Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2013, 10:33   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard "Sharia ingevoerd in deel Haagse Schilderswijk".

Citaat:
Een deel van de Haagse Schilderswijk ontwikkelt zich tot een enclave van orthodoxe moslims. Er wonen meer orthodoxe moslims bij elkaar dan elders in de stad en zij willen hun regels ook op straat toepassen.
Lees verder:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...-moslims.dhtml

Er is van veel kanten kritiek op deze ontwikkeling, ook van gematigde moslims zoals kamerlid Keklik Yücel.

Citaat:
De overheid moet onmiddellijk ingrijpen in wijken waar zich een moslimenclave dreigt te ontwikkelen. „Dat kan niet en dat mag niet in Nederland”, zegt PvdA-Tweede Kamerlid Keklik Yücel zaterdag in een reactie op een artikel in Trouw. Daarin staat dat strenggelovige moslims hun regels op straat willen opleggen in een deel van de Schilderswijk in Den Haag.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...nclave___.html


__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 11:38   #2
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Keklik Yücel is Turk. Dat hij dus de creatie van een Marokkaans kalifaat niet wil is logisch. Als er een kalifaat komt dan moet dat Turks zijn zoals in het verleden het geval was.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 11:59   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Keklik Yücel is Turk. Dat hij dus de creatie van een Marokkaans kalifaat niet wil is logisch. Als er een kalifaat komt dan moet dat Turks zijn zoals in het verleden het geval was.
Er bestaan duidelijk gematigde moslims die deze situatie ook echt niet willen. Wel speelt bij veel Turken een andere factor mee, het Turks nationalisme. Dat heeft echter weinig te maken de opkomst van het religieus fascisme wat nu speelt in deze Haagse volkswijk.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 12:12   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

en tegelijkertijd wordt vandaag het turkse bejaardenproject voorgesteld.

Hoe leuk toch, deze positief discriminerende apartheidsprojecten;

Niet alleen krijgen ze apartheid jeugdgroeperingen voor allochtonen, ook aparte wijken met apartheidsrechtspraak, nu ook zelfs aparte moderne volledig nieuw ingerichte apartheidswijken voor Turkse ouderen, dan heb je nog de leuke apartheidswoonblokken met specifiek aan de islamitische noden aangepaste inrichting zoals WC in de juiste richting, extra kraantjes voor het voetenwaswerk en aparte doorgangen zodat de vrouwen des huizes niet door het herengedeelte moeten lopen....

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...ref_map=%5B%5D


Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.





Heerlijk toch die apartheidstoestanden. Laat me denken aan boeboe jajajaja die helemaal in het begin van zijn AEL ook pleitte voor aparte getto's zoals in zijn heimweeland Libanon. Daar waren ze zo content mee: de christelijke wijken, de islamitische wijken, de joodse wijken, allemaal apart.... gemakkelijk ook om er bommekes op te gooien zal de Hezbollah-man gedacht hebben.

Enfin, de nieuwe trend is gezet: apartheid dus. Zolang het maar geen apartheid is voor de aboriginals: geen aparte scholing voor hen, zeker geen aparte sociale woonblokken voor aboriginals-only uiteraard geen aparte bejaardentehuizen..... want d�*t zou racisme zijn natuurlijk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:13   #5
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en tegelijkertijd wordt vandaag het turkse bejaardenproject voorgesteld.

Hoe leuk toch, deze positief discriminerende apartheidsprojecten;

Niet alleen krijgen ze apartheid jeugdgroeperingen voor allochtonen, ook aparte wijken met apartheidsrechtspraak, nu ook zelfs aparte moderne volledig nieuw ingerichte apartheidswijken voor Turkse ouderen, dan heb je nog de leuke apartheidswoonblokken met specifiek aan de islamitische noden aangepaste inrichting zoals WC in de juiste richting, extra kraantjes voor het voetenwaswerk en aparte doorgangen zodat de vrouwen des huizes niet door het herengedeelte moeten lopen....

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...ref_map=%5B%5D


Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.

Heerlijk toch die apartheidstoestanden. Laat me denken aan boeboe jajajaja die helemaal in het begin van zijn AEL ook pleitte voor aparte getto's zoals in zijn heimweeland Libanon. Daar waren ze zo content mee: de christelijke wijken, de islamitische wijken, de joodse wijken, allemaal apart.... gemakkelijk ook om er bommekes op te gooien zal de Hezbollah-man gedacht hebben.

Enfin, de nieuwe trend is gezet: apartheid dus. Zolang het maar geen apartheid is voor de aboriginals: geen aparte scholing voor hen, zeker geen aparte sociale woonblokken voor aboriginals-only uiteraard geen aparte bejaardentehuizen..... want d�*t zou racisme zijn natuurlijk.

Nieuwbouw ghetto wijken, zien ze nu echt niet in dat daar problemen van gaan komen? Ik begrijp niet hoe ze erbij komen, maar dit is natuurlijk geen racistisch project, ze zorgen er alleen voor dat enkel Turken daar zullen willen wonen zonder dat expliciet te verplichten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:21   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Nieuwbouw ghetto wijken, zien ze nu echt niet in dat daar problemen van gaan komen? Ik begrijp niet hoe ze erbij komen, maar dit is natuurlijk geen racistisch project, ze zorgen er alleen voor dat enkel Turken daar zullen willen wonen zonder dat expliciet te verplichten.
Het is de nieuwe apartheid!
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:25   #7
Buitenwipper
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2013
Locatie: Kambuja
Berichten: 1.537
Standaard

Laat dat proefproject maar even lopen.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:30   #8
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Net als in de allochtonen-scoutsdraad, stel ik mij ook hier de vraag;

Als ik als blank separatist een woonwijk voor blanke Europeanen wil bouwen, zou dat kunnen lukken zonder dat ik in de bak beland? Zou ik daar subsidies voor krijgen?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 21:31   #9
Buitenwipper
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2013
Locatie: Kambuja
Berichten: 1.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Net als in de allochtonen-scoutsdraad, stel ik mij ook hier de vraag;

Als ik als blank separatist een woonwijk voor blanke Europeanen wil bouwen, zou dat kunnen lukken zonder dat ik in de bak beland? Zou ik daar subsidies voor krijgen?
Subsidies niet, maar van mij mag het.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:15   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en tegelijkertijd wordt vandaag het turkse bejaardenproject voorgesteld.

Hoe leuk toch, deze positief discriminerende apartheidsprojecten;

Niet alleen krijgen ze apartheid jeugdgroeperingen voor allochtonen, ook aparte wijken met apartheidsrechtspraak, nu ook zelfs aparte moderne volledig nieuw ingerichte apartheidswijken voor Turkse ouderen, dan heb je nog de leuke apartheidswoonblokken met specifiek aan de islamitische noden aangepaste inrichting zoals WC in de juiste richting, extra kraantjes voor het voetenwaswerk en aparte doorgangen zodat de vrouwen des huizes niet door het herengedeelte moeten lopen....

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterda...ref_map=%5B%5D


Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.





Heerlijk toch die apartheidstoestanden. Laat me denken aan boeboe jajajaja die helemaal in het begin van zijn AEL ook pleitte voor aparte getto's zoals in zijn heimweeland Libanon. Daar waren ze zo content mee: de christelijke wijken, de islamitische wijken, de joodse wijken, allemaal apart.... gemakkelijk ook om er bommekes op te gooien zal de Hezbollah-man gedacht hebben.

Enfin, de nieuwe trend is gezet: apartheid dus. Zolang het maar geen apartheid is voor de aboriginals: geen aparte scholing voor hen, zeker geen aparte sociale woonblokken voor aboriginals-only uiteraard geen aparte bejaardentehuizen..... want d�*t zou racisme zijn natuurlijk.
Weet je wie die wijken heeft opgedeeld, zoals in de Oude Stad van Jeruzalem?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:44   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Als ik het goed begrijp, worden niet-moslims en gematigde moslims aangesproken op hun gedrag.

Zoals alcohol drinken. Daar is maar een oplossing voor, en dat is opzettelijk meer alcohol drinken voor hun neus. Stop met janken, en provoceer gewoon terug.

Wat dit gehele sharia-circus is een grote provocatie, natuurlijk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:46   #12
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, worden niet-moslims en gematigde moslims aangesproken op hun gedrag.

Zoals alcohol drinken. Daar is maar een oplossing voor, en dat is opzettelijk meer alcohol drinken voor hun neus. Stop met janken, en provoceer gewoon terug.

Wat dit gehele sharia-circus is een grote provocatie, natuurlijk.
Zij gebruiken geweld, ik niet dus zij veroveren de straat.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:47   #13
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Laat dat proefproject maar even lopen.
400 woningen in beton is geen proefproject, dat is een blijvertje.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:49   #14
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Net als in de allochtonen-scoutsdraad, stel ik mij ook hier de vraag;

Als ik als blank separatist een woonwijk voor blanke Europeanen wil bouwen, zou dat kunnen lukken zonder dat ik in de bak beland? Zou ik daar subsidies voor krijgen?
Je moet het anders inrichten, WC's tegen de richting van mekka, geen afzonderlijke inkomgang en een open keuken. Dan zorg je dat moslims er niet willen wonen, al moet je rekening houden met een % sociale woningen in het project.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:49   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zij gebruiken geweld, ik niet dus zij veroveren de straat.
Dat jij geen geweld wilt gebruiken, is jouw keuze.

Als iemand geweld tegen mij gebruikt, gebruik ik geweld terug. Zo simpel is het.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 22:53   #16
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat jij geen geweld wilt gebruiken, is jouw keuze.

Als iemand geweld tegen mij gebruikt, gebruik ik geweld terug. Zo simpel is het.
Hersenloos geweld is altijd in het voordeel, die hebben niets te verliezen. En dan nog, als zij mij in elkaar slaan wegens godslastering is het 'koeltoer', als ik een moslim de kop insla omdat ik in m'n vrijheid beperk wordt op straat is het racisme. De verraders moeten eerst uit de regering.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2013, 23:00   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hersenloos geweld is altijd in het voordeel, die hebben niets te verliezen. En dan nog, als zij mij in elkaar slaan wegens godslastering is het 'koeltoer', als ik een moslim de kop insla omdat ik in m'n vrijheid beperk wordt op straat is het racisme. De verraders moeten eerst uit de regering.
Ik heb ook niets te verliezen als iemand of zelfs meerdere mensen mij aanvallen.

En waar de ... hebben we het eigenlijk over. Wil jij soms beweren dat die hoofddoek-dragers ook maar iets kunnen doen? De tering hé.

Weet je wel zeker dat je een piemel hebt?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 00:42   #18
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Net als in de allochtonen-scoutsdraad, stel ik mij ook hier de vraag;

Als ik als blank separatist een woonwijk voor blanke Europeanen wil bouwen, zou dat kunnen lukken zonder dat ik in de bak beland? Zou ik daar subsidies voor krijgen?
Subsidies zul je niet krijgen. Je zal het dus met eigen fortuin moeten doen, en wel heel goed oppassen dat niemand er erg in krijgt, anders gaan ze ( = de corrupte poco politici ) stokken in je wielen steken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 05:28   #19
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb ook niets te verliezen als iemand of zelfs meerdere mensen mij aanvallen.

En waar de ... hebben we het eigenlijk over. Wil jij soms beweren dat die hoofddoek-dragers ook maar iets kunnen doen? De tering hé.

Weet je wel zeker dat je een piemel hebt?
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...eschoten.dhtml

Hier gaan wij ook naartoe, daar kun je niet veel tegen doen, met of zonder piemel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 06:36   #20
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je moet het anders inrichten, WC's tegen de richting van mekka, geen afzonderlijke inkomgang en een open keuken. Dan zorg je dat moslims er niet willen wonen, al moet je rekening houden met een % sociale woningen in het project.
Moet die WC dan met de voor- of achterzijde naar Mekka?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be