Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2018, 06:09   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.604
Standaard Kruibeke, migratiedraaischijf aan de Schelde

Kruibeke, migratiedraaischijf aan de Schelde

Citaat:
De nacht biedt tal van migranten het perspectief om via de snelweg ongemerkt dichter bij hun beloofde land, het Verenigd Koninkrijk, te komen.
Kan je maar met 1 regel op reageren mijn gedacht en die is:

'Het gaat van kwaad naar véééééél erger'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 07:27   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kruibeke, migratiedraaischijf aan de Schelde



Kan je maar met 1 regel op reageren mijn gedacht en die is:

'Het gaat van kwaad naar véééééél erger'
Zolang ze niet opgepakt en teruggestuurd worden is het een kat en muisspelletje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 09:53   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zolang ze niet opgepakt en teruggestuurd worden is het een kat en muisspelletje.
En wat kunnen onze ordediensten en magistratuur doen? Illegalen een briefje geven dat ze het land moeten verlaten?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:10   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat kunnen onze ordediensten en magistratuur doen? Illegalen een briefje geven dat ze het land moeten verlaten?
Oppakken en terugsturen.
Desnoods op dezelfde manier als ze gekomen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:27   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Oppakken en terugsturen.
Desnoods op dezelfde manier als ze gekomen zijn.
Dat zou inderdaad wel eens een goede boodschap kunnen zijn.

Zoals ik al eerder schreef, Coast Guard (gewapende best) opvang/eerste zorgen maar gelijk terugvaren van waar ze ingescheept geweest zijn, problem solved, case closed.

Maar, daar heb je die weer die eeuwige maar, de acties zoals bovenstaande zal uit bepaalde hoeken tegenstand krijgen van mensen die bij het overspoelen van de EU nog altijd iets goeds zien?

Wat 'goeds', daar heb ik totaal geen idee van, want het lijkt mij eerder je eigen graf graven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2018 om 10:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:33   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zou inderdaad wel eens een goede boodschap kunnen zijn.

Zoals ik al eerder schreef, Coast Guard (gewapende best) opvang/eerste zorgen maar gelijk terugvaren van waar ze ingescheept geweest zijn, problem solved, case closed.

Maar, daar heb je die weer die eeuwige maar, de acties zoals bovenstaande zal uit bepaalde hoeken tegenstand krijgen van mensen die bij het overspoelen van de EU nog altijd iets goeds zien?

Wat 'goeds', daar heb ik totaal geen idee van, want het lijkt mij eerder je eigen graf graven.
Sommige mensen gaan inderdaad ver als ze er voordeel in zien.
Vergeet niet hoeveel mensen in de migratieindustrie tewerkgesteld zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 10:44   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Sommige mensen gaan inderdaad ver als ze er voordeel in zien.
Vergeet niet hoeveel mensen in de migratieindustrie tewerkgesteld zijn.
Migratieindustrie, iets wat begraven mag worden omdat het zware problemen met zich meebrengt?

Maar zoals u terecht schrijft het is kassa kassa voor zij die er tewerkgesteld zijn en dan trek je u van de 'rest' niets aan.

Beetje kortzichtig overkomen doet het wel, zij die zo denken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:49   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Het wordt niet erger (in de eerste plaats) maar het verplaatst zich wel.

De parkings dichter bij de kust worden beter bewaakt, en dan zoeken ze er een verder die nog niet zo goed bewaakt is.

In De Standaard staat ook uitgelegd dat voor een aantal nationaliteiten, de regering gewoonweg machteloos staat.
Niet alleen onze regering, maar ook de andere West-Europese.

Theo heeft al duizend keer gezegd wat nodig is: veilige plekken, minstens in Noord-Afrika, en liefst in of nabij de oorspronkelijke landen.

Maar ja, teveel mensen (hier en in F, D, I, Sp ...) blijven tsjeefs, sos, blauw of groensel stemmen.
En op de UK wordt ook te weinig druk gezet. Met hun onnozele binnenlandse politiek, blijven ze een aantrekkingspool.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:57   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.604
Standaard

Dat men eerst en vooral al diegenen die zomaar zonder geldige reden (bijvoorbeeld:geen problemen in eigen land, geen oorlog) de boot opspringen om tot in de EU te geraken eens terug de deur wijst.

Ik blijf erbij dat het in de eerste instantie om een tijdelijke humanitaire hand die uitgestoken is geweest naar de Serviërs daar er een opstand was in hun land.

Al die lieden die nu uit het Afrikaanse continent als wilden op bootjes springen hebben daar eigenlijk totaal geen reden voor en zijn in 100% van de gevallen nog op het illegale pad.

Ik schreef hier paar jaar geleden al eens dat de EU zich hermetisch moet afsluiten van Afrika in de zin van niemand meer toe te laten.

Dat er tot op bepaalde hoogte hulp -en handel tussen de beide continenten bestaat dat valt nog uit te werken als we maar van de invasie af raken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2018 om 15:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be