Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2020, 10:11   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Die top-kerel was gisteren te gast in een entertainment tv-programma 'Gert late night'.

Dat is geen probleem: zijn taak is van de bevolking zo breed als mogelijk in te lichten.

Maar hij had zijn zoontje mee.
Hoe je dat kan rijmen aan een essentiële verplaatsingen, en deelname aan (tekst uit het MB Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;

is mij een virologisch raadsel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 10:23   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stemmenkanon? Die leugenachtige marionet van de regering? Ik dacht het niet.
Iedereen die Van Rant een beetje volgt, weet dat die man eigenlijk niet spoort.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 10:23   #23
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die top-kerel was gisteren te gast in een entertainment tv-programma 'Gert late night'.

Dat is geen probleem: zijn taak is van de bevolking zo breed als mogelijk in te lichten.

Maar hij had zijn zoontje mee.
Hoe je dat kan rijmen aan een essentiële verplaatsingen, en deelname aan (tekst uit het MB Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;

is mij een virologisch raadsel.
Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden.
De hele wereld van achter het (vroegere) ijzeren gordijn was daarop gebaseerd.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 april 2020 om 10:24.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 10:24   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Van Ranst is geen PVDA'er.

Van Ranst heeft gewoon geen liefde voor den Theo en het Vlaams belang en durft dat openlijk te zeggen.

Dat soort heel velen. Maar dat is zijn probleem niet.
Als ik van de PVDA was, zou ik zelfs met een grote boog rond Van Ranst lopen. Als hij op het werk zo geschift is als in zijn tweets, dan valt daar gewoon niet mee samen te werken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 10:25   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die top-kerel was gisteren te gast in een entertainment tv-programma 'Gert late night'.

Dat is geen probleem: zijn taak is van de bevolking zo breed als mogelijk in te lichten.

Maar hij had zijn zoontje mee.
Hoe je dat kan rijmen aan een essentiële verplaatsingen, en deelname aan (tekst uit het MB Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;

is mij een virologisch raadsel.
Een raadselachtige storm in een glaasje water.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 10:27   #26
groteAntwerpseGust
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2020
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die top-kerel was gisteren te gast in een entertainment tv-programma 'Gert late night'.

Dat is geen probleem: zijn taak is van de bevolking zo breed als mogelijk in te lichten.

...
Wat hij vertelde vond ik wel een probleem, het grote aantal slachtoffers in de rusthuizen zou, volgens hem, te wijten zijn aan de voortdurende besparingen in die sector.
Volgens mij is het eerder te wijten aan het gebrek aan beschermend materiaal, en aan het gebrek aan testen. Alle verplegend personeel had al lang getest moeten zijn. Nu zijn ze de onbewuste verspreiders van het virus.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 10:36   #27
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die top-kerel was gisteren te gast in een entertainment tv-programma 'Gert late night'.

Dat is geen probleem: zijn taak is van de bevolking zo breed als mogelijk in te lichten.

Maar hij had zijn zoontje mee.
Hoe je dat kan rijmen aan een essentiële verplaatsingen, en deelname aan (tekst uit het MB Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;

is mij een virologisch raadsel.
Subtiel, die wat verdoken verdachtmaking
Het sniper leger was wat stilgevallen, dringend tijd voor een nieuwe verdachtmaking.
Kijk jij wel eens TV ? Zijn al die gasten die daar komen in overtreding?
Waarschijnlijk niet, anders zouden ze wel thuis geïnterviewd worden (zoals sommige anderen zonder aanwezig reporter)
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 11:06   #28
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Subtiel, die wat verdoken verdachtmaking
Het sniper leger was wat stilgevallen, dringend tijd voor een nieuwe verdachtmaking.
Kijk jij wel eens TV ? Zijn al die gasten die daar komen in overtreding?
Waarschijnlijk niet, anders zouden ze wel thuis geïnterviewd worden (zoals sommige anderen zonder aanwezig reporter)
Zie jij ergens in het M.B. een zinnetje "uitgezonderd B.V.'s"? Nee? Dan veronderstel ik dat dezelfde regels gelden voor TV-reporters en hun gasten. Voor de reporter is dat zijn job - en dus een essentiële verplaatsing. Een viroloog die op het nieuws duiding komt geven, dat is al wat onduidelijker (De Block doet dat remote, dus waarom anderen niet?). De zoon van een viroloog in een amusementsprogramma? Zeer duidelijk niet essentieel.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 11:10   #29
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Wat hij vertelde vond ik wel een probleem, het grote aantal slachtoffers in de rusthuizen zou, volgens hem, te wijten zijn aan de voortdurende besparingen in die sector.
Volgens mij is het eerder te wijten aan het gebrek aan beschermend materiaal, en aan het gebrek aan testen. Alle verplegend personeel had al lang getest moeten zijn. Nu zijn ze de onbewuste verspreiders van het virus.
100% akkoord. En meer - het is de risk management groep waar Van Ranst zelf in zit die bepaald heeft dat rusthuizen bij de verdeling van dat beschermend materiaal op de laatste plaats staan.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 11:11   #30
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zie jij ergens in het M.B. een zinnetje "uitgezonderd B.V.'s"? Nee? Dan veronderstel ik dat dezelfde regels gelden voor TV-reporters en hun gasten. Voor de reporter is dat zijn job - en dus een essentiële verplaatsing. Een viroloog die op het nieuws duiding komt geven, dat is al wat onduidelijker (De Block doet dat remote, dus waarom anderen niet?). De zoon van een viroloog in een amusementsprogramma? Zeer duidelijk niet essentieel.
zever toch niet man
kijk eens naar de gasten in bvb de afspraak en bij Danira, en waarschijnlijk ook op VTM (maar dat volg ik niet)
voor je onzin gaat uitkramen en met regeltjes gaat zwieren.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 11:13   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Subtiel, die wat verdoken verdachtmaking
Het sniper leger was wat stilgevallen, dringend tijd voor een nieuwe verdachtmaking.
Kijk jij wel eens TV ? Zijn al die gasten die daar komen in overtreding?
Waarschijnlijk niet, anders zouden ze wel thuis geïnterviewd worden (zoals sommige anderen zonder aanwezig reporter)
Diegene die ik zag op tv, waren daar om te werken.
Zelfs proffen edm: werken.

Werken mag.

Kindje Van Ranst werkt niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 11:16   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
zever toch niet man
kijk eens naar de gasten in bvb de afspraak en bij Danira, en waarschijnlijk ook op VTM (maar dat volg ik niet)
voor je onzin gaat uitkramen en met regeltjes gaat zwieren.
Want op de heilige Van Ranst mag geen kritiek geleverd worden??
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 11:56   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Want op de heilige Van Ranst mag geen kritiek geleverd worden??
Zijn totale heiligverklaring volgt wanneer hij in het najaar meedoet aan de slimste mens. Dat ontbrak nog op zijn cv.

Ik heb trouwens meer aan de info van de artsen Steven Van Gucht, Herman Goossens en Erika Vlieghe, dan aan Van Ranst.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 12:07   #34
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die top-kerel was gisteren te gast in een entertainment tv-programma 'Gert late night'.

Dat is geen probleem: zijn taak is van de bevolking zo breed als mogelijk in te lichten.

Maar hij had zijn zoontje mee.
Hoe je dat kan rijmen aan een essentiële verplaatsingen, en deelname aan (tekst uit het MB Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;

is mij een virologisch raadsel.
De man zou toch beter moeten weten, niet? Zeker nu de kritiek jegens zijn aanpak steeds luider klinkt.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 12:08   #35
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diegene die ik zag op tv, waren daar om te werken.
Zelfs proffen edm: werken.

Werken mag.

Kindje Van Ranst werkt niet.
De sluipschutter heeft het geweer van schouder veranderd,
essentiële verplaatsing was een misser,
nu is het werken
inderdaad, TV zenders zijn essentiële bedrijven die mogen blijven werken mist respecteren van de social distancing, en daar staat niet bij dat dat enkel met eigen werknemers mag.
andere mogelijkheid
die boot ligt blijkbaar in Antwerpen, en daar wordt niet alles gehandhaafd.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen

Laatst gewijzigd door spherelike : 7 april 2020 om 12:16.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 12:46   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zijn totale heiligverklaring volgt wanneer hij in het najaar meedoet aan de slimste mens. Dat ontbrak nog op zijn cv.

Ik heb trouwens meer aan de info van de artsen Steven Van Gucht, Herman Goossens en Erika Vlieghe, dan aan Van Ranst.
Idem.
Van Ranst is al te dikwijls betrapt op verkeerde inschattingen, halve waarheden en hele leugens.
En zijn fouten wil hij absoluut niet toegeven.

Zo reageerde hij pisnijdig en nors toen men hem in de 7de dag confronteerde met zijn uitspraak dat reizen naar Italie absoluut geen gevaar inhield.
Hij blijft er achter staan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 13:00   #37
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

https://twitter.com/LijstMVR
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 14:14   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Wat hij vertelde vond ik wel een probleem, het grote aantal slachtoffers in de rusthuizen zou, volgens hem, te wijten zijn aan de voortdurende besparingen in die sector.
Volgens mij is het eerder te wijten aan het gebrek aan beschermend materiaal, en aan het gebrek aan testen. Alle verplegend personeel had al lang getest moeten zijn. Nu zijn ze de onbewuste verspreiders van het virus.
Inderdaad. Er was eigenlijk niks gemakkelijker dan bejaardentehuizen beschermen, als je dat op tijd deed. Die mensen zijn al geconfineerd. Die gaan niet buiten. Dus moet je gewoon zorgen dat die instellingen hermetisch dicht gaan voor het virus.

Inderdaad, door de verzorgers mee op te sluiten na ze getest te hebben. Om de week of om de twee weken ploegenwissel, na de nieuwe ploeg ook te hebben getest.

Dan komt dat virus daar niet binnen.

Was eigenlijk VERUIT de gemakkelijkste maatregel, de meest efficiente en de minst ingrijpende. (je geeft de mensen die zich als verzorger een week mee opsluiten een flinke premie, dat kost een minieme fractie van wat het nu allemaal kost).

En verder laat je het overwaaien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 14:29   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Er was eigenlijk niks gemakkelijker dan bejaardentehuizen beschermen, als je dat op tijd deed. Die mensen zijn al geconfineerd. Die gaan niet buiten. Dus moet je gewoon zorgen dat die instellingen hermetisch dicht gaan voor het virus.

Inderdaad, door de verzorgers mee op te sluiten na ze getest te hebben. Om de week of om de twee weken ploegenwissel, na de nieuwe ploeg ook te hebben getest.

Dan komt dat virus daar niet binnen.

Was eigenlijk VERUIT de gemakkelijkste maatregel, de meest efficiente en de minst ingrijpende. (je geeft de mensen die zich als verzorger een week mee opsluiten een flinke premie, dat kost een minieme fractie van wat het nu allemaal kost).

En verder laat je het overwaaien.
De rusthuizen zijn eigenlijk zeer vroeg in lockdown gegaan. Het feit dat daar nu toch zulke drama's gebeuren betekent dat het personeel dit heeft binnengebracht. En ze brengen dit binnen omdat

1. Ze niet getest werden
2. Ze geen beschermend materiaal dragen

Dat zijn in mijn ogen zaken die perfect vermeden hadden kunnen worden en waar Van Ranst in mijn ogen heel erg licht over gaat. Voor de rest heb ik geen problemen met het woordvoerderschap van de heer Van Ranst. Iemand moet het doen. Ik zal er wel weer op kappen als hij het nodig acht om aan politiek te gaan doen, iets wat hij op vandaag wonderwel achterwege weet te laten in de media.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 april 2020 om 14:31.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 14:43   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Er was eigenlijk niks gemakkelijker dan bejaardentehuizen beschermen, als je dat op tijd deed. Die mensen zijn al geconfineerd. Die gaan niet buiten. Dus moet je gewoon zorgen dat die instellingen hermetisch dicht gaan voor het virus.

Inderdaad, door de verzorgers mee op te sluiten na ze getest te hebben. Om de week of om de twee weken ploegenwissel, na de nieuwe ploeg ook te hebben getest.

Dan komt dat virus daar niet binnen.

Was eigenlijk VERUIT de gemakkelijkste maatregel, de meest efficiente en de minst ingrijpende. (je geeft de mensen die zich als verzorger een week mee opsluiten een flinke premie, dat kost een minieme fractie van wat het nu allemaal kost).

En verder laat je het overwaaien.
In het WZC Westervier in Brugge: 8 doden tussen woensdag ll. & gisteren maandag.
Gééééééééén testen voor personeel & bewoners. Tot vandaag. In Brussel heeft een politieker verteld dat er vanaf vandaag testen zouden verdeeld woorden aan de WZC's.

Laatst gewijzigd door Boduo : 7 april 2020 om 14:43.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be