Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2021, 21:35   #241
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Biden is een creationist.

Laatst gewijzigd door Weyland : 18 januari 2021 om 21:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:02   #242
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Biden is een creationist.
Hij is dan ook katholiek.

Wikipedia:

Nadat nieuwsmedia Biden op 7 november, vier dagen na de stembusgang, als winnaar aanwezen, werd zijn overwinning in rap tempo internationaal erkend. Behalve door vele staatslieden werd hij ook gebeld door Paus Franciscus die de tweede rooms-katholieke Amerikaanse president(-elect) in de geschiedenis zijn felicitaties aanbood.

De eerste katholieke president was John Kennedy.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:04   #243
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Hij is dan ook katholiek.

Wikipedia:

Nadat nieuwsmedia Biden op 7 november, vier dagen na de stembusgang, als winnaar aanwezen, werd zijn overwinning in rap tempo internationaal erkend. Behalve door vele staatslieden werd hij ook gebeld door Paus Franciscus die de tweede rooms-katholieke Amerikaanse president(-elect) in de geschiedenis zijn felicitaties aanbood.

De eerste katholieke president was John Kennedy.
Niet Biden, maar Pence. Dat was een typo. Ik dacht aan Pence, maar typte Biden
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:09   #244
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Niet Biden, maar Pence. Dat was een typo. Ik dacht aan Pence, maar typte Biden
Wie mag Pence dan wel zijn?
Ik lees dat hij vice president was onder Trump, dus dat doet er niet mee toe.

En hoe verklaar je die "vergissing", die overigens beter te zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2021, 10:36   #245
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Biden is een creationist.
Hoe weet je dat ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 17:42   #246
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Het begon met één actie... een minuscuul kleine trilling ... waardoor het 'niets' gescheiden werd in materie en anti-materie. De wet van 'actie=reactie' deed de rest. Na die eerste actie kwam dus automatisch een reactie die tot doel had het evenwicht... het 'niets' te herstellen, maar aangezien een reactie in feite ook een actie is, lokte deze op zich zélf een reactie uit, en dit blijft oneindig doorgaan. De big bang was in feite een minuscuul klein trillingetje in het 'niets'!
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 17:45   #247
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Het begon met één actie... een minuscuul kleine trilling ... waardoor het 'niets' gescheiden werd in materie en anti-materie. De wet van 'actie=reactie' deed de rest. Na die eerste actie kwam dus automatisch een reactie die tot doel had het evenwicht... het 'niets' te herstellen, maar aangezien een reactie in feite ook een actie is, lokte deze op zich zélf een reactie uit, en dit blijft oneindig doorgaan. De big bang was in feite een minuscuul klein trillingetje in het 'niets'!
En God zei: Let there be
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 18:23   #248
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Wat is God dan voor jou, Cufi?
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 18:37   #249
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Wat is God dan voor jou, Cufi?
De weerspiegeling van God en Zijn Woord werd vlees in onze Verlosser Jezus Christus.
Ik geloof in de Bijbel van kaft tot kaft (+ het boek van Henoch) zonder enig compromis.
De duivel en zijn gevallen engelen voeren een agenda tegen de mensheid en de politici collaboreren er (on)bewust mee en voeren alzo evenzeer een agenda tegen de mens(enrechten).
Ze zijn van hun vader de duivel.

Kijk maar niet uit naar de hel, daar gaat Marc Van Ranst belanden, except he repents. Voor mij is dat een sterke motivatie er weg te blijven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 januari 2021 om 18:38.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 18:41   #250
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Hoe weet je dat ?
Omdat ik Pence bedoelde en Biden typte. Ik heb Biden dus nooit een creationist genoemd, maar gewoon een verkeerde naam getypt. Dat gebeurt.

Trouwens, jij hebt ook niet verder gelezen duidelijk. Zelfde pagina, twee berichten eronder.

Laatst gewijzigd door Weyland : 23 januari 2021 om 18:44.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 18:58   #251
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

De dag dat we alles te weten komen wat we niet weten dan pas weten we veel!
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 22:34   #252
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik geloof in de 7 dagen creatie. My God, ik geloof het echt. Wij hebben reeds een wet en vrijheid ontvangen beste mensen, waarom is het daar aan de overkant zoveel beter? Vaccins en ziektes waar ge u niet eens op natuurlijke wijze mee moogt behandelen. Is het leuk gepamperd te worden door een systeem die u de realiteit voorkauwt?
Mijn geloof is zo verrijkt en dat doet uw levenskwaliteit stijgen in veelvouden die niet te verklaren zijn. Er is echt iets groter dan ons en die bron herwinnen we beter.
Rise and believe ! The Lord has spoken!

Johannes 1:14 And the Word was made flesh, and dwelt among us, (and we beheld his glory, the glory as of the only begotten of the Father,) full of grace and truth.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 00:23   #253
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Het begon met één actie... een minuscuul kleine trilling ... waardoor het 'niets' gescheiden werd in materie en anti-materie. De wet van 'actie=reactie' deed de rest. Na die eerste actie kwam dus automatisch een reactie die tot doel had het evenwicht... het 'niets' te herstellen, maar aangezien een reactie in feite ook een actie is, lokte deze op zich zélf een reactie uit, en dit blijft oneindig doorgaan. De big bang was in feite een minuscuul klein trillingetje in het 'niets'!
Dat was het 'Woord'.

“If you want to find the secrets of the universe, think in terms of energy, frequency and vibration." Nikola Tesla.

Dan ontstaat Vorm (orde uit chaos):

https://www.youtube.com/watch?v=wvJAgrUBF4w
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 januari 2021 om 00:27.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:23   #254
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Het begon met één actie... een minuscuul kleine trilling ... waardoor het 'niets' gescheiden werd in materie en anti-materie.
Het Niets is zelf al reeds iets, anders zou je het niet kunnen denken.
Het Niets IS, en dat is de oorzaak dat uit het Niets het Zijn tevoorschijn is gekomen, niet eens in de tijd, maar in alle eeuwigheid, gebaseerd op de logica van de eenheid der tegendelen (dialectiek genaamd).

Daarbij is het Niets de Geest en het Zijn de materie als verschijning.
Maar ook omgekeerd dat juist het Zijn de Geest is als het wezenlijke en het Niets de materie als slechts schijn.
Ook hier de eenheid van twee tegengestelde ideeën.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 13:54   #255
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Volgens religieuzen was er eerst niets, toen kwam God en schiep iets...LOL...Religieuze mensen moeten zich eens goed na laten kijken wanneer ze geloven in het adam en eva verhaal uit de bijbel als begin van alle leven...
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:03   #256
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De weerspiegeling van God en Zijn Woord werd vlees in onze Verlosser Jezus Christus.
Ik geloof in de Bijbel van kaft tot kaft (+ het boek van Henoch) zonder enig compromis.
De duivel en zijn gevallen engelen voeren een agenda tegen de mensheid en de politici collaboreren er (on)bewust mee en voeren alzo evenzeer een agenda tegen de mens(enrechten).
Ze zijn van hun vader de duivel.

Kijk maar niet uit naar de hel, daar gaat Marc Van Ranst belanden, except he repents. Voor mij is dat een sterke motivatie er weg te blijven.
Voorgekauwde nonsens dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:10   #257
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn geloof is zo verrijkt en dat doet uw levenskwaliteit stijgen in veelvouden die niet te verklaren zijn. Er is echt iets groter dan ons en die bron herwinnen we beter.
De eerste hindernis die ik tegenkom is dat ge al die onzin eerst moet geloven.
Ik snap dat echt niet, dat mensen daar nog in trappen.
Of toch, maar dat hangt dan vooral van die mensen af, niet zozeer van de bs waar ze zo hartstochtelijk in willen geloven.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 25 januari 2021 om 14:12.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 19:18   #258
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
De eerste hindernis die ik tegenkom is dat ge al die onzin eerst moet geloven.
Ik snap dat echt niet, dat mensen daar nog in trappen.
Of toch, maar dat hangt dan vooral van die mensen af, niet zozeer van de bs waar ze zo hartstochtelijk in willen geloven.
Ik kan uw insteek ergens begrijpen, ik deelde ze zelf.
Maar het staat in de Bijbel, alleen vraagt dat een enorme worsteling met de Schrift en een ervaring van de Heilige Geest. Het staat er duidelijk in verwoord.
Mens gaat buiten zijn natuur leven en dat leidt altijd opnieuw tot een probleem waar massa extinctie op volgt. We zijn echt niet de eerste die zich te goed voor hun traditionele normen en waarden voelde. Die beschavingen roepen de toorn van God over zich en vernietigen zichzelf. De eindtijd nadert omdat we de geest van de anti christ zeer gewaar beginnen worden.
We zitten in een state of emergency. Dat is niet van willen geloven, mijn ziel wordt daartoe gedwongen dat te doen.
Er is maar 1 wet, en al de rest is spirituele oorlogvoering. Ge moest eens weten hoe aanwezig de geest van de anti christ vandaag is. Een cultuur en haar wet kan op 1 uur van idee en beeld 180° keren. Maar als ge maar 1 Wet hebt, is alles zoveel makkelijker. Niets verandert, alles blijft statisch. Het is Zijn Woord dat spreekt, alles valt staat, leeft, sterft onder Zijn Wet en Zijn Wet alleen. We leven zuiver onder gratie van Hem.
Als we ons alleen aan Zijn Wet zouden houden, er zou een pak minder miserie op de wereld zijn. Mensen nederig zich niet meer voor God.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 20:12   #259
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik kan uw insteek ergens begrijpen, ik deelde ze zelf.
Maar het staat in de Bijbel, alleen vraagt dat een enorme worsteling met de Schrift en een ervaring van de Heilige Geest. Het staat er duidelijk in verwoord.
Mens gaat buiten zijn natuur leven en dat leidt altijd opnieuw tot een probleem waar massa extinctie op volgt. We zijn echt niet de eerste die zich te goed voor hun traditionele normen en waarden voelde. Die beschavingen roepen de toorn van God over zich en vernietigen zichzelf. De eindtijd nadert omdat we de geest van de anti christ zeer gewaar beginnen worden.
We zitten in een state of emergency. Dat is niet van willen geloven, mijn ziel wordt daartoe gedwongen dat te doen.
Er is maar 1 wet, en al de rest is spirituele oorlogvoering. Ge moest eens weten hoe aanwezig de geest van de anti christ vandaag is. Een cultuur en haar wet kan op 1 uur van idee en beeld 180° keren. Maar als ge maar 1 Wet hebt, is alles zoveel makkelijker. Niets verandert, alles blijft statisch. Het is Zijn Woord dat spreekt, alles valt staat, leeft, sterft onder Zijn Wet en Zijn Wet alleen. We leven zuiver onder gratie van Hem.
Als we ons alleen aan Zijn Wet zouden houden, er zou een pak minder miserie op de wereld zijn. Mensen nederig zich niet meer voor God.
Welke pillen hebt gij gepakt ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 20:35   #260
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke pillen hebt gij gepakt ?
Hij is ze al een tijdje aan het opsparen denk ik.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be