Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 17:39   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Nochtans zou het herfederaliseren van de geluidsnormen, een hoop prblemen oplossen voor Zaventem. DAT of Brussel gewoon terug bij Vlaanderen aansluiten natuurlijk. Die paar jaartjes als aparte entiteit geven niet zo dadelijk recht op onafhankelijkheid he..
Leef jij eigenlijk op aarde?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 oktober 2007, 17:41   #42
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Leef jij eigenlijk op aarde?
Ik ben niet zeker... Ik woon in België... is dat aarde?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 20 oktober 2007, 17:45   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
D�*t is gesproken!
Hopelijk houdt Frieda voet bij stuk!
Brepoels is een taaie tante. Ze is zo taai als Bourgeois WAS ten tijde van Lambermont. Maar intussen heeft het pluche onze Geert wat soft gemaakt.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 oktober 2007, 18:56   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Brepoels is een taaie tante. Ze is zo taai als Bourgeois WAS ten tijde van Lambermont. Maar intussen heeft het pluche onze Geert wat soft gemaakt.
Verwacht niet teveel, Jazeker, dan kan je ook niet teleurgesteld worden. Zo taai als jij denkt waren Frieda en Geert ten tijde van Lambermont immers niet....

Ik herinner me dat ik de ochtend dat de betoging tegen het Lambermontakoord te Gent doorging telefoneerde met Frieda. Ik vroeg haar of ze ook met de 'bende van vier' zou meestappen in de betoging. Het antwoord was 'neen'. Ze zouden wel aanwezig zijn in Gent maar, God weet om welke reden, niet meestappen in de betoging. Toen er echter veel meer volk opdaagde dan ze hadden verwacht vervoegden Bourgeois en Frieda op een gegeven ogenblik toch de stoet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 oktober 2007, 19:59   #45
whopperke
Vreemdeling
 
whopperke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 94
Standaard vredespact van Didier Reynders

Nu moeten wij Vlamingen goed gaan oppassen. Als de vos zijn passie breekt, boer let op uw ganzen. Volgens mij is er een akkoord tussen MR,CDH,CD&V en VLD in de maak. Aan Waalse zijde wordt FDF van Maingain geslachtofferd en aan Vlaamse zijde mag Bartje Dewever van NVA opkrassen. Er zal iets in elkaar gestoken worden waarvan ze denken dat het ons Vlamingen gunstig zal stemmen en dat we bij de volgende verkiezingen al weer zullen vergeten zijn. Ben benieuwd.
whopperke is offline  
Oud 20 oktober 2007, 20:13   #46
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Wat me steeds weer stoort in het Franstalige discours is dat de Vlamingen wel mogen meebetalen voor Brussel, Brussel ook onze hoofdstad is als hoofdstad van België, MAAR als puntje bij paaltje komt de Franstaligen Brussel als Franstalige stad beschouwen, m.a.w. OFWEL beschouw je BRUSSEL als hoofdstad van ALLE BELGEN, meer nog van alle Europeanen en dan is Brussel een internationale stad, Ofwel stop je met Vlaanderen hypocriet op te roepen voor GEld en andere goederen ( grond bv ), maar ontzeg je de Vlamingen medezeggenschap in Brussel.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 20 oktober 2007, 21:32   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je moet eens leren opletten. Het is niet aangenaam om alles in het lang en het breed te moeten uitleggen.
Franstalig
- Federale kieskring
- Meer investeringen in Brussel
- Meer bevoegheden voor België
Vlaams
- Meer bevoegdheden voor de Gewesten
- Splitsing BHV

=> Mooi zo. Als ze bij de opwaartse en neerwaartse beweging van de bevoegheden de gedachte van 'homogeniteit' in hun hoofd halen.

Dat de nva het dan niet steunt, boeit me - eerlijk gezegd - niet. Ik zou niet weten waarom? Het is niet omdat de nva het niet steunt, dat het daarom nefast is voor Vlaanderen. (Vlaamse onafhankelijkheid zal dan wel moeilijker worden, natuurlijk.) Maar daar lig ik niet wakker van. Wel de welvaart van Belgen.
Vlaamse zelstandigheid wordt dan juist onafwendbaar.
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 21:45   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
de geluidsproblematiek maakt deel uit van de milieureglementering. Nu bestaan 3 verschillende milieureglementeringen in een landje dat een voorschoot groot is. Door de herfederalisering ervan zal Belgie aan de milieuvoorwaarden van europa moeten voldoen en niet de aparte regio's, hetgeen erg voordelig zou zijn voor Vlaanderen.
Hier in België bestaat er van alles 3 verschillende toestanden. Hier zouden ze zelfs nog 3 verschillende verkeersreglementen durven in het leven roepen. Het mooiste bewijs dat België geen land is en er nooit een zal zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 oktober 2007 om 21:45.
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 21:54   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
dat zeggen jullie al meer dan 100 jaar
Als je 10 L water en 10 L benzine samen giet, heb je dan meer of beter water of meer en betere benzine? Dat is inderdaad meer dan 100 jaar zo, dus, hoog tijd van de beiden te scheiden van elkaar zodat ze alle twee bruikbaar worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 oktober 2007 om 22:11.
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 21:59   #50
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
hmmmm echt,Brussel wil je liever niet overnemen
Nee, daar sta ik ook niet voor te springen. Als Brussel zo nodig hoofdstad van europa wil spelen, dat europa dan maar voor Brussel zorgt.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 oktober 2007 om 22:12.
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:05   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik ben niet zeker... Ik woon in België... is dat aarde?
Ik niet, ik woon in Vlaanderen!
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:09   #52
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, daar sta ik ook niet voor te springen. Als Brussel zo nodig hoofdstad van europa wil spelen, dat europa er dan maar voor zorgt.
Brussel wil wel hoofdstad van europa zijn, mr europa wil Brussel eigenlijk niet. dus we hebben te kiezen, we houden europa bij ons, of we verliezen een belangrijke troef
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:09   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Nu moeten wij Vlamingen goed gaan oppassen. Als de vos zijn passie breekt, boer let op uw ganzen. Volgens mij is er een akkoord tussen MR,CDH,CD&V en VLD in de maak. Aan Waalse zijde wordt FDF van Maingain geslachtofferd en aan Vlaamse zijde mag Bartje Dewever van NVA opkrassen. Er zal iets in elkaar gestoken worden waarvan ze denken dat het ons Vlamingen gunstig zal stemmen en dat we bij de volgende verkiezingen al weer zullen vergeten zijn. Ben benieuwd.
Ik ben ook argwanend.
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:10   #54
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik niet, ik woon in Vlaanderen!
Ik ook, maar leef wel onder het juk van de Belgische politiek. Jij ook, en dus kan je maar beter die politiek bestuderen. Know your enemy !
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:21   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Brussel wil wel hoofdstad van europa zijn, mr europa wil Brussel eigenlijk niet. dus we hebben te kiezen, we houden europa bij ons, of we verliezen een belangrijke troef
Ja, en nu ben ik bang. Zwitserland heeft ook geen europa, en wat dan nog, 't is niet omdat Vl van W zou scheiden dat dat iets zou veranderen tenoverstaan van europa. Nee, ik vind dat Brussel dan maar onder de vleugels van europa moet genomen worden en dan spreken ze daar, wat mij betreft, topchinees gemengd met Marokkaans, ze doen maar.
Garry is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:21   #56
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
de geluidsproblematiek maakt deel uit van de milieureglementering. Nu bestaan 3 verschillende milieureglementeringen in een landje dat een voorschoot groot is. Door de herfederalisering ervan zal Belgie aan de milieuvoorwaarden van europa moeten voldoen en niet de aparte regio's, hetgeen erg voordelig zou zijn voor Vlaanderen.
3 milieureglementeringen, 3 belastingreglementeringen, hoeveel regeringen?
hoeveel parlementen, hoeveel ministeries telt dit land feitelijk?
filosoof is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:26   #57
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
En het aantal parlementsleden moet hoger. Blijkbaar zijn 7 deelparlementen nog niet genoeg, ze moeten nog wat uitbreiden.
idd, dat was ook mijn eerste gedacht.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:27   #58
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Ergens is het voor Reynders dat die extra parlementsleden allemaal Blokkers zijn,
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 20 oktober 2007 om 22:27.
the outlaw torn is offline  
Oud 20 oktober 2007, 22:30   #59
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, en nu ben ik bang. Zwitserland heeft ook geen europa, en wat dan nog, 't is niet omdat Vl van W zou scheiden dat dat iets zou veranderen tenoverstaan van europa. Nee, ik vind dat Brussel dan maar onder de vleugels van europa moet genomen worden en dan spreken ze daar, wat mij betreft, topchinees gemengd met Marokkaans, ze doen maar.
Brussel is Vlaanderen, de hoofdstad zelfs. Brussel behoort toe aan Vlaanderen, met eentalig Nederlands ( en natuurlijk engels en co )

Dus Brussel hoort bij vlaanderen, en de europese instellingen horen in Brussel. Met andere woorden, de europese instellingen horen in vlaanderen.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 20 oktober 2007, 23:55   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
Brussel is Vlaanderen, de hoofdstad zelfs. Brussel behoort toe aan Vlaanderen, met eentalig Nederlands ( en natuurlijk engels en co )

Dus Brussel hoort bij vlaanderen, en de europese instellingen horen in Brussel. Met andere woorden, de europese instellingen horen in vlaanderen.
Mij niet gelaten, ze doen maar, maar hou er dan ook rekening mee dat dat je dan handen vol geld zal kosten want Brussel is nul, niente, rien de knots, armoede troef. Als jij dat zonodig bij Vlaanderen wil houden en de kosten wil dragen om de pretentie te kunnen hebben om de hoofdstad van europa te leveren, mag je ze hebben. En voor die die nog steeds denken dat Vlaanderen op zich te klein zou zijn, nog even dit," het is veel beter te zwemmen in een klein zwemdokje dan te verzuipen in de zee".

Laatst gewijzigd door Garry : 20 oktober 2007 om 23:58.
Garry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be