Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2020, 20:57   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard De migratiecrisis ...

Enkele kranten van vandaag blokletterden enkele cijfers:

551.161 niet-Belgen immigreerden naar 'ons' (<-de haakjes zet ik er zelf bij want ) land.

18.104 asielzoekers zouden uitgewezen geweest zijn. (twijfelachtige zaak)

37,5% Vlamingen tussen de 0 en de 5 jaar is van buitenlandse afkomst. (ik denk dat het er al veel meer zijn)

33.393 zouden teruggekeerd zijn tussen begin 2015 en eind 2018. (niet geloofwaardig)

En de migratiecrisis zal nog vééééééél erger worden als men er uiteindelijk een geen paal -en perk aan gaat stellen en de grenzen terug gaat sluiten.

Maar dat zal teveel gevraagd zijn denk ik.

Migratiecrisis? Kijk eerst eens goed naar de cijfers.

Ik vraag mij steeds af wie er eigenlijk een boodschap aan heeft dat héél Afrika en omstreken Europa komt overspoelen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2020 om 20:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 16:05   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Heel dat verhaal van de nieuwste migratierampen is opeens stilgevallen.
We waren allemaal boos op Erdogan die vluchtelingen aan de Griekse grens geplaceerd had om de EU te koeionneren. Het was een crisis tot en met, ze zaten met duizenden te creveren in trieste kampen en nog eens duizenden verdronken in de Middellandse Zee.
Nu hebben we dus Corona en horen niks maar dan ook niks meer van de "ergste crisis" van de eeuw.
Zijn die vluchtelingen in rook opgegaan? Hebben ze allemaal het virus? Is het probleem miraculeus opgelost?
En hoe komt het dat het 3 weken geleden nog absoluut onmogelijk was om de Europese grenzen te sluiten en dat het nu vanzelf gaat?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 16:10   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heel dat verhaal van de nieuwste migratierampen is opeens stilgevallen.
We waren allemaal boos op Erdogan die vluchtelingen aan de Griekse grens geplaceerd had om de EU te koeionneren. Het was een crisis tot en met, ze zaten met duizenden te creveren in trieste kampen en nog eens duizenden verdronken in de Middellandse Zee.
Nu hebben we dus Corona en horen niks maar dan ook niks meer van de "ergste crisis" van de eeuw.
Zijn die vluchtelingen in rook opgegaan? Hebben ze allemaal het virus? Is het probleem miraculeus opgelost?
En hoe komt het dat het 3 weken geleden nog absoluut onmogelijk was om de Europese grenzen te sluiten en dat het nu vanzelf gaat?
Zou dit de 'geldige' reden(en) kunnen zijn?

Erdogan krabbelt terug, Turks-Griekse grens weer op slot.

Coronavirus biedt Erdogan uitweg uit vluchtelingencrisis.

Zou het???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 maart 2020 om 16:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 17:55   #4
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

"Een elegante uitweg". 't Is dat ikzelf altijd probeer om elegant te blijven want de woorden die nu in mij opwellen zijn bijzonder onbeleefd.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 09:45   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

De vraag die rijst bij véél zaken in tegenwoordige tijden is: "Is er nog wel een elegante uitweg voor wat dat ook tegenwoordig of zit deze 'wereld' op een dood spoor?"

Men zou voor minder schuttingtaal gebruiken met alles wat er verkeerd loopt tegenwoordig.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2020 om 09:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 13:14   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heel dat verhaal van de nieuwste migratierampen is opeens stilgevallen.
We waren allemaal boos op Erdogan die vluchtelingen aan de Griekse grens geplaceerd had om de EU te koeionneren. Het was een crisis tot en met, ze zaten met duizenden te creveren in trieste kampen en nog eens duizenden verdronken in de Middellandse Zee.
Nu hebben we dus Corona en horen niks maar dan ook niks meer van de "ergste crisis" van de eeuw.
Zijn die vluchtelingen in rook opgegaan? Hebben ze allemaal het virus? Is het probleem miraculeus opgelost?
En hoe komt het dat het 3 weken geleden nog absoluut onmogelijk was om de Europese grenzen te sluiten en dat het nu vanzelf gaat?
Dat is mij ook opgevallen !

Ook dat Duitsland voor eigen volk eerst kiest, wat logisch is.
Zo mag een Duits bedrijf de grondstof die nodig is om die corona testen te doen niet meer uitvoeren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 maart 2020 om 13:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 09:07   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

Ik denk dat het véél mensen opgevallen is.



Bondsregering en deelstaten zijn het eens over contactverbod.

Zullen wij Europeanen het Covid-19 uiteindelijk 'dankbaar' moeten zijn omdat het virus het 'Wir schaffen das' ook zwaar aangepakt heeft?

zij die nog steeds in ellenlange rijen staan aan te schuiven zouden beter huiswaarts keren want in hun landen van afkomst heeft het Covid-19 in de meeste gevallen geen voet aan de grond gezet.

Of sturen wij ze allemaal naar Duitsland want( daar is naar het schijnt nog steeds geen beperking bij het asielrecht.

Terwijl men onze mensen sociaal isoleert, is het voor vreemdelingen met een onopgehelderde gezondheid en identiteit via het toverwoord 'asiel' nog steeds vrije toegang tot Duitsland mogelijk. Daar is niets aan veranderd.

Dit over Duitsland en hoe 'leuk' het daar wel is?

Eigen volk eerst in Duitsland klinkt best twijfelachtig.

Vroeger riepen die toch met zen allen ausländer raus of vergis ik mij weer maar eens?

Om op de vorige zin even in te spelen:

Volgde ik een uitzending op Discovery van de 'Combat Dealers' waar oude tanks, wapens en andere prullaria verkocht worden.

Toen men aan het 'shoppen' was lagen er 'petjes' soort van FEZ en die moeten in de voorbije wereldoorlogen gedragen geweest zijn door moslima die in dienst waren bij de SS.


Moslims hielpen Nazi’s

Zo zie je maar weer ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2020 om 09:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 10:26   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.788
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat het véél mensen opgevallen is.



Bondsregering en deelstaten zijn het eens over contactverbod.

Zullen wij Europeanen het Covid-19 uiteindelijk 'dankbaar' moeten zijn omdat het virus het 'Wir schaffen das' ook zwaar aangepakt heeft?

zij die nog steeds in ellenlange rijen staan aan te schuiven zouden beter huiswaarts keren want in hun landen van afkomst heeft het Covid-19 in de meeste gevallen geen voet aan de grond gezet.

Of sturen wij ze allemaal naar Duitsland want( daar is naar het schijnt nog steeds geen beperking bij het asielrecht.

Terwijl men onze mensen sociaal isoleert, is het voor vreemdelingen met een onopgehelderde gezondheid en identiteit via het toverwoord 'asiel' nog steeds vrije toegang tot Duitsland mogelijk. Daar is niets aan veranderd.

Dit over Duitsland en hoe 'leuk' het daar wel is?

Eigen volk eerst in Duitsland klinkt best twijfelachtig.

Vroeger riepen die toch met zen allen ausländer raus of vergis ik mij weer maar eens?
Neen, een deel van de Duitsers riep "untermenschen raus". Nederlanders, Noren, Belgen, Denen en in mindere mate Fransen werden met veel plezier binnengehaald en enigszins goed verzorgt in die periode.

Citaat:
Om op de vorige zin even in te spelen:

Volgde ik een uitzending op Discovery van de 'Combat Dealers' waar oude tanks, wapens en andere prullaria verkocht worden.

Toen men aan het 'shoppen' was lagen er 'petjes' soort van FEZ en die moeten in de voorbije wereldoorlogen gedragen geweest zijn door moslima die in dienst waren bij de SS.


Moslims hielpen Nazi’s

Zo zie je maar weer ...
WO I was duidelijk. De Ottomanen probeerden de Duitsers en Oostenrijkers/Hongaren te helpen, maar in typische muzelman stijl faliekant falende.
WO II was een pak minder duidelijk. Turkije was neutraal onder leiding van de seculiere leiding. De Brits/Franse mandaatgebieden hadden hun gezeik met stiekem, maar onvoldoend nazi-gesponsorde religieuzen. (Irak had bv een nazi-sympatizanten-opstand in 1941, bloedig neergeslagen door de Britten)
Maar in de Balkan was er een vruchtbare grond om moslim kanonnenvoer te recruteren.


Ook de Fransen waren niet vies om moslim kanonnenvoer massaal in te zetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 19:03   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.430
Standaard

De duidelijke bewijslevering dat de bootvluchtelingen en andere landverhuizers beter in eigen land zouden blijven want daar heeft het Corona virus nog geen voet aan de grond gezet.

Corona-crisis: Vluchtelingenraad eist hotelkamers voor asielzoekers.

Politie “machteloos”: Migranten hebben schijt aan corona-uitgaansverboden en andere verboden.

Doen zij nu voordeel nu dat iedereen in de EU met het Covid-19 bezig is?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be