Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2016, 18:42   #61
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vind jij de USA, Saoedi-Arabië en tutti frutti, Japan en Singapore geen welvarende landen ?
Om nog maar te zwijgen van het machtige China, dat ook niet bepaald zuinig is met de doodstraf.

Kortom, het zogenaamde verband tussen welvaart en de doodstraf kan naar de prullenbak verwezen worden.
kiko is offline  
Oud 5 augustus 2016, 19:01   #62
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vind jij de USA, Saoedi-Arabië en tutti frutti, Japan en Singapore geen welvarende landen ?

.
Halloooo? Is dat alles wat ge kon vinden?

De USA is bijna een ontwikkelingsland. Saoedi Arabië een islam dictatuur, en Singapore een pseudo dictatuur. Japan is ongeveer het enige beschaafd land met de doodstraf. De uitzondering die de regel bevestigt.
geertvdb is offline  
Oud 5 augustus 2016, 19:04   #63
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Halloooo? Is dat alles wat ge kon vinden?

De USA is bijna een ontwikkelingsland. Saoedi Arabië een islam dictatuur, en Singapore een pseudo dictatuur. Japan is ongeveer het enige beschaafd land met de doodstraf. De uitzondering die de regel bevestigt.
Je bent al aan het terugkrabbelen.

Eerst schrijf je "de welvarendste", nu begin je plotseling te zeuren dat er dictaturen bij zijn.

Wat is het nu ?
kiko is offline  
Oud 5 augustus 2016, 19:04   #64
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen van het machtige China, dat ook niet bepaald zuinig is met de doodstraf.

Kortom, het zogenaamde verband tussen welvaart en de doodstraf kan naar de prullenbak verwezen worden.
China? Ik heb er 10 jaar gewerkt, en spreek de taal. Dat is een dictatuur. Weet gij dat dan niet? Echt beschaafd is dat niet...


Er is maar 1 Europees land dat de doodstraf heeft: Wit Rusland. Say no more.
Ge vindt het niet goed dat we de doodstraf niet hebben? Wel , verhuis maar naar dat communistisch paradijs! Bye bye, doe ze de groeten daar!
geertvdb is offline  
Oud 5 augustus 2016, 19:05   #65
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je bent al aan het terugkrabbelen.

Eerst schrijf je "de welvarendste", nu begin je plotseling te zeuren dat er dictaturen bij zijn.

Wat is het nu ?
Ikke terugkrabbelen

Ge hebt veel humor.

Dictatuur en welvaart zijn voor mij geen synoniemen, voor u wel?
geertvdb is offline  
Oud 5 augustus 2016, 19:23   #66
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ikke terugkrabbelen
En nog geen klein beetje.

Eerst verkondig je met veel poeha dat de meest welvarende landen geen doodstraf kennen. Als men dan met een aantal tegenvoorbeelden komt, begin je plotseling over de staatsstructuur.
kiko is offline  
Oud 5 augustus 2016, 19:29   #67
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Triestig altijd hoe de simpelsten de overheid blind vertrouwen om hen te vertellen wie 'terrorist' is.
De overheid zal in het vervolg wachten op jouw mening, teneinde toch maar zeker te zijn.
kiko is offline  
Oud 5 augustus 2016, 22:57   #68
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En nog geen klein beetje.

Eerst verkondig je met veel poeha dat de meest welvarende landen geen doodstraf kennen. Als men dan met een aantal tegenvoorbeelden komt, begin je plotseling over de staatsstructuur.
Natuurlijk weet ik dat er uitzonderingen zijn. Op 1 hand te tellen. En eigenlijk op 1 vinger...
Maar gij weet zéér goed dat er een duidelijke trend is dat de meest welvarende landen ter wereld duidelijk de doodstraf al lang hebben afgeschaft. En hoe armer een land, hoe groter de kans dat de doodstraf bestaat. En hoe armer een land, hoe groter de kans dat het een dictatuur is. En hoe dictatorialer een land is, hoe groter de kans dat de doodstraf bestaat.

Kijk naar Erdogan, hij begint zijn politieke rivalen op te pakken, en hij begint tegelijkertijd over de doodstraf. Dat is geen toeval. Dat hebt ge toch door?

Als gij terug naar de middeleeuwen wilt, en de doodstraf wilt hebben, wel, ga in een dictatuur wonen hé. Ik hou u niet tegen. Bol af,als ge het hier niet goed vindt! Bye bye!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 augustus 2016 om 22:58.
geertvdb is offline  
Oud 6 augustus 2016, 00:48   #69
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stel ik als vragensteller de vraag: Is dat onze schuld dat we moeten overgaan tot het herinvoeren van de doodstraf, ik dacht het niet.
Schuld lijkt me hier niet van toepassing. Verantwoordelijkheid wel.

De doodstraf zal nooit opnieuw ingevoerd worden, maar als dat toch zou gebeuren, dan zal dat onze verantwoordelijkheid zijn. Dan zal dat onze keuze geweest zijn om het humanisme achter ons te laten en de barbarij in te voeren.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 6 augustus 2016, 00:54   #70
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Voorlopig ben ik tegen de doodstraf omdat we te maken hebben met een regime dat blanken vijandig is gezind.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 6 augustus 2016, 12:07   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Halloooo? Is dat alles wat ge kon vinden?

De USA is bijna een ontwikkelingsland. Saoedi Arabië een islam dictatuur, en Singapore een pseudo dictatuur. Japan is ongeveer het enige beschaafd land met de doodstraf. De uitzondering die de regel bevestigt.
Gijzelf had het over de welvarendste landen, gij deugniet. Nu ineens beginnen over ander typologie van staten !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online  
Oud 6 augustus 2016, 12:20   #72
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gijzelf had het over de welvarendste landen, gij deugniet. Nu ineens beginnen over ander typologie van staten !

.
Helemaal niet. De welvarendste landen zijn ook de meest democratische landen.

Ik zal een voorbeeld geven:

Noord Korea: dictatuur - doodstraf -arm
Zuid Korea: democratie- geen doodstraf -rijk

Dit is nu een heel duidelijk voorbeeld van mijn punt. Is het altijd zo duidelijk. Nee, maar degenen die de trend ontkennen zijn ziende blind.
geertvdb is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be