Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 11:44   #1
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard Vanuit welke landen ?

Er is goed nieuws en zoals al een tijdje verwacht.

Het aantal werklozen begint te dalen aangezien de vergrijzing stilaan z'n intrede doet, alle heisa rondom die werkloosheid zal dan ook weldra achter de rug zijn omwille van deze simpele logica.

Aangezien de buffer aan allochtonen niet toereikend blijkt te zijn zou Europa nog 20 miljoen mensen nodig hebben om de vergrijzing te financieren. Deze lineaire logica is ook begrijpelijk, geen probleem daarmee.

De vraag is nu uit welke landen deze import gaat komen en hoe kunnen we dat het best verkopen aan de bevolking zonder dat men (zowel autochtoon als allochtoon) doorziet dat het een verkapte vorm van slavenhandel is ? Alvast hebben we deze term kunnen omvormen tot 'legale migratie' dus hiermee hebben we de bevolking al kunnen misleiden, ze geloven het.

Geen sinecure, alle suggesties zijn welkom.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 12:32   #2
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Bekijk de film "soilent green". Daar wordt je haarfijn uitgelegd hoe je de vergrijzing kunt oplossen.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 12:39   #3
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Thanks, de vergrijzing oplossen is al lang geen probleem meer, dat is meer dan gekend. Echter, in een democratie heeft de meerderheid gelijk en dan zullen we ons moeten schikken naar hoe deze meerderheid denkt, oplossingen ten spijt.

Ik kan dus nog enkel de vraag stellen waar die 20 miljoen mensen vandaan moeten komen. Het zal denkelijk passen in het kader van ontwikkelingshulp, dat zou enige visie laten vermoeden.

Wellicht heeft iemand hier meer info over inmiddels, zoek er al een tijdje achter.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 09:10   #4
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Heeft nu echt niemand een idee uit welke landen we die 20 miljoen mensen gaan importeren ? We willen die mensen daarginds wel gaan opleiden volgens onze noden maar als we niet weten waar, bijzonder moeilijk om onze planning te maken. We kunnen dit antwoord bijzonder waarderen om ons progressief en humaan plan verder te ontwikkelen, alvast dank.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 09:31   #5
kaptenkirk
Partijlid
 
kaptenkirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Berichten: 292
Standaard

Ik ben er zeker van voor jou dé oplossing te hebben. Stuur me PM kunnen we iets afspreken.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 14:43   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Receipt acknowledged ...
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 20:42   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Volgens de idioten- logica "massa's jonge mensen = goeie economie" zouden Bangladesh,Nigeria en Egypte (ik noem er maar enkele...) thans supermachten zijn
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:14   #8
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Je moet gewoon pragmatisch zijn en een kat een kat noemen.
Uit welke landen moeten ze komen?
-Oost-Europa is bijna uitgeput wat hun werkkrachten betreft, ook al omdat ze een nog lager geboortecijfer hebben dan wij hier.
-Moslims en Afrikanen landen komen uiteraard niet in aanmerking wegens hopeloos voor onze economie en ons sociaal weefsel.
-Latijns-Amerika is de speeltuin van de USA.
-Dus, het enige dat overschiet is Azië: goede werkethiek en scholing, geen extremistische religies, en klaar voor de uitdagingen van de 21ste eeuw.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:45   #9
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

@Queensburry
Citaat:
Je moet gewoon pragmatisch zijn en een kat een kat noemen.
Daar kan niemand het oneens mee zijn en dank voor je antwoord. Ik weet echter niet of politiek je voorstel deelt maar het is alvast iets om onze planning te maken.
Citaat:
Oost-Europa is bijna uitgeput wat hun werkkrachten betreft, ook al omdat ze een nog lager geboortecijfer hebben dan wij hier.
Als ik je goed begrijp zouden we zelfs concurrentie kunnen krijgen over wie we gaan importeren ? Als Oost Europa vanuit hetzelfde land mensen gaat importeren, komt het misschien tot een conflict. Misschien is het daarom dat politiek deze informatie niet openbaar maakt, ergens wel begrijpelijk dan. Het heeft natuurlijk geen zin om oude mensen te importeren, het zou enkel de ziektekosten omhoog jagen, net het tegenovergestelde van wat men wil.
Citaat:
Moslims en Afrikanen landen komen uiteraard niet in aanmerking wegens hopeloos voor onze economie en ons sociaal weefsel.
Dat is wat men zegt inderdaad. Nu, het betekent wel dat de buffer die we hebben opgebouwd over de jaren heen een verkeerde beslissing was. Het zou natuurlijk kunnen dat die allochtonen net omwille van die reden een beetje lastig worden. Ook iets dat vanuit de menselijke oogput begrijpelijk geacht mogen worden, zo meen ik. ‘Menselijk’ is natuurlijk een zeer rekbaar begrip, dat begrijpen we inmiddels ook.
Citaat:
Latijns-Amerika is de speeltuin van de USA.
Jammer maar wellicht moeten we de koek verdelen, we kunnen niet alles naar ons toe trekken. Met Amerikanen kan je best geen ruzie maken, dat is een grootmacht.
Citaat:
Dus, het enige dat overschiet is Azië: goede werkethiek en scholing, geen extremistische religies, en klaar voor de uitdagingen van de 21ste eeuw.
Als zij er klaar voor zijn en ons willen dienen, geen slecht idee. Gaan we dan de huidige allochtonen naar huis kunnen sturen en vervangen door betere import vanuit Azië ? Ik denk dat we onze logistieke kennis nog goed gaan kunnen gebruiken. Waarom politiek stelt dat we het moeten hebben van onze logistiek komt nu meer tot z’n recht. Er komt tenminste wat opheldering en dat is positief te noemen. Nogmaals dank.

Laatst gewijzigd door MIS : 28 augustus 2008 om 16:48.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 22:13   #10
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Turkije natuurlijk, laat ze tot de Europese unie toe en je hebt (althans de eerste maanden) slaven. Het is te zeggen totdat ze erachter komen hoe het sociaal systeem hier in mekaar zit.

Trouwens ik denk dat je vraag wel cynisch was nietwaar ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 11:25   #11
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

@Yves
Citaat:
Turkije natuurlijk, laat ze tot de Europese unie toe en je hebt (althans de eerste maanden) slaven. Het is te zeggen totdat ze erachter komen hoe het sociaal systeem hier in mekaar zit. Trouwens ik denk dat je vraag wel cynisch was nietwaar ?
De vraag is helemaal niet cynisch, politiek Europa heeft becijferd dat we nog ongeveer 20 miljoen extra import nodig hebben om het pensioenprobleem te kunnen financieren. Vanuit een humaan standpunt kan ik me er wel enige vraagtekens bij plaatsen maar hoe dan ook is het een politieke beleidsbeslissing. Daarom de simpele vraag vanuit welke landen we deze nieuwe import gaan halen.

Het is zoals je terecht stelt, tot we begrijpen hoe het systeem werkt. Nu, weet ook niet of we het zelf beseffen maar ook de autochtone bevolking wordt in hetzelfde systeem ingepast en dat alsof er niet zoiets bestaat als gezond verstand. Het is uiteindelijk de logica zelve, absurde beslissingen laten even absurde dialogen ontstaan, nochtans spreken we nu over wat er daadwerkelijk beslist wordt. Geen grap dus.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:45   #12
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Mijn bijdrage lijkt op het eerste zicht ook een grap, net omdat we het probleem nooit afstandelijk en pragmatisch bekijken, maar het was ernstig bedoeld.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 13:59   #13
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Mijn bijdrage lijkt op het eerste zicht ook een grap, net omdat we het probleem nooit afstandelijk en pragmatisch bekijken, maar het was ernstig bedoeld.
Inderdaad, volgens mij lijken we de ernst van de situatie maar amper te vatten. Wie een beetje pragmatisch nadenkt over de gevolgen van dergelijke ‘import’ acties, zou zich ook eens kunnen afvragen hoe niet Westerse culturen hierover denken. Niet in het minst de Moslimwereld. Kort gezegd, moest ik zelf Moslim zijn zou mijn haat jegens dat Rijke Westen toch niet afnemen, integendeel. Om eerlijk te zijn kan ik ze dan ook geen ongelijk geven. Het staat natuurlijk iedereen vrij om te ontkennen of te negeren.

Het zou nochtans een mooi televisiedebat kunnen zijn. 'Uit welke landen gaat Europa z'n slaafjes halen ?'. Waar zit ons verstand nu uiteindelijk, we noemen het wel 'legale' migratie, staat mooi.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 14:20   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Er is goed nieuws en zoals al een tijdje verwacht.

Het aantal werklozen begint te dalen aangezien de vergrijzing stilaan z'n intrede doet, alle heisa rondom die werkloosheid zal dan ook weldra achter de rug zijn omwille van deze simpele logica.

Aangezien de buffer aan allochtonen niet toereikend blijkt te zijn zou Europa nog 20 miljoen mensen nodig hebben om de vergrijzing te financieren. Deze lineaire logica is ook begrijpelijk, geen probleem daarmee.

De vraag is nu uit welke landen deze import gaat komen en hoe kunnen we dat het best verkopen aan de bevolking zonder dat men (zowel autochtoon als allochtoon) doorziet dat het een verkapte vorm van slavenhandel is ? Alvast hebben we deze term kunnen omvormen tot 'legale migratie' dus hiermee hebben we de bevolking al kunnen misleiden, ze geloven het.

Geen sinecure, alle suggesties zijn welkom.
Bedoelt u niet West-Europa? Het lijkt mij dat Oost-Europa toereikend is, en zo niet, dan moeten we misschien versneld de Oekraïne toe laten treden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 14:47   #15
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Bedoelt u niet West-Europa? Het lijkt mij dat Oost-Europa toereikend is, en zo niet, dan moeten we misschien versneld de Oekraïne toe laten treden.
Ter begeleiding het betrokken stukje …
Citaat:
... Ondertussen schreeuwt onze economie volop om werknemers en dit zal nog toenemen gezien de vergrijzing en ontgroening. Een beperkt antwoord kan van ons krimpend werkloosheidsreservoir komen, maar dit volstaat lang niet. Langer werken zal ook een stuk van het antwoord zijn. De mentale omslag is gemaakt, en langzaam verhoogt de uittredingsleeftijd. Maar ook dat volstaat niet. Om de overgang naar een heel andere bevolkingspiramide te verzachten, hebben we ook migratie nodig. De EU-Commissie (toch geen koffiekransje) raamt 20 miljoen nodige migranten voor de EU de komende 20 jaar. Het is dus geen seconde te vroeg om een nieuw migratiebeleid te ontwikkelen om mensen aan te trekken ipv af te stoten.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:37   #16
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Ok ik ga even serieus antwoorden : er is een tekort aan arbeidskrachten ? Daar geloof ik nu niets van : al eens gezien hoeveel werklozen er nog zijn ? Dat er een tekort zou zijn wordt m.i. vooral geroepen van de kant van de werkgevers met het oog op het in toom houden van de arbeidsmarkt en de prijs voor arbeid. Door meer wn vanuit slavenlanden (opzettelijk gebruikt) toe te laten wil men meer concurrentie doen ontstaan op de arbeidsmarkt.

Dit is zelfs misdadig te noemen als je het mij vraagt.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 17:18   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ok ik ga even serieus antwoorden : er is een tekort aan arbeidskrachten ? Daar geloof ik nu niets van : al eens gezien hoeveel werklozen er nog zijn ? Dat er een tekort zou zijn wordt m.i. vooral geroepen van de kant van de werkgevers met het oog op het in toom houden van de arbeidsmarkt en de prijs voor arbeid. Door meer wn vanuit slavenlanden (opzettelijk gebruikt) toe te laten wil men meer concurrentie doen ontstaan op de arbeidsmarkt.

Dit is zelfs misdadig te noemen als je het mij vraagt.
Is het verlagen van de kosten van arbeid om beter te kunnen concurreren met lagere prijzen misdadig? Het tegenhouden van de vrije markt is eerder misdadig lijkt me, zeker gecombineerd met het uitwijsbeleid van de EU. Mensen die Fort Europa voorstaan zijn nog grotere criminelen dan afpersers of drugsdealers.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 19:35   #18
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

@Yves
Citaat:
Ok ik ga even serieus antwoorden : er is een tekort aan arbeidskrachten ? Daar geloof ik nu niets van : al eens gezien hoeveel werklozen er nog zijn ? Dat er een tekort zou zijn wordt m.i. vooral geroepen van de kant van de werkgevers met het oog op het in toom houden van de arbeidsmarkt en de prijs voor arbeid. Door meer wn vanuit slavenlanden (opzettelijk gebruikt) toe te laten wil men meer concurrentie doen ontstaan op de arbeidsmarkt. Dit is zelfs misdadig te noemen als je het mij vraagt.
Mee eens, wie dit een beetje nuchter bekijkt weet gewoon dat het een misdaad tegen de mensheid is. Alle praatjes die het willen camoufleren, zijn praat tegen de vaak waardoor we met z’n allen in slaap worden gewiegd. Ben dus oprecht blij te lezen dat er mensen zijn die een beetje wakker zijn.

Laatst gewijzigd door MIS : 29 augustus 2008 om 19:37.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 19:43   #19
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Is het verlagen van de kosten van arbeid om beter te kunnen concurreren met lagere prijzen misdadig ?
Men oogste wat men zaait.
Citaat:
Het tegenhouden van de vrije markt is eerder misdadig lijkt me, zeker gecombineerd met het uitwijsbeleid van de EU. Mensen die Fort Europa voorstaan zijn nog grotere criminelen dan afpersers of drugsdealers.
Een systeem dat de mensheid verder uitholt inclusief het milieu waarin men leeft, lijkt me een verkeerde vertaling te zijn van vrije markt. Het is een patholgische hiërarchie die zichzelf stilaan maar zeker verstikt, zo denk ik. Dat het crimineel genoemd mag worden weet elk nuchter en gezond denkend mens, mijn mening althans.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 21:57   #20
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is het verlagen van de kosten van arbeid om beter te kunnen concurreren met lagere prijzen misdadig? Het tegenhouden van de vrije markt is eerder misdadig lijkt me, zeker gecombineerd met het uitwijsbeleid van de EU. Mensen die Fort Europa voorstaan zijn nog grotere criminelen dan afpersers of drugsdealers.
Als het gaat om het invoeren van slaven is dit inderdaad misdadig. Als men die mensen hetzelfde loon gaat betalen als wij hier allemaal ontvangen en er evenzeer de nodige lasten voor oplegt zoals dat bij de reguliere belastingen doet en als men zwaar en hard controleer op het in het zwart laten werken van deze slaven, dan kan ik er ergens nog 'iets' van begrijpen, maar dan meen ik toch te kunnen stellen dat de room van de melk er voor de werkgevers er heel rap van af zal zijn....
Ik ben van mening dat men eerst zijn eigen bestaand potentieel voor de volle 100 % moet benutten vooraleer men verder gaat zoeken en daar zijn we nog ver van af.
Bovendien moet men rekening houden met het aantal bedrijven dat steeds meer aan het afslanken gaat. Dit effect is niet te verwaarlozen.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 29 augustus 2008 om 21:59.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be