Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2020, 08:16   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is er dan al 1 informatie geweest van de overheid die 'te vertrouwen' was, 2 weken later ?
De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven: NEEN

Laten wij het houden op 'rond de pot draaien' misschien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 08:35   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven: NEEN

Laten wij het houden op 'rond de pot draaien' misschien?
Nee, ik geloof niet dat het "rond de pot draaien" is, en al die conspiratie theorieen van dat dit georganiseerd en bedacht is door overheden zijn voor mij bullshit. Overheden zijn gewoon bevolkt met heel domme mensen, meer is daar niet aan. Je moet niet op de schouders van de kwaadaardigheid leggen, wat door domheid te verklaren is.

Overheden zitten vol met beslissers die praatjesmakers zijn of vleiers. Bovendien zitten die beslissers in een systeem waarbij elke vorm van intelligentie die anders is dan "elkaar een kloot aftrekken" en niet in de groupthink van 't moment past, drastisch uw positie aantast. Elke vorm van dissonantie die anders is dan "elkaar een kloot aftrekken" of "tegen de chef zijn opinie ingaan" is nadelig. Zo een bende onnozelaars, die de schijn hoog moeten houden, doen niks express verkeerd, het komt gewoon van de manier waarop ze geselecteerd zijn, en wat ze al dan niet wel of niet kunnen/mogen zeggen, gecombineerd met hun eigen idiotie. Dat is een mix die veel en veel efficienter is in het doen van stommiteiten dan "snode plannen in achterkamertjes", waar die mensen toch niet toe in staat zijn.

Zij kunnen de schijn hoog houden zolang er geen tastbare effecten zijn van hun gewouwel. Van zodra er een directe band is tussen hun daden/beslissingen, en de resultaten, en dat niet kan platgestreken worden door legertjes mensen die hun best doen om er niet onder te lijden, ziet men onmiddellijk de catastrofe.

Maw, overheden, dat is een bende bavianen, die doen alsof ze leiders zijn. En in normale omstandigheden kan men voldoende rond hun stommiteiten heen fietsen om de nefaste effecten van hun machtswellust te temperen, waardoor ze intelligenter overkomen dan ze zijn. In momenten waar ze hun macht volledig ontplooien en hun stommiteiten echt opdringen, zoals nu, is de schade niet te overzien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2020 om 08:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 08:50   #23
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik geloof niet dat het "rond de pot draaien" is, en al die conspiratie theorieen van dat dit georganiseerd en bedacht is door overheden zijn voor mij bullshit. Overheden zijn gewoon bevolkt met heel domme mensen, meer is daar niet aan. Je moet niet op de schouders van de kwaadaardigheid leggen, wat door domheid te verklaren is.

Overheden zitten vol met beslissers die praatjesmakers zijn of vleiers. Bovendien zitten die beslissers in een systeem waarbij elke vorm van intelligentie die anders is dan "elkaar een kloot aftrekken" en niet in de groupthink van 't moment past, drastisch uw positie aantast. Elke vorm van dissonantie die anders is dan "elkaar een kloot aftrekken" of "tegen de chef zijn opinie ingaan" is nadelig. Zo een bende onnozelaars, die de schijn hoog moeten houden, doen niks express verkeerd, het komt gewoon van de manier waarop ze geselecteerd zijn, en wat ze al dan niet wel of niet kunnen/mogen zeggen, gecombineerd met hun eigen idiotie. Dat is een mix die veel en veel efficienter is in het doen van stommiteiten dan "snode plannen in achterkamertjes", waar die mensen toch niet toe in staat zijn.

Zij kunnen de schijn hoog houden zolang er geen tastbare effecten zijn van hun gewouwel. Van zodra er een directe band is tussen hun daden/beslissingen, en de resultaten, en dat niet kan platgestreken worden door legertjes mensen die hun best doen om er niet onder te lijden, ziet men onmiddellijk de catastrofe.

Maw, overheden, dat is een bende bavianen, die doen alsof ze leiders zijn. En in normale omstandigheden kan men voldoende rond hun stommiteiten heen fietsen om de nefaste effecten van hun machtswellust te temperen, waardoor ze intelligenter overkomen dan ze zijn. In momenten waar ze hun macht volledig ontplooien en hun stommiteiten echt opdringen, zoals nu, is de schade niet te overzien.
Even los van de vraag of 'er meer achter zit', de overheid is altijd duaal. Je hebt de officiële kant van de politiek (waar de betrokkenen door de factoren die je noemt wellicht ook echt in 'geloven'), de democratische façade. En je hebt de 'diepe' kant ervan, waar enkel topfiguren bij betrokken zijn, verbonden met hoge ambtenaren, inlichtingendiensten, grootkapitaal etc. Op dat niveau zijn 'samenzweringen' wel degelijk goed denkbaar, net als plannen die meteen gebruik kunnen maken van 'opportuniteiten' (zoals voor het verbergen van een meer wezenlijke systeemcrisis).

Gezien de aard en omvang van de huidige machtsinstrumenten in handen van de reële 'elite', is het haast onmogelijk om ze nog via een concrete tegenmacht op eigen het domein, de strijd om macht en rijkdom, te bestrijden. In het beste geval kunnen we hopen (desnoods tegen beter weten in) dat mensen door evenementen als corona het utilitaire denken leren ontstijgen: mensen met een 'hoger' ethisch bewustzijn zijn ongrijpbaar voor de krachten van de georganiseerde barbarij. Ze ontsnappen aan de manipulaties die inspelen op angst en egoïstische genotzucht. De kans is echter helaas groter dat men zich blijft vastklampen aan de leugen van de 'individuele vrijheid'.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 10:17   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Even los van de vraag of 'er meer achter zit', de overheid is altijd duaal. Je hebt de officiële kant van de politiek (waar de betrokkenen door de factoren die je noemt wellicht ook echt in 'geloven'), de democratische façade. En je hebt de 'diepe' kant ervan, waar enkel topfiguren bij betrokken zijn, verbonden met hoge ambtenaren, inlichtingendiensten, grootkapitaal etc. Op dat niveau zijn 'samenzweringen' wel degelijk goed denkbaar, net als plannen die meteen gebruik kunnen maken van 'opportuniteiten' (zoals voor het verbergen van een meer wezenlijke systeemcrisis).
Ik geloof niet aan die diepe kant, tenminste als die verder gaat dan "elkaar een kloot aftrekken in politieke strategietjes". Ik denk dat het LIJKT dat er een diepere kant is, gewoon omdat dommigheid, ijdelheid en koppigheid dissonanties vertoont met het officiele verhaal. Maar dat wil niet zeggen dat daar intelligent over nagedacht werd.
Geconcentreerde domheid komt vaak over als "duivels plan". En ja, hier en daar zijn er dan opportunisten die er niet over nagedacht hadden, maar wanneer ze zien dat de opportuniteit zich voordoet, ervan profiteren. Dan gaat men onterecht zeggen "ziedetwel, die gast had dat gepland". Welnee, dat was gewoon een idioot die zomaar onnozele dingen deed, daar een ander verhaal kwam over vertellen (dat is de job van een politieker, doen alsof ge nuttige dingen doet en daarover veel blaaskes vertellen). Toen dat toevallig goed uitkwam voor hem, heeft hij daarvan geprofiteerd, maar dat was niet gepland.

Citaat:
Gezien de aard en omvang van de huidige machtsinstrumenten in handen van de reële 'elite', is het haast onmogelijk om ze nog via een concrete tegenmacht op eigen het domein, de strijd om macht en rijkdom, te bestrijden.
Dat is waar. Maar ge neemt ze voor veel intelligenter dan ze zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:32   #25
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof niet aan die diepe kant, tenminste als die verder gaat dan "elkaar een kloot aftrekken in politieke strategietjes". Ik denk dat het LIJKT dat er een diepere kant is, gewoon omdat dommigheid, ijdelheid en koppigheid dissonanties vertoont met het officiele verhaal. Maar dat wil niet zeggen dat daar intelligent over nagedacht werd.
Geconcentreerde domheid komt vaak over als "duivels plan". En ja, hier en daar zijn er dan opportunisten die er niet over nagedacht hadden, maar wanneer ze zien dat de opportuniteit zich voordoet, ervan profiteren. Dan gaat men onterecht zeggen "ziedetwel, die gast had dat gepland". Welnee, dat was gewoon een idioot die zomaar onnozele dingen deed, daar een ander verhaal kwam over vertellen (dat is de job van een politieker, doen alsof ge nuttige dingen doet en daarover veel blaaskes vertellen). Toen dat toevallig goed uitkwam voor hem, heeft hij daarvan geprofiteerd, maar dat was niet gepland.



Dat is waar. Maar ge neemt ze voor veel intelligenter dan ze zijn.
Er zijn nochtans voorbeelden waarbij bewuste 'planning' aantoonbaar is, denk aan de strategie van de spanning met Gladio (de 'diepe' tak van de NAVO), of aan de manier waarop de USA op een maffia-achtige manier de dollar als wereldmunt veilig stelde, of de wijze waarop de 'war on terror' net ook als dekmantel gebruikt kan worden om zelf terreur te verspreiden of minstens te faciliteren (analoog aan bv. Project Northwoods in eerdere tijden). Voorlopig zie ik geen hard bewijs dat COVID hier direct in zou passen (behalve dan inderdaad wat de opportunistische gebruikmaking ervan betreft), maar het zou me in principe niet verbazen. Uiteraard staat dat wel relatief los van de alledaagse kantoorpolitiek waar de media het over hebben.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:53   #26
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, er lopen in Belgie waarschijnlijk al honderdduizend tot 1 miljoen mensen rond die het hebben. Dus wat maakt dat nu uit ?

Daarvan gaan er in de komende week of zo waarschijnlijk een paar procent, IC nodig hebben (dus 2000 - 20 000 of zo).
Wij mogen zelf niet naar de zee of de Ardennen. Als het aan De Crem lag, mochten we zelfs geen 50 km gaan fietsen. Maar anderzijds maakt het niets uit dat iemand uit het buitenland hier zonder controle binnenkomt? Beetje consequente reglementen zouden helpen...

Die grens had een maand geleden al gesloten moeten zijn. 2 weken verplichte en gecontroleerde quarantaine voor iedereen die toch de grens over wil.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:33   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Er zijn nochtans voorbeelden waarbij bewuste 'planning' aantoonbaar is, denk aan de strategie van de spanning met Gladio (de 'diepe' tak van de NAVO), of aan de manier waarop de USA op een maffia-achtige manier de dollar als wereldmunt veilig stelde, of de wijze waarop de 'war on terror' net ook als dekmantel gebruikt kan worden om zelf terreur te verspreiden of minstens te faciliteren
Ik denk dat dat allemaal bij het luik "opportuniteiten" hoort, en niet "gepland" is. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Bush en zijn administratie *gepland* hadden om een enorm terroristentrainingskamp te maken van Irak. Ik denk dat dat pure dommigheid is, dat nadien uitdraait alsof het een snood plan was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:36   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wij mogen zelf niet naar de zee of de Ardennen. Als het aan De Crem lag, mochten we zelfs geen 50 km gaan fietsen.
Ik mag hier NIET gaan fietsen, en maar 1 km van mijn huis gaan wandelen.

Citaat:
Maar anderzijds maakt het niets uit dat iemand uit het buitenland hier zonder controle binnenkomt? Beetje consequente reglementen zouden helpen...
Het enige "effect" is dat het *unfair* overkomt, maar qua propagatie van het virus maakt het niks uit.

Het zijn de *grote aantallen* waar men tracht in te snijden, niet om 2000 besmettingskes tegen te gaan, maar om 5 miljoen besmettingskes tegen te gaan.

Mocht men alle mensen waarvan de voornaam met een p begint, nog laten feesten, op café gaan, en dergelijke meer, dan zou het ook niks veranderen aan het effect van die confinement. Omdat het nu niet meer op 100 000 aankomt. Maar wel op een paar miljoen.

Alleen moet het inderdaad, om aanvaard te worden, "eerlijk" overkomen. Maar dat is het enige.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:37   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Die grens had een maand geleden al gesloten moeten zijn. 2 weken verplichte en gecontroleerde quarantaine voor iedereen die toch de grens over wil.
Dat zou niks uitgehaald hebben. Het zou volstaan dat er twee brieven met besmette papieren de grens overgestuurd werden bijvoorbeeld.

Eens ge 1 geval binnen hebt en ge weet niet waar het zit, is het prijs. Die gaat gedurende enkele dagen een paar andere "onzichtbaren" aansteken, die nadien ook nog een paar anderen gaan aansteken. Door bijvoorbeeld een deurklink aan te raken. Ga dat maar eens traceren.

Vandaar dat ik denk dat men niks oplost met deze confinement, NA deze confinement.

Ja, wat wel kan helpen is gans het volk testen om de week of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2020 om 17:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:09   #30
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou niks uitgehaald hebben. Het zou volstaan dat er twee brieven met besmette papieren de grens overgestuurd werden bijvoorbeeld.

Eens ge 1 geval binnen hebt en ge weet niet waar het zit, is het prijs. Die gaat gedurende enkele dagen een paar andere "onzichtbaren" aansteken, die nadien ook nog een paar anderen gaan aansteken. Door bijvoorbeeld een deurklink aan te raken. Ga dat maar eens traceren.
Dat zou heel veel uitgehaald hebben. Heel wat landen hebben al getoond dat die aanpak werkt - om te beginnen China dat de provincie Wubei afsloot en het virus behoorlijk goed daar heeft kunnen houden. Nee, dat werkt niet eeuwig en vroeg of laat toch krijg je toch een uitbraak. Maar stel je voor dat we in België door het sluiten van de grens 2 maand gewonnen hadden - dan hadden we nu bijvoorbeeld Italië kunnen helpen, en zij over 2 maanden ons. Dat scheelt al heel veel mensenlevens gewoon omdat je de nodige bescherming, beademingsapparatuur en medisch personeel hebt.
Bovendien zijn er nu testen die er een maand geleden nog niet waren, en kan de laatste leren van de aanpak van de eerdere. En het land dat op dat moment niet getroffen is kan spullen produceren voor het land dat wel stil ligt.
In 1918 maakte het niet veel uit of je de Spaanse Griep in maart of in november kreeg. Testen, vaccins of geavanceerde medische apparatuur bestonden nog niet, en internationaal transport was moeizaam en traag. In 2020 is enkele maanden een wereld van verschil.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:24   #31
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat dat allemaal bij het luik "opportuniteiten" hoort, en niet "gepland" is. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Bush en zijn administratie *gepland* hadden om een enorm terroristentrainingskamp te maken van Irak. Ik denk dat dat pure dommigheid is, dat nadien uitdraait alsof het een snood plan was.
De figuur Bush even terzijde gelaten (daarvan verwacht ik idd ook geen strategisch genie), is het toch nuttig te beseffen welke kolossale belangen bij dergelijke dingen in het spel zijn. Zo bedreigde Saddam de petrodollar, zeker toen een noodzakelijke poot van het Amerikaanse Imperium. En daarnaast is er het zogeheten Yinon-Plan (het is dan ook geweten dat Israël en de USA ISIS bewapenden). Ik denk ook aan de getuigenis van Wesley Clark die zei dat meteen na 9/11 het plan klaarlag om 7 landen aan te vallen, met Iran als sluitstuk.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:27   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat zou heel veel uitgehaald hebben. Heel wat landen hebben al getoond dat die aanpak werkt - om te beginnen China dat de provincie Wubei afsloot en het virus behoorlijk goed daar heeft kunnen houden.
Ah, maar dat is iets helemaal anders. Het virus OPSLUITEN zolang het geen grote verspreiding heeft gehad is denkbaar. Ideaal gooi je er een waterstof bom op. Zo ben je zeker.

Met SARS is dat gelukt. Maar SARS kende heel weinig verspreiding.

Maar denken dat je je kan afsluiten van een totaal besmette wereld, nee. Tenzij je echt zoals destijds Albanie of zo gaat doen.

En dan moet je wel afgezonderd BLIJVEN van de rest van de wereld he, gedurende eventueel jaren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2020 om 18:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:29   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik denk ook aan de getuigenis van Wesley Clark die zei dat meteen na 9/11 het plan klaarlag om 7 landen aan te vallen, met Iran als sluitstuk.
Ja, maar dat plan lag daar al sinds vader Bush, die daar een stokje voor gestoken had. De *bedoeling* was niet van een groot trainingskamp van terroristen te maken, maar van al die dictators op te ruimen, en de illusie te hebben dat ze nadien ginder de "bevrijde bevolking" met Amerikaanse vlaggetjes zouden zien wuiven. Zoals na de bevrijding in Europa. Zij zagen zich als grote bevrijders, als brengers van democratie. Niet als snoodaards die door ginder veel haat te verspreiden, een enorm terroristenkamp zouden oprichten, zodat ze nadien nog gedurende decennia hun leger werk zouden kunnen geven. Dat laatste is gewoon een niet-geplande opportuniteit die daaruit voort kwam, maar maakte helemaal geen deel uit van de "strategie' van die egg-heads.

Dat waren gewoon allemaal gasten die filmkes als Rambo geloofden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2020 om 18:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:47   #34
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar dat plan lag daar al sinds vader Bush, die daar een stokje voor gestoken had. De *bedoeling* was niet van een groot trainingskamp van terroristen te maken, maar van al die dictators op te ruimen, en de illusie te hebben dat ze nadien ginder de "bevrijde bevolking" met Amerikaanse vlaggetjes zouden zien wuiven. Zoals na de bevrijding in Europa. Zij zagen zich als grote bevrijders, als brengers van democratie. Niet als snoodaards die door ginder veel haat te verspreiden, een enorm terroristenkamp zouden oprichten, zodat ze nadien nog gedurende decennia hun leger werk zouden kunnen geven. Dat laatste is gewoon een niet-geplande opportuniteit die daaruit voort kwam, maar maakte helemaal geen deel uit van de "strategie' van die egg-heads.

Dat waren gewoon allemaal gasten die filmkes als Rambo geloofden he.
Ja, dat zou kunnen, al zou dat wel werkelijk grenzeloos idioot zijn. Alleen lijkt me wat nadien gebeurde en wat ze voordien elders uitstaken erop te wijzen dat ze ook geen scrupules hebben om desnoods terroristen te steunen. De 'democratische' propaganda is natuurlijk mooi meegenomen als dat kan, maar ze kunnen ook zonder als het moet. Ook achter geweldloze fenomenen als "Climate Change" zit de nodige 'planning'. Maar je hebt wel gelijk dat we niet moeten uitgaan van een soort hoge toren waarin 1 instantie de hele boel zit aan te sturen. Hoe zulke dingen kunnen werken, en hoe associaties van het grootkapitaal en delen van de administratie met de misdaad kunnen ontstaan, zie je bv. gedocumenteerd in de zaak-Lahaut waarover een aantal jaar geleden een boeiend boek verscheen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:56   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ja, dat zou kunnen, al zou dat wel werkelijk grenzeloos idioot zijn. Alleen lijkt me wat nadien gebeurde en wat ze voordien elders uitstaken erop te wijzen dat ze ook geen scrupules hebben om desnoods terroristen te steunen.
Voila. Grenzeloze idiotie, en opportuniteiten. Meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Maar je hebt wel gelijk dat we niet moeten uitgaan van een soort hoge toren waarin 1 instantie de hele boel zit aan te sturen. Hoe zulke dingen kunnen werken, en hoe associaties van het grootkapitaal en delen van de administratie met de misdaad kunnen ontstaan, zie je bv. gedocumenteerd in de zaak-Lahaut waarover een aantal jaar geleden een boeiend boek verscheen.
Nog eens, ik zeg niet dat het "brave mensen" zijn. Maar de meeste snode plannen zijn nooit gepland, maar achteraf herkend als een opportuniteit die voortkwam uit een stommiteit. Het effect is hetzelfde, natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 19:02   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven: NEEN

Laten wij het houden op 'rond de pot draaien' misschien?
Laten we het houden op tegenstrijdige informatie.


Carl Devos zei gisteren: "Mensen moeten begrijpen waarom het één en ander niet mag, leg de mansen eens uit waarom je wel moogt fietsen, wandelen, joggen, maar niet met een bal in een basketbalring werpen (op je eentje).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 21:47   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Laten we het houden op tegenstrijdige informatie.


Carl Devos zei gisteren: "Mensen moeten begrijpen waarom het één en ander niet mag, leg de mansen eens uit waarom je wel moogt fietsen, wandelen, joggen, maar niet met een bal in een basketbalring werpen (op je eentje).
Prof Devos heeft gelijk.
Een hele hoop zaken staat op die website van info-corona, maar geen fatsoenlijke uitleg als het er op aan komt te zeggen waarom.
En net zeggen waarom, creëert draagvlak.

Maggie is de enige politieke verantwoordelijke daarvoor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 07:44   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Prof Devos heeft gelijk.
Een hele hoop zaken staat op die website van info-corona, maar geen fatsoenlijke uitleg als het er op aan komt te zeggen waarom.
En net zeggen waarom, creëert draagvlak.
De meeste maatregelen hebben dan ook geen draagvlak, maar men "moet iets doen". Dat is in de aard van de politiek: niet weten wat ge moet doen, maar het toch doen. En na-apen wat even ignorante politici in buurlanden ook doen. Uiteindelijk komt de inspiratie van China, de natte droom van elke politieker.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 07:53   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Dat "de bevolking" (zijnde hier en daar een FB twijfelzaaier die denkt belangrijk te zijn) eens STOPT met van de overheid te verlangen dat ieder punt,komma en regeltje NU in detail "uitgelegd" wordt.

Ik weet het,veel mensen,waaronder mezelf,hebben nu plotsklaps veel tijd om over van alles te filosoferen maar ik kan u garanderen dat het meest werkzame deel van "de overheid" echt GEEN TIJD heeft om te neuzelen en alles te "revisiteren".Ik zou overigens heden ten dage geen uitvoerend politicus willen zijn hoor,gelijk wat ze me betalen...


Allemaal ons gezond verstand gebruiken en die regels gebruiken als "kaders" om zelf ons "gezond-verstand-gedrag" in te passen OK?

Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2020 om 07:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 07:57   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

En ondertussen is het waarschijnlijk al van in de jaren zeventig vorige eeuw dat de Europese binnengrenzen nog zo "dicht" geweest zijn...."commiezen" snuffelen zelfs weer,zoals weleer,de kleine sluipwegeltjes af.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be