Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 08:41   #1
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard Brussel: groepsverkrachting

In de zondag ( 26/08/2007 ) stond er een artikel dat er 2 Lennikse meisjes ( 15 en 16 ) verkracht geweest zijn door 6 jongens. De daders zijn vermoedelijk ook 16 jaar oud. Dit gebeurde in de buurt van het Zuidstation.

Iemand die hier meer over weet?

Bron: http://makr.roularta.be/epaper/ShowV...editieCode=124

blz. 4
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 08:51   #2
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Vorig jaar en het jaar daarvoor waren er soort gelijke voorvallen in onze veilige staat .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 15:58   #3
Spanks
Vreemdeling
 
Spanks's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 92
Standaard

Zie ook:

Citaat:
Anderlecht - Een meisje van 16 is donderdag door zes jongeren verkracht in een vervallen huis aan de Bergensesteenweg in Anderlecht. Haar vriendin van 15 moest toekijken. Het nieuws raakte nu pas bekend.


De twee meisjes stonden aan het Zuidstation te wachten op een vriend toen ze door de zes jongeren werden aangesproken. De jongeren lokten hen mee naar het vervallen pand in Anderlecht. Daar werden ze verdoofd met alcohol en drugs.

Vervolgens werd het oudste meisje zes keer verkracht. Haar vriendin van 15 moest toekijken.

Nadien zijn de twee naar het Baraplein in Anderlecht gebracht. Daar konden ze een politiepatrouille tegenhouden en om hulp vragen.


© tvbrussel
http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1188144554
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:00   #4
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:00   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Spijtig van hun naïviteit, zou ik zeggen op basis van dit artikel.

Dat ze die idioten maar vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:06   #6
connect
Burger
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 143
Standaard

De berichtgeving in het Nieuwsblad is wel iets anders:

Minderjarige meisjes slachtoffer van groepsverkrachting

BRUSSEL - Twee meisjes van15 en 16 jaar oud zouden donderdagavond het slachtoffer geworden zijn van een groepsverkrachting. De daders zouden zes jongens zijn die eveneens niet ouder dan 16 zouden zijn.
Het Brusselse parket bevestigt mediaberichten hierover.

De twee slachtoffers kwamen uit Lennik en hadden aan het Brusselse Zuidstation afgesproken met een vriend. Toen die niet kwam opdagen, bleven de meisjes nog even wachten en werden ze aangesproken door een groepje van zes jongens die hen voorstelden iets te gaan drinken.

De meisjes gingen daarop in. De jongens brachten hen evenwel niet naar een van de stationscafés maar naar een leegstaand pand aan de Bergensesteenweg.

Daar werd er alcohol gedronken en vermoedelijk cannabis gerookt. Toen de meisjes zich niet meer konden verdedigen, grepen de jongens hun kans en begonnen hen te misbruiken. Het oudste meisje werd door alle jongens verkracht en het jongste over het hele lichaam betast.

Na de feiten lieten de daders hun slachtoffers gewoon gaan. Die zwierven enige tijd rond tot een politiepatrouille hen opmerkte op het Barasplein in Anderlecht. Van de daders ontbreekt voorlopig elk spoor. wle (BELGA)
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:50   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

De 'naïevelingen'-gedachte wordt bevestigd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:53   #8
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies.
Petit bourgeois!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:01   #9
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Geen uitzondering blijkbaar:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...st19092001_014
(je kan enkel de kop lezen maar die zegt genoeg)
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:04   #10
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies.
Is het zuidstation in Brussel dan geen veilige omgeving, en mocht de omgeving dan niet veilig zijn, hoe komt het dat ze niet veilig is.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:11   #11
Beauris
Partijlid
 
Beauris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2007
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies.
Een gebrek aan verantwoordelijkheid van de ouders is natuurlijk nog geen goede reden om hun tienerdochters te molesteren, of vind jij van wel?
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:16   #12
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

daarbij, als dat nu 18 en 19 jarigen geweest waren, zou dat dan opeens minder erg zijn geweest ofzo.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:18   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies.
Ik zie de onverantwoordelijkheid eerder bij deze ouders die hun jongeren van 16 jaar overal laten rondhangen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:32   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
De berichtgeving in het Nieuwsblad is wel iets anders:

Minderjarige meisjes slachtoffer van groepsverkrachting

BRUSSEL - Twee meisjes van15 en 16 jaar oud zouden donderdagavond het slachtoffer geworden zijn van een groepsverkrachting. De daders zouden zes jongens zijn die eveneens niet ouder dan 16 zouden zijn.
Het Brusselse parket bevestigt mediaberichten hierover.

De twee slachtoffers kwamen uit Lennik en hadden aan het Brusselse Zuidstation afgesproken met een vriend. Toen die niet kwam opdagen, bleven de meisjes nog even wachten en werden ze aangesproken door een groepje van zes jongens die hen voorstelden iets te gaan drinken.

De meisjes gingen daarop in. De jongens brachten hen evenwel niet naar een van de stationscafés maar naar een leegstaand pand aan de Bergensesteenweg.

Daar werd er alcohol gedronken en vermoedelijk cannabis gerookt. Toen de meisjes zich niet meer konden verdedigen, grepen de jongens hun kans en begonnen hen te misbruiken. Het oudste meisje werd door alle jongens verkracht en het jongste over het hele lichaam betast.

Na de feiten lieten de daders hun slachtoffers gewoon gaan. Die zwierven enige tijd rond tot een politiepatrouille hen opmerkte op het Barasplein in Anderlecht. Van de daders ontbreekt voorlopig elk spoor. wle (BELGA)
Ik hoop dat er steeds meer openheid komt over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Wat die meisjes gedaan hebben was op zijn minst gezegd een beetje dom, maar je mag nu nog zo dom doen als je wil, een ander moet zijn grenzen kennen. Dergelijke toestanden heb ik helaas meerdere malen weten te gebeuren toen ik zelf de leeftijd van die meisjes was, en toen hoorde ik anderen zeggen dat het gewoon hun eigen schuld was. En dan nog stomweg bang zijn van de reactie van hun ouders enzo.
Het ergste is dat door zo'n reactie de daders er niet alleen mee wegkomen - ze hebben ook soms niet eens het inzicht dat ze echt iets misdaan hebben.

Maar ik vrees er voor. Ergens op het internet heb ik eens een reportage gezien over Nederlandse jongeren die er een sport van maakten om meisjes zat te voeren, te filmen hoe ze ze verkrachten, en dat dan doodleuk naar vrienden rond te sturen (geil!).

Ik denk dat er best wel wat erkenning mag zijn voor de moed van deze meisjes om te vertellen wat hen overkomen is. Niet dat je daar moed voor zou moéten hebben, maar in de praktijk is het precies een beetje anders.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:48   #15
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik hoop dat er steeds meer openheid komt over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Wat die meisjes gedaan hebben was op zijn minst gezegd een beetje dom, maar je mag nu nog zo dom doen als je wil, een ander moet zijn grenzen kennen. Dergelijke toestanden heb ik helaas meerdere malen weten te gebeuren toen ik zelf de leeftijd van die meisjes was, en toen hoorde ik anderen zeggen dat het gewoon hun eigen schuld was. En dan nog stomweg bang zijn van de reactie van hun ouders enzo.
Het ergste is dat door zo'n reactie de daders er niet alleen mee wegkomen - ze hebben ook soms niet eens het inzicht dat ze echt iets misdaan hebben.

Maar ik vrees er voor. Ergens op het internet heb ik eens een reportage gezien over Nederlandse jongeren die er een sport van maakten om meisjes zat te voeren, te filmen hoe ze ze verkrachten, en dat dan doodleuk naar vrienden rond te sturen (geil!).

Ik denk dat er best wel wat erkenning mag zijn voor de moed van deze meisjes om te vertellen wat hen overkomen is. Niet dat je daar moed voor zou moéten hebben, maar in de praktijk is het precies een beetje anders.
Nyno, soms kunnen jouw reacties echt balsems zijn.

Daarom permitteer ik me volgende vraag: stel, een mens heeft een dochter van 15, onstuimig, driftig om te ontsnappen en zelfstandig te worden, en ze hangt regelmatig rond in de buurt van grote stations (ze wil zich immers zelfstandig kunnen verplaatsen!).

Zou jij aanraden om haar artikels als deze onder de neus te duwen? (Want naar gewone "goede raad" luistert ze toch niet).

Ik geraak er maar niet aan uit. Zowel het niet doen als het wel doen lijken me even fout of gevaarlijk.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:49   #16
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik zie de onverantwoordelijkheid eerder bij deze ouders die hun jongeren van 16 jaar overal laten rondhangen...
hoezo? jongens hebben helemaal niet zoveel kans om verkracht te worden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:50   #17
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wie laat zijn dochters van 15 en 16 nu alleen in 't zuidstation van brussel rondhangen.
die ouders kennen ook geen verantwoordelijkheid precies.
Tieners what do you expect ?
__________________
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:51   #18
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Is het zuidstation in Brussel dan geen veilige omgeving, en mocht de omgeving dan niet veilig zijn, hoe komt het dat ze niet veilig is.
waarom zou ze veilig moeten zijn?
waarom altijd alles willen veranderen tegen de natuurlijke gang van zaken?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:53   #19
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Tieners what do you expect ?
moest ik een dochter hebben van 15, dan zou die niet alleen naar 't station van brussel gaan. ik zou tenminste meegaan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 17:56   #20
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
moest ik een dochter hebben van 15, dan zou die niet alleen naar 't station van brussel gaan. ik zou tenminste meegaan.
't Is goed te zien dat jij geen dochter van 15 hebt, of dat blijkbaar ook niet van plan bent.

Een meisje van 15 hou je niet in je achtertuin. Dat is geen hond, maar een hongerig schaap dat zich niet snel laat tegenhouden om haar honger met steeds weer nieuwe dingen te stillen.

Met jouw idee zou je de klok rond chauffeur mogen spelen, en dan wil ik nog 'es zien of jouw dochter zich zo'n chaperonage zou laten welgevallen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 augustus 2007 om 17:56.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be