Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2022, 06:03   #1341
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

We zullen nekeer zien in de ontwikkelingslanden als de Russen hun en het gestolen graan uit Oekraïne als pasmunt gaan inzetten

Die geven geen moer om hongersnoden en burgeroorlogen elders om hun gram te halen

Maatschappelijk gezien is Rusland nog steeds een ontwikkelingsland dat doet alsof het een wereldmacht is
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 08:12   #1342
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
We zullen nekeer zien in de ontwikkelingslanden als de Russen hun en het gestolen graan uit Oekraïne als pasmunt gaan inzetten

Die geven geen moer om hongersnoden en burgeroorlogen elders om hun gram te halen

Maatschappelijk gezien is Rusland nog steeds een ontwikkelingsland dat doet alsof het een wereldmacht is
Ja, maar helaas een ontwikkelingsland met kernwapens.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 09:24   #1343
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat verhaaltje dat de Europese economie kapot gaat en de Russische rustig verder kabbelt mag ook eens stoppen. Truth matters
Dat is niet wat ik beweerd heb. Het zou er nog aan ontbreken eigenlijk moesten de massale sancties en 'confiscatie' van Russische bezittingen Rusland niet treffen. Maar gaat het om een wedstrijd wie het meest kan pijn doen of gaat het over het belang van de Europese bevolking? Wat kan ons op zich schelen wat de inflatie in Rusland is? Zeker wetend dat dat niet is wat Rusland op andere gedachten zal brengen hebben ook westerse politici geargumenteerd.

De reële inflatie in België op dit moment voelt trouwens meer aan dan 7 procent. Probeer maar eens wat te bouwen bv. Lijkt eerder op 30% dan. De Europese economie wordt minder concurrentieel. En men begint blijkbaar te beseffen dat we onszelf de das aan het om doen zijn. Zie de bizarre uitspraken van Von der Leyen over hoe Rusland juist zou winnen moesten we stoppen met Russische olie te kopen. Ik hoop dat Europa inderdaad in staat is wat meer weerstand te bieden tegen de Angelsaxen en hun wens de oostgrens van Europa volledig af te sluiten zodat we niet anders kunnen doen dan over zee of oceaan kijken naar het westen.

Het is misschien nog te vroeg om te oordelen hoe de sancties Rusland zullen aantasten. Voorspeld werd een ineenstorting van de roebel bijvoorbeeld. Dat is duidelijk niet gebeurd tot nu toe. Door te verhinderen dat Rusland kan exporteren zorgt men eigenlijk voor importsubstitutie en voor kansen voor andere landen in de verloren ruimte in te nemen. Ik denk aan China, maar ook Indië of Turkije. Zo prijst Europa zichzelf eigenlijk vrijwillig uit de markt. Een 'offer' voor niets.




Dus, Bach, waarom zeg je zo'n dingen als die duidelijk niet waar zijn? Zo'n zaken zijn vrij eenvoudig te verifieren...[/quote]
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 09:47   #1344
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
]Heb je niet de mening dat de Europese economie harder afziet dan de Russische?
Eigenlijk is dat een onzinnige vraag waar ik niet mee bezig ben. Ik zie het niet als een wedstrijd afzien.



Citaat:
Da's PPI, als we gangbaar over inflatie spreken, dan gaat het meestal over CPI, nl. wat consumenten voelen. Omdat een groot deel van de economie diensten zijn, weegt PPI beperkt door in de algemene inflatie. PPI is ook veel volatieler. Als je zou willen bijleren: https://www.investopedia.com/terms/p/ppi.asp


.
Eigenlijk geeft u hier onrechtstreeks toe dat het niet onwaar is wat ik zei mbt inflatie.

Europa dient te beseffen dat het weinig grondstoffen heeft en dat een deel van haar rijkdom gebaseerd was op goedkope grondstoffen aan de oostgrens. Die gaan nu met een korting naar andere landen. Het beste wat 'het 'westen' kan doen is die andere landen pogen te dwingen of overtuigen hun eigen economie schade toe te brengen door goedkope grondstoffen te weigeren. Ondertussen is de VS wel zo slim plots te beseffen dat Maduro wel degelijk president is van Venezuela en de olieboycot er tegen nu wil opheffen. En dat terwijl ze de Europese sukkels nog steeds pushen om af te zien van hun eigen goedkope grondstoffen.

Ik beweer...slechts diepgaande controle door VS trouwe elementen ingebed Europese structuren kunnen terdege verklaren waarom Europa bereid is zichzelf zo'n schade toe te brengen.

Ik zou willen zeggen "men doet maar. Eigen schuld dikke bult." Maar ik wil ook aan de toekomst van mijn kinderen denken en daarom begeef ik me in dit nogal agressief macho forum wespennest en stel me bloot aan allerlei persoonlijke aanvallen. Of noem het desnoods sterker dan mezelf. Er is ook een opportuniteitskost verbonden aan deze schrijfsels.

Ik voel me best chill hoor. Gewoon een beetje contemplatief nu. Waarom ik het tegen u zeg....ik denk omdat alles bij elkaar u nog iemand bent met échte interesse in mensenrechten.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 mei 2022 om 09:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 12:56   #1345
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

https://ukranews.com/en/news/859523-...s-from-ukraine

Citaat:
In Russia, a group of members of the Legislative Assembly of Primorsky Krai demanded that Russian President Vladimir Putin stop the war in Ukraine and withdraw troops from the country.
Het is een Oekraïense bron dus geen idee hoe correct dit is maar dat niet alle Russen achter deze oorlog staan, lijkt me duidelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 15:42   #1346
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Zoals gedacht, de westerse propaganda weegt niet op tegen de harde feiten aan het front. De nazi troepen krijgen flinke klappen en kiezen het hazenpad.

https://www.zerohedge.com/military/w...e-forces-front
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 16:15   #1347
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zoals gedacht, de westerse propaganda weegt niet op tegen de harde feiten aan het front. De nazi troepen krijgen flinke klappen en kiezen het hazenpad.

https://www.zerohedge.com/military/w...e-forces-front
onmogelijk, de nazi troepen zijn al 70 jaar verdwenen uit Oekraïne

Zerohedge is een wereldberoemde wappies website met nieuws voor wappies
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 16:21   #1348
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zoals gedacht, de westerse propaganda weegt niet op tegen de harde feiten aan het front. De nazi troepen krijgen flinke klappen en kiezen het hazenpad.

https://www.zerohedge.com/military/w...e-forces-front
Zoetin-lover propaganda van een financieel online krantje waar een voormalige Bulgaarse investeringsbankier en handelaar in kapitaalmarkten, momenteel financieel blogger er de hoofdredacteur en uitgever van is.

Daniel Ivandjiiski is in 2006 beschuldigd van handel met voorkennis en dikke vriendjes met Patrick Lancaster die aan het front verslag doet over de Orcs hun heldendaden.

Zum kotsen.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 16:35   #1349
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat is niet wat ik beweerd heb
Hmmm, ok. Ik kreeg die indruk van wel. Dan zal ik me vergist hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De reële inflatie in België op dit moment voelt trouwens meer aan dan 7 procent. Probeer maar eens wat te bouwen bv. Lijkt eerder op 30% dan.
Hoe bedoelt ge, "de reële inflatie"?... Is de inflatie die gij voelt anders dan de inflatie die de cijfers aangeven? Is de inflatie die gij voelt relevanter dan de inflatie die -blijkbaar- op niveau van de ganse populatie wordt waargenomen?

Als mijn gevoel nu zegt dat ik eigenlijk niks voel van die inflatie, hoe gaan we dan kunnen weten hoe het echt zit met de inflatie? Is het jouw gevoel van inflatie tegen mijn gevoel van inflatie, of zou er een betere manier zijn om te bepalen hoe hoog of laag de inflatie precies is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eigenlijk geeft u hier onrechtstreeks toe dat het niet onwaar is wat ik zei mbt inflatie.
Ha, da's waar. 33% inflatie was niet onjuist, enkel misleidend

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik beweer...slechts diepgaande controle door VS trouwe elementen ingebed Europese structuren kunnen terdege verklaren waarom Europa bereid is zichzelf zo'n schade toe te brengen.
Dit is uw leitmotif, in elke discussie. Ik zie dat helemaal niet hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou willen zeggen "men doet maar. Eigen schuld dikke bult." Maar ik wil ook aan de toekomst van mijn kinderen denken en daarom begeef ik me in dit nogal agressief macho forum wespennest en stel me bloot aan allerlei persoonlijke aanvallen.
Die zouden al minderen als ge zelf geen persoonlijke aanvallen zou doen, al dan niet impliciet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik voel me best chill hoor. Gewoon een beetje contemplatief nu. Waarom ik het tegen u zeg....ik denk omdat alles bij elkaar u nog iemand bent met échte interesse in mensenrechten.
Ha, kijk eens aan!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 27 mei 2022 om 16:43.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2022, 16:38   #1350
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Rusland dat alsnog delen van de Donbas inneemt. Dat is zoals Club Brugge dat in een bekermatch met penalties wint van Berchem Sport. Een matig resultaat om niet triomfantelijk over te doen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 08:47   #1351
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Rusland dat alsnog delen van de Donbas inneemt. Dat is zoals Club Brugge dat in een bekermatch met penalties wint van Berchem Sport. Een matig resultaat om niet triomfantelijk over te doen.
De westerse overwinnings propaganda wordt gewoon onhoudbaar. Daarom klinkt het 'plots' in de westerse pers. In de Russische pers was er steeds sprake van een gestage opmars ondanks de paar Oekraïense tegenacties. Dat is toch wat ik kon destilleren via de media.

De standaard: "En plots lijkt Rusland aan de winnende hand. Wat is er aan de hand en wat betekent dit voor Oekraïne?"

Maar ik vind het best goed indien beiden zich overwinnaar kunnen verklaren. Dat vermindert de kans op meestal destructief macho gedrag.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 mei 2022 om 08:48.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 09:23   #1352
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De westerse overwinnings propaganda wordt gewoon onhoudbaar. Daarom klinkt het 'plots' in de westerse pers. In de Russische pers was er steeds sprake van een gestage opmars ondanks de paar Oekraïense tegenacties. Dat is toch wat ik kon destilleren via de media.

De standaard: "En plots lijkt Rusland aan de winnende hand. Wat is er aan de hand en wat betekent dit voor Oekraïne?"

Maar ik vind het best goed indien beiden zich overwinnaar kunnen verklaren. Dat vermindert de kans op meestal destructief macho gedrag.
Oekraine maakt het voor zichzelf wel lastig door te blijven hameren op behoud van elke meter land, dat maakt het onmogelijk om tot een vergelijk te komen waar beiden iets aan hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 09:25   #1353
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De westerse overwinnings propaganda wordt gewoon onhoudbaar. Daarom klinkt het 'plots' in de westerse pers. In de Russische pers was er steeds sprake van een gestage opmars ondanks de paar Oekraïense tegenacties. Dat is toch wat ik kon destilleren via de media.
De standaard: "En plots lijkt Rusland aan de winnende hand. Wat is er aan de hand en wat betekent dit voor Oekraïne?" Maar ik vind het best goed indien beiden zich overwinnaar kunnen verklaren. Dat vermindert de kans op meestal destructief macho gedrag.
Mocht ik van jou zijn zou ik mijn destillerings-procedure nog wat bijschaven. Kweetni.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 30 mei 2022 om 09:25.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 09:45   #1354
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oekraine maakt het voor zichzelf wel lastig door te blijven hameren op behoud van elke meter land, dat maakt het onmogelijk om tot een vergelijk te komen waar beiden iets aan hebben.
Als een dief jouw portefeuille pikt, ga je dan met die dief discussiëren en onderhandelen hoeveel hij precies mag houden om daarna in vrede uit elkaar te gaan als goede vrienden?

En in realiteit is het nog veel erger, want die dief is in realiteit ook een moordenaar en verkrachter en plunderaar.

Hoeveel ga je daaraan toegeven?
Een beetje moord, verkrachting en plundering accepteren, want je moet die aanvaller toch IETS gunnen nietwaar?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 09:47   #1355
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oekraine maakt het voor zichzelf wel lastig door te blijven hameren op behoud van elke meter land, dat maakt het onmogelijk om tot een vergelijk te komen waar beiden iets aan hebben.
In hoeverre spreekt Zelensky hier eigenlijk? Die was bereid tot een compromis in Turkije. Maar eens terug in Kiev kwam Boris Johnson roet in het eten gooien. En aan de andere kant staat Zelensky onder druk van de extreem nationalisten type Azov die zelfs de Krim willen terug heroveren (en dat ook aan het voorbereiden waren vóor de Russische invasie). Dat zijn de twee krachten die hier in de eerste plaats olie op het vuur gooien: de Angelsaxen (die Rusland willen verzwakken en toenadering tussen Rusland en Europa willen vermeiden) en degenen die men in Rusland 'nazies' noemt, en uiteindelijk ook gesteund worden door een paar oligarchen en buitenlandse krachten voor wie die extremisten slechts 'ultimate warrior' instrumenten zijn bereid tot geweld in een geopolitiek spel.

Als Zelensky te veel of te vroeg voor onderhandelingen gaat zou hij zelfs afgezet kunnen worden door die krachten.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 mei 2022 om 09:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 09:51   #1356
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oekraine maakt het voor zichzelf wel lastig door te blijven hameren op behoud van elke meter land, dat maakt het onmogelijk om tot een vergelijk te komen waar beiden iets aan hebben.
Oekraine moet voor ons nuttig zijn, en dat zal het het beste zijn door blijven te vechten tot de laatste Oekrainer sneuvelt, en tot de laatste baksteen opgeblazen wordt ginder. Wat nu nodig is, is dat de Russen zich daar te pletter vechten. Wat er met Oekraine zelf gebeurt kan ons eerlijk gezegd geen ballen schelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 09:53   #1357
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In hoeverre spreekt Zelensky hier eigenlijk? Die was bereid tot een compromis in Turkije. Maar eens terug in Kiev kwam Boris Johnson roet in het eten gooien. En aan de andere kant staat Zelensky onder druk van de extreem nationalisten type Azov die zelfs de Krim willen terug heroveren
Uiteraard. Dat conflict moet daar blijven duren zolang het kan he. Wat daar moet gebeuren is dat de Russen zich daar doodbloeden, meer niet. Zelensky doet dat goed. En inderdaad, de doelstelling moet zijn om de laatste vierkante meter Oekraine terug te veroveren. Het heeft totaal geen belang of dat "realistisch" is, zolang dat er maar voor zorgt dat er ginder blijft gevochten worden. DAT is wat nu moet bekomen worden, dat het ginder niet ophoudt, en nog 10 jaar duurt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 11:00   #1358
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oekraine moet voor ons nuttig zijn, en dat zal het het beste zijn door blijven te vechten tot de laatste Oekrainer sneuvelt, en tot de laatste baksteen opgeblazen wordt ginder. Wat nu nodig is, is dat de Russen zich daar te pletter vechten. Wat er met Oekraine zelf gebeurt kan ons eerlijk gezegd geen ballen schelen.
Dus dat wij vele miljarden gaan blijven geven aan Oekraiene zolang dit duurt kan je niet schelen?
De economische en humanitaire fall-out kan je niet schelen?

Je betaalt graag veel voor voedsel en gas en je kijkt ernaar uit om niet alleen om vele duizenden oekraieners maar als 't even tegenzit ook honderdduizenden noord-afrikanen te huisvesten als die vluchten van hongersnood die Rusland aan het organiseren is?

Alles is geconnecteerd.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 11:13   #1359
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus dat wij vele miljarden gaan blijven geven aan Oekraiene zolang dit duurt kan je niet schelen?
De economische en humanitaire fall-out kan je niet schelen?

Je betaalt graag veel voor voedsel en gas en je kijkt ernaar uit om niet alleen om vele duizenden oekraieners maar als 't even tegenzit ook honderdduizenden noord-afrikanen te huisvesten als die vluchten van hongersnood die Rusland aan het organiseren is?

Alles is geconnecteerd.
Je kunt dit misantropisch gedoe van deze persoon niet ernstig nemen, daarvoor is de situatie in Oekraïne te gevoelig.
Op dit ogenblik ondergaat Oekraïne de hardste beproeving op het slagveld.
Hopelijk komen ze deze periode positief door en kan er een kentering met de steun van de nieuwe wapens doorgevoerd worden.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 11:21   #1360
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In hoeverre spreekt Zelensky hier eigenlijk? Die was bereid tot een compromis in Turkije. Maar eens terug in Kiev kwam Boris Johnson roet in het eten gooien. En aan de andere kant staat Zelensky onder druk van de extreem nationalisten type Azov die zelfs de Krim willen terug heroveren (en dat ook aan het voorbereiden waren vóor de Russische invasie). Dat zijn de twee krachten die hier in de eerste plaats olie op het vuur gooien: de Angelsaxen (die Rusland willen verzwakken en toenadering tussen Rusland en Europa willen vermeiden) en degenen die men in Rusland 'nazies' noemt, en uiteindelijk ook gesteund worden door een paar oligarchen en buitenlandse krachten voor wie die extremisten slechts 'ultimate warrior' instrumenten zijn bereid tot geweld in een geopolitiek spel.

Als Zelensky te veel of te vroeg voor onderhandelingen gaat zou hij zelfs afgezet kunnen worden door die krachten.
Extreem rechts of Nazi's zoals men ze hier graag noemt stellen amper 2% voor in Oekraïne. Voor het Kremlin en de Russische propaganda media en de Putin lovers hier zijn ze natuurlijk de gedroomde drogreden dat Rusland in zijn buurland binnenvalt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be