Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2008, 15:40   #21
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De "visie" dat P.be achteruit boert en dat het slecht geleid wordt &c., drijft al enkele jaren aan de oppervlakte.
Aan de reacties in deze draad te lezen ben ik nochtans niet de enige die de situatie hier veranderd vind.

Alleen jij ziet geen probleem. Ik vraag me af waarom.
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:41   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven. Dit is volgens mij te wijten aan het feit de moderatie strenger optreedt tegen overtreding van auteursrechten. Een goed artikel kan het begin zijn van een goeie discussie. Zelf een tekst in elkaar knutselen als basis van discussie wordt al iets lastiger.
En dit terwijl ik er zeker van ben dat er kranten zijn die er absoluut geen probleem mee hebben. Integendeel, het zorgt voor meer publiciteit.

Dat is ook wat ik dacht.
Om een tekst zelf in mekaar te knutselen moet je ook de vaardigheden hebben en het artikel goed begrijpen. Stel je voor dat één zin uit je gedistilleerde artikel in de ogen van één forummer een verkeerde weergave is van het krantenartikel, je kan je het spervuur van reacties al voorstellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Nog zoiets. Indien je niet akkoord bent met een visie, noem hem een zaag. Altijd prijs, altijd gewonnen. Maar wel goedkoop.
En de discussie wordt in de kiem gesmoord door een persoonlijke aanval waardoor de poster het laat afweten, om te voorkomen dat hij nog meer aanvallen te verduren krijgt en dan zit je al met negatieve emoties dankzij een forum... is het dat waard? Een begrijpelijke reactie dus.
Groentje-18 is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:42   #23
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat er nauwelijks nog actuele kwesties worden besproken is me ook opgevallen. Vroeger was ieder bediscussieerbaar nieuwsfeit hier een hot item. Tegenwoordig moet je ernaar zoeken. En als je er zelf post, ook al zijn het redelijk shockerende feiten, kraait er geen haan naar.

Maar de copy-rights zullen hier misschien ook tussenzitten?
Inderdaad. Als je vroeger een nieuwe draad wilde starten was je vaak te laat, dan was het onderwerp al geplaatst door iemand anders.

Misschien hebben de copy-rights er een weinig mee te maken, maar niet veel denk ik. Vooral dat velen het forum de rug toegekeerd hebben, of alleszins minder posten.
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:43   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Inderdaad. Als je vroeger een nieuwe draad wilde starten was je vaak te laat, dan was het onderwerp al geplaatst door iemand anders.

Misschien hebben de copy-rights er een weinig mee te maken, maar niet veel denk ik. Vooral dat velen het forum de rug toegekeerd hebben, of alleszins minder posten.
Ja, dat kan wel zijn.
Wat ook meespeelt is denk ik de strafpunten die je krijgt voor dubbele threads.
Ik post in elk geval toch minder enthousiast door want er moest maar eens ergens een thread over hetzelfde gaan die je niet gezien hebt en iemand die je daarvoor rapporteert.
Groentje-18 is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:47   #25
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Ik ben een hele tijd afwezig geweest op het forum omwille van mijn verblijf in het buitenland. En ik moet toch zeggen dat ik de sfeer en de mentaliteit hier amper herken. Nieuwe moderatoren hebben voor een heel ommekeer gezorgd.
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 17:41   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Alleen jij ziet geen probleem.
Omdat ik nooit geen problemen heb gezien. Toen ik hier een jaar of zo postte, kwamen er plots topics met "vroeger was het toch beter". Ik herinner me nostalgische antwoorden op mijn vragen �* la "Ja, jij was na Superstaaf zeker? Goh, sinds die weg is, is alles veranderd."

Dingen hebben ups en downs. Een forum als P.be, waar betrekkelijk wat studenten posten, kent bijvoorbeeld een up in de (brede) examenperiode. Dat merk ik ook aan mezelf (al post ik het laatste jaar minder (ook inhoudelijk) omwille van andere redenen). In de vakantie is het redelijk leeg, wordt er veel gezaagd, gaat het over het weer en de reizen. Daar is toch niks mis mee?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 30 augustus 2008, 17:43   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom.
Omdat ik de grote baas van P.be ben natuurlijk. Deze draad is overigens enkel nog voor de initiële deelnemers te zien, voor anderen is-ie verborgen zodat alle geheimhaltnisführungen gerespecteerd zijn.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 30 augustus 2008, 19:11   #28
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Omdat ik de grote baas van P.be ben natuurlijk. Deze draad is overigens enkel nog voor de initiële deelnemers te zien, voor anderen is-ie verborgen zodat alle geheimhaltnisführungen gerespecteerd zijn.

You have changed, man

lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 19:37   #29
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja, dat kan wel zijn.
Wat ook meespeelt is denk ik de strafpunten die je krijgt voor dubbele threads.
Ik post in elk geval toch minder enthousiast door want er moest maar eens ergens een thread over hetzelfde gaan die je niet gezien hebt en iemand die je daarvoor rapporteert.
Het zou maar flauw zijn dat je daarvoor iemand gaat rapporteren, ofwel dat het overduidelijk is dat zn bedoelingen vals waren. Ik zit in elk geval niet in met strafpunten of een ban hoor.
Heb me nooit echt met dat spelletje meegedaan (3 of 4 keren op rode driehoekje gedrukt), maar onlangs kreeg ik een strafpunt voor een -voor mij toch- nogal relatief flauwe reden. Ik heb dan maar uitgemaakt dat ik vanaf nu ook fervent ga beginnen rapporteren. De eerste die nog durft iemand welgemeend voor idioot ofzo durft te verwijten zal het geweten hebben.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 30 augustus 2008, 20:59   #30
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Ik ben nieuw op dit forum. Ja ik ben één van die nieuwe mensen die naar ik hier lees een aversie oproepen. Ik kan onmogelijk op veranderingen duiden. Maar ik zou toch graag iets zeggen over wat ik vandaag zie. Over mezelf en over jullie.


Ik heb alle 'ban' en 'strafpunten' draden gevolg. Er zijn daarin 2 altijd terugkerende 'allusies' die mij een beetje doen huiveren.

1/
Er wordt veel gesteld dat de moderatoren er bepaalde mensen uitkiezen en viseren. Daar krijg ik de kriebels van. Als dat echt aangetoond kan worden dan ben ik weg. Nu lees ik doorheen die draden wel dat de moderatoren voornamelijk in actie komen wanneer er op het driehoekje wordt geklikt. In die zin is het normaal dat 'oudere' leden een grotere schare aan anti-fans meesleuren. Zij worden dus meer 'geclickt' dan nieuwe mensen. Maar de 'beschuldiging' van partijdigheid doet mij altijd huiveren.

2/
Ik zie heel veel mensen schrijven dat ze voorzichtiger zijn geworden. Om niet verbannen te worden. Het wordt daardoor duidelijk dat het forum meer is dan een ernstig politiek/maatschappelijk/filosofisch vraag en antwoord encyclopedie . Het is ook een sociale ontmoetingsplaats voor velen. Verbannen worden is daarbij afgesneden worden van een sociale bezigheid. Van vrienden en geborgenheid. En een soort verslaving ook. En de angst om verbannen te worden drukt op wat men schrijft. En dat is jammer toch.

Over mezelf dan. Al vroeg ben ik dikhuidig geworden voor harde demoniserende wederwoorden. Al ongeveer na de 15de post. Ik besef heel goed dat ik hier en daar tegen de forum regels gezondigd heb. Geen enkele van mijn posts is bedoeld om te regels te overschrijden toch. En vermits ik geen enkele sociale gebondenheid heb met het forum vraag ik mij bij het schrijven ook niet af of ik eventueel een regel overtreed. (ook geen dt regels) Als ik verbannen wordt, of strafpunten krijg, dan is het zo. Het is niet mijn leven. Als ik zo de topics over 'verbannen en strafpunten' lees, dan ben ik zelfs verbaasd dat ik nog totaal geen strafpunten heb. Vermoedelijk neemt niemand mij ernstig genoeg om het driehoekje te bezigen. Of ik ben nog niet lang genoeg actief om een schare van mensen die mij absolute niet kunnen uitstaan mee te slepen. Ik veronderstel dat ook mijn tijd zal komen.

Ik ben er mij ook zeer van het onevenwicht in de discussies bewust. Het onevenwicht tussen zij die niet bang zijn voor een ban en zij die wel bang zijn voor een ban. Waarbij het 'losse gedrag' van de nieuwelingen (zij die nog niet beter weten) en van diegene voor wie een ban niks betekent veel wrevel oproept.

Eigenlijk kan je geen levendige discussie voeren en binnen alle forum regels blijven. Humor is net zo belangrijk als ernst. En humor betekent dikwijls iemands beweringen met kleine plagerijtjes en steekjes onderuit halen. Er wordt van je verwacht dat je autoritaire bronnen aanhaalt, anders heeft je mening blijkbaar geen enkel gewicht. Als je van alles de auteurs goedkeuring moet hebben, dan ben je een eindje zoet. Als je elk forum regeltje tot de letter wil naleven dan gaan de discussies als volgt:

Ja. Nee. Misschien. Later. Ja. Nee. Edit (voor filosoof)

Dus nee, ik heb de forum regels niet in mijn achterhoofd. Ik probeer beleefd en correct te zijn naar best vermogen zonder concessies te doen aan mijn eerlijkheid. Als mij dat strafpunten oplevert. Oh het zij zo. Dat is geen schande.

En ik zou graag hebben dat jullie het zelfde doen.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 30 augustus 2008, 21:04   #31
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?
Citaat:
kom·kom·mer·tijd (dem)
1 periode in de zomer waarin er weinig nieuws is

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...=komkommertijd
PS,
Zou 't ook kunnen dat de mods wat meer tijd hebben, omdat er minder gepost wordt en ze daarom meer kunnen optreden? (ik mag wel zeggen dat ik die "job" ken)
PPS ik heb ook de indruk dat er meer "strafpunten" rondvliegen, de laatste tijd)

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2008 om 21:13.
filosoof is offline  
Oud 30 augustus 2008, 21:27   #32
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Omdat ik nooit geen problemen heb gezien. Toen ik hier een jaar of zo postte, kwamen er plots topics met "vroeger was het toch beter". Ik herinner me nostalgische antwoorden op mijn vragen �* la "Ja, jij was na Superstaaf zeker? Goh, sinds die weg is, is alles veranderd."

Dingen hebben ups en downs. Een forum als P.be, waar betrekkelijk wat studenten posten, kent bijvoorbeeld een up in de (brede) examenperiode. Dat merk ik ook aan mezelf (al post ik het laatste jaar minder (ook inhoudelijk) omwille van andere redenen). In de vakantie is het redelijk leeg, wordt er veel gezaagd, gaat het over het weer en de reizen. Daar is toch niks mis mee?
Hier heb je een punt en wat ook nog kan meespelen is het feit dat er op dit moment in de Belgische politiek een 'luwte' is.

Desalniettemin zul je toch toegeven dat er de laatste tijd vreemd gemodereerd wordt én dat er een aantal 'ouwe getrouwen' van het forum zijn vertrokken.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 30 augustus 2008, 21:29   #33
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik ben nieuw op dit forum. Ja ik ben één van die nieuwe mensen die naar ik hier lees een aversie oproepen. Ik kan onmogelijk op veranderingen duiden. Maar ik zou toch graag iets zeggen over wat ik vandaag zie. Over mezelf en over jullie.


Ik heb alle 'ban' en 'strafpunten' draden gevolg. Er zijn daarin 2 altijd terugkerende 'allusies' die mij een beetje doen huiveren.

1/
Er wordt veel gesteld dat de moderatoren er bepaalde mensen uitkiezen en viseren. Daar krijg ik de kriebels van. Als dat echt aangetoond kan worden dan ben ik weg. Nu lees ik doorheen die draden wel dat de moderatoren voornamelijk in actie komen wanneer er op het driehoekje wordt geklikt. In die zin is het normaal dat 'oudere' leden een grotere schare aan anti-fans meesleuren. Zij worden dus meer 'geclickt' dan nieuwe mensen. Maar de 'beschuldiging' van partijdigheid doet mij altijd huiveren.

2/
Ik zie heel veel mensen schrijven dat ze voorzichtiger zijn geworden. Om niet verbannen te worden. Het wordt daardoor duidelijk dat het forum meer is dan een ernstig politiek/maatschappelijk/filosofisch vraag en antwoord encyclopedie . Het is ook een sociale ontmoetingsplaats voor velen. Verbannen worden is daarbij afgesneden worden van een sociale bezigheid. Van vrienden en geborgenheid. En een soort verslaving ook. En de angst om verbannen te worden drukt op wat men schrijft. En dat is jammer toch.

Over mezelf dan. Al vroeg ben ik dikhuidig geworden voor harde demoniserende wederwoorden. Al ongeveer na de 15de post. Ik besef heel goed dat ik hier en daar tegen de forum regels gezondigd heb. Geen enkele van mijn posts is bedoeld om te regels te overschrijden toch. En vermits ik geen enkele sociale gebondenheid heb met het forum vraag ik mij bij het schrijven ook niet af of ik eventueel een regel overtreed. (ook geen dt regels) Als ik verbannen wordt, of strafpunten krijg, dan is het zo. Het is niet mijn leven. Als ik zo de topics over 'verbannen en strafpunten' lees, dan ben ik zelfs verbaasd dat ik nog totaal geen strafpunten heb. Vermoedelijk neemt niemand mij ernstig genoeg om het driehoekje te bezigen. Of ik ben nog niet lang genoeg actief om een schare van mensen die mij absolute niet kunnen uitstaan mee te slepen. Ik veronderstel dat ook mijn tijd zal komen.

Ik ben er mij ook zeer van het onevenwicht in de discussies bewust. Het onevenwicht tussen zij die niet bang zijn voor een ban en zij die wel bang zijn voor een ban. Waarbij het 'losse gedrag' van de nieuwelingen (zij die nog niet beter weten) en van diegene voor wie een ban niks betekent veel wrevel oproept.

Eigenlijk kan je geen levendige discussie voeren en binnen alle forum regels blijven. Humor is net zo belangrijk als ernst. En humor betekent dikwijls iemands beweringen met kleine plagerijtjes en steekjes onderuit halen. Er wordt van je verwacht dat je autoritaire bronnen aanhaalt, anders heeft je mening blijkbaar geen enkel gewicht. Als je van alles de auteurs goedkeuring moet hebben, dan ben je een eindje zoet. Als je elk forum regeltje tot de letter wil naleven dan gaan de discussies als volgt:

Ja. Nee. Misschien. Later. Ja. Nee. Edit (voor filosoof)

Dus nee, ik heb de forum regels niet in mijn achterhoofd. Ik probeer beleefd en correct te zijn naar best vermogen zonder concessies te doen aan mijn eerlijkheid. Als mij dat strafpunten oplevert. Oh het zij zo. Dat is geen schande.

En ik zou graag hebben dat jullie het zelfde doen.

Mooie post!

Ikzelf ken ook maar weinig regels en weet sinds vandaag dat je blijkbaar geen dubbeltopics mag beginnen.
Het enige reglement dat ik weet en dat ik zowieso altijd bij mezelf tracht toe te passen is om geen mensen persoonlijk te beledigen.

Verder wil ik nog zeggen dat ik eigenlijk weinig moderatoren opmerk als aanwezig. Ik denk dat dit forum veel te groot is om helemaal te controleren. Ik denk in het algemeen wel dat de moderatoren trachten zo objectief mogelijk te zijn. Maar ik ga me helemaal niet uitspreken of dit nu effectief wel of niet zo is want daarvoor weet ik dan te weinig.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline  
Oud 30 augustus 2008, 21:34   #34
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik ben nieuw op dit forum. Ja ik ben één van die nieuwe mensen die naar ik hier lees een aversie oproepen.
Ik ben er bijna zeker van dat het niet over jou gaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik kan onmogelijk op veranderingen duiden. Maar ik zou toch graag iets zeggen over wat ik vandaag zie. Over mezelf en over jullie.
Mooie post, overigens.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik heb alle 'ban' en 'strafpunten' draden gevolg. Er zijn daarin 2 altijd terugkerende 'allusies' die mij een beetje doen huiveren.

1/
Er wordt veel gesteld dat de moderatoren er bepaalde mensen uitkiezen en viseren. Daar krijg ik de kriebels van. Als dat echt aangetoond kan worden dan ben ik weg. Nu lees ik doorheen die draden wel dat de moderatoren voornamelijk in actie komen wanneer er op het driehoekje wordt geklikt. In die zin is het normaal dat 'oudere' leden een grotere schare aan anti-fans meesleuren. Zij worden dus meer 'geclickt' dan nieuwe mensen. Maar de 'beschuldiging' van partijdigheid doet mij altijd huiveren.
Ik geloof niet dat de moderatie partijdig is. Wél dat er mensen zijn die 'vaste vijanden' hebben opgebouwd en dus eerder gerapporteerd worden. En de afhandeling daarvan lijkt de laatste tijd sterk op willekeur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
2/
Ik zie heel veel mensen schrijven dat ze voorzichtiger zijn geworden. Om niet verbannen te worden. Het wordt daardoor duidelijk dat het forum meer is dan een ernstig politiek/maatschappelijk/filosofisch vraag en antwoord encyclopedie . Het is ook een sociale ontmoetingsplaats voor velen. Verbannen worden is daarbij afgesneden worden van een sociale bezigheid. Van vrienden en geborgenheid. En een soort verslaving ook. En de angst om verbannen te worden drukt op wat men schrijft. En dat is jammer toch.
Inderdaad. Maar na verloop van tijd ga je mensen een beetje kennen. Dit is ook een uitlaatklep voor velen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Over mezelf dan. Al vroeg ben ik dikhuidig geworden voor harde demoniserende wederwoorden. Al ongeveer na de 15de post. Ik besef heel goed dat ik hier en daar tegen de forum regels gezondigd heb. Geen enkele van mijn posts is bedoeld om te regels te overschrijden toch. En vermits ik geen enkele sociale gebondenheid heb met het forum vraag ik mij bij het schrijven ook niet af of ik eventueel een regel overtreed. (ook geen dt regels) Als ik verbannen wordt, of strafpunten krijg, dan is het zo. Het is niet mijn leven. Als ik zo de topics over 'verbannen en strafpunten' lees, dan ben ik zelfs verbaasd dat ik nog totaal geen strafpunten heb. Vermoedelijk neemt niemand mij ernstig genoeg om het driehoekje te bezigen. Of ik ben nog niet lang genoeg actief om een schare van mensen die mij absolute niet kunnen uitstaan mee te slepen. Ik veronderstel dat ook mijn tijd zal komen.
Dat hoeft helemaal niet. Ik post hier al drie jaar zonder ook maar één strafpunt. Tóch heb ik stevige discussies achter de rug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik ben er mij ook zeer van het onevenwicht in de discussies bewust. Het onevenwicht tussen zij die niet bang zijn voor een ban en zij die wel bang zijn voor een ban. Waarbij het 'losse gedrag' van de nieuwelingen (zij die nog niet beter weten) en van diegene voor wie een ban niks betekent veel wrevel oproept.

Eigenlijk kan je geen levendige discussie voeren en binnen alle forum regels blijven. Humor is net zo belangrijk als ernst. En humor betekent dikwijls iemands beweringen met kleine plagerijtjes en steekjes onderuit halen. Er wordt van je verwacht dat je autoritaire bronnen aanhaalt, anders heeft je mening blijkbaar geen enkel gewicht. Als je van alles de auteurs goedkeuring moet hebben, dan ben je een eindje zoet. Als je elk forum regeltje tot de letter wil naleven dan gaan de discussies als volgt:

Ja. Nee. Misschien. Later. Ja. Nee. Edit (voor filosoof)

Dus nee, ik heb de forum regels niet in mijn achterhoofd. Ik probeer beleefd en correct te zijn naar best vermogen zonder concessies te doen aan mijn eerlijkheid. Als mij dat strafpunten oplevert. Oh het zij zo. Dat is geen schande.

En ik zou graag hebben dat jullie het zelfde doen.
Nogmaals, mooie post, Belg.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 30 augustus 2008, 22:18   #35
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
PS,
Zou 't ook kunnen dat de mods wat meer tijd hebben, omdat er minder gepost wordt en ze daarom meer kunnen optreden? (ik mag wel zeggen dat ik die "job" ken)

Ah ja , ook vanop politics ???
Citaat:
PPS ik heb ook de indruk dat er meer "strafpunten" rondvliegen, de laatste tijd)
Voor zover ik het kan volgen zijn er maar weinig mods aktief ...
De enige die overal wel eens ergens opduikt is Starfire ...
Mss ligt het aan de verlofregeling , of zijn er mods die niet erg aktief meer zijn om de één of andere reden ....
Maar aangezien strafpunten lange tijd kunnen blijven staan is er altijd de mogelijkheid dat er teveel bijééngespaart werden ... En met de accidentele strafpunten erbij (topic dubbel, fout forumonderdeel, ...) loopt het mss snel op hé ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 30 augustus 2008, 22:42   #36
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ah ja , ook vanop politics ???


Voor zover ik het kan volgen zijn er maar weinig mods aktief ...
De enige die overal wel eens ergens opduikt is Starfire ...
Mss ligt het aan de verlofregeling , of zijn er mods die niet erg aktief meer zijn om de één of andere reden ....
Maar aangezien strafpunten lange tijd kunnen blijven staan is er altijd de mogelijkheid dat er teveel bijééngespaart werden ... En met de accidentele strafpunten erbij (topic dubbel, fout forumonderdeel, ...) loopt het mss snel op hé ...
Het nieuwe forumreglement is strenger dan het oude.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=324

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 augustus 2008 om 23:00.
filosoof is offline  
Oud 30 augustus 2008, 23:06   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hier heb je een punt
Sorry, wacht, anderen horen het niet - Reggae FM staat iets te luid misschien.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 30 augustus 2008, 23:20   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja, dat kan wel zijn.
Wat ook meespeelt is denk ik de strafpunten die je krijgt voor dubbele threads.
Ik post in elk geval toch minder enthousiast door want er moest maar eens ergens een thread over hetzelfde gaan die je niet gezien hebt en iemand die je daarvoor rapporteert.
Daar ben ik niet zo van overtuigd. Hoogstens misschien indien je zelf meerdere topics over hetzelfde onderwerp start.
In de rubriek maatschappij zal je zeker over hetzelfde onderwerp meerdere topics vinden. sommige onderwerpen komen ook steeds terug, binnen een andere context, maar ondertussend weer brandend actueel. Om nog maar over de rubriek immigratie te zwijgen waar ik nogal de indruk heb dat de onderwerpen steeds over hetzelfde handelen. We moeten er toch geen tekeningetje bij maken.
Hoe dan ook, er kan toch niemand verwachten dat je eerst de volledige rubriek doorzoekt op trefwoorden vooraleer een topic te starten.

Maar eh, zoals eerder gezegd, er zijn inderdaad rubrieken waar het aantal actuele onderwerpen daalt, vooral de rubrieken maatschappij en migratie voor zover ik vaststel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 30 augustus 2008, 23:24   #39
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Sorry, wacht, anderen horen het niet - Reggae FM staat iets te luid misschien.
The voice of reason is never too loud, man.
You have changed...

lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 23:26   #40
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Sorry, wacht, anderen horen het niet - Reggae FM staat iets te luid misschien.
Hmm, ik zei nog wel meer dan dat hé?
Hertog van Gelre is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be