Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 07:40   #1
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.224
Standaard Politiek noemt reacties op overlijden Ramzi Kaddouri "weerzinwekkend racisme"

Als bron: http://www.demorgen.be/binnenland/po...isme-bf62e7b4/

"Een significant deel van de Vlamingen danste bij het vernemen van de dood van een allochtone Belg."

Wat wil ik hiermee zeggen? Dat dit soort dingen blijkbaar heel contextgevoelig is en dat er met twee maten en twee gewichten gewogen wordt, wanneer een gelijkaardige situatie zich voordoet.

Ik keur dit absoluut niet goed, maar feiten zijn feiten. Dit zijn evengoed feiten als een deel moslims die dansten na de aanslagen. Maar het ene is een belediging naar alle moslims, omdat ze zeggen dat zij zich distantiëren van extremisten? Hoe is dit anders? Waarom mag dit wel gezegd worden? Hoe is dit geen uithaal naar alle Vlamingen? Hoe is dit geen belediging naar alle Vlamingen?

Ik stel voor dat we die dansende moslims en deze ... "Vlamingen".. samen in een hok opsluiten met een hoop wapens.

Je zal zien: De situatie zal zichzelf oplossen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 3 augustus 2016, 07:46   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik ben er zeker van dat er vrijwel geen enkele Vlaming danste bij het vernemen van dit nieuws. De haat uit het allochtone kamp is groter dan omgekeerd.

Die reacties op de dood van die jongen werden enerzijds uitgelokt door een extreem rechtse groep en anderzijds uitvergroot door de media en heel wat politici en in één trek geprojecteerd naar alle blanken in Vlaanderen: bende racisten, hoe durven jullie!

En zo krijgen de links/traditionele poco's alweer een stok om de eigen bevolking te slaan en onder de knoet te houden. Men zou ervan verschieten hoeveel mensen zich hierdoor schuldig voelen ook al hebben ze er in feite niks mee te maken...
Hypochonder is offline  
Oud 3 augustus 2016, 07:50   #3
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als bron: http://www.demorgen.be/binnenland/po...isme-bf62e7b4/

"Een significant deel van de Vlamingen danste bij het vernemen van de dood van een allochtone Belg."

Wat wil ik hiermee zeggen? Dat dit soort dingen blijkbaar heel contextgevoelig is en dat er met twee maten en twee gewichten gewogen wordt, wanneer een gelijkaardige situatie zich voordoet.

Ik keur dit absoluut niet goed, maar feiten zijn feiten. Dit zijn evengoed feiten als een deel moslims die dansten na de aanslagen. Maar het ene is een belediging naar alle moslims, omdat ze zeggen dat zij zich distantiëren van extremisten? Hoe is dit anders? Waarom mag dit wel gezegd worden? Hoe is dit geen uithaal naar alle Vlamingen? Hoe is dit geen belediging naar alle Vlamingen?

Ik stel voor dat we die dansende moslims en deze ... "Vlamingen".. samen in een hok opsluiten met een hoop wapens.

Je zal zien: De situatie zal zichzelf oplossen.
Calimero praatjes.
dpg is offline  
Oud 3 augustus 2016, 07:50   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er vrijwel geen enkele Vlaming danste bij het vernemen van dit nieuws. De haat uit het allochtone kamp is groter dan omgekeerd.

Die reacties op de dood van die jongen werden enerzijds uitgelokt door een extreem rechtse groep en anderzijds uitvergroot door de media en heel wat politici en in één trek geprojecteerd naar alle blanken in Vlaanderen: bende racisten, hoe durven jullie!

En zo krijgen de links/traditionele poco's alweer een stok om de eigen bevolking te slaan en onder de knoet te houden. Men zou ervan verschieten hoeveel mensen zich hierdoor schuldig voelen ook al hebben ze er in feite niks mee te maken...
Nog meer Calimero praatjes.
dpg is offline  
Oud 3 augustus 2016, 07:54   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog meer Calimero praatjes.
Calimero praatjes? De grootste Calimero's dat zijn de moslims en hun politiek correcte vriendjes.

Indien dit uw argumenten zijn in deze discussie dan stel ik voor dat u gewoon zwijgt.
Hypochonder is offline  
Oud 3 augustus 2016, 08:02   #6
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Calimero praatjes? De grootste Calimero's dat zijn de moslims en hun politiek correcte vriendjes.

Indien dit uw argumenten zijn in deze discussie dan stel ik voor dat u gewoon zwijgt.
Aan calimero praatjes verspil ik geen argumenten.
dpg is offline  
Oud 3 augustus 2016, 08:02   #7
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als bron: http://www.demorgen.be/binnenland/po...isme-bf62e7b4/

"Een significant deel van de Vlamingen danste bij het vernemen van de dood van een allochtone Belg."

Wat wil ik hiermee zeggen? Dat dit soort dingen blijkbaar heel contextgevoelig is en dat er met twee maten en twee gewichten gewogen wordt, wanneer een gelijkaardige situatie zich voordoet.
Blijkbaar voelt iedere politicus zich verplicht om hierover publiekelijk zijn verontwaardiging uit te schreeuwen.

Waar was hun publiek afgrijzen toen bleek dat men in het atheneum van Anderlecht een pro-terreur petitie liet rondgaan om het ontslag te eisen van een leraar die zich uitsprak tegen de moordaanslag op Charlie Hebdo?

Waar was hun publiek afgrijzen toen bleek dat nu ook in België "asielzoekers" festivals beginnen af te schuimen om in groep vrouwen in te sluiten en te bepotelen?

Dat is één van de krankzinnige dogma's binnen het cultuurmarxisme. Van autochtonen verwacht men dat ze hun verstand kunnen gebruiken. Van allochtonen verwacht men dat niet.

Wat in wezen een diep-racistische manier van denken is.
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 08:04   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aan calimero praatjes verspil ik geen argumenten.
U hebt geen argumenten, zoveel is duidelijk.
Hypochonder is offline  
Oud 3 augustus 2016, 08:07   #9
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U hebt geen argumenten, zoveel is duidelijk.
Aan Calimero praatjes verspil ik geen argumenten.
dpg is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:10   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Aan spam geen gebrek zie ik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:29   #11
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Dat is één van de krankzinnige dogma's binnen het cultuurmarxisme. Van autochtonen verwacht men dat ze hun verstand kunnen gebruiken. Van allochtonen verwacht men dat niet.
Jep, en dat is eigenlijk een extreem racistische houding die het cultureel marxisme hier onthult.
Van autochtonen verwacht men blijkbaar onvoorwaardelijke zelfbeheersing en beschaafd gedrag, in alle omstandigheden.
M.a.w. men beschouwt hen als rationale, beschaafde menselijke wezens.
Van allochtonen verwacht met dat kennelijk niet, net zoals men dat ook niet van kinderen en dieren verwacht.
Men acht hen blijkbaar niet verantwoordelijk voor hun gedrag.
Of hoe moeten we dat anders zien?
Thuleander is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:37   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er vrijwel geen enkele Vlaming danste bij het vernemen van dit nieuws. De haat uit het allochtone kamp is groter dan omgekeerd.

Die reacties op de dood van die jongen werden enerzijds uitgelokt door een extreem rechtse groep en anderzijds uitvergroot door de media en heel wat politici en in één trek geprojecteerd naar alle blanken in Vlaanderen: bende racisten, hoe durven jullie!

En zo krijgen de links/traditionele poco's alweer een stok om de eigen bevolking te slaan en onder de knoet te houden. Men zou ervan verschieten hoeveel mensen zich hierdoor schuldig voelen ook al hebben ze er in feite niks mee te maken...
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Erg voor die gast en zijn familie maar om nu zo'n misbaar te maken over de reacties van het marginale deel van Vlaanderen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:39   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Jep, en dat is eigenlijk een extreem racistische houding die het cultureel marxisme hier onthult.
Van autochtonen verwacht men blijkbaar onvoorwaardelijke zelfbeheersing en beschaafd gedrag, in alle omstandigheden.
M.a.w. men beschouwt hen als rationale, beschaafde menselijke wezens.
Van allochtonen verwacht met dat kennelijk niet, net zoals men dat ook niet van kinderen en dieren verwacht.
Men acht hen blijkbaar niet verantwoordelijk voor hun gedrag.
Of hoe moeten we dat anders zien?
M.a.w. de PoCo's geven hier blijk van microagressie en racial bias tegenover de allochtone gemeenschap?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 augustus 2016 om 10:41.
Libro is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:49   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aan calimero praatjes verspil ik geen argumenten.
Wat doe je dan hier??? Jouw anti-Vlaamse gevoelens vertalen???
marie daenen is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:52   #15
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat doe je dan hier??? Jouw anti-Vlaamse gevoelens vertalen???
Ja, het kon niet uitblijven, de uitvinder van het calimeroisme!
geertvdb is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:58   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er vrijwel geen enkele Vlaming danste bij het vernemen van dit nieuws. De haat uit het allochtone kamp is groter dan omgekeerd.

Die reacties op de dood van die jongen werden enerzijds uitgelokt door een extreem rechtse groep en anderzijds uitvergroot door de media en heel wat politici en in één trek geprojecteerd naar alle blanken in Vlaanderen: bende racisten, hoe durven jullie!

En zo krijgen de links/traditionele poco's alweer een stok om de eigen bevolking te slaan en onder de knoet te houden. Men zou ervan verschieten hoeveel mensen zich hierdoor schuldig voelen ook al hebben ze er in feite niks mee te maken...
De grove en brutale reacties op de "sociale media" waren van hetzelfde gehalte als hetgeen je zowat elke week kunt horen brullen in de voetbalstadions. Wat sommige spelers daar allemaal verbaal naar hun hoofd geslingerd krijgen...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 3 augustus 2016, 10:58   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Erg voor die gast en zijn familie maar om nu zo'n misbaar te maken over de reacties van het marginale deel van Vlaanderen?
Hopelijk had de jongen een geschikt rijbewijs en opleiding om met zulk spul rond te crossen.

Het is maar voor de verzekering hé.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:01   #18
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aan calimero praatjes verspil ik geen argumenten.
Dit is een forum. Argumenteren is net wat men doet op fora. Als u geen argumenten hebt verspil hier dan uw tijd niet en doe iets nuttigs.
Mindset is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:03   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aan calimero praatjes verspil ik geen argumenten.

Ge hebt hier nog nooit één argument gepost.
Pericles is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:04   #20
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Blijkbaar voelt iedere politicus zich verplicht om hierover publiekelijk zijn verontwaardiging uit te schreeuwen.

Waar was hun publiek afgrijzen toen bleek dat men in het atheneum van Anderlecht een pro-terreur petitie liet rondgaan om het ontslag te eisen van een leraar die zich uitsprak tegen de moordaanslag op Charlie Hebdo?

Waar was hun publiek afgrijzen toen bleek dat nu ook in België "asielzoekers" festivals beginnen af te schuimen om in groep vrouwen in te sluiten en te bepotelen?

Dat is één van de krankzinnige dogma's binnen het cultuurmarxisme. Van autochtonen verwacht men dat ze hun verstand kunnen gebruiken. Van allochtonen verwacht men dat niet.

Wat in wezen een diep-racistische manier van denken is.
Ze willen gewoon de kritiek van het tolerante franstalig België vOOr zijn.
Mindset is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be