Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft ze het zelf gezocht?
Ja, als je een steek geeft, mag je er een terug verwachten 11 78,57%
Neen zeg, ze is nog zo jong, 19 jaar 3 21,43%
Deze poll hangt mijn kloten uit. 3 21,43%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2020, 23:02   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die linkse borderline trien, die best 'n aantal barbecues zou skippen, wou enkel de aandacht afleiden vd misdaadstatistieken in de VS (die DVL getweet had), waar ze geen argumenten of weerwoord tegen had.
Omdat die statistieken kloppen, er worden nu eenmaal meer jonge, zwarten vermoord door andere zwarten dan door blanken, daar worden geen steden voor afgefikt, dan hoor je BLM niet.
Die Black Lives, vermoord door andere blacks, DON'T Matter, blijkbaar.

Het ergste vind ik dat 't haar nog gelukt is ook, Dries trapte er in, met beide voeten.

Hij is nog onervaren, hopelijk negeert hij zulke linkse borderline trienen in't vervolg.
Nu heeft ze haar 5 minutes of fame gehad en doet ze wat dat soort trienen 't best kunnen; slachtoffer uithangen.
Mocht ik DvL zijn, dan had ik haar reactie ook compleet genegeerd. Alleen betwist ik niet het recht dat Dries heeft om erop te reageren. Ik beschouw het geenszins ongepast, omdat men op het openbare domein nu eenmaal maar moet leren dat de ene mening op een andere kan botsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 00:12   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mocht ik DvL zijn, dan had ik haar reactie ook compleet genegeerd. Alleen betwist ik niet het recht dat Dries heeft om erop te reageren. Ik beschouw het geenszins ongepast, omdat men op het openbare domein nu eenmaal maar moet leren dat de ene mening op een andere kan botsen.
Tuurlijk.

Maar ze heeft nu wel bereikt wat ze wou bereiken.
De aandacht afleiden van de essentie.

DVL had haar daar beter op gewezen, of ze daarover ook nog iets wist te vertellen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 06:13   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Tsja, ik ben geen fan van DVL maar ik ben nog veel minder fan van Open riool VLDers zoals Somers en De Clercq want die partij en die mensen hebben al veel en veel ergere feiten gepleegd dan deze uitspraak: de Vlaming keer op keer een mes in de rug gestoken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 06:18   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Wel, na zijn schaapachtige corona periode waar hij met de wolven van de Wetstraat meehuilde, stijgt Driesken weer in mijn achting, zie

Goed antwoord
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 06:22   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een politicus staat helemaal niet boven de wet. Wat een misvatting!
Dat is een beetje raar. Want als wetgever kan je jezelf potentieel telkens buiten de dwang van de wet plaatsen in de wetten die je stemt. Je moet het gewoon maar expliciet in de wet schrijven. Maar aangezien dat evident is, en gewoon maar veel meer inkt zou betekenen voor een evidentie, vind ik het logischer dat, aangezien die mogelijkheid er is, dat wetgevers uiteraard de wet niet op zichzelf toegepast moeten zien, aangezien ze die evengoed hadden kunnen schrijven op die manier. Dat ze dat niet gedaan hebben, komt gewoon uit "traditie" laat ons zeggen.

Waarom ben je immers wetgever ? Om van de privileges van het kunnen opleggen van uw wil aan anderen kunnen te profiteren he. Je moet dat willen inzien, en dan is het evident dat de bedoeling van wetten, die dienen om het volk te onderdrukken, toch uiteraard niet op de onderdrukkers van toepassing moeten zijn. De boer gaat zichzelf niet melken en slachten he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2020 om 06:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 07:23   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben waarschijnlijk te lomp en totaal niet meer mee; maar wat wil dat zeggen 'een barbecue skippen'???
Eigenlijk ben je vooral hautain, dat je dit bericht stelt zonder te melden dat je jezelf te goed vindt om dat woord dan even te googelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 07:25   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Politici die zetelen of een mandaat uitoefenen zouden beter geen Twitter of sociale media gebruiken.
Die zouden volgens jou zich moeten terugtrekken in een ivoren toren?
Of alleen maar in een ivoren toren wat betreft moderne technieken? Ouderwetse dingen, zoals een boek schrijven of een interview in een gazet, dat kan nog net?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 07:33   #28
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die zouden volgens jou zich moeten terugtrekken in een ivoren toren?
Of alleen maar in een ivoren toren wat betreft moderne technieken? Ouderwetse dingen, zoals een boek schrijven of een interview in een gazet, dat kan nog net?
Politici hebben altijd al gebruik gemaakt van de communicatiemiddelen van hun tijd. Dat zal altijd zo zijn. Sociale media horen daar ook bij. Me dunkt echter wel, dat er een paar rondlopen die wel toe zijn aan een cursus. "Omgang en fatsoen op de digitale weg naar succes".
Maar verbieden? Daar zou ik geen vrede mee hebben. Ik ben namelijk de eerste om een politicus die 'verbieden' aanreikt als oplossing, gemakzucht en onkunde te verwijten.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 08:35   #29
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Wij doen hier constant niet anders dan elkaar terechtwijzen. Zelfs Van Langenhove mag dat van mij op de sociale media. Hij is dan op zijn beurt terechtgewezen door andere politici en burgers. En dat mag van mij ook. Als ik bepaalde reacties hier lees zijn er die vinden dat de reactie van Dries moet kunnen, maar de reacties daarop niet. Die gedachtengang begrijp ik niet.

Ik vond trouwens de steek van dat meisje niet erg verstandig, de reactie van Dries nog onverstandiger, en de reacties daarop wel juist maar wat overspannen. Mensen zeggen al eens iets grof, en Dries nog makkelijker dan anderen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 08:38   #30
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat ze al vet genoeg was?
Oei en dat mag men niet meer zeggen??? Onze linkiewinkies hebben met de dag langere tenen... We zouden het misschien beter bij de me-too bende plaatsen dan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 08:42   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk ben je vooral hautain, dat je dit bericht stelt zonder te melden dat je jezelf te goed vindt om dat woord dan even te googelen.
Neen, skippen is overslaan... Wat is er verkeerd aan om te zeggen dat de andere barbecues moet overslaan???
Maar als je zegt dat ze al vet genoeg is en het daarom beter zou doen... Hewel dan zit er een draai aan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 08:43   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei en dat mag men niet meer zeggen??? Onze linkiewinkies hebben met de dag langere tenen... We zouden het misschien beter bij de me-too bende plaatsen dan...
Eindigden de meeste verhaaltjes niet met de zin:

"En zij leefden véél en hadden lange kinderen." (kinderen zou je door tenen kunnen vervangen)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 08:43   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die zouden volgens jou zich moeten terugtrekken in een ivoren toren?
Of alleen maar in een ivoren toren wat betreft moderne technieken? Ouderwetse dingen, zoals een boek schrijven of een interview in een gazet, dat kan nog net?
Een verkozen parlementslid kan spreekuren houden en telefonisch en via mail bereikbaar zijn voor parlementaire vragen en inbreng voor wetsvoorstellen, rechtstreeks en via medewerkers. Een gemandateerd politicus kan op dezelfde manier communiceren voor duiding van zijn uitvoerende macht.

Het kleutergedoe van onze politici houdt mij persoonlijk tegen om hen te contacteren. Als ik zie hoe ze te keer gaan in sociale media zie ik weinig savoir-faire in een objectieve en discrete afhandeling van rechtstreekse vragen van burgers.

Een politicus streeft naar een publiek mandaat of een zetel. In een democratie is het in beeld lopen de kern van zijn essentie. Niet elke burger wil in beeld lopen. Veel burgers die viraal gaan op sociale media houden er trauma aan over.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 mei 2020 om 08:44.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 08:54   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eindigden de meeste verhaaltjes niet met de zin:

"En zij leefden véél en hadden lange kinderen." (kinderen zou je door tenen kunnen vervangen)
En nog beter dat hun verstand meer en meer gezonken is in die langere en langere tenen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 09:18   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, skippen is overslaan... Wat is er verkeerd aan om te zeggen dat de andere barbecues moet overslaan???
Maar als je zegt dat ze al vet genoeg is en het daarom beter zou doen... Hewel dan zit er een draai aan...
Dus je wist wel wat het wil zeggen. Waarom vraag je het dan?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 09:55   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik ben namelijk de eerste om een politicus die 'verbieden' aanreikt als oplossing, gemakzucht en onkunde te verwijten.
Ik reik die een strop aan om zich aan op te hangen, ter plaatse
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 10:00   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het kleutergedoe van onze politici houdt mij persoonlijk tegen om hen te contacteren. Als ik zie hoe ze te keer gaan in sociale media zie ik weinig savoir-faire in een objectieve en discrete afhandeling van rechtstreekse vragen van burgers.
Maar dat is dan ook niet de job van een politicus. Een politicus moet een spel winnen, verkiezingen, en moet mandaten binnen rijven. En voor elke mop die je tapt, heb je misschien 10 keer meer stemmen gehaald dan die paar burgers die een ernstige vraag stellen en die toch te intelligent zijn om een politicus blindelings willen te vertrouwen.

Citaat:
Een politicus streeft naar een publiek mandaat of een zetel. In een democratie is het in beeld lopen de kern van zijn essentie. Niet elke burger wil in beeld lopen. Veel burgers die viraal gaan op sociale media houden er trauma aan over.
Juist. Dus doe je dat op elke manier die werkt, en als dat is door de onnozelaar uit te hangen, moet je maar de onnozelaar uithangen. De energie die het kost om de witzige uit te hangen op tinternet is veel kleiner, en veel lonender, dan een diepgaande studie aan een sceptische nadenkende burger te geven via e-mail. Dat zijn politici die denken dat ze een functie hebben, en uiteraard op de electorale klippen lopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 10:33   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is dan ook niet de job van een politicus. Een politicus moet een spel winnen, verkiezingen, en moet mandaten binnen rijven. En voor elke mop die je tapt, heb je misschien 10 keer meer stemmen gehaald dan die paar burgers die een ernstige vraag stellen en die toch te intelligent zijn om een politicus blindelings willen te vertrouwen.



Juist. Dus doe je dat op elke manier die werkt, en als dat is door de onnozelaar uit te hangen, moet je maar de onnozelaar uithangen. De energie die het kost om de witzige uit te hangen op tinternet is veel kleiner, en veel lonender, dan een diepgaande studie aan een sceptische nadenkende burger te geven via e-mail. Dat zijn politici die denken dat ze een functie hebben, en uiteraard op de electorale klippen lopen.
Jouw denkkader is beperkt door perceptie dat politici enkel in een democratie kunnen bestaan. De regimes die democratie hoog in het vaandel dragen bieden het slechtste weerstand tegen de huidige pandemie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 mei 2020 om 10:34.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 11:00   #39
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Geachte heer de Schoofzak

Mijn tegenwoord (reactie): Het is terug uiterst (extreem) droevig (triest) gesteld met de houding tegenover onze wondermooie Nederlandse taal. Dit is niet netjes! (proper)

De deur staat geheel onterecht wagen wijd open voor Engelse woorden terwijl de Britten de Avondlandbond (Europese Unie) verlaten hebben:

"barbecue" => vleesrooster(en)
"basht" => weert, weren
"bodyshamet" => lijfhoont, lijfhonen
"fatshamet" => dikhoont, dikhonen
"skipt" => overslaat, overslaan
"tweet" => getjilp, tjilpen
...

De deur staat uiteraard wagen wijd open ook voor onze Waalse "vrienden":

"moreel absolutisme" => zedelijk alleenheersersschap
"cordon" (sainitaire) => schutkring
"dégoutante bende" => wansmakelijke horde
"flagrant" => overduidelijk
"incidenten" => voorval(len)
"parlé" => praat
"parlement" => landdag
...

De Duitsers zijn terug welkom hetzij beperkt en liefst van Hugenootse oorsprong:

"ranzig" (rance) => weerzinwekkend, stinkend, benepen

Zelfs de dode Latijnse taal wordt terug tot leven gewekt:

"Corona" => Kruin, Kroon (opvolgers), Krans

Het antwoord op dit vraagstuk is trouwens heel eenvoudig. Te dikke Mensen dienen meer te bewegen en minder te eten/drinken.
De doorvoering van deze oplossing lijkt een heel stuk moeilijk. Veel (dikke) mensen geloven gezonde eters en hard bewegende mensen te zijn.
Dit kan niet echt het geval zijn. Ten eerste worden zelfs kleine wandelafstanden algemeen met een lompe stinkwagens afgelegd. Ten tweede gaan koekjes, snoepjes, biertjes en gezoete dranken nog steeds vlotjes over de toonbank. Het vadsig gedrag van de dikke medemens mag niet verdedigd worden maar dient afgestraft te worden zoals in het Land van de Rijzende Zon (Japan). Daar treft vetzucht slechts drie mensen op honderd terwijl dit hier bijna de helft is.
Sommigen geven echter de schuld aan een slecht werkende schildklier. Dit kan toch niet bij bijna de helft van de Vlaamse bevolking zijn? Trouwens sinds enkele jaren is het gebruik van kropstof (jodium) houdend zout bij het bakken van brood wettelijk verplicht. Daarom zou de werking van de schildklier hier algemeen verbetert te zijn.

Hoogachtend
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 11:03   #40
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

kropstof

Zeer zorgvuldig uitgeschreven, Koenaard. Het is bijzonder jammer dat deze spitsvondige en vol waarheden zittende tekst helemaal aan het einde met een knoert van een dt-fout (verbetert) bevuild werd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 31 mei 2020 om 11:06.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be