Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2020, 11:22   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
we gaan toch de golden boy niet aanvallen zeker???
Als je wat meer verstand in je kop had zou je dat, voor het goed van je eigen standpunten, inderdaad zo min mogelijk doen... Een gouden boy kan enkel een gouden boy blijven door veel over hem te spreken en dat veel mag zowel in goed als in kwaad daglicht zijn...
Maar dat blijkt nog een geluk bij een ongeluk te zijn dan onze media niet slimmer is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:25   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat dat jongetje ooit zei:



profetische woorden over zichzelf?
Wat wel totaal niets afdoet aan wat hij zegt over de regering...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:26   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij heeft nog hard uitgehaald naar allochtonen die samen kwamen.

nu opeens is het dat hij enkel maar op een barbecue was met 8 vrienden.

maar goed, het is de fanboy van de meerderheid hier, dit draadje zal niet zo lang worden.
Oei, het ging om acht vrienden...
Inderdaad dat komt totaal overeen met wat af te toe doorsijpeld over onze verrijkers...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:27   #44
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Had hij weeral zijn kostuumschoenen aan waardoor hij het niet tijdig op een lopen kon zetten?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:29   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Inderdaad. Opmerkelijk dat -naar mijn weten- geen enkele Franstalige politicus 'gesnapt' is.
Ook in Brussel bij de nieuwe Belgen (sic) geen probleem.
Het is zoals de verkeersboetes denk ik. Veel minder in Wallonië dan in Vlaanderen. Veel minder overtredingen? Rij maar eens in Wallonië -of Brussel- rond...
Oh het was gewoon jacht op het VB... en dat in Gent... Man, man, dat is toch gewoon vlug meegenomen...
en dan maar verwonderd zijn dat de Vlamingen meer en meer hun rug keren van hun zogezegde staatsdragende Vlaamse politiekers...

Mijn man zei vanmorgen dat er in Henegouwen ook een PS politieker genomen was...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:30   #46
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Slim was het in geen geval.
Zeker niet als politicus van een partij die recent zeer goed scoorde in de peilingen.
Daar gaat zeker gebruik van gemaakt worden. En (in de plaats van die andere partijen), kan je ze natuurlijk geen ongelijk geven. Dat is wat politiek vandaag is geworden.
Joepie daar gaan er weel velen terugkeren naar de NVa...
Of zou dat de bedoeling niet zijn van onze staatsdragende media???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:31   #47
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Ik vind het niet erg dat mensen de regels niet volgen, maar dan moet men in de media niet het heilig boontje gaan uithangen, nietwaar mondmasker-Dries?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:31   #48
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar was er nu 12 man of 8 man? De Hateful Eight zouden nog kunnen uitgelegd worden als twee bubbels. Maar 12 niet natuurlijk.
Drie dubbels is natuurlijk te veel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:34   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Minder hoefgetrappel op politics dan toen de dochter van Liekens het vlaggen had. Nu is het ineens een teken dat 'de bevolking' het moe is.
Wie heeft dat tot hiertoe (in deze draad) gezegd of gebruikt als 'wasverzachter'?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:39   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Minder hoefgetrappel op politics dan toen de dochter van Liekens het vlaggen had. Nu is het ineens een teken dat 'de bevolking' het moe is.
Een topic waarbij iedereen het eens is met elkaar dat Dries een onnozelaar is zal natuurlijk minder berichten bevatten. Het is maar als sommigen Driesje beginnen te verdedigen (zoals Marie), dat je "discussie" zal krijgen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:44   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Dat hij de wet zo overtreedt, vind ik dom van hem. En vooral gevaarlijk (zie hoger: de boetes of straffen zouden hoger moeten zijn, vind ik)
Dat ze de muziek zo luid zetten, dat buren de flikken gaan bellen: dubbel dom.

Al kan het zijn dat een buur langs de linkse kant hem herkend heeft, en gedacht heeft van zijn slag te kunnen slaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:45   #52
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Ik wil het gerust zeggen : ik had nog enige sympathie voor dat manneke.

Maar wie pleit voor mondmaskers heeft voor altijd afgedaan, dus ander en beter.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:53   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een topic waarbij iedereen het eens is met elkaar dat Dries een onnozelaar is zal natuurlijk minder berichten bevatten. Het is maar als sommigen Driesje beginnen te verdedigen (zoals Marie), dat je "discussie" zal krijgen.
Marie verdedigt Dries niet, Marie laakt het dubbele discours van de Vlaamse media... Zware fouten, als het in hun kraam past worden potdicht begraven, maar oh wee als een Vlaams nationalist zijn kleine teen durft te veroeren...
Man, man, het land is te klein om hun verontwaardiging uit te schreeuwen..
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:54   #54
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat hij de wet zo overtreedt, vind ik dom van hem. En vooral gevaarlijk (zie hoger: de boetes of straffen zouden hoger moeten zijn, vind ik)
Dat ze de muziek zo luid zetten, dat buren de flikken gaan bellen: dubbel dom.

Al kan het zijn dat een buur langs de linkse kant hem herkend heeft, en gedacht heeft van zijn slag te kunnen slaan.
2 Hoe komt het dat we dat niet weten???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:01   #55
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hangt ervan af natuurlijk. Als tegenstander van de lockdown heb ik er geen problemen om feestjes bij te wonen. Ik noem dat zelfs geen lockdown feest, maar gewoon een feest. U weet wel, van die sociale contacten die we in pre corona tijdperk ook hadden.
Als men dat open & bloot doet is het een statement, nu is het daad van pedante arrogantie..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:23   #56
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden.

Ene van dat kaliber is het, een volksmisleider eerste rang.
Gelukkig is hij geen viroloog...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:26   #57
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh het was gewoon jacht op het VB... en dat in Gent... Man, man, dat is toch gewoon vlug meegenomen...
en dan maar verwonderd zijn dat de Vlamingen meer en meer hun rug keren van hun zogezegde staatsdragende Vlaamse politiekers...

Mijn man zei vanmorgen dat er in Henegouwen ook een PS politieker genomen was...
Topje van de Waalse ijsberg?
Een oorverdovende stilte volgt daar op.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:31   #58
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

kom kom Marie daenen.

Eerlijk is eerlijk: het is dankzij de Vlaamse media (Pano) dat DVL gelanceerd is.
Dat hij nu een fout maakt, ja dan laat de media dit niet links liggen.

Voor de rest kan je zeggen: Zolang ze u niet pakken, heb je geluk. Maar hoge bomen vangen veel wind. Dus Dries wist maar al te goed dat de 'aasgieren' rond zijn persoontje blijven vliegen.

Daar moet je u niet druk over maken.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 13:00   #59
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Je moet er wel eerlijk bij zeggen ( uit de berichtgeving) dat hij toegeeft in fout te zijn en de boete zal betalen.

La Liekens ging te keer als een kip zonder kop, oei! mijn naam in een slecht daglicht! Dan kan niet! het comité P eropaf.

Dat is een groot verschil
Straffer, hij zal de boete zo snel mogelijk betalen als ze toekomt en heeft ze intussen al vooruitbetaald
Citaat:
Een woordvoerder Vlaams Belang gaf eerder aan dat Van Langenhove die boete vorige week “onmiddellijk en zonder protest” betaald heeft. Van Langenhove verklaart maandag aan Belga dat hij bereid was om de boete ter plaatse te betalen maar dat dat niet kon.
Hij verzet zich evenwel niet tegen de geldboete en geeft aan die te zullen betalen van zodra hij een vraag tot overschrijving heeft ontvangen.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200525_...boden-barbecue


ons eigen bolsonaroke
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 14:04   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Parlementslid Dries Van Langenhove (27) is door de Gentse politie op heterdaad betrapt tijdens een lockdownfeestje. Het jongste verkozen parlementslid van het land, dat als onafhankelijke voor de Vlaams Belang-fractie zetelt, krijgt de kans om een boete van 250 euro te betalen of hij riskeert zijn onschendbaarheid te verliezen. Dat schrijven de kranten van Mediahuis.
Verscheidene bronnen bevestigden aan de kranten dat het Kamerlid donderdagavond betrapt werd bij het stilleggen van een lockdownfeest. Na een klacht van een buur kwam een patrouille van de Gentse politie ter plaatse om te verifiëren wie de geluidsoverlast veroorzaakte.
Lees ook

Dries Van Langenhove moet voorwaarden blijven naleven
De politie betrad het pand en stelde vast dat er twaalf aanwezigen waren, onder wie Dries Van Langenhove. Die kon zijn aanwezigheid niet rechtvaardigen. De politicus riep tijdens het opstellen van het proces-verbaal op geen enkel moment zijn parlementaire onschendbaarheid in.

HLN.

Uit wat ik hier lees kan ik alleen maar zeggen

Stomme kloot!
Een onafhankelijke Belanger in de strontstorm...
Ik vraag me af hoe het Belang hierop zal reageren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be