Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2020, 19:07   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We gaan een burgeroorlog beginnen omdat we niet naar de kust zouden mogen maar verder laten we ons gewillig pluimen door de Walen
U vergat nog te schrijven: En laten wij de grenzen maar open staan en ontvangen asielzoekers/illegalen en ander zooitje ongeregeld.

Van bovenstaande zou ik dan nog een vragende zin kunnen maken: "Hadden die al niet lang hermetisch afgesloten moeten zijn die grenzen?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 mei 2020 om 19:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 19:08   #22
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik ga vaak naar de kust en verteer bijna nooit iets bij de lokale horeca,al mijn vuiligheid dump ik in een vuilnisbak of neem ik terug mee.En tegen de gevels plassen?dat heb ik van zijn leven nog niet gezien.
Dan hedde gij waarschijnlijk nog niet goed opgelet.
Wij hebben zelfs een nachtslot op de buitendeur van ons app moeten plaatsen en niet alleen voor de plassers .....
Maar tof dat er ook mensen zijn zoals U die blijven welkom, zonder Corona uiteraard.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 19:10   #23
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U vergat nog te schrijven: En laten wij de grenzen maar open staan en ontvangen asielzoekers/illegalen en ander zooitje ongeregeld.

Van bovenstaande zou ik dan nog een vragende zin kunnen maken: "Hadden die al niet lang hermetisch afgesloten moeten zijn die grenzen?"
Die zakken sowieso af naar de kust in de zomer zo krijgen we er een extra overlast bovenop.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 19:12   #24
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het is inderdaad voor interpretatie vatbaar.

Iedereen op dit forum weet hoe vreedzaam RASPOUTINE wel is.

Dus, ter verduidelijking, waarom niet, wil niet zeggen doen.

Waarom niet, staat voor het volgende.

Te veel is trop!

Elke dag verliezen wij in dit land en hun EU meer en meer fundamentele rechten.

Er blijft praktisch niets meer van over.

Het hier allemaal opsommen wat wij al verloren zijn zou te veel ruimte nemen.
Maar dat men nu nog onze Belgische kust gaat inperken of sluiten voor bepaalde onder ons.

Dat is er over.

Of kunnen wij alles laten gebeuren.

Terwijl dat zij onder politici in volle lockdown BBQ organiseren

Het kan toch niet dat wij burgers met alle soorten ideeën in ons hoofd zitten om toch tot een spreiding te kunnen overgaan en dat die West-Vlaamse politici niet in staat zijn van met iets degelijk over de brug te komen.

Terwijl dat het in hun eigen toeristisch voordeel is.

Alleen maar de poen verzamelen is eenvoudige er iets voor doen is schijnbaar in die provincie wat anders.

Misschien moeten zij hun Antwerpse familieleden inschakelen?

Dus "make love not war.."

Maar dan wel op het strand of in de zee.

Van Antwerpen kunnen zij nog altijd met de Flandria komen geen NMBS nodig.
Als fundamenteel recht wil zeggen dat ik mijn Corona besmetting overal mag gaan rond dragen vind ik de beteugeling goed.
Er zijn nu eenmaal te veel mensen die zich van niets aantrekken, doen wat "zij" goed vinden maar daarvoor zijn we met te veel op een paar m2.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 11 mei 2020 om 19:16.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 19:21   #25
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Horeca is een afkorting voor hotel-restaurant-café,dus zijn er ook geen voorzieningen voor gasten die willen overnachten.Dat ze gewoon de grens met Nederland open doen,dan kunnen we lekker naar het mooie Cadzand of Nieuwvliet gaan en degenen die willen kunnen nog een terrasje meepakken in Sluis.
En nadien een viruske meepikken naar het thuisland, ieder zo "zijn" vakantie zeker?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 21:15   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En nadien een viruske meepikken naar het thuisland, ieder zo "zijn" vakantie zeker?
Een viruske: de meeste mensen weten niet wat corona aanricht in je lichaam.
De nawerkingen.
De virologen zouden dat eens mogen uitleggen maar dat mag voorzeker niet.
Je weet wel: paniek en zo...
Zoals Armand Pien niet mocht spreken over de radio-activiteit in de lucht na Chernobyl. Hij mocht alleen "het weerbericht" brengen

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 mei 2020 om 21:17.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 21:35   #27
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Met al het leed dat er nu al in de lucht hangt is dit best mogelijk.

Ergens een overdreven ‘onrechtvaardigheid’ zou daartoe kunnen leiden.

Met als eerste mogelijkheid de invoering van de ‘apartheid’ voor wat de Belgische kust betreft.

Tweede verblijven eigenaars en hotelgasten en huurders zouden van die kust mogen gebruik maken.

Dagmensen zouden moeten thuisblijven, hoe leg je dat uit?


Met meer zon, hogere temperaturen samengekoppeld aan het CORONAVIRUS.

Misschien kunnen de West Vlamingen samen met Van Gucht een muur beginnen bouwen…

Burger oorlog hiervoor, waarom niet?

Dit is pure discriminatie!
Hoe gaan ze dat controleren dan? Je gaat naar booking.com boekt een hotel, print alles uit en daarna annuleer je, en voila
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 03:26   #28
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een viruske: de meeste mensen weten niet wat corona aanricht in je lichaam.
De nawerkingen.
De virologen zouden dat eens mogen uitleggen maar dat mag voorzeker niet.
Je weet wel: paniek en zo...
Zoals Armand Pien niet mocht spreken over de radio-activiteit in de lucht na Chernobyl. Hij mocht alleen "het weerbericht" brengen
En zelfs dat laatste was nep.
Als hij het weerbericht voor de kust bracht moest het altijd goed weer zijn in het WE of hij kreeg onder zijn voeten ....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 03:54   #29
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Hoe gaan ze dat controleren dan? Je gaat naar booking.com boekt een hotel, print alles uit en daarna annuleer je, en voila
Slim gezien, tja wij Belgen zijn zo slim dat we een onbetaalbare staatsschuld hebben en geen regering die naam waardig meer kunnen samenstellen.
Dat we bij de toppers van beslasting "aanslag" zitten en bij het hoogste aantal Corona doden in evenredigheid met het aantal inwoners.
Ondertussen halen we alles bij de Chinezen die dan af en toe wel een viruske meesturen om maskertjes te kunnen verkopen.
Ondertussen worden we op ons eigen nest weg gedrukt door Allah zijn volgelingen, en slim dat we zijn .....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 05:46   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Toerisme in De Vlonders spreiden?
De regio is zo groot als Goedele* haar bomma onderbroek en toch nog meer regeltjes uitvinden om toch nog maar ne keer in 't nieuws te komen: DAT is waar het om gaat, ja.
En de burger slikt, onderdanig smakkend met haar/zijn dikke lippen.





*: zie voorbeeld hieronder.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 05:46   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

*:
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 05:56   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U vergat nog te schrijven: En laten wij de grenzen maar open staan en ontvangen asielzoekers/illegalen en ander zooitje ongeregeld.

Van bovenstaande zou ik dan nog een vragende zin kunnen maken: "Hadden die al niet lang hermetisch afgesloten moeten zijn die grenzen?"
Dat is allemaal zinloos want onze dames en heren ministers vinden dan wel andere manieren om ze binnen te loodsen. Desnoods halen ze ze zelf naar hier zoals onlangs is gebleken. We hebben nog niet genoeg miserie en overbevolking van ons eigen
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 06:12   #33
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Coronavirus = ouderen en jongeren scheiden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als fundamenteel recht wil zeggen dat ik mijn Corona besmetting overal mag gaan rond dragen vind ik de beteugeling goed.
Er zijn nu eenmaal te veel mensen die zich van niets aantrekken, doen wat "zij" goed vinden maar daarvoor zijn we met te veel op een paar m2.

Mijn haar (dat ik niet heb) staat hier recht naar boven van.

Al dat gebrek aan politiek initiatief.

Die kust.

Heeft al vanaf het begin de CORONAVIRUS tijden slecht aangepakt.
Door de tweede verblijven te weigeren.
Vertrekkend van het feit dat het Coronavirus geen gebeuren is van één dag.
Had men die mensen al moeten laten komen.
Die eigenaars vertegenwoordigden geen probleem op sanitair vlak.
In geval van plaatselijk eerste symptomen konden deze welvarende mensen nog naar huis en eigen verzorging instellingen.
In deze waren de camping-caravan bewoners er misschien wel een geweest maar dat konden zij aan.

Gaan stellen dat deze twee categorieën niet mogen komen omdat men vreest dat zij de plaatselijke bevolking gaan besmetten is erg egoïstisch.

Binnen de solidariteit dat wij omtrent het Coronavirus nodig hebben.

Het kan niet dat Brussel elke dag werkende burgers van Oost en West-Vlaanderen moet ontvangen met hetzelfde risico en dat dit niet wederzijds zou zijn.

Wat zij aan de kust nog niet hebben begrepen dat is dat zij de medewerking van alle Belgen die naar de kust willen komen nodig hebben.

Anders gaat het niet lukken.

Daarom en voor de aandacht hier op te vestigen heeft RASPOUTINE hier van een burgeroorlog gesproken. Het gevaar is hier reel, een overrompeling, een massa kunnen zonder twijfel tot een ‘incident’ zorgen met de politie. Het gebruik van een vuurwapen en het is vertrokken.

Als alles blijft zoals het is laat ons dan maar afwachten of dit fictie is.

Wij zijn nu zoveel weken later. Als men de tweede verblijven had toegelaten dan waren deze al content geweest.

Camping mensen eveneens.

Dan bleef erover de dag genieters.

Die je pas kunt ontvangen wanneer de horeca open is. Daar hebben die mensen begrip voor.

Vervolgens iets wat die veiligheidsraad en de kustburgemeesters ook nog altijd niet heeft begrepen is de scheiding van twee groepen mensen.

De ouderen en mensen met een pathologie van de jongeren.

Het was gisteren de eerste dag dat de winkels opendeden triest om te zien dat die scheiding niet had plaatsgevonden.

Overal in Vlaanderen en in Brussel kon men die mix zien van senioren met jongeren.

De Overheden en experten hebben dus op vrijwillige basis op die manier alle ingrediënten samengebracht voor een nieuwe massale besmetting.

Vanwaar dat wij burgers die geen tweede golf willen voor onze dokters en verzorgend personeel moeten aandringen om met beurtrollen te werken.

Het kan niet dat men jongeren en ouderen op hetzelfde tijdstip buiten laat.

Zowel in het binnenland dan aan en voor de kust.

Er moeten uren, halve dagen ingesteld worden.

Alleen die werkwijze zal het verder ondergaan van het CORONAVIRUS draagbaar maken.

Zowel op gebied van nieuwe slachtoffers dan economisch.

Dit is dus het verwijt dat RASPOUTINE doet aan al die leiders die niet de minste inspiratie hebben.

Nochtans zijn zij daar vet voor betaald, RASPOUTINE niet!

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 12 mei 2020 om 06:19.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 08:24   #34
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

[quote=RASPOUTINE;9325433]Mijn haar (dat ik niet heb) staat hier recht naar boven van.

Al dat gebrek aan politiek initiatief.

Die kust.

Alle gekheid op een stokje, mijn vrouw zit nu reeds 4 maand vast in Venezuela en "kan" niet terug komen want ze hebben er de vliegvelden gesloten.
Ze hebben er geen eten en de hospitalen hebben geen medicatie meer en ze mogen van 8 tot 12 buiten om eten te gaan zoeken dat er niet meer is.
Voor de volgende maanden ziet het er niet beter uit en terug verwacht ik ze niet voor augustus / september "als alles goed gaat."
En dan klagen de mensen hier omdat ze geen feesten mogen houden en moeten opletten met wat, wie en hoe ze met mekaar omgaan.
Ze klagen dat ze niet en masse naar de overvolle winkels, naar de kust of de Ardennen kunnen gaan, het zoveelste luxeprobleem?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 09:01   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die zakken sowieso af naar de kust in de zomer zo krijgen we er een extra overlast bovenop.
'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 10:23   #36
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Desolatie, niets meer dat werkt in dit land

[quote=lamenielachen;9325503]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Mijn haar (dat ik niet heb) staat hier recht naar boven van.

Al dat gebrek aan politiek initiatief.

Die kust.

Alle gekheid op een stokje, mijn vrouw zit nu reeds 4 maand vast in Venezuela en "kan" niet terug komen want ze hebben er de vliegvelden gesloten.
Ze hebben er geen eten en de hospitalen hebben geen medicatie meer en ze mogen van 8 tot 12 buiten om eten te gaan zoeken dat er niet meer is.
Voor de volgende maanden ziet het er niet beter uit en terug verwacht ik ze niet voor augustus / september "als alles goed gaat."
En dan klagen de mensen hier omdat ze geen feesten mogen houden en moeten opletten met wat, wie en hoe ze met mekaar omgaan.
Ze klagen dat ze niet en masse naar de overvolle winkels, naar de kust of de Ardennen kunnen gaan, het zoveelste luxeprobleem?

Beste lamienelachen, ik leef met jou mee

Een brief naar Koning Filip kan hier helpen, doen!


Repatriëring, ook weeral zoiets waar de Belgische staat heeft gefaald en nog altijd.

Schijnbaar heeft men geen middelen voor iedereen.
Ook de nodige inspiratie en organisatie ontbreekt.
Nochtans kost het diplomatiek corps ons enorm veel geld.
Die consulaire en ambassade in het buitenland.
Zijn dat dan alleen meer buitenverblijven voor de betere politiek klasse of wat.
Iedereen weet nog de Belgische ambassadeur Schmidt in Parijs daar feest heeft gehouden.
Die vertakkingen van buitenlandse zaken die in het buitenland Belgen in nood moeten helpen.
Als men weet dat dichterbij die Belgen in Tenerife geen enkele oplossing voorgeschoteld hebben van die diensten.
Dan weet je genoeg, als het zo dicht bij huis al niet lukt hoe zou het dan lukken voor Zuid-Amerika.
Alle Belgen die binnen zoveel kilometerzijn verzamelen en een charter vlucht organiseren dat kan de minister van buitenlandse zaken en mondmaskers niet.
Zoveel is duidelijk.
Jij zult hier maar zitten op je familie te wachten in alle ongerustheid.
Zeker als je op de kop toe dan nog te weten komt dat er voedsel problemen zijn.
Iets wat die buitenlandse zaken nog meer in beweging zou moeten zetten.
Met de tijd moeten wij dus wel vaststellen dat de huidige politiek alleen nog maar goed voor hun eigen kan zorgen.

Hoelang gaan wij deze diplomatische diensten nog onderhouden is ook een goede vraag?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 11:01   #37
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

[quote=RASPOUTINE;9325587]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht


Beste lamienelachen, ik leef met jou mee

Een brief naar Koning Filip kan hier helpen, doen!


Repatriëring, ook weeral zoiets waar de Belgische staat heeft gefaald en nog altijd.

Schijnbaar heeft men geen middelen voor iedereen.
Ook de nodige inspiratie en organisatie ontbreekt.
Nochtans kost het diplomatiek corps ons enorm veel geld.
Die consulaire en ambassade in het buitenland.
Zijn dat dan alleen meer buitenverblijven voor de betere politiek klasse of wat.
Iedereen weet nog de Belgische ambassadeur Schmidt in Parijs daar feest heeft gehouden.
Die vertakkingen van buitenlandse zaken die in het buitenland Belgen in nood moeten helpen.
Als men weet dat dichterbij die Belgen in Tenerife geen enkele oplossing voorgeschoteld hebben van die diensten.
Dan weet je genoeg, als het zo dicht bij huis al niet lukt hoe zou het dan lukken voor Zuid-Amerika.
Alle Belgen die binnen zoveel kilometerzijn verzamelen en een charter vlucht organiseren dat kan de minister van buitenlandse zaken en mondmaskers niet.
Zoveel is duidelijk.
Jij zult hier maar zitten op je familie te wachten in alle ongerustheid.
Zeker als je op de kop toe dan nog te weten komt dat er voedsel problemen zijn.
Iets wat die buitenlandse zaken nog meer in beweging zou moeten zetten.
Met de tijd moeten wij dus wel vaststellen dat de huidige politiek alleen nog maar goed voor hun eigen kan zorgen.

Hoelang gaan wij deze diplomatische diensten nog onderhouden is ook een goede vraag?
Och daar wil ik het nog niet over hebben dat is zo een statement in België, de ambasades zijn zoals je zegt buiten verblijven voor wie kent wie in de politiek.
Waar ze wel geld voor hadden is om een paar vliegers naar Marokko te sturen om marokkaanse drugshandelaaars terug te halen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 12 mei 2020 om 11:02.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2020, 19:32   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Een reclameboodschap op TV die mij enorm stoorde was de reclame voor 'AZG' (Artsen zonder grenzen)

Zou men niet beter een gevoelige inzameling doen voor onze eigen artsen/chirurgen en de mensen die in de verpleging werken/ziekenhuispersoneel en anderen die nog steeds hulp bieden in Corona tijden een steentje bij te dragen of klinkt dat volgens sommigen teveel als "Eigen volk eerst?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 mei 2020 om 19:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 02:26   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En zelfs dat laatste was nep.
Als hij het weerbericht voor de kust bracht moest het altijd goed weer zijn in het WE of hij kreeg onder zijn voeten ....

Ik heb altijd gedacht dat hij daar een paar zaken of appartementen had.

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 mei 2020 om 02:27.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 07:43   #40
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard Hier komt de rechtspraak

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Mijn haar (dat ik niet heb) staat hier recht naar boven van.

Al dat gebrek aan politiek initiatief.

Die kust.

Heeft al vanaf het begin de CORONAVIRUS tijden slecht aangepakt.
Door de tweede verblijven te weigeren.
Vertrekkend van het feit dat het Coronavirus geen gebeuren is van één dag.
Had men die mensen al moeten laten komen.
Die eigenaars vertegenwoordigden geen probleem op sanitair vlak.
In geval van plaatselijk eerste symptomen konden deze welvarende mensen nog naar huis en eigen verzorging instellingen.
In deze waren de camping-caravan bewoners er misschien wel een geweest maar dat konden zij aan.

Gaan stellen dat deze twee categorieën niet mogen komen omdat men vreest dat zij de plaatselijke bevolking gaan besmetten is erg egoïstisch.

Binnen de solidariteit dat wij omtrent het Coronavirus nodig hebben.

Het kan niet dat Brussel elke dag werkende burgers van Oost en West-Vlaanderen moet ontvangen met hetzelfde risico en dat dit niet wederzijds zou zijn.

Wat zij aan de kust nog niet hebben begrepen dat is dat zij de medewerking van alle Belgen die naar de kust willen komen nodig hebben.

Anders gaat het niet lukken.

Daarom en voor de aandacht hier op te vestigen heeft RASPOUTINE hier van een burgeroorlog gesproken. Het gevaar is hier reel, een overrompeling, een massa kunnen zonder twijfel tot een ‘incident’ zorgen met de politie. Het gebruik van een vuurwapen en het is vertrokken.

Als alles blijft zoals het is laat ons dan maar afwachten of dit fictie is.

Wij zijn nu zoveel weken later. Als men de tweede verblijven had toegelaten dan waren deze al content geweest.

Camping mensen eveneens.

Dan bleef erover de dag genieters.

Die je pas kunt ontvangen wanneer de horeca open is. Daar hebben die mensen begrip voor.

Vervolgens iets wat die veiligheidsraad en de kustburgemeesters ook nog altijd niet heeft begrepen is de scheiding van twee groepen mensen.

De ouderen en mensen met een pathologie van de jongeren.

Het was gisteren de eerste dag dat de winkels opendeden triest om te zien dat die scheiding niet had plaatsgevonden.

Overal in Vlaanderen en in Brussel kon men die mix zien van senioren met jongeren.

De Overheden en experten hebben dus op vrijwillige basis op die manier alle ingrediënten samengebracht voor een nieuwe massale besmetting.

Vanwaar dat wij burgers die geen tweede golf willen voor onze dokters en verzorgend personeel moeten aandringen om met beurtrollen te werken.

Het kan niet dat men jongeren en ouderen op hetzelfde tijdstip buiten laat.

Zowel in het binnenland dan aan en voor de kust.

Er moeten uren, halve dagen ingesteld worden.

Alleen die werkwijze zal het verder ondergaan van het CORONAVIRUS draagbaar maken.

Zowel op gebied van nieuwe slachtoffers dan economisch.

Dit is dus het verwijt dat RASPOUTINE doet aan al die leiders die niet de minste inspiratie hebben.

Nochtans zijn zij daar vet voor betaald, RASPOUTINE niet!

Eindelijk zal er recht uitgesproken worden.

Besluiten versus eigendomsrechten

Tweedeverblijver dagvaardt overheid zolang hij niet naar Belgische kust kan
Een tweedeverblijver heeft dinsdag een deurwaarder naar het kabinet van federaal minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem gestuurd met een dagvaarding.


https://www.standaard.be/cnt/dmf20200129_04826074
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be