Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2021, 14:55   #421
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nee.


Je moet het niet nemen he als je dat toch al weet.

Hier een vb van Vlaanderen, ze gaan ocharme 30.000 publieke laadpunten bijplaatsen of begroot op 30 miljoen €, en dit over 5 jaar te verdelen.

Dat is gepruts in de marge vergeleken met buurlanden (gans BE heeft vandaag ~8 maal minder openbare laadpunten dan Nederland, qua snellaadplaatsen wslk 10x minder)

Ze willen nog vele decennia lang de fossiele bestuurders plunderen.
Eer dat het BE-wagenpark 10% EV gaat hebben schrijven we alvast 2050 ofzo.
'k ben dat niet van plan. Ze kunnen hun warmtepompen en elektrische auto's in hun kont steken om op te laden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:57   #422
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k ben dat niet van plan. Ze kunnen hun warmtepompen en elektrische auto's in hun kont steken om op te laden.
Dan betaal maar fijntjes uw brandstofaccijnzen en taksen enz... verder.
De overheid hoort zoiets graag.

En de EV-eigenaars gaan heel rustig kunnen slapen want de vette inkomsten uit fossiele taksen is verzekerd tot 2070.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2021 om 14:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:58   #423
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
neen, er volgde nog een zin. En nog ene.
Diegene die recent panelen gelegd hebben zullen wel een compensatie krijgen neem ik aan.
1500 euro, oftewel, 1 a 2 jaar hun verlies indien ze warmtepomp en EV hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 14:59   #424
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan betaal maar fijntjes uw brandstofaccijnzen en taksen enz... verder.
De overheid hoort zoiets graag.
Mijn elektrische wagen is deze week alleszins een flink pak duurder geworden in gebruik, maar dat lijkt u weer eventjes te negeren nietwaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 15:01   #425
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn elektrische wagen is deze week alleszins een flink pak duurder geworden in gebruik, maar dat lijkt u weer eventjes te negeren nietwaar.
Indirect dan. En hoeveel is dat flink pak duurder in €/kWh? Al uitgerekend?

Past dan mooi bij een andere draad, dat BE een anti-EV land aan het worden is.
(zeker voor particulieren)

Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2021 om 15:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 15:03   #426
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Net met mijn leverancier goed onderhoud gehad.
maakte mij blij met dode mus en iets later komt die teug met oei het zit anders !!!!!
Ik wou uw dode mus al quoten maar ik was te laat.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 15:11   #427
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Indirect dan. En hoeveel is dat flink pak duurder in €/kWh? Al uitgerekend?

Past dan mooi bij een andere draad, dat BE een anti-EV land aan het worden is.
(zeker voor particulieren)
Hoezo indirect? In niet coronatijden is het onmogelijk om mijn wagen thuis te laden overdag. Dat kan dus enkel snachts en zonder terugdraaiende teller betaal ik dus gewoon elke tankbeurt. Terwijl ik vroeger gewoon toekwam met mijn geproduceerde energie van mijn pannelen. Ik zie niet in hoe dit "indirect" is. Dat is gewoon klaar en duidelijk directe kost.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 januari 2021 om 15:11.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 15:29   #428
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoezo indirect? In niet coronatijden is het onmogelijk om mijn wagen thuis te laden overdag. Dat kan dus enkel snachts en zonder terugdraaiende teller betaal ik dus gewoon elke tankbeurt. Terwijl ik vroeger gewoon toekwam met mijn geproduceerde energie van mijn pannelen. Ik zie niet in hoe dit "indirect" is. Dat is gewoon klaar en duidelijk directe kost.
In het weekend of vrije dagen kan het nog, soit.
Hoe is de goedkope mogelijkheid op het werk? Geen neem ik aan.

In jouw geval zul je dan de normale verbruiksprijs moeten betalen, zoals de meesten onder ons zonder panelen.

Echt "flink pak" duurder is dan relatief.

Ik neem aan een kleine 1000€ per jaar extra bij 20.000 km/jaar.

(200*20kWh*0,24/kWh). (Supercharger ___*0,28)

Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2021 om 15:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 15:38   #429
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Even geïnformeerd en het is 5 voor 12 bij leveranciers om hun klanten met zonnepanelen te behouden. Ze houden deze week een vergadering daarover.
Ze hebben schrik dat PV eigenaars mee dingen in groepsverkoop waar de inkoop(afname) en belangrijkste de injectie (verkoop) beste prijs bieden.
Dit is zeker het geval bij PV eigenaars die warmtepompen gebruiken en die willen beste prijs voor injectie omdat die eigenaars meestal veel Kwp liggen hebben met veel injectie in zomer. Sommige leveranciers gebruiken de quota van opwekking PV klanten om zich als groene leverancier te profileren.

Afwachten welke leveracier beste prijs kan bieden voor injectie Kwh

Laatst gewijzigd door Deo : 18 januari 2021 om 15:41.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 15:46   #430
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Er gaan er veel van stroomleverancier wisselen...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 16:20   #431
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er gaan er veel van stroomleverancier wisselen...
Daar mag je zeker van zijn.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 16:24   #432
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Even geïnformeerd en het is 5 voor 12 bij leveranciers om hun klanten met zonnepanelen te behouden. Ze houden deze week een vergadering daarover.
Wat jij zegt is dat ze een kartel vormen met illegale prijsafspraken?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 16:25   #433
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Info via mijn krant, voor diegene die het willen lezen, 12 vragen en meerdere antwoorden...

(Limburgers hebben relatief per dak de meeste zonnepanelen)

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210118_93013572

Kan je nieuwe teller weigeren? En is thuisbatterij een oplossing? Vijf experten antwoorden

De uitspraak van het Grondwettelijk Hof die het principe vernietigt van de terugdraaiende teller voor wie zonnepanelen heeft, zindert na. Het afgelopen weekend overstelpten gedupeerden onze zusterkrant Het Nieuwsblad met vragen. Kan er beroep tegen de uitspraak worden aangetekend? Welke alternatieven zijn er om toch nog profijt te halen uit je investering? Kan je de installatie van een digitale meter (die niet kan terugdraaien) weigeren, om toch nog even te blijven profiteren van de terugdraaiende, analoge teller? Vijf experten antwoorden.

Frank Poosen Vandaag om 09:21

Moeten wij nu gaan onderhandelen met onze energiemaatschappij over een nieuw contract?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “Op dit moment biedt een aantal leveranciers (Engie, Lampiris, Luminus, Bolt en Eneco) al een teruglevercontract aan waarbij je je overtollige productie kan verkopen. Let op, een interessantere injectievergoeding gaat niet noodzakelijk gepaard met een voordelig afnametarief. Hoewel de vergoeding beperkt is, heb je er alle baat bij om zo’n contract af te sluiten: voor een doorsnee installatie kun je over de volledige levensduur zo’n 2.000 euro opstrijken. Zonder teruglevercontract wordt de overtollige stroom gratis op het net geplaatst.”

Is er een alternatief voor de terugdraaiende teller dat evenveel opbrengt?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “Je kan een thuisbatterij overwegen om je zelfverbruik wat op te krikken, al heeft dat natuurlijk een kostprijs en biedt het niet voor elke situatie soelaas. Daarnaast sluit je best een teruglevercontract af met je leverancier. Voor een doorsnee installatie kun je over de volledige levensduur zo’n 2.000 euro opstrijken. Maar globaal genomen zal je allicht niet hetzelfde rendement bereiken als met de terugdraaiende teller. Je mag ervan uitgaan dat het financieel rendement van een investering in zonnepanelen met 1 tot 2 procent daalt.”

Aangezien de panelen vooral in de zomer stroom genereren en de warmtepomp vooral in de winter veel stroom verbruikt, vrezen we voor een zeer nadelige situatie. Wat kunnen we best doen om de energiekosten alsnog te proberen drukken?

André Jurres: “Er is weinig aan te doen. Extra isoleren kan, als dat nog mogelijk is tenminste. Je kan ook een verticale boring overwegen als je een grond/water warmtepomp hebt. Op 100 meter diepte krijgt de waterpomp zo een grotere startwarmte, waardoor er minder energieverbuik is en een groter rendement. Maar ook dat heeft zijn prijs.”

Ik heb een digitale meter met zonnepanelen. Is het verstandig over te schakelen naar een dag- en nachtteller?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “Het kan voordeliger zijn over te schakelen naar een tweevoudig uurtarief. Maar belangrijk: dit is voorlopig. Vanaf 2022 wordt het capaciteitstarief ingevoerd en verdwijnt het onderscheid voor dag- en nachtverbruik.”

Annelies Delnooz (VITO): “Dat capaciteitstarief waarbij niet zozeer het volume van verbruik zal aangerekend worden maar wel de manier waarop je de elektriciteit afneemt, zal de totale eenheidsprijs per kWh doen dalen. Dat is een goede zaak voor gezinnen met een groot verbruik (warmtepomp en/of elektrische auto).”

Is er een bepaald percentage dat je rechtstreeks van de met zonnepanelen geproduceerde elektriciteit moet verbruiken om toch geen verlies te doen met de slimme meter?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “In het systeem van de terugdraaiende teller betaalde men een forfaitaire netvergoeding die uitging van een zelfverbruik van 28 procent. Door elektrische verbruikers zoals elektrische boiler, vaatwasser, wasmachine,.. . zo veel mogelijk overdag te laten draaien op momenten van zonneschijn, kan je je zelfverbruik verhogen. Maar met een warmtepomp en een elektrische wagen is dat uiteraard niet zo evident.”

Kan de levensduur van mijn zonnepanelen verlengd worden door ze minder te gebruiken, en ze bijvoorbeeld in de zomer uit te schakelen omdat ik dan minder verbruik? Op die manier kan ik toch nog een beetje profijt halen uit mijn investering.

André Jurres: “Zonnepanelen uitschakelen heeft geen nut om hun leven te verlengen. De degeneratie van panelen is verwaarloosbaar klein (minder dan een half procent per jaar). Schakel ze zeker niet uit in de zomer! De terugverdientijd wordt wel wat langer, maar de zomer is nu eenmaal de beste tijd voor zonnestroom.”

Koen Vanthournout (Energyville/VITO): “Als je ze uitschakelt, verlies je bovendien de terugleververgoeding voor je overschot aan productie.”

Is een thuisbatterij een mogelijke oplossing? Als ik een stroomoverschot heb, sla ik het liever op dat het gratis op het net te zetten. Is zo’n batterij rendabel?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “In Vlaanderen krijg je een premie voor een thuisbatterij. Test Aankoop testte begin vorig jaar verschillende scenario’s met een lithium-ion-batterij. De conclusie was: investeren in zo’n batterij is niet rendabel en maakt je niet volledig onafhankelijk van het net.”

Jeroen Büscher (Energyville/VITO): “Op de vraag of de installatie van een thuisbatterij rendabel is, valt geen eenduidig antwoord te geven. Dit hangt af van verschillende factoren. Op dit moment kan men stellen dat, zelfs met de premie, de installatie van een thuisbatterij enkel voor een minderheid van de gezinnen een rendabele investering is. Een batterij is vooral geschikt voor dagopslag (cycli van een aantal uren) en zeker niet voor seizoensopslag waarbij een hoeveelheid energie in de zomer wordt opgeslagen om die in de winter te gaan verbruiken.”

Ben ik nu mijn stroomoverschot van de dag gewoon kwijt en ga ik de volle pot moeten betalen als ik mijn wagen ‘s nachts oplaad?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “Je bent je overschot niet kwijt als je een teruglevercontract afsluit met je energieleverancier, wat zeker aan te raden is, ook al is de vergoeding eerder laag (zie hierboven). Als je je wagen ’s nachts gaat opladen, dan zal je inderdaad de volle pot betalen. Je hebt er dan eerder baat bij je wagen overdag op te laden op momenten dat je zonnepanelen stroom produceren. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan: niet iedereen is overdag thuis om zijn wagen op te laden. Vandaag is dat misschien wel het geval doordat telewerk de regel is, maar dat zal misschien zo niet blijven. Indien mogelijk kan het een oplossing zijn je wagen dan op te laden bij je werkgever.”

Tot wanneer kan ik de nieuwe teller uitstellen of weigeren?

Koen Vanthournout (Energyville/VITO): “ U kan de installatie niet weigeren. Fluvius heeft tot nu altijd gesteld niet van plan te zijn deze verplichting af te dwingen. Tegen eind 2024 moet 80 procent van alle elektriciteitsmeters in Vlaanderen digitaal zijn, en tegen 2029 zelfs 100 procent. Fluvius is volop bezig met die logistieke operatie. U kan zelf niet kiezen wanneer de digitale meter bij u wordt geïnstalleerd.”

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “Vergeet ook niet dat wie de digitale teller weigert, volgens het energiedecreet het risico loopt afgesloten te worden van het distributienet.”

Kunnen we niet met alle gedupeerden samen een rechtszaak aanspannen tegen deze beslissingen van het Grondwettelijk Hof?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): “Tegen het arrest kunnen geen juridische stappen ondernomen worden. Die beslissing kan dus niet ongedaan gemaakt worden.

Koen Vanthournout (Energyville/VITO): “Dit zou in eerste instantie vooral Fluvius in de problemen brengen. Er is een verplichting tot installatie, maar Fluvius heeft geen politionele bevoegdheid. De top van Fluvius heeft altijd gesteld dat zij geen politie of deurwaarders ter plaatsen willen sturen. Zo’n actie zou de planning van de uitrol van digitale meters sowieso ernstig verstoren, en zou de kosten van die uitrol de hoogte in jagen. Kosten die wij uiteindelijk betalen via onze energiefactuur.”

Wat gebeurt er nu met de groenestroomcertificaten ?

Jordi Van Paemel (Test Aankoop): De beslissing van het Grondwettelijk Hof heeft hier geen impact op. Installaties tot 2015 hadden recht op groenestroomcertificaten gedurende 15 tot 20 jaar, afhankelijk van het jaar waarin de zonnepanelen werden geïnstalleerd. Zij blijven dit recht behouden.”

Wat gebeurt er met onze stroom die wij injecteren in het net? Wordt die verkocht en zo ja tegen hoeveel?

Annelies Delnooz (Energyville/VITO): “Energie die geïnjecteerd wordt op het laagspanningsnet wordt ingezet waar die op dat ogenblik gevraagd wordt. Financieel is dit een minder voor de hand liggend verhaal. Alles hangt af van de mate waarin de energieleverancier rekening had gehouden met de overschot of niet. In de energiemarkt is het namelijk heel belangrijk vraag en aanbod in balans te houden. Indien de leverancier dus niet verwacht had dat jij die stroom op het net zou zetten, dan wil dit zeggen dat de energieleverancier stroom te veel heeft en hij hier een boete voor krijgt vanuit de transmissienetbeheerder (Elia). Jouw overschot aan stroom kan dus eerder een kost zijn voor de energieleverancier dan een volume dat hij kan verkopen aan iemand anders.”
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:14   #434
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In het weekend of vrije dagen kan het nog, soit.
Hoe is de goedkope mogelijkheid op het werk? Geen neem ik aan.

In jouw geval zul je dan de normale verbruiksprijs moeten betalen, zoals de meesten onder ons zonder panelen.

Echt "flink pak" duurder is dan relatief.

Ik neem aan een kleine 1000€ per jaar extra bij 20.000 km/jaar.

(200*20kWh*0,24/kWh). (Supercharger ___*0,28)
en zo knabbelen ze telkens weer aan uw inkomen. 1000€ hier, paar honderd € daar, hypothecaire lening die je niet meer kan inbrengen, vuilnisophaling in containers gewogen.....
Betalen gij vuile Vlaming!
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:22   #435
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
en zo knabbelen ze telkens weer aan uw inkomen. 1000€ hier, paar honderd € daar, hypothecaire lening die je niet meer kan inbrengen, vuilnisophaling in containers gewogen.....
Betalen gij vuile Vlaming!
De vervuiler betaald is een gezond principe.
Hier werken ze met zakken, zakken die je "krijgt" na betaling van je retributie.
Dit zorgt er wel voor dat sluikstorten of afval opstoken minder rendabel is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:25   #436
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Rond 16u30 was er ne installateur op de radio.
Die zei: "Ik begrijp niet dat mensen telkens één dak volledig vol leggen. Je moet je zonnepanelen proberen te spreiden over meerdere daken. Ook moet je kijken wanneer je stroom verbruikt, aan de hand daarvan kan je de zonnepanelen leggen zodat ze energie opwekken als je de energie nodig hebt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:35   #437
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Rond 16u30 was er ne installateur op de radio.
Die zei: "Ik begrijp niet dat mensen telkens één dak volledig vol leggen. Je moet je zonnepanelen proberen te spreiden over meerdere daken. Ook moet je kijken wanneer je stroom verbruikt, aan de hand daarvan kan je de zonnepanelen leggen zodat ze energie opwekken als je de energie nodig hebt.
aan de Noorderkant dus want 's avonds hebben het meeste energie nodig
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:37   #438
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Rond 16u30 was er ne installateur op de radio.
Die zei: "Ik begrijp niet dat mensen telkens één dak volledig vol leggen. Je moet je zonnepanelen proberen te spreiden over meerdere daken. Ook moet je kijken wanneer je stroom verbruikt, aan de hand daarvan kan je de zonnepanelen leggen zodat ze energie opwekken als je de energie nodig hebt.
Hé buurman.
Is't goed dat ik een paar zonnepanelen op uw dak leg ?
Gij hebt daar wat langer zon dan ikke.

Toffe installateur.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:37   #439
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Info via mijn krant, voor diegene die het willen lezen, 12 vragen en meerdere antwoorden...

(Limburgers hebben relatief per dak de meeste zonnepanelen)
Leuk toch. Ze raden aan om je e-auto op te laden bij je werkgever. Dus krijg je woonwijken die vol zonnepanelen liggen zonder verbruik overdag, en een paar kilometer verder een industriezone waar het verbruik uiteraard overdag piekt, die ook nog een paar honderd auto's gaan opladen.

En wie betaalt het overbelaste net tussen die twee?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2021, 17:41   #440
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Info via mijn krant, voor diegene die het willen lezen, 12 vragen en meerdere antwoorden...

(Limburgers hebben relatief per dak de meeste zonnepanelen)
Dat laatste antwoord is ook bullshit. De opbrengst is 24 uur van tevoren heel goed voorspelbaar. Dus die boete miet hij alleen betalen als hij zijn huiswerk niet maakt. In 99% van de gevallen wordt die stroom uiteraard aan vol tarief een paar huizen verder verkocht.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be