Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2020, 19:09   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
en 1800 euro per maand is veel te duur
Of topic, maar het is zelfs nog te goedkoop.
De verzorgenden zouden meer mogen 'verdienen' dan wat witte lakens uit een raam en wat handengeklap.

En mensen mogen gerust wat sparen, om voor hun oude dag te zorgen.

Ik heb weinig goesting om solidair te zijn met iemand die alles er maar door jaagt heel zijn leven, en dan op het einde komt bedelen.
En nog minder goesting voor iemand die zijn kapitaal niet wenst aan te spreken voor zijn oude dag.

Ik heb wel heeel veel goesting tot solidariteit voor wie het echt verdient. Wie echt tegenslag had.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 19:28   #62
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
neen natuurlijk niet, meestal is er te weinig en onderbetaald personeel
en de winst is 47 % per jaar, dat is schandalig
ik herhaal: zij baten de rusthuizen niet uit, dat zijn uitbaters. Maar wederom: ofwel moedwillig niet willen begrijpen, ofwel verstandelijk niet in staat tot...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!



Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 22 maart 2020 om 19:28.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 19:56   #63
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je redenering raakt kant noch wal.
Vergelijk:
de meisjes-zangergroep K3 maakt overdreven winst, ze worden zo rijk als de zee diep is, het is oplichting dat ze voor hun optredens zoveel vragen. Ze zouden gratis moeten optreden.

dat is een kromme redenering

maar neem nu een voetballer die 100 miljoen verdient, waarom moet die geen 50% belasting betalen zoals een arbeider, waarom mag die naar een belastingsparadijs met zijn geld?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 13:38   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
dat is een kromme redenering

maar neem nu een voetballer die 100 miljoen verdient, waarom moet die geen 50% belasting betalen zoals een arbeider, waarom mag die naar een belastingsparadijs met zijn geld?
Ge moet niet pogen mij woorden in de mond te leggen, die ik niet gepost heb.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 13:48   #65
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
dat is een kromme redenering
schitterende samenvatting van al uw posts
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 01:55   #66
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet niet pogen mij woorden in de mond te leggen, die ik niet gepost heb.
waar heb ik ergens gezegd dat K3 gratis moet optreden?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 18:27   #67
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

De bediendebond ACV Puls is niet te spreken over ‘het misbruik van de coronamaatregelen door sommige bedrijven’. De vakbond heeft het over werkgevers ‘die geen gewaarborgd loon willen betalen aan zieke personeelsleden, maar hen in tijdelijke werkloosheid duwen’.

Vakbonden en werkgevers voeren een steeds luidere woordenoorlog over (onbedoelde) neveneffecten bij het gebruik van het stelsel van tijdelijke werkloosheid. Eerder deze week opende de topmanager van het Verbond van Belgische Ondernemingen, Pieter Timmermans, het debat door zijn ‘bezorgdheid’ te uiten over de aantrekkingskracht van de coronasteunmaatregelen voor werknemers, zoals de verhoogde tegemoetkoming voor wie in tijdelijke werkloosheid terechtkomt.
Timmermans noemde die bijkomende inkomensbescherming ‘goed bedoeld’, maar merkte meteen op dat het ‘stilaan interessanter lijkt om thuis te blijven dan te gaan werken’. De spreekbuis van de werkgeverskoepelorganisatie besloot met de waarschuwing: ‘We moeten uitkijken dat de remedie de kwaal niet verergert.’
Dat discours is slecht gevallen bij de vakbonden. Zo haalt de christelijke bediendebond ACV Puls vanmorgen zwaar uit naar bedrijven die het systeem van tijdelijke werkloosheid zouden misbruiken. Stefaan Decock, algemeen secretaris van ACV Puls, noemt hun houding ‘wraakroepend’.
Geen gewaarborgd loon
Wat is er volgens hem aan de hand? ‘We krijgen vanop het terrein meldingen van werkgevers die in de coronamaatregelen een uitgelezen kans zien om te ontsnappen aan de bestaande sociale wetgeving en die hun loonkosten zoveel mogelijk willen afschuiven naar de samenleving. Zo zijn er dienstenbedrijven die met terugwerkende kracht zieke werknemers in tijdelijke werkloosheid zetten, in plaats van hen het gewaarborgd loon te betalen, zoals wettelijk is opgelegd. Het gaat niet eens om bedrijven in moeilijkheden, maar om bedrijven die volop draaien en dus ook omzet halen. Toch wimpelen ze een deel van hun loonkosten af op de RVA, via de tijdelijke werkloosheid. Dat is niet alleen maatschappelijk onverantwoord, maar het berooft deze werknemers ook van het loon aan 100 procent waarop ze recht hebben. Omdat hun werkgever de sociale regels niet respecteert, vallen ze terug op 70 procent van hun loon.’
Ziek is ziek
Decock benadrukt dat de betrokken werknemers geen enkele schuld treft. ‘Er zijn nu eenmaal mensen die ziek worden. Die krijgen hiervoor een doktersattest en moeten thuisblijven. Op dat moment is hun loon een maand lang beschermd. Deze uitzonderlijke situatie met het coronavirus is geen reden om hiervan af te wijken. Ziek is ziek.’
ACV Puls kondigt acties aan tegen bedrijven die de regels misbruiken. ‘We gaan niet in stilte toekijken hoe werkgevers loon afpakken van hun personeel en daar dan ook nog eens de sociale zekerheid mee opzadelen. Als dit niet ophoudt, maken we de lijst publiek van alle bedrijven die misbruik maken van de coronacrisis. En uiteraard zullen we ook de nodige vorderingen instellen waar dat nodig is.’
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 19:26   #68
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Torfs, van de schoenen, riep in Vandaag op tot solidariteit.

Het was bijna meelijwekkend om te zien.

Een ongeschminkte Torfs die er heel wat slechter uitzag dan normaal.

Schoenen Torfs is een Belgische schoenwinkelketen. De keten telt 80 vestigingen.

Op de site lees je nu het volgende:

Naar aanleiding van de verscherpte corona-maatregelen zijn alle 80 Torfs-winkels tijdelijk gesloten. Geen nood, online staan we nog steeds klaar voor jou met een excellente klantenservice om je op weg te helpen bij het shoppen, en bovendien geniet je van een gratis verzending en retour!
Welke maatregelen worden er bij Torfs intern genomen tijdens de coronacrisis?
Naast de gekende tips van de overheid, ondernemen wij nog meer acties om de veiligheid van onze werknemers te garanderen in ons distributiecentrum.


Het is voor Torfs natuurlijk voordeliger om geen winkels te moeten open houden, eventueel ziek geworden personeel niet te moeten doorbetalen, en ondertussen zoveel mogelijk klanten naar de on-line winkel te lokken.
De online-omzet is de laatste dagen 50% gestegen.

En Torfs deed in Vandaag nog een emotionele oproep,
alsof hij iets met zijn personeel in zit:
"wij hebben onze winkels gesloten uit bezorgdheid voor ons personeel",
en we willen steun van de consument,
wees solidair met ons bedrijf, koop Belgisch!

samen hand in hand, schouder aan schouder

en dat allemaal terwijl het nog geen 1 Mei is.
1)Dat Torfs eerst bewijst dat hij en zijn bedrijf correct belastingen betalen (en niets wegsluizen naar belastingparadijzen).
2)Er zijn er nog die oproepen tot solidariteit met mensen in technische werkloosheid. Ik ga me hier niet populair mee maken, maar waarom moeten thuiswerkers solidair zijn met mensen die ECHT WEL EEN BETAALDE CORONAVAKANTIE HEBBEN?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 20:28   #69
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Heeft dat bedrijf dan geen wettelijke reserves?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2020, 21:38   #70
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Help de rijken

https://twitter.com/wflorizoone/stat...838789/photo/1
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 16:40   #71
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

De Franstalige christelijke bediendebond CNE wijt de ontslagronde die nu bij FNG aan de gang is tenminste deels aan Dieter Penninckx, de jarenlange CEO. ‘De pijlen moeten gericht worden op wie de fouten begaan heeft, met name de vorige CEO die een maand geleden ontslag nam’, klinkt het maandag. De moedergroep van merken als Brantano, CKS en Miss Etam wil tot 47 winkels sluiten en tot 287 banen schrappen.

‘Dit is het voorbeeld van een kapitalistisch bedrijf dat op disproportionele wijze groeit met overnames aan te gaan door middel van schulden’, zegt Myriam Diegham van CNE. ‘Zolang dat systeem werkt, worden de aandeelhouders beloond. Als het megalomane project niet meer werkt, dan zijn het de werknemers die betalen voor de risico’s die aangegaan werden, hoewel zij niet verantwoordelijk zijn’, hekelt de vakbondsvrouw. ‘De topman die vertrekt een maand voor de aankondiging van dit herstructureringsplan, dat is zoals de ratten die het schip verlaten.’
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 15:29   #72
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Schoenen Torfs is achterhaald.
Waarom zal ik voor mijn vrouw daar schoenen kopen.
Ik kan in zelfde fabriek schoenen kopen aan 25 % minder , en die zijn theoretisch nog goedkoper omdat ik nog 5 euro uitspaar op benzine.
Winkels moeten samen werken met cafes en restaurants.
Ik eet daar dan krijg ik korting in die winkels of ik koop daar dan krijg ik korting in die cafes of restaurants.
Inspelen op Fun shoppen, mens wil genieten.

Laatst gewijzigd door Deo : 26 juni 2020 om 15:34.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 16:06   #73
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Schoenen Torfs is achterhaald.
Waarom zal ik voor mijn vrouw daar schoenen kopen.
Ik kan in zelfde fabriek schoenen kopen aan 25 % minder , en die zijn theoretisch nog goedkoper omdat ik nog 5 euro uitspaar op benzine.
Winkels moeten samen werken met cafes en restaurants.
Ik eet daar dan krijg ik korting in die winkels of ik koop daar dan krijg ik korting in die cafes of restaurants.
Inspelen op Fun shoppen, mens wil genieten.
Fabriek? Ambiorix was de laatste, ver failliet in de jaren 2.000 omdat de Belgische lonen niet meer haalbaar waren. Weet echt niet of ze die schoenen hier nog maken of doen alsof. Is wel goede kwaliteit en dure prijzen tussen de 200 en 300€ en erover.

Ik vermoed dat ge ergens naartoe gaat die doen alsof het fabrieksverkoop is maar dat komt evengoed van Azië etc. Die hebben natuurlijk ook de overhead niet van Torfs met dure winkels en idem personeel maar de winkels van Torfs doen het zo slecht niet, elk zoekt zijn niche.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be