Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 12 november 2004, 19:38   #21
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Kijk (no offence) , vanaf zijn ontstaan (19788) heeft het blok zijn gifpijlen afgeschoten op de migranten. Zelfs toen er van echte probs nauwelijks sprake was. Da's dus 25 jaar. Niet te verwonderen dan dat velen zich terugtrokken in getto's, en "sterkte" zochten bij malafide figuren.
Tegen echte relschoppers en boeven moet natuurlijk opgetreden worden, gekoppeld met een dialoog met de "anderen" 8)
Je moet werkelijk geestesziek zijn om zo'n statement te posten.
Multikulfundi's als Pietje houden er eigenlijk een zelfde logica als moslimextremisten over : wie het multikulfabeltje en de islam op de korrel neemt, is een afvallige en mag terecht lijfelijk of gerechtelijk geliquideerd worden op basis van de islamitische of politiek correcte jihad. 8)
Spolpoel is offline  
Oud 12 november 2004, 22:16   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Verstandige mensen daar in Nederland.
Dictatoriaal zijn en verstandig zijn sluit mekaar inderdaad niet uit.
Hoe is het godferdoemme mogelijk dat hedentendage nog mensen rondlopen die zich laten betuttelen en zich van overheidswege laten aanmeten wat ze mogen zeggen en denken?
Als ik 't katholicisme een ideologie van kusmijnkloten noem, de islam een achterlijke onverlichte religie, de harekrishna een oplichterij en het protestantisme een beknepen zeikgedoe, dan hoeft daar geen enkele aanhanger zijn slaap voor te laten.

Als aanhangers er aanstoot aan nemen, is dat omdat ze 'deep down' voelen dat het ergens klopt, wat ik hier schrijf. Met klaarblijkelijk aantoonbare onwaarheid kan je niet kwetsen. Degene die bullshit verkoopt is dan zelf de pineut.

Moeten wij ons echt aan de gedachtenpolizei onderwerpen om fathwa's te ontlopen, of standrechterlijke executies?
En dat in landen waar zelfs voor erge vergrijpen de doodstraf afgevoerd werd?
Komaan hee!
Nieuwe wetten om de vrijeheid van mening te beknotten zijn hoogst ongewenst.
De bestaande wetten tegen terrorisme en moord, die moeten hard gemaakt worden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 00:37   #23
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

@Supe®Staaf:

Zo is dat maar net.

Ik behoor zelf voor een stuk tot die "ideologie van kustmijnkloten", maar kies daar zelf voor; word daarvoor door de progressieve jongens en meisjes heel vaak voor bekritiseerd omdat ik niet "vrij genoeg zou denken", mezelf teveel zou "beperken" of doodgewoon "dom" zou zijn...

Maar als het gaat om het opleggen van fatsoensnormen aan de godsganse samenleving mét het mes op de keel, dan praten diezelfde zogenaamde "progressieven" dat toch wel goed zeker? Over bekrompenheid gesproken.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
Oud 13 november 2004, 01:07   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
@Supe®Staaf:

Zo is dat maar net.

Ik behoor zelf voor een stuk tot die "ideologie van kustmijnkloten", maar kies daar zelf voor; word daarvoor door de progressieve jongens en meisjes heel vaak voor bekritiseerd omdat ik niet "vrij genoeg zou denken", mezelf teveel zou "beperken" of doodgewoon "dom" zou zijn...
Voor mijn part kiest iedereen de ideologie waar hij zich het beste bij voelt.

Wie zijn knieën tot pulp wil bidden in een basiliek, gogogo.
Wie zijn staartebeen tot moes wil zen-zitten, tant mieux.
Wie zijn kontspieren in vorm wil trainen met vijfentwintig situps daags naar Mekka: �* la bonheur!
Wie zich met Hare Krishna een punthoofd wil chanten: why not?
Wie zich wil suf vogelen op Tantrische wijze: zet 'm op!

Laat iedereen met iedereen lachen zoveel hij wil: lach mee.
Laat iederen de baarlijkste nonsens over de ander zijn dada verkopen: scheld eens lekker terug.

Maar vermijd het om mekaar beestachtig te vermoorden omwille van een onvertogen woord.
Dat is nooit (meer) goed te praten.

Gedenk de oude Aalsterse spreuk:
Verwijten kan niet bijten,
Maar slaan is rap gedaan.

Citaat:
Maar als het gaat om het opleggen van fatsoensnormen aan de godsganse samenleving mét het mes op de keel, dan praten diezelfde zogenaamde "progressieven" dat toch wel goed zeker? Over bekrompenheid gesproken.
De grootste vooruitgang naar meer individuele vrijheid neemt m.i. haar aanvang sinds de verlichtingsidee: de vrijheid van meningsuiting.
Al wie die noodzakelijk absolute vrijheid om wat voor reden dan ook wenst in te perken, mag zich niet langer progressief heten. Die mag beschaamd 't rijtje der autoritaire klootzakken vervoegen.

Niemand heeft het recht of de autoriteit om zijn medemens de vrijheid van denken en uitdrukken in te perken.
Niemand heeft zodanige wijsheid in pacht om andermans denken te normeren.
Wie het zich toch permitteert is niet meer of minder dan een autoritaire dictator met hoogst onfrisse oogmerken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 02:20   #25
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Mohammed B. krijgt van de regentenklasse zijn zin

Blijkbaar ziet de Nederlandse regentenkaste de kans schoon om het spreekrecht nog een stuk terug te schroeven. Krijgt Mohammed B. toch nog zijn zin. De Nederlandse regentenkaste voorziet de invoering van nieuwe zwijg- en muilkorfwetten, zogenaamd tegen moslimfundamntalisme gericht, maar in werkelijkheid voor iedereen bedoeld.
Zo krijgen de moordenaars toch nog hun zin van de 'democratische' kaste.



Verheerlijken haat strafbaar (NRC Handelsblad)




DEN HAAG, 11 NOV. Het kabinet wil mensen die aanzetten tot haat en geweld uit bepaalde functies kunnen weren. Het verheerlijken of goedpraten van ernstige misdrijven wordt strafbaar gesteld. De politie en de veiligheidsdiensten krijgen meer bevoegdheden en capaciteit.

Dat kondigen de minister Donner (Justitie, CDA) en Remkes (Binnenlandse Zaken, VVD) aan in hun brief van gisteren aan de Kamer. De maatregelen maken deel uit van een verregaand programma om radicalisering binnen de islam tegen te gaan.


Daarbij hoort ook een 'actieprogramma' om tegenwicht te bieden aan radicale stromingen binnen de islam. De overheid gaat mensen die werken in het onderwijs, politie en (jeugd-)hulpverlening door ,,een veelheid van interventies toerusten om alerter te kunnen reageren'' op radicalisering. Het kabinet wil dat in het programma opvattingen van liberaal-islamitische denkers en publicisten onder de aandacht worden gebracht.

Donner en Remkes willen zo een ,,tegenstrategie'' ontwikkelen die tot doel heeft het ,,ideologisch en sociaal tegengaan en isoleren'' van stromingen binnen de islam die de gewelddadige strijd tegen de westerse samenleving propageren of ondersteunen. Ook moeten gematigde moslimjongeren meer aan de samenleving worden gebonden. Volgens de ministers beloopt het aantal personen dat ,,in termen van actief daadwerkelijk geweld denkt'' overigens eerder in de duizenden dan in de honderden.

Om de radicalen te volgen, kondigen de ministers een ,,aanzienlijke uitbreiding'' aan van de technische middelen en de capaciteit om mensen te volgen en te observeren. De AIVD moet zoveel mogelijk toegang krijgen tot relevante databestanden.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) krijgt een sterkere positie om verstorend op te treden bij ,,aan terrorisme gerelateerde activiteiten'' en in te grijpen in 'radicaliseringsprocessen'.

Tegen moskee-organisaties en mensen waarvan of bij wie sprake is van onacceptabele activiteiten zal de overheid optreden met maatregelen op het terrein van vreemdelingen, financiële toezicht en politiek-bestuurlijke maatregelen.






CDA wil niet zwarte-pieten over aanslag Van Gogh (11 11 04 De Telegraaf)

DEN HAAG - Het CDA wil niet 'zwarte-pieten' in de kwestie over de moordaanslag op Theo van Gogh en de aanpak van moslimextremisme. "Daarvoor is de zaak te ernstig", zei CDA-fractieleider Verhagen donderdag in het debat over de moord op Van Gogh.

Hoewel het CDA nog wel vragen heeft, volgt de partij de lijn en de conclusies van het kabinet. De christen-democraten begrijpen niet waarom de politie in Amsterdam op sommige momenten niets heeft gedaan met meldingen van bedreigingen aan het adres van de cineast. Verhagen wil ook opheldering over het lek bij de inlichtingendienst AIVD. Daardoor kon de verdachte Mohammed B. volgens Verhagen mogelijk uit het zicht blijven van de AIVD.

Volgens Verhagen is het van het grootste belang dat er daadkracht is en dat het kabinet nu moet "doorpakken". Daarbij steunt het CDA de maatregelen die al in gang zijn gezet en de nieuwe voorstellen, die snel doorgevoerd moeten worden.

"De vrijheid gaat boven privacy. Daar is ook draagvlak voor onder de bevolking." Verhagen ziet liever tien mogelijke onschuldigen in de cel dan één terrorist op straat. "Als er serieuze aanwijzingen zijn, moet er direct opgetreden kunnen worden."

Verhagen vindt verder dat misbruik van de vrijheid van meningsuiting streng moet worden aangepakt. "Respect en fatsoen moet uit jezelf komen." Maar ook ziet het CDA een rol voor het kabinet voor zich. In plaats van burgers zouden ook de autoriteiten ook zelf aangifte kunnen doen als over de schreef wordt gegaan. Hij wil bijvoorbeeld dat internet wordt aangepakt, als daarop vanuit Nederland haatzaaiende en opruiende teksten wordt verspreid.
Goed zo.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 13 november 2004, 07:54   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Goed zo.
Dus jij vindt dat de meningsuiting behoort beperkt te worden?
Logisch van iemand die zelfs de doodstraf voor 'verkeerde' meningen onderschrijft.

Leg me eens uit wie dan mag bepalen wanneer een mening al dan niet mag geuit worden?
Waar kan iemand de wijsheid en autoriteit halen om de wenselijkheid van een mening vast te leggen?

Gaan we enkel ware meningen toelaten?
Wie gaat de waarheid bepalen?


Of gaan we zelfs ware meningen verbieden omdat ze kwetsend of nadelig zouden zijn voor kloothommels die toevallig de macht in handen hebben?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 08:28   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik begrijp het niet zo goed: het aanzetten tot geweld heeft toch nergens ooit tot de vrijheid van meningsuiting behoord?
Het aanzetten tot haat lijkt me van een totaal andere orde, en wel moeilijk te bepalen.

Als we het even naar Belgie terugbrengen dan zou de hele Belgische politieke kaste al schulding zijn, wegens het aanzetten tot haat t.o.v. het Vlaams blok.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 13 november 2004, 09:55   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dictatoriaal zijn en verstandig zijn sluit mekaar inderdaad niet uit.
Hoe is het godferdoemme mogelijk dat hedentendage nog mensen rondlopen die zich laten betuttelen en zich van overheidswege laten aanmeten wat ze mogen zeggen en denken?
Als ik 't katholicisme een ideologie van kusmijnkloten noem, de islam een achterlijke onverlichte religie, de harekrishna een oplichterij en het protestantisme een beknepen zeikgedoe, dan hoeft daar geen enkele aanhanger zijn slaap voor te laten.

Als aanhangers er aanstoot aan nemen, is dat omdat ze 'deep down' voelen dat het ergens klopt, wat ik hier schrijf. Met klaarblijkelijk aantoonbare onwaarheid kan je niet kwetsen. Degene die bullshit verkoopt is dan zelf de pineut.

Moeten wij ons echt aan de gedachtenpolizei onderwerpen om fathwa's te ontlopen, of standrechterlijke executies?
En dat in landen waar zelfs voor erge vergrijpen de doodstraf afgevoerd werd?
Komaan hee!
Nieuwe wetten om de vrijeheid van mening te beknotten zijn hoogst ongewenst.
De bestaande wetten tegen terrorisme en moord, die moeten hard gemaakt worden.
Akkoord, maar provoceren om te provoceren op een moment dat de gemoederen al danig verhit zijn met het risico (of met het doel?) dat de zaken helem�*�*l uit de hand zullen lopen, vind ik dan weer een misbruik van het recht op vrije meningsuiting, omdat het op dat ogenblik niet zozeer met het uiten van een mening te maken heeft, dan wel met het opruien van licht ontvlambare mensen. Natuurlijk is het jouw goed recht om de islam een achterlijke, onverlichte ideologie van kustmijnkloten te vinden, maar om dat dan bijvoorbeeld tegen een schuimbekkende, tot de tanden bewapende islamiet te zeggen in het kader van de vrije meningsuiting, lijkt me geen erg slimme zet. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de islamiet in kwestie jou daarom een kopje kleiner mag maken natuurlijk!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 11:15   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Akkoord, maar provoceren om te provoceren op een moment dat de gemoederen al danig verhit zijn met het risico (of met het doel?) dat de zaken helem�*�*l uit de hand zullen lopen, vind ik dan weer een misbruik van het recht op vrije meningsuiting, omdat het op dat ogenblik niet zozeer met het uiten van een mening te maken heeft, dan wel met het opruien van licht ontvlambare mensen.
Nochtans behoort het recht om je provocatieve mening te uiten absoluut te zijn.
Het zijn de 'licht ontvlambaren' die in de fout gaan, wanneer ze bij gebrek aan weerwoord (omdat de provocatie hout snijdt?) hun zaak niet langer met woorden, maar met daden (i.c. moord) verdedigen.........

Citaat:
Natuurlijk is het jouw goed recht om de islam een achterlijke, onverlichte ideologie van kustmijnkloten te vinden, maar om dat dan bijvoorbeeld tegen een schuimbekkende, tot de tanden bewapende islamiet te zeggen in het kader van de vrije meningsuiting, lijkt me geen erg slimme zet. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de islamiet in kwestie jou daarom een kopje kleiner mag maken natuurlijk!
Je weet best dat ik elke religie doorgaans dikke mensekloterij en afzeik vind.
De meeste mensen reageren erg verontwaardigd als ik hun mystieke bezigheid eens ongenadig afkam, of ze schelden eens lekker terug, maar daarvoor hoeft er nog geen kop te rollen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 11:17   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik begrijp het niet zo goed: het aanzetten tot geweld heeft toch nergens ooit tot de vrijheid van meningsuiting behoord?
Als die wet konsekwent wordt toegepast, dan behoort elke generaal in 't prison te vliegen: die geven rechtstreeks het bevel tot doden. Ergere aanzet tot geweld bestaat gewoon niet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 11:23   #31
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Akkoord, maar provoceren om te provoceren op een moment dat de gemoederen al danig verhit zijn met het risico (of met het doel?) dat de zaken helem�*�*l uit de hand zullen lopen, vind ik dan weer een misbruik van het recht op vrije meningsuiting, omdat het op dat ogenblik niet zozeer met het uiten van een mening te maken heeft, dan wel met het opruien van licht ontvlambare mensen. Natuurlijk is het jouw goed recht om de islam een achterlijke, onverlichte ideologie van kustmijnkloten te vinden, maar om dat dan bijvoorbeeld tegen een schuimbekkende, tot de tanden bewapende islamiet te zeggen in het kader van de vrije meningsuiting, lijkt me geen erg slimme zet. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de islamiet in kwestie jou daarom een kopje kleiner mag maken natuurlijk!
Knap staaltje van de politiek correcte newspeak.

Wanneer iemand anders je met de dood bedreigt omdat je iets zegt of wilt zeggen, en spreekt niettemin, - omdat je je niet laat afdreigen, dan is dat "..misbruik van het recht op vrije meningsuiting". De andere is immers 'verhit' en 'licht ontvlambaar' en daar moet je volgens de PC-adepten voor capituleren. De discussie moet volgens de PC-adept dus afgerond worden in het voordeel, niet van diegene die de beste argumenten heeft, maar in het voordeel van diegene die het meest 'ontvlambaar' is, die het meeste schuim op de bek heeft, die het hardst kan roepen dat hij gekwetst, verongelijkt, beledigd of op de ziel getrapt is.

Fatsoenlijke mensen die de idealen van de Verlichting zijn toegedaan, leggen in zo'n situatie de verantwoordelijkheid betreffende het geweld voor strikt 100% bij diegene die "schuimbekkend" en "tot de tanden bewapend" het vrije spreekrecht wil beknotten, en voor strikt 0% bij diegene die vrij blijft doorspreken. PCers leggen de verantwoordelijkheid voor het geweld zoveel mogelijk bij diegene die mens wil blijven en dientengevolge wil blijven spreken (want de mens is, per definitie, het wezen dat spreekt). Fatsoenlijke, verlichte mensen maken een essentieel onderscheid tussen woorden enerzijds en kogels anderzijds: de eersten doden niet, de tweeden daarentegen wel.

PCers beschermen de geweldenaars en trappen hun slachtoffers in het slijk. Zij zeggen - niet openlijk, maar verdraaid en besmuikt - dat we moeten kiezen voor de kogels, en tegen het Vrije Woord.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 13 november 2004 om 11:24.
Jos Verhulst is offline  
Oud 13 november 2004, 11:28   #32
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Knap staaltje van de politiek correcte newspeak.

Wanneer iemand anders je met de dood bedreigt omdat je iets zegt of wilt zeggen, en spreekt niettemin, - omdat je je niet laat afdreigen, dan is dat "..misbruik van het recht op vrije meningsuiting". De andere is immers 'verhit' en 'licht ontvlambaar' en daar moet je volgens de PC-adepten voor capituleren. De discussie moet volgens de PC-adept dus afgerond worden in het voordeel, niet van diegene die de beste argumenten heeft, maar in het voordeel van diegene die het meest 'ontvlambaar' is, die het meeste schuim op de bek heeft, die het hardst kan roepen dat hij gekwetst, verongelijkt, beledigd of op de ziel getrapt is.

Fatsoenlijke mensen die de idealen van de Verlichting zijn toegedaan, leggen in zo'n situatie de verantwoordelijkheid betreffende het geweld voor strikt 100% bij diegene die "schuimbekkend" en "tot de tanden bewapend" het vrije spreekrecht wil beknotten, en voor strikt 0% bij diegene die vrij blijft doorspreken. PCers leggen de verantwoordelijkheid voor het geweld zoveel mogelijk bij diegene die mens wil blijven en dientengevolge wil blijven spreken (want de mens is, per definitie, het wezen dat spreekt). Fatsoenlijke, verlichte mensen maken een essentieel onderscheid tussen woorden enerzijds en kogels anderzijds: de eersten doden niet, de tweeden daarentegen wel.

PCers beschermen de geweldenaars en trappen hun slachtoffers in het slijk. Zij zeggen - niet openlijk, maar verdraaid en besmuikt - dat we moeten kiezen voor de kogels, en tegen het Vrije Woord.
AMEN! Daar wil ik Raf wel eens een even grondig argument tegen zien inbrengen!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 13 november 2004, 11:30   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nochtans behoort het recht om je provocatieve mening te uiten absoluut te zijn.
Het zijn de 'licht ontvlambaren' die in de fout gaan, wanneer ze bij gebrek aan weerwoord (omdat de provocatie hout snijdt?) hun zaak niet langer met woorden, maar met daden (i.c. moord) verdedigen.........
Dat spreekt vanzelf! Maar kijk eens wat het recht om die provocatieve mening te uiten Theo Van Gogh opgeleverd heeft. Dan mogen we het er nog roerend over eens zijn dat het Mohammed B. was die in de fout ging, dat maakt voor Van Gogh niet veel meer uit, is het wel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je weet best dat ik elke religie doorgaans dikke mensekloterij en afzeik vind.
Meer nog: ik ben het er 100% mee eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De meeste mensen reageren erg verontwaardigd als ik hun mystieke bezigheid eens ongenadig afkam, of ze schelden eens lekker terug, maar daarvoor hoeft er nog geen kop te rollen.
Ook daarmee ben ik het helemaal met je eens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 11:48   #34
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Akkoord, maar provoceren om te provoceren op een moment dat de gemoederen al danig verhit zijn met het risico (of met het doel?) dat de zaken helem�*�*l uit de hand zullen lopen, vind ik dan weer een misbruik van het recht op vrije meningsuiting, omdat het op dat ogenblik niet zozeer met het uiten van een mening te maken heeft, dan wel met het opruien van licht ontvlambare mensen. Natuurlijk is het jouw goed recht om de islam een achterlijke, onverlichte ideologie van kustmijnkloten te vinden, maar om dat dan bijvoorbeeld tegen een schuimbekkende, tot de tanden bewapende islamiet te zeggen in het kader van de vrije meningsuiting, lijkt me geen erg slimme zet. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de islamiet in kwestie jou daarom een kopje kleiner mag maken natuurlijk!
Oh, jij vindt het doodnormaal dat de moslimgemeenschap schuimbekkende, tot de tanden gewapende islamieten aflevert en gedoogt, opdat die boodschappers van vrije meningen waar supergevoelige islamitishe tenen niet tegen kunnen, mogen afknallen en de keel oversnijden?
Het komt er dus op neer dat de uiter van een vrije mening eerst de gevoeligheid van islamitische tenen moet inschatten, vervolgens zijn boodschap moet herfraseren ten dienste van de gevoelige islamiet ... die inmiddels paraat staat met kogels en mes. De uiter van een mening moet zich eerst auto-censureren en assimileren naar de gevoeligheden van schuimbekkende en tot de tanden gewapende islamieten.
De dar-al-islam is blijkbaar al een FEIT voor jou Rafke.
Spolpoel is offline  
Oud 13 november 2004, 11:50   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Oh, jij vindt het doodnormaal dat de moslimgemeenschap schuimbekkende, tot de tanden gewapende islamieten aflevert en gedoogt, opdat die boodschappers van vrije meningen waar supergevoelige islamitishe tenen niet tegen kunnen, mogen afknallen en de keel oversnijden?
Waar lees jij die dingen toch? Ik heb ze aleszins NIET geschreven...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 12:11   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Knap staaltje van de politiek correcte newspeak.

Wanneer iemand anders je met de dood bedreigt omdat je iets zegt of wilt zeggen, en spreekt niettemin, - omdat je je niet laat afdreigen, dan is dat "..misbruik van het recht op vrije meningsuiting". De andere is immers 'verhit' en 'licht ontvlambaar' en daar moet je volgens de PC-adepten voor capituleren. De discussie moet volgens de PC-adept dus afgerond worden in het voordeel, niet van diegene die de beste argumenten heeft, maar in het voordeel van diegene die het meest 'ontvlambaar' is, die het meeste schuim op de bek heeft, die het hardst kan roepen dat hij gekwetst, verongelijkt, beledigd of op de ziel getrapt is.

Fatsoenlijke mensen die de idealen van de Verlichting zijn toegedaan, leggen in zo'n situatie de verantwoordelijkheid betreffende het geweld voor strikt 100% bij diegene die "schuimbekkend" en "tot de tanden bewapend" het vrije spreekrecht wil beknotten, en voor strikt 0% bij diegene die vrij blijft doorspreken. PCers leggen de verantwoordelijkheid voor het geweld zoveel mogelijk bij diegene die mens wil blijven en dientengevolge wil blijven spreken (want de mens is, per definitie, het wezen dat spreekt). Fatsoenlijke, verlichte mensen maken een essentieel onderscheid tussen woorden enerzijds en kogels anderzijds: de eersten doden niet, de tweeden daarentegen wel.

PCers beschermen de geweldenaars en trappen hun slachtoffers in het slijk. Zij zeggen - niet openlijk, maar verdraaid en besmuikt - dat we moeten kiezen voor de kogels, en tegen het Vrije Woord.
Wat een zever. Dat is helemaal niet wat ik zegde of zelfs maar bedoelde...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 12:25   #37
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waar lees jij die dingen toch? Ik heb ze aleszins NIET geschreven...
Ik lees die dingen in jouw statements.
Spolpoel is offline  
Oud 13 november 2004, 12:33   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik lees die dingen in jouw statements.
Dan moet je dringend leren lezen wat er staat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 12:38   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
De dar-al-islam is blijkbaar al een FEIT voor jou Rafke.
Ik denk dat je een beetje te snel gaat Spolspoel. Rafke leeft gewoon in het tussenstadium: dar-al-suhl (het land van de SULLEN)!
In dar-al-islam moet Rafke helemaal niks meer zeggen of denken, dan krijgt hij gewoon gratis lessen zweefvliegen van de minaret.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 13 november 2004, 12:43   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik denk dat je een beetje te snel gaat Spolspoel. Rafke leeft gewoon in het tussenstadium: dar-al-suhl (het land van de SULLEN)!
In dar-al-islam moet Rafke helemaal niks meer zeggen of denken, dan krijgt hij gewoon gratis lessen zweefvliegen van de minaret.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be