de kans toe was. Chinezen waren - en zijn - er nauwelijks in ons land. Die leven trouwens, net zoals de (chassidistische) joden, quasi volledig gesegregeerd.

Je hebt het trouwens over "allochtonen" die een slechte reputatie hebben opgebouwd. Ik denk dat je in dat geval beter gewoon Turken en Marokkanen zegt, want ik vermoed dat je het daarover hebt.
Marokkanen en onze laatste aanwinsten uit Oostbloklanden.
Met Turken heb ik eigenlijk veel minder problemen. Die zijn beleefd, in de regel, en krijgen van mij dus respect terug.
En daar gaat het allemaal om. Wederzijds respect. Hoe kan ik respect opbrengen voor kerels die de tram nemen, niet betalen en elke vrouw op het rijtuig lastig vallen en uitkafferen ?
Ik neem aan dat ze te stom zijn om in te zien dat ze het voor zichzelf en hun landgenoten flink verzieken.
Elke keer opnieuw stel ik mij de vraag. "Wie zijn die ouders ? En weten die hoe hun kroost zich gedraagt ? Zijn ze daar akkoord mee ?"
Misschien lijken het futiliteiten maar dat zijn nu net de dingen die de doorsnee Vlaming niet kan hebben.
En dan krijg je wrevel. En die wordt groter naarmate men meer en meer met dit gedrag in aanraking komt.
Nogmaals, Vlamingen zijn geen racisten. Dat weiger ik te geloven.
Maar ik denk dat we (terecht) mogen eisen dat iedereen zich een beetje beleefd mag gedragen.
Het zijn gewoon altijd dezelfden waar je last mee hebt.
En dan ga je inderdaad op de duur een hekel krijgen aan een hele groep.
Ook als dat eigenlijk onterecht is.
Want ik weet zéker dat er best wel fijne mensen onder de Marokkanen zijn.
En het moet voor die laatsten wel heel moeilijk zijn om zichzelf te bewijzen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:27   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is nu raar, ik ben zelf wit als melk en toch heb ik dat verwijt nog maar zelden gehoord. Wat wel klopt is dat VB'ers worden gestigmatiseerd als racisten. Veelal terecht. Ik begrijp niet waarom dat zo'n probleem is.

Het is ook niet zo dat alle allochtonen verweten worden terrorist te zijn. Wat wel klopt is dat radicale moslims gestigmatiseerd worden als terroristen. Veelal terecht. Ik begrijp niet waarom dat zo'n probleem is.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:32   #23
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Marokkanen en onze laatste aanwinsten uit Oostbloklanden.
Met Turken heb ik eigenlijk veel minder problemen. Die zijn beleefd, in de regel, en krijgen van mij dus respect terug.
En daar gaat het allemaal om. Wederzijds respect. Hoe kan ik respect opbrengen voor kerels die de tram nemen, niet betalen en elke vrouw op het rijtuig lastig vallen en uitkafferen ?
Simpel, je moet daar geen respect voor opbrengen. Meer nog, daar moet keihard tegen opgetreden worden. Geen gepamper, geen flauwe kul, gewoon matrak tegen de tanden en opsluiten. Geen plaats? Gevangenissen bijbouwen. Niet de Belgische nationaliteit? Straf uitzitten in het thuisland.

Citaat:
Ik neem aan dat ze te stom zijn om in te zien dat ze het voor zichzelf en hun landgenoten flink verzieken.
Ze zijn daar niet te stom voor, ik denk dat ze zich dat gewoon niet aantrekken.

Citaat:
Elke keer opnieuw stel ik mij de vraag. "Wie zijn die ouders ? En weten die hoe hun kroost zich gedraagt ? Zijn ze daar akkoord mee ?"
Goede vraag. Ik kan alleen maar veronderstellen dat in vele gevallen die ouders niet weten waar hun kinderen zitten. Maar dat is ook maar een veronderstelling. De Marokkanen waar ik tussen ben opgegroeid werden doorgaan met ijzeren hand opgevoed. Maar opnieuw, dan moeten de ouders wel weten wat ze uitspoken.

Citaat:
Misschien lijken het futiliteiten maar dat zijn nu net de dingen die de doorsnee Vlaming niet kan hebben.
En dan krijg je wrevel. En die wordt groter naarmate men meer en meer met dit gedrag in aanraking komt.
Dat zijn geen futiliteiten. En die wrevel is ook niet helemaal onterecht. De vraag is wat je daar dan mee doet. Los je dat probleem op door alle naturalisaties tot vier generaties terug ongedaan te maken en tienduizenden mensen "terug te sturen", zoals sommigen wel eens voorstellen. Of doe je dat door de best mogelijke omstandigheden te creëren op het vlak van tewerkstelling en onderwijs en dan keihard op te treden tegen de overgebleven rotte appels? Ik kies eerder voor die laatste aanpak.

Citaat:
Nogmaals, Vlamingen zijn geen racisten. Dat weiger ik te geloven.
Maar ik denk dat we (terecht) mogen eisen dat iedereen zich een beetje beleefd mag gedragen.
Het zijn gewoon altijd dezelfden waar je last mee hebt.
En dan ga je inderdaad op de duur een hekel krijgen aan een hele groep.
Ook als dat eigenlijk onterecht is.
Want ik weet zéker dat er best wel fijne mensen onder de Marokkanen zijn.
En het moet voor die laatsten wel heel moeilijk zijn om zichzelf te bewijzen.
Natuurlijk zijn er onder de Vlamingen ook gewoon onverkapte racisten. Bij Turken, Marokkanen, Russen enz. ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:34   #24
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is ook niet zo dat alle allochtonen verweten worden terrorist te zijn. Wat wel klopt is dat radicale moslims gestigmatiseerd worden als terroristen. Veelal terecht. Ik begrijp niet waarom dat zo'n probleem is.
Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee dat leden van Al-Qaida of de Hezbollah als terroristen gestigmatiseerd worden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:38   #25
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee dat leden van Al-Qaida of de Hezbollah als terroristen gestigmatiseerd worden.
Al-Qaida bashen !
Euh ... is dat niet gevaarlijk ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:40   #26
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Al-Qaida bashen !
Euh ... is dat niet gevaarlijk ?
Hebben die internet in die grotten?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:42   #27
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Als je de krant dagelijks leest, weet je dat dit geen stereotypering is.
dus alle moslims zijn terroristen en daarom moeten ze zo weergegeven worden?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:43   #28
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hebben die internet in die grotten?
Zelfs aan een snelheid van 2.8 mbps
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:44   #29
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hebben die internet in die grotten?
Satelliettelefoon wel. Misschien met zo'n 'stickske' van Proximus ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 16:45   #30
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zelfs aan een snelheid van 2.8 mbps
Mja, ik denk zelfs nog hoger, op die manier.
Smijt uwe provider buiten. Die is die naam ni waard !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 21:45   #31
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
dus alle moslims zijn terroristen en daarom moeten ze zo weergegeven worden?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2010, 22:11   #32
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Simpel, je moet daar geen respect voor opbrengen. Meer nog, daar moet keihard tegen opgetreden worden. Geen gepamper, geen flauwe kul, gewoon matrak tegen de tanden en opsluiten. Geen plaats? Gevangenissen bijbouwen. Niet de Belgische nationaliteit? Straf uitzitten in het thuisland.

Of doe je dat door de best mogelijke omstandigheden te creëren op het vlak van tewerkstelling en onderwijs en dan keihard op te treden tegen de overgebleven rotte appels? Ik kies eerder voor die laatste aanpak.

Dit is uiteraard het enige juiste verhaal.

We hebben het de laatste 20 jaar niet gezien van de systeempartijen, maar ook de oppositie (VB) hebben we er niet op deze manier over gehoord.

Voor beiden hoeven we (autochtonen én immigranten) dus geen enkel respect op te brengen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 05:28   #33
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Italianen werden vroeger in de cité gedumpt in de veronderstelling dat ze wel zouden opkrassen als de mijnen leeg waren. Die integratie verliep helemaal niet zo vlekkeloos als jij dat voorstelt. De joden kregen van het Antwerpse stadsbestuur een enkeltje Auschwitz zodra daar de kans toe was. Chinezen waren - en zijn - er nauwelijks in ons land. Die leven trouwens, net zoals de (chassidistische) joden, quasi volledig gesegregeerd.

Je hebt het trouwens over "allochtonen" die een slechte reputatie hebben opgebouwd. Ik denk dat je in dat geval beter gewoon Turken en Marokkanen zegt, want ik vermoed dat je het daarover hebt.
Zever..de mijncité's zijn opgericht om de enorme import van gastarbeiders een onderkomen te geven, de cité's waren in eerste instantie eigendom van de werkgever..de koolmijnen
Chinezen en chassidistische joden leven bijna overal ter wereld in aparte 'kolonies'
Antwerpen en het (oorlogs)stadsbestuur zijn en zullen NOOIT hét centrum van vlaanderen zijn..niet veralgemenen a.u.b.

Anyway: enkele duizenden flippo's representatief maken voor die 1,5 miljard anderen is nu ook wel kort door de bocht gaan..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 31 augustus 2010 om 05:42.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 08:34   #34
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
U vind zo'n beeldvorming goed, maar waarom is dat goed? Wat is de positieve bijdrage van zo'n stereotypering?
liever onwaarheden schrijven dan?
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 12:56   #35
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
U vind zo'n beeldvorming goed, maar waarom is dat goed? Wat is de positieve bijdrage van zo'n stereotypering?
Wat is de positieve bijdrage van de stereotypering van bananen als "krom"?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 13:28   #36
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
dus alle moslims zijn terroristen en daarom moeten ze zo weergegeven worden?
De verantwoordelijkheid voor deze stereotypering ligt bij de Islamitische gemeenschap.

Wil u daaraan iets doen? Enkele tips:

Begin eens met bijvoorbeeld manifestaties en straatprotesten te organiseren tegen de wandaden die gebeuren door Moslims, in naam van uw Godheid.

Dat deze gemeenschap eens van zich laat horen wanneer een vrouw alweer gestenigd of gemarteld wordt in islamland of een zoveelste oproep tot jihat komt uit de mond van een islamitisch politiek leider. Organiseer eens een mars voor bijvoorbeeld een gelijkheid van man en vrouw in moslimland.

Betoog tegen de uitspraken van Mahmoud Ahmadinejad wanneer die nog eens verkondigt dat Israël van de kaart moet geveegd.

Veroordeel publiek diegenen die heisa maakten rond de mohammed-cartoons. Waar bleven al die tijd deze zogenaamd "gematigde" moslims?

Trek de straat op tegen de fatwa voor Rushdie, voor de vrijheid van meningsuiting, ook al gaat die in tegen uw religie.

Fulmineer tegen het oprukkend wahabisme en salafisme, verwerp publiek hun denkbeelden.

Organiseer een bezinningsmoment over de vraag hoe het komt dat in jullie geloofsgemeenschap zoveel mensen zich bereid voelen om te sterven voor allah... daarbij onschuldige mensenlevens met zich meetrekkend. Vraag u eens af waarom er zoveel islamterrorisme heerst over de wereld.

Als je als gemeenschap zo graag te koop loopt met uw geloof en dit zo per se wil uitdragen, begin dan met de publieke perceptie op te boetsen...

Dit zou beter overkomen dan bijvoorbeeld een dansende menigte moslims toen de WTC torens in elkaar zakten of protestmanifestaties voor de hoofddoek. De spontaneïteit van deze acties staat in schril contrast met enige daad van afkeuren tegen zoveel mistoestanden welke de Islamitische gemeenschap met zich meedraagt.

Doe dat alles, en ik verzeker u, je zou op bijval kunnen rekenen.

Toegegeven, dan nog zal het tijd vergen om zich te ontdoen van een negatief stigma waar alleen en uitsluitend de islamitische gemeenschap zelf voor verantwoordelijk is.

Laatst gewijzigd door Ephialtes : 31 augustus 2010 om 13:30.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 14:21   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid voor deze stereotypering ligt bij de Islamitische gemeenschap.

Wil u daaraan iets doen?
Wanneer is de 'eigen volk' demonstratie tegen Ronald Janssen, Hans van Temsche en de onbestrafbare pedofiele priesters.

Datum graag.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 15:21   #38
Ephialtes
Burger
 
Geregistreerd: 17 augustus 2010
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wanneer is de 'eigen volk' demonstratie tegen Ronald Janssen, Hans van Temsche en de onbestrafbare pedofiele priesters.

Datum graag.
Heeft Ronald Janssen een moord gepleegd in naam van een bepaalde religie?

Hebben katholieken, vrijzinnigen, joden, boedhisten gedansd van vreugde toen Hans van Temsche gruweldaden pleegde?

U snapt het punt niet goed vrees ik.

Wat die pedofiele priesters betreft... daarvoor zou ook eens een manifestatie mogen doorgaan, jazeker.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 15:55   #39
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Wat die pedofiele priesters betreft... daarvoor zou ook eens een manifestatie mogen doorgaan, jazeker.
Hier heeft niemand behoefte aan een demonstratie.

Geen aflaat.

Wel straffen. Zoals het zou horen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 15:57   #40
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 27.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Hebben katholieken, vrijzinnigen, joden, boedhisten gedansd van vreugde toen Hans van Temsche gruweldaden pleegde?
U kon inderdaad na 'Hans van T' extreme geluiden (toejuichers & goedpraters) horen uit het 'eigen volk' inderdaad.

Dus wanneer is die demo van dat 'eigen volk' nu?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be