Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2018, 14:59   #41
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alsof mensen die werken niet in armoede kunnen belanden. Sommige mensen hebben minder loon dan andere hun uitkering.
De Staat en de werkgever hebben mij in vijf jaar werkende armoede 1989-94,
aan minimumloon ontdaan van al mij vroeger gespaard spaargeld ongeveer dertig minimumlonen waard.

Ik kon mijn werkplaats niet langer deels uit eigen zak betalen, aan de dop heb ik (moeizaam) kunnen overleven.

Wel waar is dat werken normaliter de rechte baan uit de armoede hoort te zijn.

Maar niet zo voor 7% pechvogels (of losers) in de werkende bevolking: de werkende armen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2018 om 15:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:10   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

En in een vrij recente nieuwsuitzending maakte men weeral maar eens gwag over dat de meeste mensen een bedrag van 3.585€ brutto verdienen tegenwoordig.

Dus gaat men van het standpunt uit dat het allemaal rijke mensen zijn.

Ik ben daar al zeker niet bij.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:25   #43
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In alle landen zijn rijke en arme regio's. Of denkt U dat het Zuiden van Italië geen grotere armoede kent dan het Noorden ?

Om U te plezieren gaan we eens kijken in Italië

Bijlage 109587
Probeer je nu te bewijzen dat de PS valt te vergelijken met de maffia ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:39   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En in een vrij recente nieuwsuitzending maakte men weeral maar eens gwag over dat de meeste mensen een bedrag van 3.585€ brutto verdienen tegenwoordig.

Dus gaat men van het standpunt uit dat het allemaal rijke mensen zijn.

Ik ben daar al zeker niet bij.
Gemiddeld.

Mediaan is een betere parameter, ongeveer 3000 bruto voor een voltijdse betrekking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:40   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Slim ben alleeen jij. Van een soort harteloze intelligentie. Volkomen ontdaan van elke vorm van empathie.
Nee, er zijn wel enkele tientallen mensen jegens wie ik positieve empathie koester. Dat is trouwens de originele functie van empathie, he: solidariteit in een kleine clan. Het opschalen naar miljoenen of miljarden onbekenden is een idioot gedacht.

Citaat:
Een welvarend land dient te zorgen dat zijn onderdanen geen essentiële dingen ontberen, conform de constitutie en de rechten vn de mens.
Een welvarend land dient zich van zijn ontberende landgenoten te ontdoen om welvarend te blijven. Zoals een kudde zich van de zwakste beesten ontdoet (ttz, aan de leeuwen opoffert) om zelf sterk te blijven.

Dat wil niet zeggen dat men geen berekende wederzijdse solidariteit kan organiseren. In tegendeel. Iedereen kan een tegenslag hebben, en tijdelijk hulp nodig hebben. De voorwaarde is dat die hulp nadien "afbetaald" wordt. Er mag geen netto flux zijn (tenzij de statistische fluctuaties: ge hebt net hulp gehad, en boem, ge zijt dood, voor ge uw wederzijdse prestatie kon leveren). Zoniet is er een zwakkere die een sterkere zwakker heeft gemaakt.

Uw "constitutie" en uw "rechten van de mens" zijn zo zot als een deur. Want zij geven claim rights aan *iedereen*. Iemand zal moeten opdraaien voor die claim rights, en dat is dan een slaaf. Zonder uitbuiting kunt ge geen universele claim rights invoeren he, want iemand is dan gedwongen om die te leveren.

Men had die ook kunnen afkondigen toen wij jagers-verzamelaars waren en dan zou het lachen geblazen zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 oktober 2018 om 19:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 22:55   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Woningen in ons land zijn op amper drie maanden tijd 2,7 procent duurder geworden, of zowat 7.000 euro voor een gemiddelde woning. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische notarissen.

Geen wonder dat de armoede stijgt, ook de rijkdom stijgt trouwens. Het verschil tussen inkomen en uitgaven stijgt hier met de minuut.
Voor de rijkeren groeit hun inkomen echter in die zelfde minuut.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 22:59   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Woningen in ons land zijn op amper drie maanden tijd 2,7 procent duurder geworden, of zowat 7.000 euro voor een gemiddelde woning. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische notarissen.

Geen wonder dat de armoede stijgt, ook de rijkdom stijgt trouwens. Het verschil tussen inkomen en uitgaven stijgt hier met de minuut.
Voor de rijkeren groeit hun inkomen echter in die zelfde minuut.
10-7 = 3

tadaa
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 23:18   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het verschil met het kaartje in ons land lijkt te zijn dat de armen in BE Frans spreken.
Alsof er geen armen in Vlaanderen waren.................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 23:26   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alsof er geen armen in Vlaanderen waren.................
Alleen Franstaligen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 01:37   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik ben tegen een UBI, maar het zou goed zijn als iedereen die het nodig heeft, dat wil zeggen die zijn eigen broek niet kan ophouden, een uitkering kreeg niet onder de armoedegrens. Dat is ook de geest van de Constitutie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 02:51   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Probeer je nu te bewijzen dat de PS valt te vergelijken met de maffia ?
Maffia vergelijken met een Belgische politieke partij? Zo laag is de maffia nog niet gevallen hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 04:20   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het verschil met het kaartje in ons land lijkt te zijn dat de armen in BE Frans spreken.
Wrong statement.
Ge zult Marie van Durbuy en hare Koekenbak op een andere wijze moeten gaan verleiden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 04:21   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Al eens op restaurant geweest in De Panne?
Yup en ook in Knokke. In beide gevallen spraken de gerechten niet veel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 oktober 2018 om 04:25.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 05:27   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alsof er geen armen in Vlaanderen waren.................
En heb je dat kaartje wel goed bekeken? WalloBrux kleurt zowat overal bloedrood, de armoede is zowat gelijklopend met hun politieke voorkeur en de kleur komt ook overeen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 05:53   #55
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Yup en ook in Knokke. In beide gevallen spraken de gerechten niet veel.
Gij zijt toch ook een surrealist he?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 07:54   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Slim ben alleeen jij. Van een soort harteloze intelligentie. Volkomen ontdaan van elke vorm van empathie.

Een welvarend land dient te zorgen dat zijn onderdanen geen essentiële dingen ontberen, conform de constitutie en de rechten vn de mens.
Citaat:
Grondwet, Artikel 23:
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Die rechten omvatten:
• 1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid (…) alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
• 2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
• 3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
• 4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
• 5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing;
• 6° het recht op gezinsbijslagen.

Eno,

Verlang je nu van de overheid, dat die iedereen een huis en een inkomen geeft, zodat iedereen in luxe kan leven?
Je post dat je terwijl je werkte in armoede leefde, wel zoek dan ander werk en leef volgens andere normen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 10:04   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is daar nu de relevantie van ? Ik zie zelfs verschillen binnen Vlaanderen. In de stad Brussel zijn er zelfs enorme verschillen tussen de 19 gemeenten. Of is er geen verschil tussen Borgerhout en Schilde inzake armoede ?
Ga eens naar Benidorm en vandaar naar Marbella en vertel ons eens wat u zoal kon opmerken ?
die verschillen binnen Vlaanderen zijn vooral te verklaren door het verschil stad/platteland, zoals vaak in het Westen.
In Wallonië zijn er al minder verschillen en maakt het blijkbaar niet uit of je in een stad of op het platteland woont, iedereen arm...

Feit blijft dat Vlaanderen het economisch het al heel lang, sinds de jaren 60, het economisch beter doet en dat dit effect heeft op de armoedecijfers.
Er zijn heel veel redenen maar 1 van de belangrijkste lijkt me toch nog altijd het onderwijs. Dat is nu toch al een tijdje een Gemeenschapsbevoegdheid en in Wallonië blijft dat aanmodderen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 11:07   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die verschillen binnen Vlaanderen zijn vooral te verklaren door het verschil stad/platteland, zoals vaak in het Westen.
In Wallonië zijn er al minder verschillen en maakt het blijkbaar niet uit of je in een stad of op het platteland woont, iedereen arm...

Feit blijft dat Vlaanderen het economisch het al heel lang, sinds de jaren 60, het economisch beter doet en dat dit effect heeft op de armoedecijfers.
Er zijn heel veel redenen maar 1 van de belangrijkste lijkt me toch nog altijd het onderwijs. Dat is nu toch al een tijdje een Gemeenschapsbevoegdheid en in Wallonië blijft dat aanmodderen.
Ik weet niet, maar als je kijkt naar de wereldkaart, zijn het toch vooral de volkeren die de Latijnse talen gebruiken die tegenwoordig in armoede leven.
Gevolgd door volkeren die gekoloniseerd zijn geweest.

Verder is er steeds een verbetering van de levenstandaard in de gebieden die men vanuit noord-west Europa is gaan bevolken of onder die volkeren hun toezicht zijn komen te staan.
Nu ja, je kan ook nog met China afkomen, maar daar word boerenbedrog gepleegd, want het is slechts een beperkte groep die daar een hogere levensstandaard heeft tegenover in de 18 de eeuw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 11:21   #59
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eno,

Verlang je nu van de overheid, dat die iedereen een huis en een inkomen geeft, zodat iedereen in luxe kan leven?
Lees wat ik zei.

Citaat:
Je post dat je terwijl je werkte in armoede leefde, wel zoek dan ander werk en leef volgens andere normen.[


Het ei van colombus.

Toch wel een van de stomste panacees, sorry hoor maar ik reageer vanuit dingen aan den lijve ondervonden...
Allee hup alle arme werkers moeten maar beter betaalde jobs gaan doen. Die ze duidelijk niet kunnen krijgenanders zaten ze niet in de laagst betaalde banen. Niet dat de meesten niet proberen....

ER waren in mijn persoonlijk geval redenen genoeg om professioneel en anderzijds onderin te raken. Ik ga ze niet allemaal nog eens uitspreiden. Ze maakten dat ik geen betere baan meer kon krijgen en daarna zelfs helemaal geen baan meer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 oktober 2018 om 11:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 12:15   #60
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lees wat ik zei.





Het ei van colombus.

Toch wel een van de stomste panacees, sorry hoor maar ik reageer vanuit dingen aan den lijve ondervonden...
Allee hup alle arme werkers moeten maar beter betaalde jobs gaan doen. Die ze duidelijk niet kunnen krijgenanders zaten ze niet in de laagst betaalde banen. Niet dat de meesten niet proberen....

ER waren in mijn persoonlijk geval redenen genoeg om professioneel en anderzijds onderin te raken. Ik ga ze niet allemaal nog eens uitspreiden. Ze maakten dat ik geen betere baan meer kon krijgen en daarna zelfs helemaal geen baan meer.
Eno,

enkel als je een IQ hebt onder de 90 punten, kan je afkomen dat je geen betere job kon krijgen en daarna gewoon niet meer kon gaan werken.

Ik ken zelfs mensen met een IQ van 80 punten en met zowel lichaamelijke en geestelijke problemen, die toch een behoorlijk inkomen uit arbeid hebben.
Kom tegen mij dus niet zagen.

Heb die soort genoeg binnen de familie.
Steeds staan zagen en klagen dat ze niet rond komen, dat ze te weinig verdienen en dat niemand hen wil helpen.

Maar als je hen zegt hun leven om te gooien en iets anders te gaan leren en doen, dan kijken ze je dwaas aan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be