Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2013, 13:41   #1
Frederik2000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 maart 2013
Berichten: 85
Standaard Roma als buren, onleefbaar ...

Ik ben enkele weken terug verhuisd naar een vrij grote appartementsblok, fijn appartement. De eerste anderhalve week dacht ik dat zit hier goed, maar dan is het begonnen.

Het appartement hiernaast blijkt verhuurd aan een Roma gezin met een kindje. Op zich geen probleem, ware het niet dat de laatste anderhalve week gebleken is dat het hier onleefbaar aan het worden is. Dagelijks constant ruzie, als men het nog ruzie kan noemen. Scheldtirades, roepen, luidskeels tieren, en het stopt maar niet en wordt zelfs erger. Als ik thuis ben en ik heb eens een uur rust dan ben ik al tevreden. Ik durf bijna niemand meer uit te nodigen want om de haverklap is het alsof ze elkaar aan het vermoorden zijn hiernaast, en dit zonder overdrijven.

Een keer ging de deur van hun appartement open en galmde het getier door de gang. Ben in de gang gegaan en gevraagd 'of alles ok was', het antwoord en zijn lichaamstaal liet weinig aan de verbeelding over, wegwezen of ik kreeg waarschijnlijk klop.

Ondanks hetgeen het mij zal kosten denk ik nu al aan verhuizen. Men kan natuurlijk huisbaas, politie ... contacteren, maar zal dit veel uithalen? Het is een gezin met een kind, dus begin maar, ik heb hier geen zin in.

Heeft iemand anders ervaring met Roma? Is er hoop of pak ik best mijn boeltje, hij lijkt me in ieder geval niet aanspreekbaar.

Laatst gewijzigd door Frederik2000 : 27 maart 2013 om 13:44.
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 13:47   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Pas op man, zulke zaken mag je over vreemdelingen niet meer zeggen, dat is strafbaar want racisme.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 13:49   #3
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Niet met Roma, maar wel met allerhande buren, waar een konflikt wegens "lawaai"
of hoog oplopende burenrusie al eens om de hoek komt kijken.

Meestal is uitnodigennen eennkopje koffie drinken een recept om de toestand zonder grote verhuiskosten te maken aangewezen.

De mogelijkheid dat dit niet helpt bij sommige individuën (Roma, Algerijnen, Polen, Portugezen, Tsjechen , Hongaren e.va.) bestaat uiteraard ook.

Mijn oudste dochter is zo eens gaan verhuizen wegens een bovenbuurvrouw die de reputatie had ooit haar echtgenoot naar de andere wereld te hebben geholpen door hem uit het raam te gooien. Ikzelf kreeg eens te horen dat een buurvouw ons fervent bekladde in de ganse buurt met uiterest kwaadaardige roddel (gelukkig pas na onze verhuis, al hadden we wel een sterk vermoeden).

Ik wens je overigens veel geluk met het oplossen van dit probleem.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 13:50   #4
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op man, zulke zaken mag je over vreemdelingen niet meer zeggen, dat is strafbaar want racisme.
Alle lastige buren zijn in wezen "vreemdelingen" - van zodra je ze leert kennen en het dus geen "vreemdelingen" meer zijn is er hoop op beterschap.
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 14:54   #5
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard





"Het is hun volste recht om uw woonsituatie onleefbaar te maken!" Zou de Jozef zeggen.


En "Het is jouw plicht om hen te verleiden en verlokken om het leefbaar te maken, niet hun plicht!".



In andere woorden, u bent in fout niet zij.

Laatst gewijzigd door Boa : 27 maart 2013 om 14:56.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 16:03   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Alle lastige buren zijn in wezen "vreemdelingen" - van zodra je ze leert kennen en het dus geen "vreemdelingen" meer zijn is er hoop op beterschap.
Maar ik heb begrepen dat die ruziemakers helemaal geen vreemdelingen zijn voor elkaar.
Uw kennismaking zal dus weinig aan hun conflicten veranderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 16:13   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Vroeger toen ik student was en op kot zat in Brussel, had ik een buurvrouw die kei luid neukte en bonkte op de grond.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 16:17   #8
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Een keer ging de deur van hun appartement open en galmde het getier door de gang. Ben in de gang gegaan en gevraagd 'of alles ok was', het antwoord en zijn lichaamstaal liet weinig aan de verbeelding over, wegwezen of ik kreeg waarschijnlijk klop.
Wow man, dit gaat echt diep! Dit moet een hele emotionele ervaring voor je zijn.

Laat me raden: Je hebt de bedreiger een blaffer op zijn kop gezet en daarna een geweldig pak slaag gegeven...(woeha)

Of ben je als bange Belg, in je broekje gaan schijten, ''sorry meneer'' gaan zeggen, angstig in je appartement teruggekropen en daarna gaan janken op je Vlaamse politieke forum?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Is er hoop of pak ik best mijn boeltje, ..
Vluchten maar dus.

Dit is sterker dan jij.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 maart 2013 om 16:18.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 16:47   #9
Frederik2000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 maart 2013
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wow man, dit gaat echt diep! Dit moet een hele emotionele ervaring voor je zijn.

Laat me raden: Je hebt de bedreiger een blaffer op zijn kop gezet en daarna een geweldig pak slaag gegeven...(woeha)

Of ben je als bange Belg, in je broekje gaan schijten, ''sorry meneer'' gaan zeggen, angstig in je appartement teruggekropen en daarna gaan janken op je Vlaamse politieke forum?



Vluchten maar dus.

Dit is sterker dan jij.
Sommige mensen kijken misschien eerst liever de kat even uit de boom vooraleer de confrontatie aan te gaan. Weet trouwens dat de confrontatie aangaan met sommige mensen zinloos is en louter een averechts effect heeft.

Misschien denkt u met dreigen, fysiek geweld en andere stoerdoenerij alle problemen te kunnen oplossen. Ik betwijfel niet dat dit in bepaalde middens de enige manier van communiceren en "probleemoplossend" handelen is. Ik weet niet of u het bent op uw profielfoto of het representatief is voor uw persoon. De foto is in ieder geval representatief voor een ganse generatie van gedegenereeerden. Misschien zou u dus net in uw element zijn met dergelijke buren.

Laatst gewijzigd door Frederik2000 : 27 maart 2013 om 16:51.
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 16:56   #10
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Sommige mensen kijken misschien eerst liever de kat even uit de boom vooraleer de confrontatie aan te gaan.
Andere uitdrukking voor ''bangzijn''.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Weet trouwens dat de confrontatie aangaan met sommige mensen zinloos is en louter een averechts effect heeft.
Rechtvaardiging van ''weglopen'' voor problemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
De foto is in ieder geval representatief voor een ganse generatie van gedegenereeerden.
Gedegenereerd is de angsthaas is bang voor een paar luidruchtige buren op de vlucht slaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Misschien zou u dus net in uw element met dergelijke buren.
Zou zomaar kunnen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 17:10   #11
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Toen ik nog op een appartement woonde, heb ik twee keer echt last gehad van buren: een Vlaming (alcolist die hele nachten door vanalles schreeuwde, wat hij daarmee bedoelde heb ik nooit geweten) en een Engelsman met twee jonge kinderen die overal rondliepen, sprongen en riepen...

Het wakker worden van de buren die midden in de nacht nogal lawaaierig neukten, vond ik nog plezant.

Ik heb toen een wijze beslissing genomen: een huis gekocht. En sindsdien gene last meer. Wonen in een appartement, nooit meer!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 23:15   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

101
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:09   #13
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wow man, dit gaat echt diep! Dit moet een hele emotionele ervaring voor je zijn.

Laat me raden: Je hebt de bedreiger een blaffer op zijn kop gezet en daarna een geweldig pak slaag gegeven...(woeha)

Of ben je als bange Belg, in je broekje gaan schijten, ''sorry meneer'' gaan zeggen, angstig in je appartement teruggekropen en daarna gaan janken op je Vlaamse politieke forum?

Vluchten maar dus.

Dit is sterker dan jij.
Yep, daar komt het op neer, wij beseffen dat zo'n ruzie en vechtpartij de rest van je leven kan beheersen en verpesten, 'anderen' kunnen niet langer vooruitdenken dan een paar uurtjes op z'n best.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:13   #14
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Ik ben enkele weken terug verhuisd naar een vrij grote appartementsblok, fijn appartement. De eerste anderhalve week dacht ik dat zit hier goed, maar dan is het begonnen.

Het appartement hiernaast blijkt verhuurd aan een Roma gezin met een kindje. Op zich geen probleem, ware het niet dat de laatste anderhalve week gebleken is dat het hier onleefbaar aan het worden is. Dagelijks constant ruzie, als men het nog ruzie kan noemen. Scheldtirades, roepen, luidskeels tieren, en het stopt maar niet en wordt zelfs erger. Als ik thuis ben en ik heb eens een uur rust dan ben ik al tevreden. Ik durf bijna niemand meer uit te nodigen want om de haverklap is het alsof ze elkaar aan het vermoorden zijn hiernaast, en dit zonder overdrijven.

Een keer ging de deur van hun appartement open en galmde het getier door de gang. Ben in de gang gegaan en gevraagd 'of alles ok was', het antwoord en zijn lichaamstaal liet weinig aan de verbeelding over, wegwezen of ik kreeg waarschijnlijk klop.

Ondanks hetgeen het mij zal kosten denk ik nu al aan verhuizen. Men kan natuurlijk huisbaas, politie ... contacteren, maar zal dit veel uithalen? Het is een gezin met een kind, dus begin maar, ik heb hier geen zin in.

Heeft iemand anders ervaring met Roma? Is er hoop of pak ik best mijn boeltje, hij lijkt me in ieder geval niet aanspreekbaar.
Verkeerde forum. Hier moet je zijn: www.juridischforum.be
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:13   #15
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Andere uitdrukking voor ''bangzijn''.

Rechtvaardiging van ''weglopen'' voor problemen.

Gedegenereerd is de angsthaas is bang voor een paar luidruchtige buren op de vlucht slaat.
Zeg eens, hoe zou jij het Roma probleem dan kunnen oplossen? Door extreme inteelt zijn het gewelddadige geesteszieken en karaktergestoorden die de groenen proberen te droppen tussen de rest van de bevolking. Ze zijn sterker, dommer en zonder eigenwaarde, dus onverslaanbaar. Hoe kan een buur zoiets oplossen dan?

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 maart 2013 om 09:14.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:17   #16
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zeg eens, hoe zou jij het Roma probleem dan kunnen oplossen? Door extreme inteelt zijn het gewelddadige geesteszieken en karaktergestoorden die de groenen proberen te droppen tussen de rest van de bevolking. Ze zijn sterker, dommer en zonder eigenwaarde, dus onverslaanbaar. Hoe kan een buur zoiets oplossen dan?
Zelf aan inteelt doen om sterker, dommer en zonder eigenwaarde te worden? In jouw optiek schijnen inteeltenaars nl. the fittest in the jungle te zijn.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:24   #17
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Kom het maar tegen zeg... pfff...
En het probleem is een beetje, als je de flikken op hun dak zend, dat je dan pas iets begonnen bent hoor.
Ik zou gewoon verhuizen.
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:25   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Gewoon telkens opnieuw klacht neerleggen bij de politie. Geluidsoverlast opnemen en bij nachtlawaai onmiddellijk politie oproepen wegens "gevaar voor het kind".

En dan wordt zo'n kindje in een pleeggezin geplaatst waarna de koning van gypsies hier op tafel komt slaan omdat het kind volgens de Roma sla-en-klop-cultuur moet worden opgevoed... maar dat is dan weer een andere zaak.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 13:42   #19
Frederik2000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 maart 2013
Berichten: 85
Standaard

Wel het houdt hier niet op. Voor alle duidelijkheid dit is niet 'gewoon ruziemaken' (voor wat dit ook moge wezen). Het begint met schelden en eindigt in roepen en tieren en gooien met objecten.

Gezien er dezer dagen blijkbaar geen einde aan komt laat ik ze eerst hun ding doen, eenmaal ze op hun toppunt zijn en de vrouw haar scheldtirade overgaat in tieren gaat hier loeihard eenzelfde vrolijke swing door de boxen, en dan wordt het plotseling stil hiernaast ... Eens zien wie de meeste volharding heeft ...

Niemand in dit groot gebouw maakt hier trouwens lawaai, buiten hen is het hier bijzonder leefbaar. Ik heb besloten niet te plooien, ik ga dit paasweekend met een gebaar naar iedereen hier op deze verdieping voor de soft aanpak, en als ze volharden in de boosheid wordt het simpelweg een verzoekschrift richting vredegerecht om mee te beginnen.

Ik heb voor alle duidelijkheid geen politieke boodschap en ben apolitiek, maar Antwerpen is inderdaad niet van iedereen, maar enkel voor diegenen met een minimum aan goede wil!
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 14:31   #20
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

'k heb er 5 jaar over gewoond over zo'n "familie", 't kunnen ook drie families geweest zijn. Als je het appartement huurt kan ik je alleen aanraden zoveel mogelijk bewijs te verzamelen (geluidsopnames mag je bvb van in je woonkamer nemen). Elke keer als je iets hoort dat volgens jouw te ver gaat gewoon de politie bellen. Niet dat zoiets veel opbrengt maar ze moeten hun verplaatsing registeren. Naar de gouverneur hoef je niet te gaan naar de burgemeester evenmin. ik weet niet hoe het met hun auto's bij u zit, bij ons hadden ze er drie (gebruikt om hun opgedirkte dochters s'avonds "ergens" heen te brengen .. wie weet naar waar) die soms uren dubbel geparkeerd stonden. op een bepaald moment heb ik m'n auto overvol geladen en net naast hun wagen gezet zodat er niemand meer door kon, na een uurtje hebben ze zich verplaatst. Een paar weken later zijn ze verhuisd naar een splinternieuw appartementsblok .. op kosten van het OCMW. De kopers van dat huis hebben een ganse zomer nodig gehad om alles te strippen en het pand opnieuw in te richten (daarom dat je bewijzen moet hebben van die vernielingen zodat de gebouwverantwoordelijke het later niet kan verdelen over de andere bewoners). Succes, de volhouder wint, en koop oordopjes!
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be