Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2021, 09:10   #261
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Kan ik me zo voorstellen. Zat ergens met 12 man verborgen onder een olijfboom en toen kwamen de Romeinen en riepen ' ik zie je '. Moet je wel achterlijk zijn dit voor waar aan te nemen.
Het is de waarheid van de mythe, hoger dan de uiterlijke werkelijkheid.
En dat: "Ik zie je!" is dan voor de kleine kleutertjes....
Citaat:

Sprak de diep gelovige... En waarom wou God dat ? ( of ga je nu weer naast de vraag antwoorden ? )
God had een hekel aan zijn Zoon, wetende dat hij door hem zijn macht zou verliezen.
Met Adam was dat het zelfde.
Het komt in velerlei verhalen voor, zoals ook bij Oedipus (Oei, die poes....).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:18   #262
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is waar. Maar zoals Harnack het al zei: de evangelies zijn anoniem. Het zijn verhalen bijeengesprokkeld een beetje van overal en uiteindelijk in een bundel (codex) verzameld en geredigeerd rond de tweede helft van de tweede eeuw en vervolgens gekopieerd met een naam van een 'evangelist' eronder. Maar ja, het zijn orale vertelsels en zo goed als zeker, dan eens veel, en dan weer weinig 'aangedikt'. Niemand gaat me wijsmaken dat de auteur van De Bergrede precies heeft kunnen optekenen wat Jezus toen heeft gezegd. En zo is het ook met andere verhalen over Jezus. Kortom, deze verhalen zijn dus voor een groot stuk verzonnen of overdreven met hier en daar zeer waarschijnlijk een kern van waarheid. Bij de ene passage al meer dan bij de andere. Heel moeilijk nochtans om die waarheid nog te kunnen achterhalen. We kunnen het wel blijven proberen.
Het is de waarheid van de mythe, datgene wat de mensen geloven, en aldus toch invloed heeft op de geschiedenis.
Zoals ook onze dromen niet echt zijn, maar toch ons leven beïnvloeden en zelfs kunnen sturen.
Denk maar aan Hitler en de terugkeer van de joden naar het beloofde land.
En de strijd tegen de islam, die tenminste Jezus als profeet wil accepteren en de eigen vrouw als maagd in de hemel te mogen weerzien.
Zover hebben de joden het nog niet gebracht.
Citaat:
Natuurlijk is dit ook maar een hypothese. Maar een veronderstelling die wat bevestigd wordt door het feit dat Justinus Martyr. Justinus die noch de evangelies, noch de evangelisten, noch Paulus, noch zijn brieven schijnt te kennen. Hij was nochtans een christelijk apologeet van de eerste uren die veel reisde, maar toch schijnt hij van al deze geschriften niet veel, -beter: niets!- af te weten.
Mooi.
Zo is dan ook het Thomas evangelie gevonden met een andersoortige belijdenis.
En zo verandert het geloof door de vele jaren heen.
Totdat de mensen mijn nieuwe Bijbel gaan lezen of van al die sprookjes verlost te zijn, en daarin toch hun vervulling te vinden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:22   #263
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Als dat hier niet rap terug over perversiteiten gaat, dan ben ik hier weg uit deze draad.

En jullie denken dat dit niet ernstig is?

Wel, meisjes die hun maandstonden voor het eerst krijgen, mogen op dat ogenblik nog niet weten wat dat allemaal is eigenlijk. Want foei daarover te vertellen, volgens oerkaloten en andere idioten.
Jongens en meisjes die in hun pubertijd niet weten wat hen overkomt, als ze zichzelf niet begrijpen omdat ze holebi-gevoelens hebben. Althans volgens dezelfde oenen. Liever dat een percentage van die kinderen zelfmoord pleegt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:27   #264
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat hier niet rap terug over perversiteiten gaat, dan ben ik hier weg uit deze draad.

En jullie denken dat dit niet ernstig is?

Wel, meisjes die hun maandstonden voor het eerst krijgen, mogen op dat ogenblik nog niet weten wat dat allemaal is eigenlijk. Want foei daarover te vertellen, volgens oerkaloten en andere idioten.
Jongens en meisjes die in hun pubertijd niet weten wat hen overkomt, als ze zichzelf niet begrijpen omdat ze holebi-gevoelens hebben. Althans volgens dezelfde oenen. Liever dat een percentage van die kinderen zelfmoord pleegt.
Kut verdomme, dat is een zeer ernstig probleem.
Had ik dat eerder geweten, dan was ik niet katholiek geworden...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:28   #265
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als dat hier niet rap terug over perversiteiten gaat, dan ben ik hier weg uit deze draad.

En jullie denken dat dit niet ernstig is?

Wel, meisjes die hun maandstonden voor het eerst krijgen, mogen op dat ogenblik nog niet weten wat dat allemaal is eigenlijk. Want foei daarover te vertellen, volgens oerkaloten en andere idioten.
Jongens en meisjes die in hun pubertijd niet weten wat hen overkomt, als ze zichzelf niet begrijpen omdat ze holebi-gevoelens hebben. Althans volgens dezelfde oenen. Liever dat een percentage van die kinderen zelfmoord pleegt.
Wij hebben daar nooit vroom over gedaan.
Enkele papa waarom antwoorden.
“Ge wordt in de buik van mama door papa gestoken.”
“Je bloedt omdat je kindjes krijgt en er maandelijks een eitje loskomt, als er geen zaadje in gestoken wordt, komt dat er maandelijks terug uit.”
De cycli van het leven is hier beneden zoals daarboven. De enige die dat perverteren zijn deze generatie “democraten” die denken dat seksualiteit als een mening is. “Vandaag voel ik me man, morgen vrouw.” De brainwashing van die perverse beleidmakers werkt goed want ouders geven hun kinderen al voor de puberteit medicijnen de mannelijke ontwikkeling tegen te houden.

“A woman riding a beast”
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 09:32   #266
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is de waarheid van de mythe, hoger dan de uiterlijke werkelijkheid.
En dat: "Ik zie je!" is dan voor de kleine kleutertjes....
God had een hekel aan zijn Zoon, wetende dat hij door hem zijn macht zou verliezen.
Met Adam was dat het zelfde.
Het komt in velerlei verhalen voor, zoals ook bij Oedipus (Oei, die poes....).
Als onzin kan dit wel tellen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:19   #267
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Als onzin kan dit wel tellen.
Ik weet dat je de waarheid niet kan bevatten.
Veel kennis maakt nog geen wijsheid, en zo maar wat zeggen nog geen logische tegenargumenten.

Als deze ontbreken, dan weet ik des te meer gelijk te hebben.

Dus dank je wel....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:22   #268
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij hebben daar nooit vroom over gedaan.
Enkele papa waarom antwoorden.
“Ge wordt in de buik van mama door papa gestoken.”
“Je bloedt omdat je kindjes krijgt en er maandelijks een eitje loskomt, als er geen zaadje in gestoken wordt, komt dat er maandelijks terug uit.”
Dus hou je benen voortaan wijd...
Citaat:
De cycli van het leven is hier beneden zoals daarboven.
Dus ook in de hemel wordt geneukd.
Citaat:
De enige die dat perverteren zijn deze generatie “democraten” die denken dat seksualiteit als een mening is. “Vandaag voel ik me man, morgen vrouw.” De brainwashing van die perverse beleidmakers werkt goed want ouders geven hun kinderen al voor de puberteit medicijnen de mannelijke ontwikkeling tegen te houden.
Te vinden bij de supermarkt.
Allemaal vrouw is dan het beste, dan komt er eindelijk vrede op aarde.
Citaat:

“A woman riding a beast”
Het is God de stier.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:32   #269
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik weet dat je de waarheid niet kan bevatten.
Veel kennis maakt nog geen wijsheid, en zo maar wat zeggen nog geen logische tegenargumenten.

Als deze ontbreken, dan weet ik des te meer gelijk te hebben.

Dus dank je wel....
WAT-EEN-GEWAWEL.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 10:47   #270
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Men heeft ook nog de Talpiottombe en deze is moeilijk onderuit te halen, zeker nu de Jakobustombe bewezen is ook bij de Talpiot site te behoren. Tot spijt wie het benijd. Ook de 6 ossuarium tombe, zowat 50 m. verderop heeft er ook mee te maken.
Absoluut, en het belang van de Talpiottombe kan echt niet overschat worden. Het is een bijzonder belangrijke en waardevolle archeologische vondst.

Maar op het vlak van echt eerste versie's van de literatuur die uiteindelijk aan de bron ligt van wat wij kennen als het NT valt er ongetwijfeld nog veel te ontdekken. Dat is, als de vroege kerkvaders ten minste de bronteksten niet bewust vernietigd hebben om er hun eigen verhaal rond te schrijven.
Eigenlijk hoop ik dat er vroeg of laat bij een opgraving origineel materiaal uit de eerste eeuw zou teruggevonden worden. A long shot, I know.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 11:17   #271
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
WAT-EEN-GEWAWEL.
Je weet dus geen tegen argumenten.

Maar dat is de waarheid: de strijd tussen vader en zoon, waarbij de vader het verleden is en de zoon de toekomst, die dan zijn heil bij zijn moeder zoekt, Maria in deze.

Zo ook het Oedipus verhaal.

Freud had het goed begrepen, alleen is de ware Oedipus Jezus.
En vooral omdat hij zelf een jood was, had hij dat nu net niet kunnen of willen begrijpen.

Ook Mithra die de stier doodt, is dezelfde waarheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 12:02   #272
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Absoluut, en het belang van de Talpiottombe kan echt niet overschat worden. Het is een bijzonder belangrijke en waardevolle archeologische vondst.

Maar op het vlak van echt eerste versie's van de literatuur die uiteindelijk aan de bron ligt van wat wij kennen als het NT valt er ongetwijfeld nog veel te ontdekken. Dat is, als de vroege kerkvaders ten minste de bronteksten niet bewust vernietigd hebben om er hun eigen verhaal rond te schrijven.
Eigenlijk hoop ik dat er vroeg of laat bij een opgraving origineel materiaal uit de eerste eeuw zou teruggevonden worden. A long shot, I know.
Ik denk dat de kerkvaders hun werk grondig gedaan hebben. Dat er schrift bestaat van voor ' 70 betwijfel ik. Er is ook geen grond voor.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2021, 12:06   #273
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je weet dus geen tegen argumenten.

Maar dat is de waarheid: de strijd tussen vader en zoon, waarbij de vader het verleden is en de zoon de toekomst, die dan zijn heil bij zijn moeder zoekt, Maria in deze.

Zo ook het Oedipus verhaal.

Freud had het goed begrepen, alleen is de ware Oedipus Jezus.
En vooral omdat hij zelf een jood was, had hij dat nu net niet kunnen of willen begrijpen.

Ook Mithra die de stier doodt, is dezelfde waarheid.
Niet op Engels of een andere taal dan het Nederlands, geen boeken willen raadplegen en je enkel verlaten op wat je op Google kunt samensprokkelen maakt je een zeer zwakke respondent, dat is duidelijk.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:24   #274
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Niet op Engels of een andere taal dan het Nederlands, geen boeken willen raadplegen en je enkel verlaten op wat je op Google kunt samensprokkelen maakt je een zeer zwakke respondent, dat is duidelijk.
Dikke onzin, ik heb ook veel gelezen en ook heel veel en diep nagedacht, en het laatste ontbreekt jou bij al je zogenaamde kennis, en je weet daarom ook helemaal geen enkel tegenargument te verzinnen (als het niet bij Tabor staat) dan mij alleen maar te beledigen en schelden is je ook wel toevertrouwd om je onkunde te bewijzen.

Maar ook in de Griekse mythologie zien we de strijd van de zoon tegen de vader, die het onderspit moet delven.
Van Uranus naar Kronos naar Zeus.
Heb je natuurlijk ook nooit gelezen.

En zelfs Aton blijk je dus niet te kennen (je zelf dus), want ook deze meende (net als Jahweh) de enig ware God te zijn met vernietiging van de andere goden.
Ook nooit gelezen dus.

En mijn nieuwe Bijbel heb je ook nooit gelezen anders zou je de drie-eeheid kennen van Jahweh naar Jezus naar harriechristus.
En ik heb weer op mijn beurt Jahweh zowel als Jezus geestelijk vermoord.

Je moge dan wel veel gelezen hebben, maar wel de verkeerde boeken...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:40   #275
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dikke onzin, ik heb ook veel gelezen en ook heel veel en diep nagedacht, en het laatste ontbreekt jou bij al je zogenaamde kennis, en je weet daarom ook helemaal geen enkel tegenargument te verzinnen (als het niet bij Tabor staat) dan mij alleen maar te beledigen en schelden is je ook wel toevertrouwd om je onkunde te bewijzen.

Maar ook in de Griekse mythologie zien we de strijd van de zoon tegen de vader, die het onderspit moet delven.
Van Uranus naar Kronos naar Zeus.
Heb je natuurlijk ook nooit gelezen.

En zelfs Aton blijk je dus niet te kennen (je zelf dus), want ook deze meende (net als Jahweh) de enig ware God te zijn met vernietiging van de andere goden.
Ook nooit gelezen dus.

En mijn nieuwe Bijbel heb je ook nooit gelezen anders zou je de drie-eeheid kennen van Jahweh naar Jezus naar harriechristus.
En ik heb weer op mijn beurt Jahweh zowel als Jezus geestelijk vermoord.

Je moge dan wel veel gelezen hebben, maar wel de verkeerde boeken...
Het is zo. Die verandert appels in peren, gijzelt hele onderwepen met zijn off topic troll gedoe wat vaak one liners zijn en kan geen hint begrijpen.
Met zo iemand in discussie gaan is in discussie met google en als die daar geen relevante stof weet te sprokkelen, begint ie gauw over wat anders.

Ware ik een dictator ik tatoeëerde “Job 13:5” op zijn voorhoofd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:47   #276
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is zo. Die verandert appels in peren, gijzelt hele onderwepen met zijn off topic troll gedoe wat vaak one liners zijn en kan geen hint begrijpen.
Met zo iemand in discussie gaan is in discussie met google en als die daar geen relevante stof weet te sprokkelen, begint ie gauw over wat anders.

Ware ik een dictator ik tatoeëerde “Job 13:5” op zijn voorhoofd.
Ware je een oprecht en deemoedig mens, dan zou je even de tekst van Job er bij schrijven.
Dat niet te doen is zo arrogant.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:48   #277
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ware je een oprecht en deemoedig mens, dan zou je even de tekst van Job er bij schrijven.
Dat niet te doen is zo arrogant.
Dat zwijgen zijn enige blijk van wijsheid is
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:49   #278
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Niet op Engels of een andere taal dan het Nederlands, geen boeken willen raadplegen en je enkel verlaten op wat je op Google kunt samensprokkelen maakt je een zeer zwakke respondent, dat is duidelijk.
Heb je ooit Börger gelezen?
Heb je ooit Hegel gelezen?
Heb je ooit mijn nieuwe Bijbel gelezen?

Eerlijk antwoord graag, zonder te gaan schelden of mij te gaan beledigen met leugens.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:50   #279
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat zwijgen zijn enige blijk van wijsheid is
Dan raad ik je aan hier nooit meer een post te plaatsen...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2021, 08:54   #280
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan raad ik je aan hier nooit meer een post te plaatsen...
Zal wel iets van waar zijn
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be