Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2018, 16:28   #5841
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik was wat aan het zoeken daar straks, maar kan het niet zo dadelijk terugvinden.
Een artikel waar ze de voor- & nadelen afwegen van een dictatuur versus democratie voor hen. Is een artikel van wel al een tijdje geleden, maar soit.

Wat is er nu het beste voor hen ?
Een democratie naar Westers model of een dictatuur ?

Een dictatuur klink slecht in onze ogen, en persoonlijk deel ik ook die mening.
Maar voor bepaalde landen kan een 'goede' dictatuur soms beter zijn dan een 'slechte' democratie naar Westers model.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 16:30   #5842
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Irak en Syrie waren stabiele landen en IS bestond niet totdat de US eventjes met de spierballen kwam rollen.
Nu zitten wij (Europa) met de miserie en de US kuisen hun schup af.

Onverantwoordelijk noem ik dat.
²

Nagel op de kop.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 18:31   #5843
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik was wat aan het zoeken daar straks, maar kan het niet zo dadelijk terugvinden.
Een artikel waar ze de voor- & nadelen afwegen van een dictatuur versus democratie voor hen. Is een artikel van wel al een tijdje geleden, maar soit.

Wat is er nu het beste voor hen ?
Een democratie naar Westers model of een dictatuur ?

Een dictatuur klink slecht in onze ogen, en persoonlijk deel ik ook die mening.
Maar voor bepaalde landen kan een 'goede' dictatuur soms beter zijn dan een 'slechte' democratie naar Westers model.
Wij hebben in Europa te maken met de Westerse traditie en Westerse democratie.
Met alle beperkingen kan hier nog wel het nodige aan verbeterd worden.
We moeten wel beseffen dat we niet heel de wereld kunnen regeren en in Afrika en Azië bestaat niet of nauwelijks democratie.
Daarom laten die landen hun eigen weg gaan en we hebben genoeg zorgen om onze eigen vrede en veiligheid te garanderen.

Laatst gewijzigd door cato : 22 december 2018 om 18:31.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 18:48   #5844
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Trump verbiedt de 'bumpstock.' De basis moet er niet van weten.

( Het artikel bovenaan is pro, maar de commentaren zijn negatief. )

http://www.freerepublic.com/focus/f-.../3713841/posts
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 18:52   #5845
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik was wat aan het zoeken daar straks, maar kan het niet zo dadelijk terugvinden.
Een artikel waar ze de voor- & nadelen afwegen van een dictatuur versus democratie voor hen. Is een artikel van wel al een tijdje geleden, maar soit.

Wat is er nu het beste voor hen ?
Een democratie naar Westers model of een dictatuur ?

Een dictatuur klink slecht in onze ogen, en persoonlijk deel ik ook die mening.
Maar voor bepaalde landen kan een 'goede' dictatuur soms beter zijn dan een 'slechte' democratie naar Westers model.
Ik zeg het niet graag, maar ik heb spijt dat de (militaire) Ataturk doctrine weg is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 19:10   #5846
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zeg het niet graag, maar ik heb spijt dat de (militaire) Ataturk doctrine weg is.
Turkije kan geen democratie verdragen. Van zodra ze mogen kiezen graviteren ze naar dictatoriale figuren, en in dit geval een moslimfundamentalist.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 19:18   #5847
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Turkije kan geen democratie verdragen. Van zodra ze mogen kiezen graviteren ze naar dictatoriale figuren, en in dit geval een moslimfundamentalist.
Turkije was op de goede weg. Nog 20 jaar en ze waren rijk en ontwikkeld genoeg voor democratie. En dan heeft religieuze onzin geen kans meer.
Jammer maar helaas.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 19:22   #5848
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Turkije was op de goede weg. Nog 20 jaar en ze waren rijk en ontwikkeld genoeg voor democratie. En dan heeft religieuze onzin geen kans meer.
Jammer maar helaas.
Rusland is ook zo een land.

Verdraagt geen westerse democratie. Die mensen hebben een sterke leider nodig.

En face it: de hele geschiedenis van dat land kent sterke leiders en andere vormen van autoritaire bewinden. Pas twee decennia is er iets dat op democratie trekt....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 19:36   #5849
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Turkije was op de goede weg. Nog 20 jaar en ze waren rijk en ontwikkeld genoeg voor democratie. En dan heeft religieuze onzin geen kans meer.
Jammer maar helaas.
Op economisch vlak is Turkije verre van een mislukking.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 22:39   #5850
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
...

De rotzooi is voor Europa.
Rotzooi Dadeemelee?

Welke rotzooi?

Je bedoelt toch niet die talloze vluchtelingen die zo'n immens grote positieve impact (zouden/zullen gaan) hebben op onze maatschappij?

Geen enkele linkse gutmensch die hierover op z'n achterpoten gaat staan?

Toch maar opletten met je negatief uit te laten over vluchtelingen/migranten (door hen 'rotzooi' te normen bvb), met dat VN Marrakesh migratie compact in 't achterhoofd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 18:43   #5851
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op economisch vlak is Turkije verre van een mislukking.
Turkije heeft een BNP gelijk aan Nederland, voor zo'n gigantisch land met 80 miljoen inwoners. Ze zitten volgens bevolking nog onder het niveau van Rusland maar dan zonder sancties en met steun van de EU.

Het is balabberd, het toont alleen wat beter omdat ze van zo diep komen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 december 2018 om 18:45.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 19:53   #5852
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Turkije heeft een BNP gelijk aan Nederland, voor zo'n gigantisch land met 80 miljoen inwoners. Ze zitten volgens bevolking nog onder het niveau van Rusland maar dan zonder sancties en met steun van de EU.

Het is balabberd, het toont alleen wat beter omdat ze van zo diep komen.
Rusland heeft het vooral van zijn gas en petrolium, Turkije meer van zijn industrie. Ze zijn nu trouwens bezig met wat de grootste luchthaven ter wereld moet worden. Begin deze week zat ik op een vlucht naar Istanbul en had een Turkse financiële krant genomen. Daarin stond bv dat Turkije de eerste 10 maanden van 2018 1.5 miljard paar sokken naar de EU had uitgevoerd. Dat is 3 paar per EU inwoner. Dat stemt toch tot nadenken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 23:51   #5853
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Rusland heeft het vooral van zijn gas en petrolium, Turkije meer van zijn industrie. Ze zijn nu trouwens bezig met wat de grootste luchthaven ter wereld moet worden. Begin deze week zat ik op een vlucht naar Istanbul en had een Turkse financiële krant genomen. Daarin stond bv dat Turkije de eerste 10 maanden van 2018 1.5 miljard paar sokken naar de EU had uitgevoerd. Dat is 3 paar per EU inwoner. Dat stemt toch tot nadenken.
Hoeveel winst hadden ze daarop gemaakt? Sokken kosten 10 cent om te maken als het al zoveel is, kleding productie is een arme staat industrie. Bangladesh exporteert elk jaar 5 miljard dollar aan kleren om maar even te vergelijken.

Turkije heeft ook veel gasleidingen over zijn grondgebied lopen en vangt daar een aardige cent van op. Dat vliegveld is gewoon een megalomaan project van een zonnekoning met gouden WC in een arm land.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 02:22   #5854
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Rusland heeft het vooral van zijn gas en petrolium, Turkije meer van zijn industrie. Ze zijn nu trouwens bezig met wat de grootste luchthaven ter wereld moet worden. Begin deze week zat ik op een vlucht naar Istanbul en had een Turkse financiële krant genomen. Daarin stond bv dat Turkije de eerste 10 maanden van 2018 1.5 miljard paar sokken naar de EU had uitgevoerd. Dat is 3 paar per EU inwoner. Dat stemt toch tot nadenken.
Frans handtasjes leveren meer op dan die Turkse sokken en dan hebben wij het nog niet over Franse nagellak, lippenstift en parfum of het fameuze vreemdelingenlegioen dat hieruit betaald moet worden..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 07:18   #5855
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Rotzooi Dadeemelee?

Welke rotzooi?

Je bedoelt toch niet die talloze vluchtelingen die zo'n immens grote positieve impact (zouden/zullen gaan) hebben op onze maatschappij?

Geen enkele linkse gutmensch die hierover op z'n achterpoten gaat staan?

Toch maar opletten met je negatief uit te laten over vluchtelingen/migranten (door hen 'rotzooi' te normen bvb), met dat VN Marrakesh migratie compact in 't achterhoofd.


Inderdaad, moeten wij de USA toejuichen, opdat zij de positief te beschouwen migratiestromen op gang hebben gebracht. Hip hip hoera, driemaal hoera voor al die visionairen die Europa absoluut wilden verrijken met positieve migratie toestandjes, en daardoor hun woeste homelanden in terroristenkampen hebben omgevormd, zodat EINDELIJK voldoende volk aan die positieve migratiefluxen zou deelnemen, en ons vergrijzende Europa gaan verjongen en verrijken.

Wij hadden niet door dat Bush Jr. en nadien de mannen en vrouwen van dienst die zo gezellig van Libie en Syrie en Mali en dergelijke meer oorden van exodus hebben gemaakt, dat deden opdat wij ons zouden kunnen laven in die hoorn des overvloeds van de positieve migratie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 08:33   #5856
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.840
Standaard

2018 is het jaar waarin de 3 "volwassenen" in de Trump-administratie ,zijnde Tillerson,Kelly en Mattis,verwijderd zullen zijn.Alles hangt nu af van Pompeio want wat veder nog overblijft of raprap benoemd wordt weegt vederlicht tegenover een "ontketende" D.Trump.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 09:17   #5857
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hoeveel winst hadden ze daarop gemaakt? Sokken kosten 10 cent om te maken als het al zoveel is, kleding productie is een arme staat industrie. Bangladesh exporteert elk jaar 5 miljard dollar aan kleren om maar even te vergelijken.

Turkije heeft ook veel gasleidingen over zijn grondgebied lopen en vangt daar een aardige cent van op. Dat vliegveld is gewoon een megalomaan project van een zonnekoning met gouden WC in een arm land.
De basisbeginselen in Turkije zijn in ieder geval beter dan in Rusland. Neem de petrolium en gas af van Rusland en het is een derde wereld land. Ik heb een hekel zowel aan Putin als Erdogan maar dat is niet relevant. Die luchthaven met een potentie van 200 miljoen passagiers heeft wel een economische leefbaarheid. Turkije ligt samen met de Golflanden op het belangrijkste knooppunt voor vluchten tussen Europa en Azië.

Wat Bangladesh betreft het is het smerigste en onvriendelijkste land dat ik ooit bezocht heb. Op de luchthaven lopen er ratten en katten rond. Ik was zo onverstandig, blijkbaar als enige blanke, in het oude vieze centrum van Dhaka te gaan rondlopen. Die blikken van haat deden me begrijpen dat de Westerlingen verkiezen in de 4 en 5 sterrenhotels in nabijheid van de luchthaven te verblijven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 09:50   #5858
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Inderdaad, moeten wij de USA toejuichen, opdat zij de positief te beschouwen migratiestromen op gang hebben gebracht. Hip hip hoera, driemaal hoera voor al die visionairen die Europa absoluut wilden verrijken met positieve migratie toestandjes, en daardoor hun woeste homelanden in terroristenkampen hebben omgevormd, zodat EINDELIJK voldoende volk aan die positieve migratiefluxen zou deelnemen, en ons vergrijzende Europa gaan verjongen en verrijken.

Wij hadden niet door dat Bush Jr. en nadien de mannen en vrouwen van dienst die zo gezellig van Libie en Syrie en Mali en dergelijke meer oorden van exodus hebben gemaakt, dat deden opdat wij ons zouden kunnen laven in die hoorn des overvloeds van de positieve migratie.
Ik sprak dit weekend met een Belg die jaren geleden naar Zweden verhuisde op zoek naar een rustiger leven dichter bij de natuur. Dat ging een hele tijd goed maar nu is hij erg teleurstellend aangezien Zweden blijkbaar veel van die migranten het hoger gelegen binnenland laat koloniseren mee als gevolg een toename van misdaden. Mensen kunnen hun deuren niet meer open laten zoals vroeger. Geweldmisdrijven namen toe.

Een bijkomend probleem dat deze Belg aanhaalde is dat Zweden nu het op 1 na meest ongelijke land is geworden qua scheeftrekking van de verhouding man-vrouw in de maatschappij met alle problemen die dat met zich meebrengt.

Ik dank hiervoor ook de Europese politici die zich niet kunnen losrukken van de VS rooftochten doorheen de wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2018 om 09:53.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 09:56   #5859
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De basisbeginselen in Turkije zijn in ieder geval beter dan in Rusland. Neem de petrolium en gas af van Rusland en het is een derde wereld land. Ik heb een hekel zowel aan Putin als Erdogan maar dat is niet relevant. Die luchthaven met een potentie van 200 miljoen passagiers heeft wel een economische leefbaarheid. Turkije ligt samen met de Golflanden op het belangrijkste knooppunt voor vluchten tussen Europa en Azië.

Wat Bangladesh betreft het is het smerigste en onvriendelijkste land dat ik ooit bezocht heb. Op de luchthaven lopen er ratten en katten rond. Ik was zo onverstandig, blijkbaar als enige blanke, in het oude vieze centrum van Dhaka te gaan rondlopen. Die blikken van haat deden me begrijpen dat de Westerlingen verkiezen in de 4 en 5 sterrenhotels in nabijheid van de luchthaven te verblijven.
Rusland haalt maar een fractie op van z'n grondstoffen, in de grond zijn ze extreem rijk.

Turkije heeft nog geen sancties te verwerken en is de draaischijf tussen Europa en het Midden Oosten, het zou veel sterker moeten zijn dan het nu is. De grootste luchthaven van Turkije heeft 60 miljoen passagiers met een maximum van 90 miljoen die ze niet halen, dus van waar gaan ze die 200 miljoen halen? Een megalomaan project van een dictator, meer is het niet.

Je wordt verblind door de luchthaven en grote steden, het toont modern en rijk maar dat zijn ze nauwelijks, dubbel zo rijk als Iran, dat wel, maar 4 keer lager dan België en de helft van Griekenland (per capita).

De Koerdische gebieden mag je niet in en de grote oorlog moet nog beginnen, ik zou geen geld zetten op die Turkse economie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 09:58   #5860
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een bijkomend probleem dat deze Belg aanhaalde is dat Zweden nu het op 1 na meest ongelijke land is geworden qua scheeftrekking van de verhouding man-vrouw in de maatschappij met alle problemen die dat met zich meebrengt.
"scheeftrekking van de verhouding man-vrouw"? In Zweden?
Please elaborate...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik dank hiervoor ook de Europese politici die zich niet kunnen losrukken van de VS rooftochten doorheen de wereld.
Wat een cliché-kijk. Die rooftochten liggen 15 jaar achter ons.
De recente russische rooftochten in Syrie (en Oekraiene) zijn van een ander kaliber, vraag maar in Polen waar 2 a 3 miljoen oekraiense vluchtelingen zitten of de buurlanden van Syrie waar miljoenen vluchtelingen zitten die gevlucht zijn voor Assad en zijn russische meester.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be