Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2008, 17:33   #1
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard Dit is wat er echt mis is met onze economie !!

http://nl.youtube.com/watch?v=XcusZlnx2S4

Dit is het eerste van 21 delen. Bekijk ze maar eens allemaal en dan zie je wat het echte probleem is van onze economie !!

Het zijn die corrupte centrale banken die alle miserie veroorzaken.

Afschaffen die handel !!
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 18:36   #2
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Dit is het eerste van 21 delen. Bekijk ze maar eens allemaal en dan zie je wat het echte probleem is van onze economie !! Het zijn die corrupte centrale banken die alle miserie veroorzaken. Afschaffen die handel !!
Alsof het nog niet duidelijk is maar misschien beseft men dat zelf niet door de verstarring waarin men zichzelf wentelt. Het is zelfs absurd te noemen dat we het niet begrijpen. Maar toch gaan we in Europa nog 20 miljoen ‘mensen’ importeren omdat er een geldtekort zou zijn. De tragiek der mensheid.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 18:54   #3
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

In dezelfde reeks, mensen lijken te slapen ...

http://www.courtfool.info/nl_Geheime...n_inflatie.htm

Aanbod niet te overzien en diegene die het zou moeten zien ziet het niet ....
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 19:28   #4
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat de centrale banken de grootste oplichters zijn die we ooit gekend hebben.

Ze toveren geld uit hun hoed dat niet bestaat en vragen daar dan nog eens intrest voor ... en dan toveren ze nog meer geld uit hun hoed dat ook al niet bestaat en ga zo maar door ... . En na een tijdje laten ze de boel crashen en worden ze zelf steenrijk door "echt" geld van jan en alleman af te nemen.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 19:44   #5
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat de centrale banken de grootste oplichters zijn die we ooit gekend hebben. Ze toveren geld uit hun hoed dat niet bestaat en vragen daar dan nog eens intrest voor ... en dan toveren ze nog meer geld uit hun hoed dat ook al niet bestaat en ga zo maar door ... . En na een tijdje laten ze de boel crashen en worden ze zelf steenrijk door "echt" geld van jan en alleman af te nemen
Meer is het uiteindelijk niet, heb je geen raketwetenschap voor nodig om dat te begrijpen. Het is net andersom, omdat we dat niet schijnen te begrijpen creëren we een gigantische complexiteit die laat vermoeden dat we intellectueel zijn, het is tenslotte bijzonder dom te noemen. Maar goed, laat ons nu rustig met MILJOENEN langer gaan werken omdat er een schijnbaar tekort is aan geld. De dwazen regeren verder, waanzinnig natuurlijk. Dat is dan wat men The Money Illusion Syndrome noemt, blijkbaar in slaap gevallen, gehypnotiseerd door een getal op een vel kopieerpapier. Dat heel onze leefwereld naar de haaien gaat is blijkbaar bijzaak. De moraal in het verhaal is ver zoek. Men zou beter de rijken nog 10x meer geven in ruil voor een degelijk leven van vele anderen. Een faire deal, niet dan ?

Laatst gewijzigd door MIS : 8 juli 2008 om 19:59.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 21:53   #6
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Awel, dit is het interessantste dat ik tot nu toe gezien heb hier. Ik ben nog maar aan deel 4, maar aangezien dit verhaal zich nu op dit eigenste moment weer aan het afspelen is, vraag ik me wel af, wat ik als kleintje er tegen kan doen of hoe dat ik kan voorkomen dat ik hun slachtoffer wordt ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 07:00   #7
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Awel, dit is het interessantste dat ik tot nu toe gezien heb hier. Ik ben nog maar aan deel 4, maar aangezien dit verhaal zich nu op dit eigenste moment weer aan het afspelen is, vraag ik me wel af, wat ik als kleintje er tegen kan doen of hoe dat ik kan voorkomen dat ik hun slachtoffer wordt ?
Redelijk eenvoudig, ofwel doen we onze mond open in een sfeer van oprechte solidariteit (wat al een hele opgave zal zijn door de frustratie die rijkelijk aanwezig is) ofwel wordt het revolutie. De revolutie is er idealiter eentje die zich uit door onze manier van denken te wijzigen over economie (en vervolgens het leven). Zoals altijd kan een dergelijke revolutie ook leiden tot oorlog en opstand. De basis voor deze oorlog wordt netjes geïnduceerd door onze verantwoordelijken (elke dag opnieuw) en een kunstmatige verdraagzaamheid die we onszelf opleggen. Het is een verdraagzaamheid die slechts onderdrukking verdraagt, wederom de essentie van verdraagzaamheid verkrachtend. En dat net zoals we de essentie van economie verkrachten. Het voordeel van dit alles is te weten dat de oplossingen er zijn, no doubt about that. Als politiek slaapt, tja … men zal oogsten wat men zaait, repressie is een optie maar biedt geen weerwerk tegen de frustratie die het laat opwellen. Boeken genoeg over geschreven, geen geheim dus. Iedereen kan lezen, begrijpen blijkbaar iets heel anders.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:07   #8
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Awel, dit is het interessantste dat ik tot nu toe gezien heb hier. Ik ben nog maar aan deel 4, maar aangezien dit verhaal zich nu op dit eigenste moment weer aan het afspelen is, vraag ik me wel af, wat ik als kleintje er tegen kan doen of hoe dat ik kan voorkomen dat ik hun slachtoffer wordt ?
Als de overheid niks doet is het moeilijk om je individueel aan het systeem te onttrekken.

Het enige wat op dit moment nog kan is dat je goud en zilver probeert te kopen, maar niet de certificaten. Want die zijn evenveel waard als ons gewoon geld nl niks. Je moet deze edelmetalen fysiek geleverd krijgen en dat wordt steeds moeilijker. Kleine beetjes gaat nog wel, die zijn te koop oa via ebay heb ik gezien, maar grotere hoeveelheden is heel erg moeilijk omdat de centrale banken dit ook wel ingezien hebben dat ze deze piste moesten afsluiten en zijn ze nu zelf eigenaar van zowat al het fysieke goud.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:17   #9
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Boeken genoeg over geschreven, geen geheim dus. Iedereen kan lezen, begrijpen blijkbaar iets heel anders.
Al een geluk dat we jou als verlicht despoot voor de Nieuwe Wereldorde van morgen hebben hé.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 19:35   #10
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Geen echt geheim dat centrale banken de geldhoeveelheid beheersen en dat als je zomaar al het geld kan bijdrukken dat je nodig hebt, je erg veel macht krijgt. Om dan verder te stellen dat er een geheime club bestaat van internationale bankiers die de centrale banken controleren, dan begeef je je op het gebied van conspiracy theorieen. Overheden hebben de controle over centrale banken, opdat deze conspiracy theorie zou kloppen moet veronderstelt worden dat internationale bankiers controle hebben over (alle?) overheden. Het hele democratische proces zou dan een facade zijn.

Dat lijkt mij echt niet meer geloofwaardig.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:11   #11
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Geen echt geheim dat centrale banken de geldhoeveelheid beheersen en dat als je zomaar al het geld kan bijdrukken dat je nodig hebt, je erg veel macht krijgt. Om dan verder te stellen dat er een geheime club bestaat van internationale bankiers die de centrale banken controleren, dan begeef je je op het gebied van conspiracy theorieen. Overheden hebben de controle over centrale banken, opdat deze conspiracy theorie zou kloppen moet veronderstelt worden dat internationale bankiers controle hebben over (alle?) overheden. Het hele democratische proces zou dan een facade zijn.

Dat lijkt mij echt niet meer geloofwaardig.
Dat weet ik zo nog niet. Ik heb al langer de indruk dat de democratie maar een façade is.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:11   #12
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Geen echt geheim dat centrale banken de geldhoeveelheid beheersen en dat als je zomaar al het geld kan bijdrukken dat je nodig hebt, je erg veel macht krijgt. Om dan verder te stellen dat er een geheime club bestaat van internationale bankiers die de centrale banken controleren, dan begeef je je op het gebied van conspiracy theorieen. Overheden hebben de controle over centrale banken, opdat deze conspiracy theorie zou kloppen moet veronderstelt worden dat internationale bankiers controle hebben over (alle?) overheden. Het hele democratische proces zou dan een facade zijn.

Dat lijkt mij echt niet meer geloofwaardig.
Dat weet ik zo nog niet. Ik heb al langer de indruk dat de democratie maar een façade is.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:12   #13
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Als de overheid niks doet is het moeilijk om je individueel aan het systeem te onttrekken.

Het enige wat op dit moment nog kan is dat je goud en zilver probeert te kopen, maar niet de certificaten. Want die zijn evenveel waard als ons gewoon geld nl niks. Je moet deze edelmetalen fysiek geleverd krijgen en dat wordt steeds moeilijker. Kleine beetjes gaat nog wel, die zijn te koop oa via ebay heb ik gezien, maar grotere hoeveelheden is heel erg moeilijk omdat de centrale banken dit ook wel ingezien hebben dat ze deze piste moesten afsluiten en zijn ze nu zelf eigenaar van zowat al het fysieke goud.
Kan me niet voorstellen dat als je een kilo goud bestelt (en betaalt) dat je die ook niet zou kunnen krijgen. Ik weet evenwel nog niet zo of dat wel zo het beste ding is.

Regel nummer 1 lijkt mij geen leningen hebben.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 9 juli 2008 om 20:13.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:26   #14
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Al een geluk dat we jou als verlicht despoot voor de Nieuwe Wereldorde van morgen hebben hé
Straks is het weer ruzie om redenen die zo absurd zijn dat we ze niet eens zien. Maar we zullen wachten tot BHV gesplitst is. Of de aandelen zakken of zoiets, kan ook
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 22:31   #15
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet. Ik heb al langer de indruk dat de democratie maar een façade is.
Beslissingen worden genomen door schaduwige mannen achter de schermen ipv door verkozen politici? 1 plaats: NWO-thread, want dit is geen economie meer.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 22:37   #16
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Geen echt geheim dat centrale banken de geldhoeveelheid beheersen en dat als je zomaar al het geld kan bijdrukken dat je nodig hebt, je erg veel macht krijgt. Om dan verder te stellen dat er een geheime club bestaat van internationale bankiers die de centrale banken controleren, dan begeef je je op het gebied van conspiracy theorieen. Overheden hebben de controle over centrale banken, opdat deze conspiracy theorie zou kloppen moet veronderstelt worden dat internationale bankiers controle hebben over (alle?) overheden. Het hele democratische proces zou dan een facade zijn.

Dat lijkt mij echt niet meer geloofwaardig.
internationale banken = multinational. Niet nationaal gebonden.
Elke President, van elk land, is mischien de man die de lakens uitdeelt in zijn land, maar altijd is er geld mee gemoeid. Zonder geld, geen macht. Dus, wie het geld bezit, bezit de macht. Wie bezit het geld = de internationale banken.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 22:38   #17
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet. Ik heb al langer de indruk dat de democratie maar een façade is.
Ik ook.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 22:39   #18
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

[quote=Yves38;3555992]Kan me niet voorstellen dat als je een kilo goud bestelt (en betaalt) dat je die ook niet zou kunnen krijgen. Ik weet evenwel nog niet zo of dat wel zo het beste ding is.

Regel nummer 1 lijkt mij geen leningen hebben.[/QUOTE]
Vandaag geen leningen lopend hebben, is reeds een vorm van rijkdom & vrijheid. Kredieten zijn de beste staking-brekers !
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 22:55   #19
nun
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Berichten: 1.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
internationale banken = multinational. Niet nationaal gebonden.
Elke President, van elk land, is mischien de man die de lakens uitdeelt in zijn land, maar altijd is er geld mee gemoeid. Zonder geld, geen macht. Dus, wie het geld bezit, bezit de macht. Wie bezit het geld = de internationale banken.
Internationale banken bezitten het geld niet. Centrale banken zijn degene die het geld bijdrukken en dus de almacht hebben over het geld en centrale banken zijn nationaal.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 06:41   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

@nun
Citaat:
Internationale banken bezitten het geld niet. Centrale banken zijn degene die het geld bijdrukken en dus de almacht hebben over het geld en centrale banken zijn nationaal
Het simpele feit van wat je hier schrijft wil zeggen dat bvb het pensioenprobleem objectief gezien helemaal niet bestaat. Waar zijn we in Godsnaam dan mee bezig ? Zoals je ook weet kan je met een eenvoudige mondiale deflatieregel geld uit het niets laten verschijnen. Het is natuurlijk even absurd maar net hierdoor wordt ook rekenkundig bewezen dat we economie niet naar z’n essentie begrijpen. Wellicht veel te simpel voor het complexe denken wat op zich het resultaat is van de misvatting over economie. Deze misvatting bekrachtigd zichzelf en leidt enkel tot zelfbedrog, ontkenning van een onbewust schuldbesef.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be