Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2020, 20:39   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

het is dus 1500euro per diesel in een STAD als LONDON, PARIJS

DUs een diesel op hat platteland veroorzaakt helemaal niet die vervuiling;.. helemala niets zelfs;..

In total, the scientists concluded the health cost of an average car in inner London over the vehicle’s lifetime was nearly £8,000. For diesel cars this figure was nearly double.


https://www.independent.co.uk/enviro...-a8384806.html

On average across the country, health costs from air pollution that could be attributed to a typical UK car running on fossil fuels over its 14-year lifetime amount to £1,640, while a van costs £5,107 over its nine years on the road.

Dus over gans UK is dat 100euro per jaar..


We zijn dus al helemaal weg van dat cijfer van 16000 euro per auto per jaa rhé;... De studie spreekt over 100euro per auto per jaar;...

Dus Micele wat ga je nu vertellen...

Je spreekt dus over 600miljoen kosten, en lees nog eens goed die lijntjes over COPD

ik heb bvb in mijn apotheke gemiddeld een vijftal COPD patienten. en ja zoals ik al uitgelegd heb zijn ze vreselijk ziek en is dat niet door de vervuiling en tijdens de 'SMOG periodes' gaan er daarvan een paar dood... Ik ga dat dus in mijn praktijk nooit merken dat er een verband is. Op statistiek schaal van Belgie zie je dan idd die drie smog dagen een 'piekje'

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2020 om 20:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 22:48   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Aanstaande zaterdag herhaalt het tafereel zich, denkt Van der Schrier. Als de 1.500 Tesla’s weer naar onze contreien komen en allemaal bij het beperkte aantal laadpalen moeten ‘tanken’, dan wordt het weer lang wachten. Er is nóg een probleem volgens KPMG: bij drukte mogen Tesla's maar een halfuur laden bij de Superchargers. Volgens Tesla is dat niet zo, wel wordt – als er een laadfile is – het laadproces gestopt als de accu 80 procent vol is, zodat andere automobilisten ook aan de beurt komen. Dat betekent dat een ritje Oostenrijk minimaal vier laadbeurten van drie kwartier vergt.

+ het urenlang aanschuiven alvorens 3 kwartier Max te mogen laden .

Vermits ze "vol" vertrekken hebben ze dus 5 keer moeten tanken om 1000 km te overbruggen!

Maw...je geraakt maar 200 km ver...en dat met tesla.

Maar men benadrukt minimaal.
Het kan dus dat er nog een extra laadbeurt nodig is wat dan 6 tankbeurten voor 1000 km is.

Ja amai...
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 februari 2020 om 23:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 10:52   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Wat mij meer stoort, is dat Tesla eigen laadstations en kabels heeft.

De EU zou moeten een standaard afspreken met alle actoren, en deze opleggen als enige toegelaten, zodat alle ev overal kunnen aansluiten om te laden.
Daar mag gerust een economisch verantwoorde meerkost aan gekoppeld worden, als je als 'gewone' bij een Tesla-station gaat tanken, en omgekeerd. Let op: economisch verantwoord.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 11:00   #64
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat mij meer stoort, is dat Tesla eigen laadstations en kabels heeft.

De EU zou moeten een standaard afspreken met alle actoren, en deze opleggen als enige toegelaten, zodat alle ev overal kunnen aansluiten om te laden.
Daar mag gerust een economisch verantwoorde meerkost aan gekoppeld worden, als je als 'gewone' bij een Tesla-station gaat tanken, en omgekeerd. Let op: economisch verantwoord.
Model 3 heeft in de EU CCS aansluitingen, "één van de vele" standaarden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 11:32   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Model 3 heeft in de EU CCS aansluitingen, "één van de vele" standaarden.
En de redelijk recente model S en X gebruiken desnoods hun CCS-adapter.

Tesla had geen andere keus om in 2012 hun eigen standaard te maken en Superchargers te plaatsen, door hun veel grotere batterijen was het toen bestaande systeem (Chademo) sowieso te langzaam. En van een standaard was er toen helemaal geen sprake. De early adopters kunnen bovendien levenslang op kosten van Tesla laden, ttz inbegrepen in de prijs van de topversies. (de Tesla S instapversies kregen dat niet standaard)

Citaat:
https://www.ad.nl/auto/tesla-model-s...rger~ac1cc92f/

Tesla Model S en X krijgen een CCS-adapter voor snelladen zonder Supercharger

Tesla kan vanaf 1 juni oudere Model S- en Model X-auto’s geschikt maken voor snelladen via een CCS-adapter. Daarmee wordt snelladen met een relatief hoog vermogen ook op andere plekken dan de Tesla Supercharger-locaties mogelijk.

Tweakers 09-05-19

Tesla geeft aan dat de aanpassing voor het Combined Charging System Combo 2 systeem (een hardwarematige update) in totaal 500 euro kost. Dat is inclusief de kosten van de daarvoor benodigde adapter. Los is deze te koop voor 170 euro. Elke Model S en X die na 1 mei 2019 is geproduceerd is al compatibel met deze standaard, maar dat geldt niet voor oudere productie-exemplaren van de twee modellen.

Bij de bestaande generaties van de Model X en S is een Type 2-connector gehanteerd. Deze stekker wordt ook gebruikt voor openbare laadpalen. Deze Type 2-connector is tot op zekere hoogte een beperking voor eigenaren van de zogeheten Legacy Model S of X. Ze kunnen wel bij snelladers terecht die niet van Tesla zijn, maar dan is een Chademo-adapter nodig en is het vermogen maximaal 50 kW. Na de serviceaanpassing kan via de adapter bij bijvoorbeeld bij snelladers van Fastned of Allego worden geladen met 120 kW.

In heel Europa is CCS in feite al de standaard. Bij de Model S en X is voorheen gekozen voor de Type 2-connector, omdat dat al de standaard was voor wisselstroom en er op dat moment geen zicht was op een Europese standaard voor snelladen via gelijkstroom.

Door verschillende modificaties kan deze met zowel wissel- als gelijkstroom overweg. Met de huidige dominantie van CCS is dat juist een nadeel, iets waar Tesla met de serviceaanpassing op wil inspelen. Dat kan handig zijn voor rijders van een Model S of X die niet in de buurt van een Supercharger wonen en gebruik moeten maken van een snellader van een ander bedrijf.
Naast Tesla zelf (sinds 2012) zelf zijn er 2 standaarden (die ook DC-laden mogelijk maken):
Chademo als allereerste (2011) en vanaf 2013 de 1.0 CCS-versie (die ook te zwak was met 50 kWDC), de huidige CCS 2.0 (tot 350 kWDC) is pas 2018 gekomen.

http://ev-sales.blogspot.com/2018/02...-charging.html

https://de.wikipedia.org/wiki/Combin...lladestationen

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 11:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 12:21   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat mij meer stoort, is dat Tesla eigen laadstations en kabels heeft.

De EU zou moeten een standaard afspreken met alle actoren, en deze opleggen als enige toegelaten, zodat alle ev overal kunnen aansluiten om te laden.
Daar mag gerust een economisch verantwoorde meerkost aan gekoppeld worden, als je als 'gewone' bij een Tesla-station gaat tanken, en omgekeerd. Let op: economisch verantwoord.
De kostprijs die het kost aan de maatschappij om zwaardere kabels aan te leggen en de kostprijs die het kost aan de maatschappij om meer stroom te voorzien.

Een euro of twintig per laadbeurt extra lijkt me billijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 12:32   #67
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De kostprijs die het kost aan de maatschappij om zwaardere kabels aan te leggen en de kostprijs die het kost aan de maatschappij om meer stroom te voorzien.

Een euro of twintig per laadbeurt extra lijkt me billijk.
Tesla betaalt die kosten. Of denk jij dat een hoogspanningscabine gratis gezet wordt voor bedrijven ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 12:34   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla betaalt die kosten. Of denk jij dat een hoogspanningscabine gratis gezet wordt voor bedrijven ?
Zeg het mij.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 13:00   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...arging_network

The average number of Tesla cars per Supercharger stall was 34 in 2016.[36][37] Cost estimates per station range from US$100,000 in 2013[38] to US$270,000 in 2015, depending on the number of stalls and other circumstances.[39] Tesla estimates that station equipment lasts 12 years.[40]
Uiteraard betalen al de plofwageneigenaars dat.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 13:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 13:18   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draadtitel (waar het in deze draad dus zou moeten over gaan ..) is files aan laadpaalinstallaties.

Inventiviteit:


Te gebruiken voor lange afstanden. In te wisselen tegen een ander, opgeladen aanhangwagentje, op de plaatsen die de app je vertelt.
Allez zeg, de link vergeten:

https://www.hln.be/auto/rijden-we-bi...agen~a630f37e/

Citaat:
Voor lokaal gebruik zijn elektrische wagens perfect. Maar bij lange ritten durven kleine batterijen en lange laadtijden al eens een domper op de feestvreugde te zijn. Het Franse bedrijf EP Tender wil daar nu komaf mee maken via een soort ‘mobiele powerbanks’.

Het principe van een powerbank is alom gekend: een klein, mobiel batterijtje waarmee je je smartphone kan opladen. Wel, EP Tender heeft dat principe nu vertaald naar de elektrische auto. Het bedrijf ontwikkelde aanhangwagentjes met een batterij van 36 kWh – zowat de grootte van die van een Mazda MX-30 – zodat je al rijdende je wagen kan opladen.

Bij EP Tender zijn ze trouwens razend ambitieus. De Franse startup wil binnen vijf jaar aanhangertjes met 60 kWh in hun aanbod krijgen en werken aan een heus netwerk, waarbij je van trailertje naar trailertje kan rijden om zo zonder lange laadsessies op je bestemming te geraken. Allemaal gestuurd via een app, uiteraard.

Een mobiele accu-aanhanger op dagbasis huren, zou voor 34 euro kunnen. Al moet je nog wel de juiste koppelingsset aankopen bij EP Tender, die nodig is om de accu-aanhanger met je auto te verbinden. Dat kost je ongeveer 600 euro.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 13:39   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk niet dat EP-Tender succes gaat hebben.

De huidige kleine e-wagens (lengte 4,05 meter) hebben 50 kW batterijpacks en kunnen aan 100 kWDC snellaadpalen opladen of *30 minuten voor 80% extra capaciteit of ca. 250-270 km rijden in de praktijk.

(bvb *Peugeot e 208: https://www.peugeot.be/nl/gamma/onze...eot-e-208.html )

Die gaan alvast niet met zo een belachelijk karretje rondrijden.

En de nog kleinere EV (Smart-grootte) worden zeker niet gebruikt voor lange afstanden. (of je moet al zot zijn)

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 13:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 16:20   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk niet dat EP-Tender succes gaat hebben.

De huidige kleine e-wagens (lengte 4,05 meter) hebben 50 kW batterijpacks en kunnen aan 100 kWDC snellaadpalen opladen of *30 minuten voor 80% extra capaciteit of ca. 250-270 km rijden in de praktijk.

(bvb *Peugeot e 208: https://www.peugeot.be/nl/gamma/onze...eot-e-208.html )

Die gaan alvast niet met zo een belachelijk karretje rondrijden.

En de nog kleinere EV (Smart-grootte) worden zeker niet gebruikt voor lange afstanden. (of je moet al zot zijn)
Zou jij met zo'n wagentje naar het zuiden rijden? Neen, zeg je zelf. Wel, dat moet je zo geen karretje hebben.

En of die firma dan succes gaat hebben, weet ik ook niet.
Maar ik gun het hen. Ze menen een gat in de markt te zien, en ze gaan er blijkbaar voor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 16:52   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou jij met zo'n wagentje naar het zuiden rijden? Neen, zeg je zelf. Wel, dat moet je zo geen karretje hebben.

En of die firma dan succes gaat hebben, weet ik ook niet.
Maar ik gun het hen. Ze menen een gat in de markt te zien, en ze gaan er blijkbaar voor.
Ze gaan er voor? Zeg maar gingen...

Dat accu-karretje staat al in de media sinds *2013 (de tijd van 22 kWh accupacks), en dan nog eens 2016, en nu alweer volop 2020.

Citaat:
https://www.groen7.nl/meeslepende-range-extender/

Externe range extender is meeslepend [updated]

Door maru op 10-08-2013*
ik vrees voor hun (langdurig) succes... want de accupacks zijn nu bijna 2,5 maal zo groot. Men hoeft maar te rekenen, ook de opkomst van meer snellaadmogelijkheden sinds 7 jaar evolutie.

maar ik gun het hun ook hoor, wie niet?

het idee is zeker niet nieuw, want hier eentje van 2010:

Citaat:
https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2...193.1582646469

16 dec 2010

Aanhaakbare range extender voor elektro-auto!


Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 17:13   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou jij met zo'n wagentje naar het zuiden rijden? Neen, zeg je zelf. Wel, dat moet je zo geen karretje hebben.

En of die firma dan succes gaat hebben, weet ik ook niet.
Maar ik gun het hen. Ze menen een gat in de markt te zien, en ze gaan er blijkbaar voor.
Het gat in de markt is een p-r aan de rand van lez waar je naartoe rijdt en met een simpele manier overstapt in een batterij wagen aan zeer goedkoop tarief.

Maar vermits je dat nooit rendabel krijgt zal dat niet zo snel er zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 17:19   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gat in de markt is een p-r aan de rand van lez waar je naartoe rijdt en met een simpele manier overstapt in een batterij wagen aan zeer goedkoop tarief.

Maar vermits je dat nooit rendabel krijgt zal dat niet zo snel er zijn.
Autodelen met electrische wagens bestaat zeker al.
https://www.battmobiel.be/

https://www.battmobiel.be/onze-wijken/
Gent, Deinze, Aalst, Mechelen... overal wachten ze of rijden ze
Prijzen:
Citaat:
WAGEN TYPE DAGTARIEF (150KM) TOESLAG (PER EXTRA 50KM)
Renault ZOE € 30,25 € 6
Renault Twizzy € 20,00 € -
Hyundai Kona € 42,35 € 6
Hyundai Kona XR € 52, 00 € 8
Tesla Model 3 € 60, 00 € 8
Tesla Model S € 80, 00 € 10
Tesla Model X € 90,75 € 12
Jaguar iPace € 82,50 € 10

Al onze voertuigen op één kaart (Gent is er vol van)
En electrische taxis sowieso.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 17:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:01   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

En hun concurrent https://www.partago.be/ .

Ik ken een van hun leden. Heeft een laadpaal aan zijn voortuin laten zetten, waarvan de oplading met zijn zonnepanelen gebeurt.
Uiterst interessant als derde wagen in een gezin met kinderen die zelf ook al autorijden, of voor een ouder koppel, als tweede wagen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:03   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk niet dat EP-Tender succes gaat hebben.

De huidige kleine e-wagens (lengte 4,05 meter) hebben 50 kW batterijpacks en kunnen aan 100 kWDC snellaadpalen opladen of *30 minuten voor 80% extra capaciteit of ca. 250-270 km rijden in de praktijk.

(bvb *Peugeot e 208: https://www.peugeot.be/nl/gamma/onze...eot-e-208.html )

Die gaan alvast niet met zo een belachelijk karretje rondrijden.

En de nog kleinere EV (Smart-grootte) worden zeker niet gebruikt voor lange afstanden. (of je moet al zot zijn)
Mogen EV's een trekhaak hebben?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:03   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Autodelen met electrische wagens bestaat zeker al.
https://www.battmobiel.be/

https://www.battmobiel.be/onze-wijken/
Gent, Deinze, Aalst, Mechelen... overal wachten ze of rijden ze
Prijzen:


En electrische taxis sowieso.
Taxi loopt behoorlijk op.
Mocht men zeer goedkoop ergens aan de stadsrand uw wagentje snel kunnen wisselen dan zouden dat velen doen.

Dat mag gerust een smartje zijn of iets groter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 februari 2020 om 18:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:07   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En hun concurrent https://www.partago.be/ .

Ik ken een van hun leden. Heeft een laadpaal aan zijn voortuin laten zetten, waarvan de oplading met zijn zonnepanelen gebeurt.
Uiterst interessant als derde wagen in een gezin met kinderen die zelf ook al autorijden, of voor een ouder koppel, als tweede wagen.


Mambo heeft ze nog nooit gezien blijkbaar. Dan bestaan ze ook niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 18:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2020, 18:10   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mogen EV's een trekhaak hebben?
Post 70, gewoon eens lezen op het einde.

Citaat:
Al moet je nog wel de juiste koppelingsset aankopen bij EP Tender, die nodig is om de accu-aanhanger met je auto te verbinden. Dat kost je ongeveer 600 euro.
Ggln is ook niet verboden.
Lap gaat toch: https://www.trekhaakcentrum.nl/automerken/renault-zoe/

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2020 om 18:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be