Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2017, 10:07   #14121
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nergens heb ik gezegd dat die inwijkelingen niet mogen stemmen ,
maar ik had wel een beetje solidariteit van hen verwacht met hun vrijgevige gastheren . Quod non dus.
Wel stank voor dank
Net zoals bij jullie thuis dus. Koop een luchtzuiveraar. Uw ma zal blij zijn.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:09   #14122
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Net zoals bij jullie thuis dus. Koop een luchtzuiveraar. Uw ma zal blij zijn.
Hoera het schelden begint.

De Belgicisten zitten alweer zonder tegenargumenten .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:10   #14123
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nergens heb ik gezegd dat die inwijkelingen niet mogen stemmen ,
maar ik had wel een beetje solidariteit van hen verwacht met hun vrijgevige gastheren .

Quod non dus.

Wel stank voor dank
Dat heb ge in uw ranzige tekst inderdaad niet geschreven, maar het komt er wel op neer gezien het volgens u not done is dat ze een afwijkende mening hebben over Catalonie waar ze leven en werken, ze zijn toch zo ondankbaar.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:12   #14124
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bloed en bodem, hoort inderdaad bij volksnationalisme zoals brood en boter bij elkaar gaan.
jij leeft graag 'on the edge' hé, zulke zaken schrijven terwijl dit de pro Spanje demonstranten zijn :

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  prospain.jpg‎
Bekeken: 78
Grootte:  54,1 KB
ID: 107832  

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:14   #14125
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoera het schelden begint.
De Belgicisten zitten alweer zonder tegenargumenten .
Klagen? Zie #mietoe. Het is je gegund, Witte, want meer dan bleiten is er nimeer.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:37   #14126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat heb ge in uw ranzige tekst inderdaad niet geschreven, maar het komt er wel op neer gezien het volgens u not done is dat ze een afwijkende mening hebben over Catalonie waar ze leven en werken, ze zijn toch zo ondankbaar.
Blut und Boden. En dan zwakt hij dat wat af, door te zeggen dat ze wel mogen stemmen maar liefst de "juiste" keuze...
Pseudo-democraat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 10:42   #14127
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Blut und Boden. En dan zwakt hij dat wat af, door te zeggen dat ze wel mogen stemmen maar liefst de "juiste" keuze...
Pseudo-democraat.
beetje gelijk Rajoy en de PP ... catalanen mogen stemmen, maar Rajoy wil vandaag niet verklaren dat hij de verkiezingsuitslag zal aanvaarden ... indien separatisten winnen ...

ineens geen enkel probleem voor de VL/BE/EU pers, ik herinner me de heisa nog toen Trump niet op voorhand wilde zeggen dat hij het verkiezingsresultaat zou respecteren ... Rajoy mag dat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:01   #14128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Goed dan, zo weten ze dat ze geen twee keer moeten proberen. Op separatisten kan men niet hard genoeg meppen.
http://www.catalannews.com/politics/...g-to-surrender

ERC's Alfred Bosch: “We are not going to surrender”

Republican Left leader in Barcelona says that if pro-independence parties win the next election they will "continue" to make the Republic "grow"
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:05   #14129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Puidgekont begint zijne kak al in te trekken. Een unilaterale scheiding staat niet meer in zijn programma.

http://www.lalibre.be/actu/internati...70fa5a065ef339
Hij is bijgeschoold door Bart De Wever. Je moet iets meer het verstand laten spreken, dan het gevoel. Rustig uwen tijd afwachten. De harten van de kiezers veroveren door ze langzaam af te laten weken van de politieke vijanden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:07   #14130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom kunnen die klootzakken niet in eigen land blijven ?

Dit is geen Europese aangelegenheid. De EU heeft dat al herhaaldelijk duidelijk gemaakt. En wat voor debiliteit is het eigenlijk ? De Catalanen willen uit de EU...dus wat komen ze hier amok maken ?
Proficiat met uw visie op de toepassing van de vrijheden die vermeld staan in het EVRM, in de hoofdstad van de EU.
Stuur een mail naar Erdogan dat hij per direct kan aansluiten als lid van de EU.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:08   #14131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
beetje gelijk Rajoy en de PP ... catalanen mogen stemmen, maar Rajoy wil vandaag niet verklaren dat hij de verkiezingsuitslag zal aanvaarden ... indien separatisten winnen ...

ineens geen enkel probleem voor de VL/BE/EU pers, ik herinner me de heisa nog toen Trump niet op voorhand wilde zeggen dat hij het verkiezingsresultaat zou respecteren ... Rajoy mag dat.
Sommigen denken dat als de separatisten de verkiezingen winnen het meteen ook een legitimatie is voor een onafhankelijkheidsverklaring.

Quod non.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:13   #14132
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
beetje gelijk Rajoy en de PP ... catalanen mogen stemmen, maar Rajoy wil vandaag niet verklaren dat hij de verkiezingsuitslag zal aanvaarden ... indien separatisten winnen ...

ineens geen enkel probleem voor de VL/BE/EU pers, ik herinner me de heisa nog toen Trump niet op voorhand wilde zeggen dat hij het verkiezingsresultaat zou respecteren ... Rajoy mag dat.
Die vergelijking gaat niet echt op.

Rajoy moet de verkiezingsuitslag aanvaarden. Zoals Trump dat moest doen.

Wat jullie erbij denken, dat hij moet toegeven aan de separatisten als die de meerderheid zouden hebben, dat moet hij NIET, zolang de Spaanse grondwet niet wijzigt.

mochten de separatisten winnen, dan zullen die zeker een regering mogen vormen, en zal de uitslag gerespecteerd worden. Maar als ze dezelfde miserie terug willen starten en opnieuw tegen de wet in handelen, zal Rajoy net zo handelen als hij nu gedaan heeft, maar hopelijk met minder geweld.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:39   #14133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Lang geleden, dat we nog eens een adept van de raszuiverheid hebben gehad in een discussie hee ? Dat moet toch al wel geleden zijn van toen fonne hier nog het goed weer uitmaakte.
probleem is natuurlijk dat mensen gaan veralgemenen en denken dat alle nationalisten of mensen die meer bevoegdheden willen voor regio's zoals de witte zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 11:53   #14134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
beetje gelijk Rajoy en de PP ... catalanen mogen stemmen, maar Rajoy wil vandaag niet verklaren dat hij de verkiezingsuitslag zal aanvaarden ... indien separatisten winnen ...

ineens geen enkel probleem voor de VL/BE/EU pers, ik herinner me de heisa nog toen Trump niet op voorhand wilde zeggen dat hij het verkiezingsresultaat zou respecteren ... Rajoy mag dat.
Dat strookt niet met wat hij verklaarde in de pers. Van waar haal je dat ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:03   #14135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Die vergelijking gaat niet echt op.

Rajoy moet de verkiezingsuitslag aanvaarden. Zoals Trump dat moest doen.

Wat jullie erbij denken, dat hij moet toegeven aan de separatisten als die de meerderheid zouden hebben, dat moet hij NIET, zolang de Spaanse grondwet niet wijzigt.

mochten de separatisten winnen, dan zullen die zeker een regering mogen vormen, en zal de uitslag gerespecteerd worden. Maar als ze dezelfde miserie terug willen starten en opnieuw tegen de wet in handelen, zal Rajoy net zo handelen als hij nu gedaan heeft, maar hopelijk met minder geweld.
Evident. Ik geloof er trouwens niets van dat Rajoy dat verklaarde. In El Pais had hij ondubbelzinnig het tegenovergestelde laten noteren. Verkiezingen, ongeacht resultaat : nieuwe coalitie en dan art 155 in overleg met de nieuwe regering deactiveren.

Die verkiezingen gaan uiteraard niet over een nieuw referendum of alternatief daarvoor. Wat niet wegneemt dat iedereen politiek mag ijveren zoveel hij wil voor secessie. Het enige wat van belang is, is wat de verkozen politici doen. Dat moet legaal zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:05   #14136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
probleem is natuurlijk dat mensen gaan veralgemenen en denken dat alle nationalisten of mensen die meer bevoegdheden willen voor regio's zoals de witte zijn.
Ik lach dan wel graag met nationalisten, maar weet heel goed dat men niet mag extrapoleren omdat elk dorp zijn dorpsgek heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:13   #14137
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik lach dan wel graag met nationalisten, maar weet heel goed dat men niet mag extrapoleren omdat elk dorp zijn dorpsgek heeft.
En gezien vlaanderen een (1) groot dorp is [trommelgeroffel & vlaggen hoog smijten] heeft het ook een (1) dorpsgek... per nationalistische inwoner?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:53   #14138
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Blut und Boden. En dan zwakt hij dat wat af, door te zeggen dat ze wel mogen stemmen maar liefst de "juiste" keuze...
Pseudo-democraat.
Om toch maar iets te kunnen zeggen leg je me alweer woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
Nergens heb ik gezegd dat de inwijkelingen niet mogen stemmen en nergens heb ik gezegd hoe ze moeten stemmen .

Ik stel alleen vast dat deze Zuid-Spaanse inwijkelinge als dank voor de genoten gastvrijheid tegen de onafhankelijkheid van haar gastheren stemt.

Dan is Zuhal toch van een ander kaliber, die steunt als inwijkelinge wel de onafhankelijkheid van haar gastheren .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:55   #14139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Om toch maar iets te kunnen zeggen leg je me alweer woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
Nergens heb ik gezegd dat de inwijkelingen niet mogen stemmen en nergens heb ik gezegd hoe ze moeten stemmen .

Ik stel alleen vast dat deze Zuid-Spaanse inwijkelinge als dank voor de genoten gastvrijheid tegen de onafhankelijkheid van haar gastheren stemt.

Dan is Zuhal toch van een ander kaliber, die steunt als inwijkelinge wel de onafhankelijkheid van haar gastheren .
Inwijkeling ? Ze is geboren in Genk...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2017, 12:58   #14140
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sommigen denken dat als de separatisten de verkiezingen winnen het meteen ook een legitimatie is voor een onafhankelijkheidsverklaring.

Quod non.
En als de Unionisten winnen dan is dat weer wel een legitimatie voor een verder aanblijven bij Spanje.

Mooië democratie is dat
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be