Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2016, 10:01   #1701
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Er zijn 1000'en radicalisten in dit land alleen.
Honderden IS strijders die over en weer reizen.
En U wilt ze niet in FEMA kampen?
Peche is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:04   #1702
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zijn 1000'en radicalisten in dit land alleen.
Honderden IS strijders die over en weer reizen.
En U wilt ze niet in FEMA kampen?
Klopt. Ik wil dat niet betalen en kampen nog minder.

Trouwens FEMA bestaat enkel op Amerikaans grondgebied.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juni 2016 om 10:05.
zonbron is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:05   #1703
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dus we negeren de situatie en laten ze verder radicaliseren?
I beg to differ.
Peche is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:13   #1704
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus we negeren de situatie en laten ze verder radicaliseren?
I beg to differ.
Terugsturen als het er teveel zijn, geen ander oplossing. Hoe meer islamieten achter slot en grendel in Europa, hoe bozer de moslim. Uw kampen zouden hoogstwaarschijnlijk Europa uiteindelijk in vuur en vlam zetten. Zulke kampen zijn niet viabel, zeker niet langer in Europa.

Zulke kampen in Europa zouden de laatste rotte plekken betekenen die het geheel wegvreten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juni 2016 om 10:17.
zonbron is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:16   #1705
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Laat ze boos zijn? Why the fuck would we care?
Peche is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:29   #1706
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Klopt. Ik wil dat niet betalen en kampen nog minder.

Trouwens FEMA bestaat enkel op Amerikaans grondgebied.
http://www.franklinterhorst.nl/FEMA%20kampen.htm

er klopt iets niet aan die FEMA kampen.
Ze hebben kunststof kisten klaarstaan, en crematoria. Als al die kunststof mee verbrand worden, gaan ze de milieudoelstellingen toch niet halen?
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:30   #1707
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Terugsturen als het er teveel zijn, geen ander oplossing. Hoe meer islamieten achter slot en grendel in Europa, hoe bozer de moslim. Uw kampen zouden hoogstwaarschijnlijk Europa uiteindelijk in vuur en vlam zetten. Zulke kampen zijn niet viabel, zeker niet langer in Europa.

Zulke kampen in Europa zouden de laatste rotte plekken betekenen die het geheel wegvreten.
Zo'n kampen zijn wel bedoeld voor de inheemsen hé. White genocide.
Wij zijn de joden van weleer.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2016, 10:35   #1708
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Die zijn gemaakt voor illeganezen die in de toekomst illegaal de muur gaan oversteken. (als de muur wel gebouwd wordt)

Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2016 om 10:36.
Peche is offline  
Oud 5 juni 2016, 11:04   #1709
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die zijn gemaakt voor illeganezen die in de toekomst illegaal de muur gaan oversteken. (als de muur wel gebouwd wordt)
ik denk dat die kampen vooral bedoeld zijn voor dissidenten en subversieve elementen uit eigen bevolking..
Illegalen zullen de autochtone dissidente stemmen vervangen. Nieuwkomers zullen dankbaar werken aan een hongerloon, minimaal gehuisvest zijn, luisteren naar hun patroons. Vakbonden en manifestaties zullen niet meer bestaan. Verworven rechten afgeschaft.
A brave New World. En de elite zag dat het goed was.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2016, 11:06   #1710
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik hoop dat U ongelijk heeft
Peche is offline  
Oud 5 juni 2016, 11:10   #1711
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

verkeerd topic

Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2016 om 11:10.
Peche is offline  
Oud 6 juni 2016, 11:12   #1712
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De Amerikanen lijken Saudi-Arabië te laten vallen, maar Rusland zullen ze blijven dwarsbomen zolang ze dat kunnen. Ze hebben nog een troef: NAVO-lid Turkije.

Dat Kerry met Lavrov praat en dat de VS de Syrische Koerden tijdelijk steunt, tja, je weet net zo goed als ik wat dat nog lang niet betekent: namelijk dat de VS het nu plotseling goed zouden gaan bedoelen. We weten hoe de NAVO oprukt in de Baltische regio. We weten dat Oekraïne tegen Rusland is opgezet om de Russische vloot uit de Zwarte Zee te verdringen en zo Syrië ongehinderd te kunnen verwoesten. We hebben tientallen keren gezien hoe de Amerikaan van bondgenoot wisselt als van hemd.

Zolang de dollar niet crasht, ziet het er slecht uit. We mogen heel blij zijn dat Rusland weerwerk levert, maar in Washington ligt zeker al een plan klaar om Poetin schaakmat te zetten. Hun zin zullen ze daar wellicht niet krijgen, maar ze kunnen wel nog veel verwoesting aanrichten, in Syrië, Rusland en, dankzij onze lafhartige corrupte politici, in Europa.

We zien de stuiptrekkingen van het dollar-imperium, en die kunnen de wereld nog veel ellende opleveren.
Het Midden-Oosten en Oekraïne zijn 2 heel verschillende regio's. In Oekraïne hebben ze er alles aan gedaan om de Russen te kloten, maar in het Midden-Oosten zijn de Amerikanen gaan beseffen dat hun politiek geleid heeft tot IS en co. De Amerikanen zijn wel cynisch, maar het feit dat IS ook aanslagen pleegt in de VS en Europa heeft de doorslag gegeven denk ik bij de koerswijziging. Het soennitisch islamisme, vroeger een bondgenoot, wordt als een groter gevaar gezien dan de Russen. Daarom ook dat de banden met Iran werden aangehaald, om Saudi-Arabië onder druk te zetten.
Je merkt ook dat de Amerikaanse publieke opinie zoveel cynisme in het buitenlandse beleid niet langer aanvaarden. Zowel Trump als Sanders spelen daar gretig op in, want Clinton staat symbool voor het cynische buitenlandse beleid.

Uiteindelijk zie je dat het regime overal in Syrië oprukt, en de "gematigde rebellen" grotendeels geïnfiltreerd door Al-Quaida. Ik denk dat Syrië langzaamaan minder in het nieuws zal komen, en de "gematigde rebellen" gedwongen zullen worden een deal met Assad te sluiten.
Erdogan beseft dat hij z'n hand overspeeld heeft door IS te steunen, en dat noch de Russen noch de Amerikanen dat kunnen appreciëren. De Russische sancties tegen het regime in Turkije beginnen te bijten en wil de relaties met Rusland verbeteren, want ook de relaties met het Westen staan onder druk. Dus Erdogan beseft wel dat Syrië een verloren zaak is voor hem.
tomm is offline  
Oud 6 juni 2016, 11:45   #1713
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Midden-Oosten en Oekraïne zijn 2 heel verschillende regio's. In Oekraïne hebben ze er alles aan gedaan om de Russen te kloten, maar in het Midden-Oosten zijn de Amerikanen gaan beseffen dat hun politiek geleid heeft tot IS en co. De Amerikanen zijn wel cynisch, maar het feit dat IS ook aanslagen pleegt in de VS en Europa heeft de doorslag gegeven denk ik bij de koerswijziging. Het soennitisch islamisme, vroeger een bondgenoot, wordt als een groter gevaar gezien dan de Russen. Daarom ook dat de banden met Iran werden aangehaald, om Saudi-Arabië onder druk te zetten.
Je merkt ook dat de Amerikaanse publieke opinie zoveel cynisme in het buitenlandse beleid niet langer aanvaarden. Zowel Trump als Sanders spelen daar gretig op in, want Clinton staat symbool voor het cynische buitenlandse beleid.

Uiteindelijk zie je dat het regime overal in Syrië oprukt, en de "gematigde rebellen" grotendeels geïnfiltreerd door Al-Quaida. Ik denk dat Syrië langzaamaan minder in het nieuws zal komen, en de "gematigde rebellen" gedwongen zullen worden een deal met Assad te sluiten.
Erdogan beseft dat hij z'n hand overspeeld heeft door IS te steunen, en dat noch de Russen noch de Amerikanen dat kunnen appreciëren. De Russische sancties tegen het regime in Turkije beginnen te bijten en wil de relaties met Rusland verbeteren, want ook de relaties met het Westen staan onder druk. Dus Erdogan beseft wel dat Syrië een verloren zaak is voor hem.
Het komt niet vaak voor ,maar deze analyse deel ik.
De grootmachten Rusland en Amerika gaan eindelijk inzien dat ze tot elkaar zijn veroordeeld bij hun Midden Oosten politiek
Amerika heeft de afgelopen jaren grote blunders gemaakt ,door gebrek aan kennis , aan historisch besef en hun neokoloniale politiek.
cato is offline  
Oud 7 juni 2016, 00:00   #1714
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Midden-Oosten en Oekraïne zijn 2 heel verschillende regio's. In Oekraïne hebben ze er alles aan gedaan om de Russen te kloten, maar in het Midden-Oosten zijn de Amerikanen gaan beseffen dat hun politiek geleid heeft tot IS en co. De Amerikanen zijn wel cynisch, maar het feit dat IS ook aanslagen pleegt in de VS en Europa heeft de doorslag gegeven denk ik bij de koerswijziging. Het soennitisch islamisme, vroeger een bondgenoot, wordt als een groter gevaar gezien dan de Russen. Daarom ook dat de banden met Iran werden aangehaald, om Saudi-Arabië onder druk te zetten.
Je merkt ook dat de Amerikaanse publieke opinie zoveel cynisme in het buitenlandse beleid niet langer aanvaarden. Zowel Trump als Sanders spelen daar gretig op in, want Clinton staat symbool voor het cynische buitenlandse beleid.

Uiteindelijk zie je dat het regime overal in Syrië oprukt, en de "gematigde rebellen" grotendeels geïnfiltreerd door Al-Quaida. Ik denk dat Syrië langzaamaan minder in het nieuws zal komen, en de "gematigde rebellen" gedwongen zullen worden een deal met Assad te sluiten.
Erdogan beseft dat hij z'n hand overspeeld heeft door IS te steunen, en dat noch de Russen noch de Amerikanen dat kunnen appreciëren. De Russische sancties tegen het regime in Turkije beginnen te bijten en wil de relaties met Rusland verbeteren, want ook de relaties met het Westen staan onder druk. Dus Erdogan beseft wel dat Syrië een verloren zaak is voor hem.
Ik deel je analyse volledig. Alleen denk ik niet dat Erdogan het al goed en wel beseft. Met die Russische vlieger neer te halen heeft hij zich de woede van de Russen op de hals gehaald. Rusland gaat niet alleen economisch Turkije wurgen maar ook militair. Rusland gaat volop de Koerden steunen en zorgen voor zware instabiliteit. De VS gaat zijn ogen sluiten en de Syrische Koerden steunen om een einde te maken aan IS.
Yarisken is offline  
Oud 7 juni 2016, 01:52   #1715
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Ik deel je analyse volledig. Alleen denk ik niet dat Erdogan het al goed en wel beseft. Met die Russische vlieger neer te halen heeft hij zich de woede van de Russen op de hals gehaald. Rusland gaat niet alleen economisch Turkije wurgen maar ook militair. Rusland gaat volop de Koerden steunen en zorgen voor zware instabiliteit. De VS gaat zijn ogen sluiten en de Syrische Koerden steunen om een einde te maken aan IS.
Wat heel die episode ook bewijst is dat Rusland een trouwere bondgenoot is dan de VS, zelfs al hebben ze minder geld. Ze beschermen en helpen hun trouwe bondgenoten, ook in moeilijke tijden. De Amerikanen hebben trouwe bondgenoot Mubarak gedumpt als een stuk stront toen die het lastig kreeg, en kozen de kant van de moslim broeders. Assad heeft echt gevochten als een leeuw (Assad betekent leeuw in het Arabisch heb ik mij laten vertellen), en lijkt, tegen alle voorspellingen in, aan de winnende hand. Nu moet hij vooral niet overmoedig worden, en hij moet een deal met de Koerden sluiten. Zijn achterban zal z'n vertrek niet aanvaarden, dus die eis zal de VS moeten dumpen. Er zullen pro forma enkele soennitische oppositiefiguren opgenomen worden, en de Koerden krijgen grote autonomie, maar het regime blijft overeind, denk ik.
Dan kan de lange en pijnlijke heropbouw en verzoening beginnen, zoals na elke burgeroorlog.
De Syriërs zelf, ik heb vandaag met een gesproken, willen vooral een einde aan de ellende. Het zijn intelligente mensen die meestal hoogopgeleid zijn.
De enorme tegenstellingen zullen blijven bestaan, maar dat moet op politiek vlak geregeld worden. 2 mogelijkheden, ofwel gaat het regime voor de totale overwinning (behalve de Koerden, Koerdische autonomie is onvermijdelijk geworden) en dan wordt het nog veel totalitairder dan vroeger, ofwel gebeurt een machtsdeling zoals in Libanon.
Het laatste lijkt aantrekkelijk, maar je moet wel weten dat Libanon dikwijls onbestuurbaar is. Maar het feit dat de burgeroorlog niet is overgeslagen naar Libanon is op zich al een enorm succes, en zuiver te wijten aan het feit dat de Libanezen zich de horrors van burgeroorlog nog zeer goed kunnen herinneren.
tomm is offline  
Oud 7 juni 2016, 07:42   #1716
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat heel die episode ook bewijst is dat Rusland een trouwere bondgenoot is dan de VS, zelfs al hebben ze minder geld. Ze beschermen en helpen hun trouwe bondgenoten, ook in moeilijke tijden. De Amerikanen hebben trouwe bondgenoot Mubarak gedumpt als een stuk stront toen die het lastig kreeg, en kozen de kant van de moslim broeders.
Klopt. En het kan nog cynischer : nu steunen ze terug Al Sisi en kunnen de moslim broeders rustig wegrotten in de kerkers van het leger.
Citaat:
Assad heeft echt gevochten als een leeuw (Assad betekent leeuw in het Arabisch heb ik mij laten vertellen), en lijkt, tegen alle voorspellingen in, aan de winnende hand. Nu moet hij vooral niet overmoedig worden, en hij moet een deal met de Koerden sluiten. Zijn achterban zal z'n vertrek niet aanvaarden, dus die eis zal de VS moeten dumpen. Er zullen pro forma enkele soennitische oppositiefiguren opgenomen worden, en de Koerden krijgen grote autonomie, maar het regime blijft overeind, denk ik.
Mee eens. Autonomie hoeft trouwens geen probleem te zijn, zolang de territoriale integriteit van het land intact blijft. De VS hun opzet zal dan volledig mislukt zijn. Ook Turkije verliest dan, want autonomie voor koerden is hetgene dat Erdogan obsessioneel wil vermijden. De russen zijn uiterst gevoelig voor pogingen om landen op te splitsen, zeker als het in hun invloedssfeer is. Hun overwinning zal ronduit indrukwekkend zijn. Internationaal gezien dwingt Lavrov enorm respect af door zijn rustige maar vastberaden vorm van overleg en diplomatie. En Poetin door zijn vastberaden maar kalme manier van aanpak. En aangezien we nu eenmaal in een cynische wereld leven, is er geld te verdienen. Nu al toont Jordanië interesse om russische jachtbommenwerpers aan te kopen omdat die in Syrië zo efficiënt bleken te zijn.

Citaat:
Dan kan de lange en pijnlijke heropbouw en verzoening beginnen, zoals na elke burgeroorlog.
De Syriërs zelf, ik heb vandaag met een gesproken, willen vooral een einde aan de ellende. Het zijn intelligente mensen die meestal hoogopgeleid zijn.
De enorme tegenstellingen zullen blijven bestaan, maar dat moet op politiek vlak geregeld worden. 2 mogelijkheden, ofwel gaat het regime voor de totale overwinning (behalve de Koerden, Koerdische autonomie is onvermijdelijk geworden) en dan wordt het nog veel totalitairder dan vroeger, ofwel gebeurt een machtsdeling zoals in Libanon.
Het laatste lijkt aantrekkelijk, maar je moet wel weten dat Libanon dikwijls onbestuurbaar is. Maar het feit dat de burgeroorlog niet is overgeslagen naar Libanon is op zich al een enorm succes, en zuiver te wijten aan het feit dat de Libanezen zich de horrors van burgeroorlog nog zeer goed kunnen herinneren.
Een Libanees scenario heeft nog één bijkomend voordeel : logischerwijze moet daar ook een deel macht in voorzien worden voor de ongeveer 10% christenen onder de syrische bevolking. In een machtsdeling tussen regime/soenieten/sjieeten/koerden vallen zij uit de boot.
In een libanees scenario deelt men functies op onder de strekkingen en legt die vast bij wet.
Ik verwacht dat Assad wel iets zal voelen voor dergelijke opdeling, zolang zijn familie, zijn partij en zijn eigen allawieten maar de presidentiële functie en legertop kunnen behouden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juni 2016 om 07:43.
Pandareus is offline  
Oud 8 juni 2016, 03:38   #1717
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Pandareus
Citaat:
Klopt. En het kan nog cynischer : nu steunen ze terug Al Sisi en kunnen de moslim broeders rustig wegrotten in de kerkers van het leger.
de Amerikanen hebben kort ingezet op de moslimbroeders, maar daar waren hun Israelische en Saoedische vrienden niet mee opgezet.
Ze zien dat Al-Sisi zal blijven, en willen hem niet in het Russische kamp duwen.


Citaat:
Mee eens. Autonomie hoeft trouwens geen probleem te zijn, zolang de territoriale integriteit van het land intact blijft. De VS hun opzet zal dan volledig mislukt zijn.
De Koerden zullen pro-forma deel blijven uitmaken van Syrië, net als in Irak. Maar je ziet toch dat ze nauw samenwerken met de Turkse en Iraakse Koerden, de Koerden stonden nog nooit zo dicht bij een eigen staat.


Citaat:
Ook Turkije verliest dan, want autonomie voor koerden is hetgene dat Erdogan obsessioneel wil vermijden.
De Turken zijn de grootste verliezers, hun economie begint er nu ook onder te lijden, en de burgeroorlog in het oosten van Turkije is terug van weggeweest. Erdogan heeft gegokt en verloren. Hij beseft dat z'n populariteit nu zal dalen, en daarom heeft hij zich ontpopt tot dictator.
Of het Turkse leger dat allemaal zal blijven pikken, is maar de vraag.


Citaat:
De russen zijn uiterst gevoelig voor pogingen om landen op te splitsen, zeker als het in hun invloedssfeer is. Hun overwinning zal ronduit indrukwekkend zijn. Internationaal gezien dwingt Lavrov enorm respect af door zijn rustige maar vastberaden vorm van overleg en diplomatie. En Poetin door zijn vastberaden maar kalme manier van aanpak. En aangezien we nu eenmaal in een cynische wereld leven, is er geld te verdienen. Nu al toont Jordanië interesse om russische jachtbommenwerpers aan te kopen omdat die in Syrië zo efficiënt bleken te zijn.
Hun rol in Syrië was zeker een groot succes te noemen. Anders dan de Amerikanen waren ze consequent en daadkrachtig. De Amerikanen kunnen het Midden-Oosten niet langer beschouwen als hun exclusieve speeltuin.




Citaat:
Een Libanees scenario heeft nog één bijkomend voordeel : logischerwijze moet daar ook een deel macht in voorzien worden voor de ongeveer 10% christenen onder de syrische bevolking.
Die christenen steunen over het algemeen Assad, en dus zullen zij zeker een deel van de koek krijgen. Als de islamisten het gehaald zouden hebben, dan waren zij het grootste slachtoffer geworden, net als gebeurde in Irak.



Citaat:
In een machtsdeling tussen regime/soenieten/sjieeten/koerden vallen zij uit de boot.
Christenen hebben steeds een grote rol gespeeld onder Assad vader en zoon, en dat zal niet veranderen.


Citaat:
In een libanees scenario deelt men functies op onder de strekkingen en legt die vast bij wet.
Is mogelijk, maar anders dan in Libanon maken soennieten wel de meerderheid uit, dus ze zullen meer bevoegdheden eisen. Daarnaast heb je ook soennieten die Assad steunen, dus een compromis zal heel complex moeten zijn.


Citaat:
Ik verwacht dat Assad wel iets zal voelen voor dergelijke opdeling, zolang zijn familie, zijn partij en zijn eigen allawieten maar de presidentiële functie en legertop kunnen behouden.
De oppositie wil dat ten allen prijze vermijden, maar ze zijn te zwak geworden om nog veel eisen te kunnen stellen, zullen zich tevreden moeten stellen met de mindere posten.
tomm is offline  
Oud 19 juni 2016, 20:04   #1718
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ze gaan miljoenen mensen herplaatsen. Zegt dat ik het u zeg.
Het eerste wat gepland wordt als ze ergens een nieuwe oorlog beginnen, zijn de vluchtelingenstromen die erop zullen volgen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline  
Oud 19 juni 2016, 20:15   #1719
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Pandareus


de Amerikanen hebben kort ingezet op de moslimbroeders, maar daar waren hun Israelische en Saoedische vrienden niet mee opgezet.
Ze zien dat Al-Sisi zal blijven, en willen hem niet in het Russische kamp duwen.




De Koerden zullen pro-forma deel blijven uitmaken van Syrië, net als in Irak. Maar je ziet toch dat ze nauw samenwerken met de Turkse en Iraakse Koerden, de Koerden stonden nog nooit zo dicht bij een eigen staat.




De Turken zijn de grootste verliezers, hun economie begint er nu ook onder te lijden, en de burgeroorlog in het oosten van Turkije is terug van weggeweest. Erdogan heeft gegokt en verloren. Hij beseft dat z'n populariteit nu zal dalen, en daarom heeft hij zich ontpopt tot dictator.
Of het Turkse leger dat allemaal zal blijven pikken, is maar de vraag.




Hun rol in Syrië was zeker een groot succes te noemen. Anders dan de Amerikanen waren ze consequent en daadkrachtig. De Amerikanen kunnen het Midden-Oosten niet langer beschouwen als hun exclusieve speeltuin.






Die christenen steunen over het algemeen Assad, en dus zullen zij zeker een deel van de koek krijgen. Als de islamisten het gehaald zouden hebben, dan waren zij het grootste slachtoffer geworden, net als gebeurde in Irak.





Christenen hebben steeds een grote rol gespeeld onder Assad vader en zoon, en dat zal niet veranderen.




Is mogelijk, maar anders dan in Libanon maken soennieten wel de meerderheid uit, dus ze zullen meer bevoegdheden eisen. Daarnaast heb je ook soennieten die Assad steunen, dus een compromis zal heel complex moeten zijn.




De oppositie wil dat ten allen prijze vermijden, maar ze zijn te zwak geworden om nog veel eisen te kunnen stellen, zullen zich tevreden moeten stellen met de mindere posten.
Ik hoop dat je gelijk hebt en voorlopig lijkt het daar ook op uit te draaien, maar steeds meer staat voor de VS de (petro)dollar op het spel, en daar hangt hun hele nep-economie van af. Die zitten daar dus constant met duizenden in het Pentagon, in de grote banken en bij de CIA een "oplossing" te bedenken, en als ze er eentje vinden, ziet het er slecht uit voor de wereld.

Het kan iets zijn waar vrijwel niemand aan denkt, en waar de rest van de wereld machteloos bij staat. De onvoorstelbare regenval van de afgelopen weken (schijnt bij jullie in Vlaanderen niet zo erg te zijn geweest als waar ik woon) vertoonde een aantal kenmerken die zich sinds het begin van de metingen in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland nog nooit hebben voorgedaan. De Amerikanen hebben een aantal installaties waarmee ze het weer wereldwijd kunnen beïnvloeden, zoals HAARP in Alaska.

Als ze zulke dingen kunnen, kunnen ze misschien wel heelder landen gericht doen verhongeren door droogtes of letterlijk een zondvloed (d.w.z. "gezonden vloed") te veroorzaken. En dan zeg ik nog niets van de vele wapens waar ik niets van afweet, maar die ze beslist wel hebben.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 19 juni 2016 om 20:16.
Kodo Kodo is offline  
Oud 29 juni 2016, 18:49   #1720
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

IS overspeelt hun hand. Door Turkije te raken hebben ze nu nog erg weinig vrienden, bwijzen ze dat het domme idioten zijn. Ze zullen in de pan gehakt worden door Rusland, Assad, Iran en de Koerden, en ook de Amerikanen en het Westen lijkt eindelijk te beseffen dat deze kanker gestopt moet worden.
Uiteindelijk is de kanker, die door de VS gecreëerd werd, voor bijna iedereen gevaarlijk geworden, en zal dus bestreden worden en gestopt worden.
Na de Syriërs zijn de Turken de grootste verliezers. Ik hoop dat het leger vErdogan verantwoordelijk zal houden en hem afzetten, die kans zit er duidelijk in en je ziet dat
Erdogan op allerlei vlakken aan het inbinden is. Maar (hopelijk) is het te laat en wordt deze klootzak verantwoordelijk gehouden voor z'n foute inschattlingen en misdaden.
tomm is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be