Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2020, 08:23   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stel u voor. Maar ferm dom als je weet dat de geringste misstap zal uitvergroot worden.
Het is inderdaad niet echt verstandig geweest en het is zoals u volledig terecht schreef een serieuze misstap.

Uitvergroot zal het zeker worden, dat is al aan de gang op het net.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:23   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Als je een rabiate tegenstander bent van de lockdown dan stel je een voorbeeld door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje. Als je een voorstander bent van de lockdown dan ben je een hypocriet door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje.

Hoe dat dan zit met DVL laat ik door jullie bepalen. Ik weet niet hoe hij momenteel tegenover die lockdown staat, maar ik mee mij te herinneren dat hij in het begin redelijk hard pro was.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:24   #23
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Wat dat jongetje ooit zei:

Citaat:
"Wanneer een regering, die blunder na blunder begaat, en maandenlang de ernst van het Coronavirus heeft geminimaliseerd, nu het vertrouwen vraagt om met volmachten te gaan beslissen over de aanpak van deze crisis, die ze ZELF mee hebben veroorzaakt, dan gaan er bij mij, en bij heel veel van onze geïnformeerde burgers een aantal alarmbellen af. Vertrouwen moet je immers verdienen, en de afgelopen maanden heeft de regering het vertrouwen van de burgers niet verdiend, wel integendeel, de regering heeft het vertrouwen van de burger beschaamd!"
profetische woorden over zichzelf?
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:28   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stel u voor. Maar ferm dom als je weet dat de geringste misstap zal uitvergroot worden.
Hangt ervan af natuurlijk. Als tegenstander van de lockdown heb ik er geen problemen om feestjes bij te wonen. Ik noem dat zelfs geen lockdown feest, maar gewoon een feest. U weet wel, van die sociale contacten die we in pre corona tijdperk ook hadden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:33   #25
d24e
Partijlid
 
d24e's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 213
Standaard

Hij is jong en fit, gezondheidsrisico is quasi nihil voor hem.

Voor zover ik me herinner van z'n podcasts was hij in het begin grote voorstander van sterke maatregelen om verspreiding te voorkomen. Laatste podcast ging over hoe belangrijk het is om gezond te leven en te sporten dus ik vermoed dat hij de mening deelt dat risicogroepen zelf voorzichtig moeten zijn, maar dat de rest terug gewoon kan verder doen zodat de economische impact niet uit de hand loopt.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:39   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je een rabiate tegenstander bent van de lockdown dan stel je een voorbeeld door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje. Als je een voorstander bent van de lockdown dan ben je een hypocriet door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje.

Hoe dat dan zit met DVL laat ik door jullie bepalen. Ik weet niet hoe hij momenteel tegenover die lockdown staat, maar ik mee mij te herinneren dat hij in het begin redelijk hard pro was.
hij heeft nog hard uitgehaald naar allochtonen die samen kwamen.

nu opeens is het dat hij enkel maar op een barbecue was met 8 vrienden.

maar goed, het is de fanboy van de meerderheid hier, dit draadje zal niet zo lang worden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:45   #27
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het grote verschil wat mij betreft was dat Liekens er zelf niet was en toch met via via argumenten de focus van de zaak werd.
Ja, je bent nu eenmaal een BV of niet.

Dan moet je tegen de slagen van de zweep kunnen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:54   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Uit wat ik hier lees kan ik alleen maar zeggen

Stomme kloot!
Tja. Hij heeft z'n boete betaald.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:56   #29
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dries op het Suikerfeest?
Inderdaad. Opmerkelijk dat -naar mijn weten- geen enkele Franstalige politicus 'gesnapt' is.
Ook in Brussel bij de nieuwe Belgen (sic) geen probleem.
Het is zoals de verkeersboetes denk ik. Veel minder in Wallonië dan in Vlaanderen. Veel minder overtredingen? Rij maar eens in Wallonië -of Brussel- rond...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:58   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat dat jongetje ooit zei:



profetische woorden over zichzelf?
En, had hij gelijk of niet?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:59   #31
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij heeft nog hard uitgehaald naar allochtonen die samen kwamen.

nu opeens is het dat hij enkel maar op een barbecue was met 8 vrienden.

maar goed, het is de fanboy van de meerderheid hier, dit draadje zal niet zo lang worden.
Dan is het een hypocriet hé, ik denk dat ik daar vrij duidelijk in ben of niet? Ik fanboy van DVL? Think again. Ik vind het een loser van de bovenste plank.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:49   #32
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Slim was het in geen geval.
Zeker niet als politicus van een partij die recent zeer goed scoorde in de peilingen.
Daar gaat zeker gebruik van gemaakt worden. En (in de plaats van die andere partijen), kan je ze natuurlijk geen ongelijk geven. Dat is wat politiek vandaag is geworden.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:50   #33
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En, had hij gelijk of niet?
luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden.

Ene van dat kaliber is het, een volksmisleider eerste rang.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:52   #34
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Slim was het in geen geval.
Zeker niet als politicus van een partij die recent zeer goed scoorde in de peilingen.
Daar gaat zeker gebruik van gemaakt worden. En (in de plaats van die andere partijen), kan je ze natuurlijk geen ongelijk geven. Dat is wat politiek vandaag is geworden.
Lol.
Zijn generatie evolueert dus naar die van Van Acker zaliger?
Ze gaan het appreciëren! (Na Achiel op Wiki te hebben opgezocht.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:54   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.803
Standaard

Maar was er nu 12 man of 8 man? De Hateful Eight zouden nog kunnen uitgelegd worden als twee bubbels. Maar 12 niet natuurlijk.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 10:57   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden.

Ene van dat kaliber is het, een volksmisleider eerste rang.
Als je het op die manier bekijkt past hij wel in de politieke kaste.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:02   #37
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Er waren voldoende mondmaskers volgens Dries

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:12   #38
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad ne stomme kloot.
Als een parlementslid de maatregelen al niet wil volgen ...
Mijn man vandaag, na het digitaal lezen van de krantenkoppen; heel veel plezier dat één van de voornaamse VB verkozenen was gepakt voor een feestje tijdens de lock-down na aanklacht van de buren...
Je zag toch dat het VB maar niets was; goed dat nu uitkomt...

Blijk dat er ook in Hegengouwen een politieker gepakt is en dus dezelfde straffen zou ondergaan... 250euro betalen of zijn politieke onschenbaarheid opgeheven zien...

Welke politieker, interesseert mij al niet; maar van welke partij... PS
En dan vroeg ik waarom vertel je mij dan niet dat een PS'er, welke partij zichzelf voordoet als staatsdragende partij is opgenomen... Staatsdragende partij die er zelfs niets van terecht brengt...
Dat is een schande...
Maar neen; het is alleen heel erg en heel belangrijk als het om de NVa of het VB gaat... Dan zouden ineens alle ogen van alle Belgen opengaan en dan zouden ineens alle gevarenbelletjes beginnen te rinkelen...
Arm totaal in zichzelf opgesoten en gecorrumpeerd la Belgique... en daarvan zouden wij redding en heil moeten verwachten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:16   #39
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Misschien...maar dat zou nog stommer zijn.
Dat is hetzelfde als je met uw auto tegen 180km/u op de snelweg gaat rijden, dan ga misschien ook stemmen winnen bij de snelheidsduivels.


Dat slaat nergens op.

Iedereen die een verantwoordelijkheid heeft of uitstraalt over een andere dient zich als voorbeeld te gedragen.

Je gaat als vader ook niet met uw kind in het midden van de straat lopen, hoewel dit misschien leuker kan zijn.
Oké en met hoeveel zaten ze er op dat lock-down feestje dan wel???
Gisteren was de oudste zoon van mijn man met zijn vrouw bij ons op bezoek en onze jongste zoon met zijn lief is ook gekomen...
Oei, oei, oei, wij hebben de coronamaatregelen overtreden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:19   #40
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het grote verschil wat mij betreft was dat Liekens er zelf niet was en toch met via via argumenten de focus van de zaak werd.
Daar kennen we onze politiek neutrale media toch voor... Ze vinden altijd wel en opnieuw de juiste argumenten om de hele zaak in het voor hen juiste daglicht voor te stellen... En als het niet in hun plaatje past, dan verzwijgen ze het toch gewoon...
Wie gelooft die mensen nog??? En vooral wie gelooft hun duiding nog???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be