Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Ik doe mee aan de revolutie.
Ja. 63 55,26%
nee 39 34,21%
Ik begrijp de vraag niet. 12 10,53%
Aantal stemmers: 114. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 13:16   #81
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben eerder gevonden voor Vlaanderen, inclusief Brussel, bij Nederland te voegen, Wallonië over zijn eigen lot te laten beslissen en de Duitstalige gebieden terug bij Duitsland te voegen.
Hier kan ik me helemaal in vinden.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:40   #82
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Op dit forum viel de voorbije dagen te lezen (o.a. van Belgicisten als System en Tavek, en in enige mate ook van Patriot) dat een doorgedreven staatshervorming zoals de Vlaamse partijen die nu eisen een Belgicistische eis is. En dat het de Walen zijn die België onmogelijk maken door dat te blijven weigeren.

Ik viel bijna van mijn stoel als ik dat allemaal las, polste eens wat ze nu precies bedoelden, maar kreeg alleen maar bevestiging van mijn interpretatie.
What's next? De BUB die met groot enthousiasme een staatshervorming verdedigt? Albert die voor een confederatie pleit als enige uitweg om niet werkloos te worden?

Waar is trouwens Tantist z'n tijdschema gebleven. Dat begint verrassend genoeg aardig uit te komen...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:46   #83
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Opletten dat u de algemene slavenmentaliteit niet verward met: Vlamingen zijn geen revolutionairen.

Voor een revolutie hebben we dan ook niet de bevolking in het algemeen nodig.

Edit: voorlopig gaat het goed, een meerderheid die zich volgens de poll aansluit bij de revolutie.
Revolutionairen kunnen wel eens heel goed hun eigen graf delven als ze geen ondersteuning hebben van de bevolking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:49   #84
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht

Waar is trouwens Tantist z'n tijdschema gebleven. Dat begint verrassend genoeg aardig uit te komen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=90905
We zitten niet op schema.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 19:43   #85
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Een gewapende revolutie kan voor velen een romantisch beeld oproepen. De dappere revolutionairen tegen de staatsmacht, de enkelingen die tegen de velen winnen.

De realiteit daarentegen...Vlaanderen zal geen gewapende revolutie hebben zolang er iewat stabiele regeringen zijn in de landen errond. De havens van Antwerpen en Zeebrugge, de Europese instituten, de geografische positie tussen Frankrijk, Duitsland, Nederland en Engeland. Geen enkel buurland zal hier een destabilisering toelaten.

Een vreedzame onafhankelijkheidsverklaring, desnoods met wat fysiek geweld (in de aard van knokpartijen), zal getolereerd worden. Maar de gewapende strijd zal direct worden platgeslagen door de buurlanden. Waar de Ieren hun positie (eiland) en geografie (bergen en heuvels) meehadden, hebben wij een plat land en dan nog makkelijk bereikbaar voor interventiemachten.

De Vlaamse onafhankelijkheid zal er op een parlementaire manier komen, tot spijt van wie het benijdt.
PArdon my french, maar gij zijt zo zot als een achterdeur! Welk land zou het aandurven om hier in het binnenland "orde op zaken" te komen stellen? Die zal de eeuwige vijand zijn van de verliezers, en dat in een europa waar we als buren willen samenleven?

Trouwens, als de Vlamingen gewoon gaan STAKEN, massaal! dan zit Belgie rap op de knieën. Zelf als we gewoon al de Antwerpse dokken sluiten, en daar zitten echt héél wat flaminganten, is het financiele plaatje rap zichtbaar voor België, en het ongenoegen rap duidelijk voor de politiekers... die zullen dan wel gaan voelen dat het tijd wordt om de onafhankelijkheid mee te dragen, of ze zijn voor eeuwig in het verdoemhoekje geplaatst... Zoals ze nu nog vechten om de talrijke Belgische postjes, zo zullen ze dan vechten om toch nog aan de bak te kunnen komen..
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 19:45   #86
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Revolutionairen kunnen wel eens heel goed hun eigen graf delven als ze geen ondersteuning hebben van de bevolking.
Over het algemeen worden volkeren opgehitst met een pakje leugens en halve waarheden, om de gemoederen te laten opflakkeren.
In Vlaanderen moet je alleen maar de WAARHEID zeggen, en dat klinkt al ongelooflijk genoeg
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 19:48   #87
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Hier kan ik me helemaal in vinden.
Laten we ineens die kleinschaligheid afwerpen, en ons bij het moederland Duitsland voegen. DAN zijn we pas een grootmacht, mét landesrechten!
Onze taal, oorspronkelijk het nederdiets, kan rap omgebouwd worden naar het hoog Duits... zoveel verschilt dat nu ook weer niet he... Minder dan onze dialecten met het Nederlands
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:04   #88
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw Bekijk bericht
Ik ook, maar alles op z'n tijd. Eerst moet Brussel bij Vlaanderen komen, en dat gaat erg lastig worden. Hoe wil je dat doen, Metternich?
Je weet natuurlijk niet wat de mogendheden er van zullen denken, maar als/wanneer Vlaanderen met Nederland samengaat is de economische kracht van die 'nieuwe' constructie nog sterker en de pijn die het Brussel zou kosten om er aan te 'ontsnappen' zal nog groter zijn dan tegen Vlaanderen alleen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:05   #89
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Onze taal, oorspronkelijk het nederdiets, kan rap omgebouwd worden naar het hoog Duits... zoveel verschilt dat nu ook weer niet he... Minder dan onze dialecten met het Nederlands
Even met je hoofd op de grond gestuiterd??
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:09   #90
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Laten we ineens die kleinschaligheid afwerpen, en ons bij het moederland Duitsland voegen. DAN zijn we pas een grootmacht, mét landesrechten!
Onze taal, oorspronkelijk het nederdiets, kan rap omgebouwd worden naar het hoog Duits... zoveel verschilt dat nu ook weer niet he... Minder dan onze dialecten met het Nederlands
Voor Vlaanderen misschien een mogelijkheid ,voor Nederland niet.
Wij zijn al 400 jaar een onafhankelijk land en onze taal verschilt veel te veel van het Duits.
Wij hebben een moedertaal ,een vaderland en een rijke geschiedenis en eigenlijk hebben we het beste land van de wereld .Dat laten we niet zomaar schieten om zonodig groot te zijn.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:10   #91
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Je weet natuurlijk niet wat de mogendheden er van zullen denken, maar als/wanneer Vlaanderen met Nederland samengaat is de economische kracht van die 'nieuwe' constructie nog sterker en de pijn die het Brussel zou kosten om er aan te 'ontsnappen' zal nog groter zijn dan tegen Vlaanderen alleen.
Je hebt gelijk
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:26   #92
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maar het k�*n allemaal nog wel.

(Okee, Di Rupo was fout gegokt, maar voor de rest...)
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:27   #93
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het is erg, erg fout.

Er is geen enkele reden om Voeren af te staan, terwijl de Vlaamse claims op Brussel wel goede gronden hebben.
Die claims moet je mij toch eens uitleggen. Duizenden japanse toeristen wrijven elk jaar met hun hand over de bronzen dijen van Everaard 't Serclaes, jou ongetwijfeld welbekend als degene die in de 14de eeuw een kordaat eind maakte aan de enige periode (van ongeveer 20 jaar als ik mij niet vergis) waarin Brussel onder vlaams bewind viel. Dus historisch is er geen grond voor een claim. In Brussel heeft men altijd nederlands gesproken klinkt het dan. Dat is waar, tot het verfranste. Had in 1830 de Vlaamse staat ontstaan, en niet de Belgische, dan was er op dat moment nog een redelijke grond geweest om Brussel er in op te nemen, want op dat moment sprak het volk nog nederlands in Brussel, en alleen de bourgeoisie frans. Maar ondertussen is dat helemaal anders. Brussel is nu van top tot basis grotendeels franstalig. Ik ben daar als nederlandstalige ook niet altijd zo blij mee, maar het is zo. En als het ooit nog zal veranderen, dan zal er ofwel een massale instroom van vlamingen nodig zijn (waar blijven ze?), ofwel zal het stilletjes aan meer en meer engels worden. De klok willen terugdraaien en Brussel vlaams claimen omdat het ooit een nederlandstalige stad was, is even onzinnig als de klok nog verder terugdraaien en zeggen dat het eigenlijk bij Oostenrijk of Spanje hoort. En even onzinnig is zeggen dat op basis van de kunstmatige taalgrens, die onder en niet door Brussel loopt, Brussel een "enclave" in Vlaanderen en dus "deel van" Vlaanderen is.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD

Laatst gewijzigd door Doki : 8 augustus 2007 om 21:30.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:39   #94
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
PArdon my french, maar gij zijt zo zot als een achterdeur! Welk land zou het aandurven om hier in het binnenland "orde op zaken" te komen stellen?
Zowat elk buurland wiens economie verbonden is aan de Vlaamse havens, zowat elk NAVO-land aangezien het hoofdkwartier hier zit, zowat elk Europees land omdat hier Europese instellingen zitten. Denk jij nu echt dat wij in het hart van Europa op ons "dooie gemak" een burgeroorlog zouden kunnen uitvechten zonder dat enig ander land zich moeit? Het zou alvast een unicum zijn, want ik kan mij geen enkele burgeroorlog bedenken waar een ander land zich al dan niet militair zit te moeien.
Citaat:
Trouwens, als de Vlamingen gewoon gaan STAKEN, massaal! dan zit Belgie rap op de knieën. Zelf als we gewoon al de Antwerpse dokken sluiten, en daar zitten echt héél wat flaminganten, is het financiele plaatje rap zichtbaar voor België, en het ongenoegen rap duidelijk voor de politiekers...
Ja, dat moeten we echt gaan doen, we willen een onafhankelijke staat bereiken en daarvoor gaan we onze economische basis ondermijnen...
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:04   #95
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Overigens, Kim, heb ik een vraag voor jou (en B-Plus).

Op dit forum viel de voorbije dagen te lezen (o.a. van Belgicisten als System en Tavek, en in enige mate ook van Patriot) dat een doorgedreven staatshervorming zoals de Vlaamse partijen die nu eisen een Belgicistische eis is. En dat het de Walen zijn die België onmogelijk maken door dat te blijven weigeren.

Ik viel bijna van mijn stoel als ik dat allemaal las, polste eens wat ze nu precies bedoelden, maar kreeg alleen maar bevestiging van mijn interpretatie.

Op de implicaties van deze verschuiving ga ik nu even niet in, maar wat me wel interesseert is of jij (en B-Plus) die ook zo zien. Moet België voor jullie verder gefederaliseerd worden om het toe te laten voort te bestaan? Of concreter: moeten de Walen op het formatieberaad de hervormingseisen van de Vlaamse partijen tegemoet komen?
Staatshervorming zorgt ervoor dat de staat beter werkt. Ik wil een staat die beter werkt. Is toch maar logisch

Verschil met jullie: jullie willen geen staashervorming, maar staatsafbraak ! Ik ben nog wel te vinden voor staatsvorming met Nederland, but thats it !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:06   #96
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Over het algemeen worden volkeren opgehitst met een pakje leugens en halve waarheden, om de gemoederen te laten opflakkeren.
Quatsch. Het verschil met die volkeren en Vlaanderen is, dat we op dit moment de meest welvarende regio ter wereld zijn. Er gaan heeeel veel mensen schrik hebben voor een onstabiele periode. Laat het maar lekker zoals het is. Niks revolutie.

Citaat:
In Vlaanderen moet je alleen maar de WAARHEID zeggen, en dat klinkt al ongelooflijk genoeg
Zolang de Vlaming in zijn BMW of Jag kan rijden is er niks aan de hand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:08   #97
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Even met je hoofd op de grond gestuiterd??
herken je geen sarcasme?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:11   #98
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ja, dat moeten we echt gaan doen, we willen een onafhankelijke staat bereiken en daarvoor gaan we onze economische basis ondermijnen...
Er bestaat een prachtig spreekwoord dat steeds van toepassing is op zulke situaties : no pain, no gain!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:16   #99
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Er bestaat een prachtig spreekwoord dat steeds van toepassing is op zulke situaties : no pain, no gain!
Heb jij wel enig idee wat een revolutie inhoudt? Jij denkt dat de wapens en de munitie uit de lucht gaan vallen, dat de belgische staat haar leger niet gaat inzetten en dat de bevolking in massa ons gaan steunen? Ik heb niets tegen een revolutie tegen het staatsnationalisme, maar een dwaze strijd , die wij 100% zeker zullen verliezen, weiger ik te voeren.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:16   #100
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Die claims moet je mij toch eens uitleggen. Duizenden japanse toeristen wrijven elk jaar met hun hand over de bronzen dijen van Everaard 't Serclaes, jou ongetwijfeld welbekend als degene die in de 14de eeuw een kordaat eind maakte aan de enige periode (van ongeveer 20 jaar als ik mij niet vergis) waarin Brussel onder vlaams bewind viel. Dus historisch is er geen grond voor een claim. In Brussel heeft men altijd nederlands gesproken klinkt het dan. Dat is waar, tot het verfranste. Had in 1830 de Vlaamse staat ontstaan, en niet de Belgische, dan was er op dat moment nog een redelijke grond geweest om Brussel er in op te nemen, want op dat moment sprak het volk nog nederlands in Brussel, en alleen de bourgeoisie frans. Maar ondertussen is dat helemaal anders. Brussel is nu van top tot basis grotendeels franstalig. Ik ben daar als nederlandstalige ook niet altijd zo blij mee, maar het is zo. En als het ooit nog zal veranderen, dan zal er ofwel een massale instroom van vlamingen nodig zijn (waar blijven ze?), ofwel zal het stilletjes aan meer en meer engels worden. De klok willen terugdraaien en Brussel vlaams claimen omdat het ooit een nederlandstalige stad was, is even onzinnig als de klok nog verder terugdraaien en zeggen dat het eigenlijk bij Oostenrijk of Spanje hoort. En even onzinnig is zeggen dat op basis van de kunstmatige taalgrens, die onder en niet door Brussel loopt, Brussel een "enclave" in Vlaanderen en dus "deel van" Vlaanderen is.
Alles wat verfranst is, kan ook vervlaamst worden. Vooral als de moederstaat stinkend rijk is, en het water aan de lippen staat van die Brusselaars die zoveel steuntrekkers in hun rangen tellen, dat de stad een hopeloos plaatje is... En pas op : als Brussel APART wil gaan, zal de hoofdtaal NIET frans, maar ARABISCH zijn... DAAR al eens bij stilgestaan?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be