Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een confederatie Nederland-Vlaanderen komen?
Ja, ik wil een confederatie Nederland-Vlaanderen 46 52,87%
Nee, Vlaanderen moet een deel worden van het unitaire Nederland 14 16,09%
Nee, Vlaanderen blijft bij België 16 18,39%
Nee, Vlaanderen moet na zijn onafhankelijkheid geen staatkundige toenadering zoeken tot Nederland 11 12,64%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2018, 10:45   #561
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik voorspelde niets. De staatsschuldmeter.nl deed dat. En dit postte ik toen in 2015 omdat het toen ook die kant opging.

Hogere Nederlandse staatsschuld. 22 jul 2013

Het afgelopen jaar is de Nederlandse staatsschuld fors toegenomen. In het eerste kwartaal groeide de staatsschuld naar 72 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Vorig jaar was dit nog 67,7 procent.


Zie ook :


http://www.destaatsschuldmeter.nl (zie grafiek)



Het is dus anders en beter uitgevallen voor Nederland. Zoveel te beter voor dit land.
Maar ik zou er toch niet willen leven.
Wat doet Nederland het goed t.o.v België.
Hoe zou dit komen?
Wanneer komt de staatsschuld van Belgie aan de de 60%?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:50   #562
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Hoe kunt u dat zeggen? U heeft hem nooit gekend!

Norbert
Op wat slaat dat nu weer?

Ik heb Churchill en Hitler beiden niet gekend. Hoewel er op Churchill heel wat kritiek te geven valt, weet ik (hoewel ik ze beiden nooit heb gekend) dat ik liever in een land zou wonen waarvan Churchill aan het hoofd staat dan waarvan Hitler aan het hoofd staat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:56   #563
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff uw liedje is wat afgezaagd. België is een bruisende staat waar het goed is te leven. Waar de geneeskundige zorgen goed zijn, het onderwijs goed scoort, de sociale voorzieningen degelijk zijn, waar het goed eten en drinken is , waar meer dan 70% een eigen woonst heeft, en ga zo maar door.

En de Nederlanders weten dit, want ze maken meer dan eens gebruik van deze Belgische weldaden.

Moest Belgie bij Holland gebleven zijn, wees maar zeker dat de mensen uit het protestantse Noorden hier de plak hadden gezwaaid. En nog niet een beetje. Willem I was er al goed mee bezig. En de Vlamingen hadden zich goed laten ringeloren. Net zoals ze zich hebben laten ringeloren door de Franstaligen. Maar die tijd is voorbij. Het zijn de Vlamingen, gezien ook hun meerderheid en hun economische sterkte, die het nu voor het zeggen hebben in België.
België is op bestuurlijk gebied een janboel en in Vlaanderen zijn er grote separatistische partijen. Zonder Brussel was België allang gesplitst net zoals landen als Tsjecho-Slowakije en Servië-Montenegro.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 10:59   #564
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wat doet Nederland het goed t.o.v België.
Hoe zou dit komen?
Wanneer komt de staatsschuld van Belgie aan de de 60%?
Het is maar te zien want men onder 'goed' verstaat: files Nederlanders die van de Belgische geneeskundige zorgen willen genieten of van ons onderwijs, of die hier eens lekker komen eten en/of drinken, en die de Belgische sfeer 'reuzeleuk' vinden, die onze ruime manier van wonen wat benijden, en zo kan ik nog een tijdje verder gaan.

Maar het is waar, Nederland heeft altijd een betere staatsschuld gehad dan België. Of dit daarom zoveel beter is, daarover zijn de economisten het niet altijd of zelfs verre van eens.

Een betere staatsschuld hebben maar de mensen zich blauw laten betalen om -bijvoorbeeld -ietwat medische zorg te krijgen zoals dit nu in Nederland is, (en de kosten gaan nog oplopen voor de doorsnee-Nederlander zo bleek gisteren uit het nieuws uit Nederland, en dit omdat de verzekeraars zelf de aanrekeningskosten mogen bepalen...) is dan weer niet zo 'goed'.

En dus, zoals gezegd, het is maar wat men onder 'goed' verstaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2018 om 11:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 11:06   #565
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is maar te zien want men onder 'goed' verstaat: files Nederlanders die van de Belgische geneeskundige zorgen willen genieten of van ons onderwijs, of die hier eens lekker komen eten en/of drinken, en die de Belgische sfeer 'reuzeleuk' vinden, die onze ruime manier van wonen wat benijden, en zo kan ik nog een tijdje verder gaan.

Maar het is waar, Nederland heeft altijd een betere staatsschuld gehad dan België. Of dit daarom zoveel beter is, daarover zijn de economisten het niet altijd of zelfs verre van eens.

Een betere staatsschuld hebben maar de mensen zich blauw laten betalen om -bijvoorbeeld -ietwat medische zorg te krijgen zoals dit nu in Nederland is, (en de kosten gaan nog oplopen voor de doorsnee-Nederlander zo bleek gisteren uit het nieuws uit Nederland, en dit omdat de verzekeraars zelf de aanrekeningskosten mogen bepalen...) is dan weer niet zo 'goed'.

En dus, zoals gezegd, het is maar wat men onder 'goed' verstaat.
Correctie: Vlaamse onderwijs en Vlaamse ziekenhuizen. In Brussel word je in het ziekenhuis niet in het Nederlands geholpen en het Franstalig onderwijs is zo matig dat Franstalige kinderen daar massaal naar Nederlandstalige scholen gaan.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 19 september 2018 om 11:10.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 11:14   #566
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Correctie: Vlaamse onderwijs en Vlaamse ziekenhuizen. In Brussel word je in het ziekenhuis niet in het Nederlands geholpen en het Franstalig onderwijs is zo matig dat Franstalige kinderen massaal naar Nederlandstalige scholen gaan.
Dat is ook zo, maar dat neemt niet weg dat er maar weinig Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen onderwijs gaan volgen in Nederland, maar wel relatief veel Nederlanders in Nederlandstalig België onderwijs komen volgen. Blijkbaar schort er iets aan het onderwijs in Nederland. Zo 'goed' is het dus niet op dit punt in Nederland. Nu pompt Rutte vertwijfeld weer vele tientallen miljoenen in het Nederlands onderwijs. Het zal niet veel helpen. Heel wat docenten in Nederland zijn niet bekwaam en deugen gewoon niet om voor de klas te staan. Bovendien zit Nederland met een gigantisch, ja dramatisch, lerarentekort. Met alle gevolgen van dien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2018 om 11:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:18   #567
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Op wat slaat dat nu weer?

Ik heb Churchill en Hitler beiden niet gekend. Hoewel er op Churchill heel wat kritiek te geven valt, weet ik (hoewel ik ze beiden nooit heb gekend) dat ik liever in een land zou wonen waarvan Churchill aan het hoofd staat dan waarvan Hitler aan het hoofd staat.
Ik heb Churchill ook niet gekend en Hitler evenmin. Laatstgenoemde behoort ook niet tot mijn idolen. Maar wat ik wel weet is dat Hitler, tijdens de oorlogsjaren, veel minder belastend was voor een gemiddeld Duits huishouden dan dat Churchill dat was. Onder Churchill stond alles in dienst van de oorlogsvoering en had hij gedurfd dan was hij bij u thuis uw vorken en uw messen komen opeisen waarmee ge uw brood of uw worst in tweeën sneedt. Om staal te hebben.
*Ik* beoordeel een regeringsleider naar hoe de mensen gereageerd hebben op hem en ook slechts deze mensen die die leider zelf gekend hebben. Waarom zeiden de mensen van Willem I:"Wij willen Willem weg. Wil Willem wijzer wezen, wij willen Willem weer!" Kijk eens, ze wilden hem nog kansen geven maar hij mocht alleen zo koppig niet zijn. En uit mijn eigen familiegeschiedenis weet ik dat de Nederlander destijds hier echt niet zo populair waren, hoor! Dat zijn ze hier in mijn streek trouwens nog niet.

Norbert


Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:27   #568
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
België is op bestuurlijk gebied een janboel en in Vlaanderen zijn er grote separatistische partijen. Zonder Brussel was België allang gesplitst net zoals landen als Tsjecho-Slowakije en Servië-Montenegro.
Ja, maar als die grote separatistische partijen aan de macht komen dan zetten zij de scheiding op de lange baan. Ik weet niet wie er op bezoek geweest is bij Bart De Wever, mijnheer de Liberaal uit Nederland, maar ik kan vermoeden dat het een Franstalige geweest is met heel wat haar op zijn tanden. En iemand met veel geld in zijn portefeuille.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:45   #569
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wanneer gaan de Vlamingen het opgeven om nog Frans te leren?
Nooit! Waarom zouden ze?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:57   #570
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik heb Churchill ook niet gekend en Hitler evenmin. Laatstgenoemde behoort ook niet tot mijn idolen. Maar wat ik wel weet is dat Hitler, tijdens de oorlogsjaren, veel minder belastend was voor een gemiddeld Duits huishouden dan dat Churchill dat was. Onder Churchill stond alles in dienst van de oorlogsvoering en had hij gedurfd dan was hij bij u thuis uw vorken en uw messen komen opeisen waarmee ge uw brood of uw worst in tweeën sneedt. Om staal te hebben.
*Ik* beoordeel een regeringsleider naar hoe de mensen gereageerd hebben op hem en ook slechts deze mensen die die leider zelf gekend hebben. Waarom zeiden de mensen van Willem I:"Wij willen Willem weg. Wil Willem wijzer wezen, wij willen Willem weer!" Kijk eens, ze wilden hem nog kansen geven maar hij mocht alleen zo koppig niet zijn. En uit mijn eigen familiegeschiedenis weet ik dat de Nederlander destijds hier echt niet zo populair waren, hoor! Dat zijn ze hier in mijn streek trouwens nog niet.

Norbert


Norbert
Dus op wat sloeg uw reactie dan dat ik Willem I niet kon beoordelen omdat ik hem nooit heb gekend?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:02   #571
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is ook zo, maar dat neemt niet weg dat er maar weinig Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen onderwijs gaan volgen in Nederland, maar wel relatief veel Nederlanders in Nederlandstalig België onderwijs komen volgen. Blijkbaar schort er iets aan het onderwijs in Nederland. Zo 'goed' is het dus niet op dit punt in Nederland. Nu pompt Rutte vertwijfeld weer vele tientallen miljoenen in het Nederlands onderwijs. Het zal niet veel helpen. Heel wat docenten in Nederland zijn niet bekwaam en deugen gewoon niet om voor de klas te staan. Bovendien zit Nederland met een gigantisch, ja dramatisch, lerarentekort. Met alle gevolgen van dien.
Ze zullen misschien terug moeten doen zoals destijds, toen Vlaamse protestanten naar Nederland uitweken in de tijd van de hertog van Alva: gebruik maken van het Vlaamse potentieel om les te geven in Nederland. Ik heb me laten wijsmaken dat in die tijd het onderwijs in Nederland een flinke sprong vooruit heeft gemaakt door het inzetten van Vlaamse onderwijzers en onderwijzeressen. En ik heb me ook laten wijsmaken dat het net daardoor is geweest dat het Nederlands nog altijd zo dicht aanleunt bij het Vlaams.
Ik begrijp het derhalve heel goed waarom er hier mensen zijn die tegen de Vlamingen zeggen:"Welkom, thuis!" Ik vermoed dus dat de Nederlanders ons, Vlamingen, misschien meer nodig hebben dan wij hen!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:05   #572
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ze zullen misschien terug moeten doen zoals destijds, toen Vlaamse protestanten naar Nederland uitweken in de tijd van de hertog van Alva: gebruik maken van het Vlaamse potentieel om les te geven in Nederland. Ik heb me laten wijsmaken dat in die tijd het onderwijs in Nederland een flinke sprong vooruit heeft gemaakt door het inzetten van Vlaamse onderwijzers en onderwijzeressen. En ik heb me ook laten wijsmaken dat het net daardoor is geweest dat het Nederlands nog altijd zo dicht aanleunt bij het Vlaams.
Ik begrijp het derhalve heel goed waarom er hier mensen zijn die tegen de Vlamingen zeggen:"Welkom, thuis!" Ik vermoed dus dat de Nederlanders ons, Vlamingen, misschien meer nodig hebben dan wij hen!

Norbert
Natuurlijk hebben we hier geen Nederlanders nodig. Waarom wel? Daar komt alleen maar heibel van. En inderdaad, zij hebben ons blijkbaar meer nodig dan wij hen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2018 om 13:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:13   #573
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dus op wat sloeg uw reactie dan dat ik Willem I niet kon beoordelen omdat ik hem nooit heb gekend?
Ik zou het wel eens willen geweten hebben, mijnheer de paardrijder, waarom gij eigenlijk achter Willem I zijn kont loopt!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:17   #574
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik zou het wel eens willen geweten hebben, mijnheer de paardrijder, waarom gij eigenlijk achter Willem I zijn kont loopt!

Norbert
Ik ga niet beweren dat Willem I een heilige was.

Ik ben er wel van overtuigd dat de Vlamingen beter af zouden zijn geweest indien de separatisten van 1830 niet waren geslaagd in hun opzet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 13:26   #575
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ga niet beweren dat Willem I een heilige was.

Ik ben er wel van overtuigd dat de Vlamingen beter af zouden zijn geweest indien de separatisten van 1830 niet waren geslaagd in hun opzet.
Mogelijk, maar dat zullen we nooit weten. In ieder geval hebben de Nederlandstalige Belgen ofte de Vlamingen het nu zeer goed in België en zijn ze in België en door België één van de rijkste bevolkingsgroepen van Europa en misschien zelfs van de wereld geworden.

Moesten we bij Willem I gebleven zijn, dan was er een reële kans dat we nu bijna allemaal met een hypotheekschuld zaten...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2018 om 13:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 14:50   #576
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mogelijk, maar dat zullen we nooit weten. In ieder geval hebben de Nederlandstalige Belgen ofte de Vlamingen het nu zeer goed in België en zijn ze in België en door België één van de rijkste bevolkingsgroepen van Europa en misschien zelfs van de wereld geworden.

Moesten we bij Willem I gebleven zijn, dan was er een reële kans dat we nu bijna allemaal met een hypotheekschuld zaten...
Dat laatste is wel een zwaar schot in de roos, zou ik zo zeggen!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 18:30   #577
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mogelijk, maar dat zullen we nooit weten. In ieder geval hebben de Nederlandstalige Belgen ofte de Vlamingen het nu zeer goed in België en zijn ze in België en door België één van de rijkste bevolkingsgroepen van Europa en misschien zelfs van de wereld geworden.

Moesten we bij Willem I gebleven zijn, dan was er een reële kans dat we nu bijna allemaal met een hypotheekschuld zaten...
Voorlopig zitten de Nederlanders met de staatsschuld op 56,7 %. Waar zit België nu, nog rond de 100% ? Denk dat dit met name komt door de Walen. Vlaanderen is de leeuw waarop alles rust !

Hypotheken worden doorgaans afgelost, het huis komt naar je toe. Verder hebben wij een vrije markteconomie, dus iedereen mag een hypotheek afsluiten.

Maar, geen zorgen, Bart de Wever gooit de boel open in België en Vlaanderen voor een vrije economie daar. Een man met visie, intelligentie en durf zou ik zeggen. Vanuit Nederland kijken veel mensen met bewondering naar hem!!
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 september 2018 om 18:38.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 19:17   #578
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is ook zo, maar dat neemt niet weg dat er maar weinig Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen onderwijs gaan volgen in Nederland, maar wel relatief veel Nederlanders in Nederlandstalig België onderwijs komen volgen. Blijkbaar schort er iets aan het onderwijs in Nederland. Zo 'goed' is het dus niet op dit punt in Nederland. Nu pompt Rutte vertwijfeld weer vele tientallen miljoenen in het Nederlands onderwijs. Het zal niet veel helpen. Heel wat docenten in Nederland zijn niet bekwaam en deugen gewoon niet om voor de klas te staan. Bovendien zit Nederland met een gigantisch, ja dramatisch, lerarentekort. Met alle gevolgen van dien.
Reden dat veel Nederlanders in Vlaanderen studeren komt omdat het daar goedkoper is en er wederzijdse erkenning is van elkaars diploma's en opleidingen.

Verder draait de economie zo goed in Nederland dat er niet alleen een gigantisch lerarentekort is, maar een tekort aan alles. In mijn sector, de metaal, is er ook een gigantisch tekort aan goed opgeleide technici.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 19:20   #579
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk hebben we hier geen Nederlanders nodig. Waarom wel? Daar komt alleen maar heibel van. En inderdaad, zij hebben ons blijkbaar meer nodig dan wij hen.
Veel Nederlanders op dit forum hebben voorouders of familie in Vlaanderen. Vlaams bloed stroomt ook door mij heen!!

Daarom ook dat wij hereniging willen met onze Vlaamse broeders en zusters !
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 september 2018 om 19:22.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 19:23   #580
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ze zullen misschien terug moeten doen zoals destijds, toen Vlaamse protestanten naar Nederland uitweken in de tijd van de hertog van Alva: gebruik maken van het Vlaamse potentieel om les te geven in Nederland. Ik heb me laten wijsmaken dat in die tijd het onderwijs in Nederland een flinke sprong vooruit heeft gemaakt door het inzetten van Vlaamse onderwijzers en onderwijzeressen. En ik heb me ook laten wijsmaken dat het net daardoor is geweest dat het Nederlands nog altijd zo dicht aanleunt bij het Vlaams.
Vlaams IS Nederlands.

U zwemt niet alleen in de vooroordelen, maar ook talloze misvattingen draaien rond uw hoofd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be