Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2010, 01:56   #41
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Als ik zo de reacties op verschillende fora lees ziet het er heel slecht uit als dit doorgaat
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Bierke : 9 november 2010 om 01:57.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 01:58   #42
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als ik zo de reacties op verschillende fora lees ziet het er heel slecht uit als dit doorgaat
Je weet het toch ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 02:06   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Werelddierendag zal duidelijk nooit een feestdag worden.
Behoorlijk dubbel eh: de boeren kunnen zich kapotinvesteren om steeds weer aan hogere eisen te voldoen wat dierenwelzijn betreft, maar voor moslims vindt men het ok om dieren te folteren vlak voor ze dood gaan...
Om van te kotsen
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 02:09   #44
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Werelddierendag zal duidelijk nooit een feestdag worden.
Behoorlijk dubbel eh: de boeren kunnen zich kapotinvesteren om steeds weer aan hogere eisen te voldoen wat dierenwelzijn betreft, maar voor moslims vindt men het ok om dieren te folteren vlak voor ze dood gaan...
Om van te kotsen
Een dier dat goed heeft geleefd maar halal wordt geslacht lijkt mij gelukkiger dan zo'n batterijkip.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 02:11   #45
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een dier dat goed heeft geleefd maar halal wordt geslacht lijkt mij gelukkiger dan zo'n batterijkip.
Die dieren die halal worden geslacht hebben niet beter geleefd dan een ander.
Het gaat om het contrast: eens de huidige batterijen weg zijn (wat verplicht is), staan de beestjes weer een stap verder.
Maar voor de moslims zetten we blijkbaar graag een stapje achteruit? no way.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 02:13   #46
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Die dieren die halal worden geslacht hebben niet beter geleefd dan een ander.
Het gaat om het contrast: eens de huidige batterijen weg zijn (wat verplicht is), staan de beestjes weer een stap verder.
Maar voor de moslims zetten we blijkbaar graag een stapje achteruit? no way.
Bedreigd geweest door een leerling ofzo?

Jij klinkt als die zure zelfstandigen die in I&I thuishouden. Vroeger was je niet zo.

Dat halal slachten is een mediahetze. Da's niet relevant. Wat relevant is, is de maatschappijvorm die ervoor zorgt dat batterijen mogelijk zijn.

Focus je maar op halal, meisje. Doe dat maar. Wees maar verder zuur. Je werkt hen enkel in hand.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 02:20   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Bedreigd geweest door een leerling ofzo?

Jij klinkt als die zure zelfstandigen die in I&I thuishouden. Vroeger was je niet zo.

Dat halal slachten is een mediahetze. Da's niet relevant. Wat relevant is, is de maatschappijvorm die ervoor zorgt dat batterijen mogelijk zijn.

Focus je maar op halal, meisje. Doe dat maar. Wees maar verder zuur. Je werkt hen enkel in hand.
Ik vind dat WEL relevant. Net zoals ik legbatterijen, omega-3-melk, ijzertekorten bij kalveren, transportproblemen... serieus relevant vind. Zit je iedereen verzuurd te noemen die dierenwelzijn hoogst prioritair vindt? Neen, blijkbaar alleen degenen die hun aversie uiten tegenover halal slachting.
ALLES moet vooruit in die sector. Er bestaan prima middelen om verdoofd te slachten. Er is geen enkele reden om ze niet te gebruiken. In de rimboe, bij gebrek aan materiaal, ja, daar is behoefte om dieren onverdoofd te slachten. NIET hier.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 02:25   #48
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind dat WEL relevant. Net zoals ik legbatterijen, omega-3-melk, ijzertekorten bij kalveren, transportproblemen... serieus relevant vind. Zit je iedereen verzuurd te noemen die dierenwelzijn hoogst prioritair vindt? Neen, blijkbaar alleen degenen die hun aversie uiten tegenover halal slachting.
ALLES moet vooruit in die sector. Er bestaan prima middelen om verdoofd te slachten. Er is geen enkele reden om ze niet te gebruiken. In de rimboe, bij gebrek aan materiaal, ja, daar is behoefte om dieren onverdoofd te slachten. NIET hier.
Ik focus mij op de maatschappij die ervoor zorgt dat er batterijen zijn.

Da's de ziekte. Symptomen en randfenomenen, daar hou ik mij niet mee bezig.

Slachten dient inderdaad verdoofd. Geen twijfel.

Maar dat halal slachten is een randfenomeen vergeleken met de morbide vorm die onze maatschappij aanneemt.
Dat kan mij iets meer schelen.

En vooral het fenomeen dat mensen die zich normaal geen vragen stellen bij dierenwelzijn plots in koor beginnen te roepen over dierenrechten als het over islam gaat.


Weet je, ik zie de vrij goedkope anti-islamretoriek in je tekst hoor. Verwacht niet dat ik er enige rekening mee ga houden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 06:50   #49
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Verdwijnen dus:
1. PASEN
2. PAASMAANDAG
3. PINKSTEREN
4. PINKSTERMAANDAG
5. O.L.H.HEMELVAART
6. O.L.V.HEMELVAART
7. ALLERHEILIGEN

Dat zijn dus VIJF werkdagen
Ja. 5 dagen.

Citaat:
en in plaats krijgen we twee broodnodige feesten in maart? ho hoe leuk met de maartse buien: 8/3 en 21/3 en nog eentje op 21/5 (hopelijk krijgen we die in de week als het op een zondag valt?)
3 dagen
(Hopelijk? Een feestdag die op de zondag valt krijg je altijd op een andere dag. Daarom krijgen we paasmaandag en pinkstermaandag. Want de feestdagen zijn pasen en pinksteren.)

Citaat:
En dan mogen we twee dagen extra bijtellen bij ons jaarlijks verlof, waarna we moeten afwachten of die dagen wel passen in het verlofplan (natuurlijk niet voor Mohammed die ipv 3 weken verlof in de zomermaanden er sowieso ook al vier mag nemen).
En 2 dagen vrij te kiezen is ook 5.
(Jij mag ook wel een week onbetaald verlof bijnemen, zeker. Anders moet je een andere werkgever zoeken)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 07:39   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik zie niet in wat je te klagen hebt.... dit is immers het summum van wat je wou (allez dat denk ik toch want erg duidelijk ben je nooit geweest ).Ieder zijn godsdienstvrijheid en die stopt precies daar waar een ander ermee persoonlijk geconfronteerd wordt.
Kan U me eens quoten waar ik ook maar één keer de afschaffing van oude onze feestdagen bepleit?
Waar ik bepleit dat de apartheidsdoeken vanaf het vierde middelbaar zomaar overal op school moeten worden toegestaan, inclusief de ambtenarij?
Waar ik bepleit dat enkel nog allochtone jobstudentjes mogen worden aangenomen?

Enfin, heel dat document.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 07:41   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als ik zo de reacties op verschillende fora lees ziet het er heel slecht uit als dit doorgaat
Dit kan natuurlijk niet doorgaan. Ik vraag me af waarom ze er zovele duizenden euro's durven tegenaan gooien om met zulk gedrocht af te komen. Tja, onder de auspiciën van Milquet natuurlijk.

wel leuk dat het afschaffen van alle Leopold II straten, pleinen etc...
niet waar zou zijn: prince Flup was aanwezig bij de overhandiging van het gedrocht.... ge moet nie vragen: ze gaan eens zeggen dat alles wat naar zijn bet-overgrootvader genoemd werd moet worden afgeschaft!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 07:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 07:56   #52
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja. 5 dagen.
En 2 dagen vrij te kiezen is ook 5.
(Jij mag ook wel een week onbetaald verlof bijnemen, zeker. Anders moet je een andere werkgever zoeken)

Ik neem aan dat de leerkracht in school kan kiezen wanneer hij of zij zomaar een dagje thuisblijft?

Zullen de werkende ouders genoodzaakt zijn om hun "vrije dag" verplicht op te opnemen omdat het school sluit wegens suikerfeest en er geen bewaking voor de kinderen is?

Wie krijgt voorrang bij het toekennen van die vrije dagen? Degenen met de hoogste ancienniteit? of degene met de vroomste religie. Als atheisten hun jaarlijkse drie weekjes kunnen opnemen tijdens hoogzomer en Mohammed wil toevallig "zijn" vrij Suikerfeestdagje dat ook in hoogzomer valt, moeten Jan en Greet dan terugkomen uit Turkije?


Citaat:
3 dagen
(Hopelijk? Een feestdag die op de zondag valt krijg je altijd op een andere dag. Daarom krijgen we paasmaandag en pinkstermaandag. Want de feestdagen zijn pasen en pinksteren.)
Verplicht te nemen vrije dagen die op een zondag vallen worden daarom niet noodzakelijk op maandag genomen: in sommige bedrijven mag men die dagen dan vrij kiezen.
Paasmaandag en pinkstermaandag vallen �*ltijd op maandag omdat Pasen en Sinksen �*ltijd op zondag vallen: die liggen vast.
Bij de huidige situatie zijn er elk jaar minstens één en soms twee feestdagen (pasen en sinksen niet meegerekend) die op zondag vallen. Ik heb ooit de berekening gemaakt en moslims zouden gerust die twee dagen kunnen gebruiken om hùn suikerfeest en offerfeest te vieren. Slechts één maal om de 7 jaar is er géén vrije dag over. Maar men heeft nog altijd verlof, en ze kunnen ook nog altijd inspringen tijdens de westerse feestdagen zodat ze én dubbel betaald worden én/of een dag kunnen recupereren.

Het leuke aan de huidige feesten is dat die netjes het seizoen volgen met de vier cruciale zonnestanden. Vandaar dat velen die dagen gebruiken om mits een brugdagje erbij nog een verlengd weekend te maken. Door twee dagen te voorzien in maart verliest men die optie en vooral de spreiding over het ganse jaar.
Dit gaat nooit doorgang vinden, vooral ook niet omdat heel Europa met dezelfde verlofdagen rekening houdt en het internationaal nogal lastig zou zijn. De moslimpjes zullen dus hun suikerfeest nog even op hun buik moeten schrijven. (ze kunnen altijd eigen verlof opnemen, niemand houdt hen tegen).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:12   #53
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Het idee dat de meerderheid zich aan de minderheid moet aanpassen is inderdaad tekenend. Niet dat wij geen gestes kunnen doen maar uiteindelijk moet de minderheid zich aan de meerderheid aanpassen, niet omgekeerd. Andere elementen waar ik me de vraagtekens bij plaats zijn

Citaat:
"Daarbij zullen bepaalde verworvenheden, die wij als definitief voor onze vrijheid ervaren, moeten worden herbekeken: de neutraliteit van de openbare diensten, het schrappen van religie uit burgerlijke zaken (vermoedelijk zoals dat in Engeland gebeurt, waar shariarechtbanken kunnen beslissen over allerlei burgerlijke aangelegenheden zoals echtscheiding, nvdr)…"
Dus om de minderheid ter wille te zijn moeten we de fundamenten van onze samenleving herbekijken? De scheiding kerk/staat is nog niet absoluut maar het idee dat ze deze bewust wensen terug te schroeven is geen goed teken.

Citaat:
De geschiedenis van de kolonisatie, de migratie en de verschillende vormen van discriminatie moeten een deel van het leerplan worden. Leraars moeten zich voor ons koloniale verleden excuseren.
Dat men over het kolonialisme leert, over het nazisme, ... geen probleem. Wat toen gebeurd is is onaanvaardbaar en we moeten dus leren om deze fouten hopelijk te vermijden. Maar waarvoor moeten wij ons excuseren? Wij waren toen niet geboren. Mooie poging om onze "schuld" tegen de rest van de wereld te internaliseren om zeker geen kritiek te gever op de multiculti (wat Merken wel durft).

Citaat:
"Redelijke aanpassingen" moeten ook voor culturele en etnische minderheden worden uitgevoerd.
Me dunkt is er een verschil tussen religieuzen en gehandicapten maar goed (en hoe 5x daags bidden niet tussenkomt in het werkschema is me een raadsel). Nu op zich heb ik geen probleem dat men aanpassingen doet voor religieuzen zolang dit redelijk blijft, als je apparte lokalen voor elke religie zou moeten voorzien...

Citaat:
Vakantiejobs moeten bij voorkeur worden aangeboden aan jongeren in moeilijkheden en dan vooral aan jongeren uit etnische, culturele en religieuze minderheden. Die aanwervingen moeten gebeuren in overleg met de verenigingen uit buurten waar sociale uitsluiting heerst.
Nu snap ik wel dat mensen die sociaal achtergesteld zijn een vakantiejob harder kunnen nodig hebben maar waarom het criteria religie vermelden? Dus als ik me voor de zomermaanden naar het buddhisme bekeer of zo heb ik meer kans op een vakantiejob volgens deze logica?

Citaat:
Ritueel slachten van offerdieren moet onverdoofd kunnen blijven gebeuren. De wet moet blijven zoals ze is, anders wordt de godsdienstvrijheid geschonden.
Wet in het teken van religie, meen je dat nu? Vrijheid van religie is 1 ding maar wanneer we ons wetboek moeten maken in functie van alle religies hebben we een probleem. Meer moet hierover niet gezegd worden.

Ik kan me erg vinden in de bedenkingen geplaatst op http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...e-dialoog.aspx .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:18   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Hier kan ik met leven !
Iedereen doet zijn duit in het zakje !
En weer wordt de inheemse bevolking bedreigd door de (Islam-)kolonist. Vraagje: met iedereen doet zijn duit in het zakje, bedoelt u natuurlijk ''de inheemse bevolking doet duiten in het zakje, naar gelang het aantal import-kolonisten toeneemt''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:32   #55
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Hier kan ik met leven !
Iedereen doet zijn duit in het zakje !
Raar, waar doet iedereen zijn duit in het zakje? Dit is meer een eisenpakket van minderheid tav meerderheid en over belangrijke minderheden zoals holebi's lees ik veel minder. In het rapport zie ik wel zaken zoals

Citaat:
“We moeten ons hoeden voor een nieuw soort zelfcensuur, die ons zou beletten onderwerpen aan te snijden, die in onze cultuur belangrijk zijn, zoals homoseksualiteit,atheïsme, gelijkheid tussen de geslachten …” Mevrouw Martine Dorchy
Deze kritische bedenking zijn belangrijk maar op het eerste zicht te zeldzaam. Ik heb nog niet de kans gehad om het geheel te lezen maar door bepaalde elementen betwijfel ik hoe serieus het kan genomen worden. Op zich wel zonde want zo'n onderzoek was wel nodig :S.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 9 november 2010 om 09:51.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:39   #56
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een dier dat goed heeft geleefd maar halal wordt geslacht lijkt mij gelukkiger dan zo'n batterijkip.
Dat zal wel...En een batterijkip die halal geslacht word ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:42   #57
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het idee dat de meerderheid zich aan de minderheid moet aanpassen is inderdaad tekenend. Niet dat wij geen gestes kunnen doen maar uiteindelijk moet de minderheid zich aan de meerderheid aanpassen, niet omgekeerd. Andere elementen waar ik me de vraagtekens bij plaats zijn
In een normaal wereldbeeld zou dat correct zijn. Als men echter de geschiedenis van islam bekijkt (iedereen weet natuurlijk dt dit rapport werd opgesteld om de chinezen en japanners ter wille te zijn, maar kom, for the sake of the argument) dan zie je dat deze in al hun veroverde gebieden de macht overnamen vanaf het ogenblik dat ze 10% van de bevolking uitmaakten. Op dat ogenblik konden ze de dhimmies nog volledig uitzuigen onder het mom van "tolerantie", zolang ze maar hun beschermingstaks betaalden.



Citaat:
Dus om de minderheid ter wille te zijn moeten we de fundamenten van onze samenleving herbekijken? De scheiding kerk/staat is nog niet absoluut maar het idee dat ze deze bewust wensen terug te schroeven is geen goed teken.
Uiteraard geen goed teken, maar het is wel naadloos een gevolg van wat ik hierboven schreef. (waar zijn de chinezen en japanners nu weer gebleven?)

Citaat:
Dat men over het kolonialisme leert, over het nazisme, ... geen probleem. Wat toen gebeurd is is onaanvaardbaar en we moeten dus leren om deze fouten hopelijk te vermijden. Maar waarvoor moeten wij ons excuseren? Wij waren toen niet geboren. Mooie poging om onze "schuld" tegen de rest van de wereld te internaliseren om zeker geen kritiek te gever op de multiculti (wat Merken wel durft).
Men vergeet hierbij dat de kolonisatie van heel het midden-oosten door de islamitische arabieren NOG STEEDS van kracht is. Noord Afrika was BERBERS niet arabisch.



Citaat:
Me dunkt is er een verschil tussen religieuzen en gehandicapten maar goed (en hoe 5x daags bidden niet tussenkomt in het werkschema is me een raadsel). Nu op zich heb ik geen probleem dat men aanpassingen doet voor religieuzen zolang dit redelijk blijft, als je apparte lokalen voor elke religie zou moeten voorzien...
waarschijnlijk maakt dit deel uit van een vooropgezet plan.
eerst zijn minder-validen of mensen met een afwijking gewoon anders-valide (iemand die potdoof is, is NIET anders-horig, maar dat trekken ze zich niet aan, de anders-ziende blinde persoon kan ook de pot op), maar nu blijkt dus dat moslims (én japanners én chinezen) dus ook anders-valide zijn, waarschijnlijk gezien hun vastgegroeide apartheidsdoek of muzelmuts. Binnenkort moeten ze ook voorrang krijgen bij het opstappen denk ik.
Dat iedereen zich aan hun vastgestelde uren moeten gaan houden om een vergadering op te schorten of een koffiepauze in te lassen, komt er ook aan. Als ze zich tijdens de normale pauzes zouden verwijderen om hun lichaamsopening te luchten, geen probleem, maar het zullen weer anderen zijn die zich aan de juiste uren moeten aanpassen. En ja, niet allemaal samen in één stilte-kamer : dat heeft men in Nederlandse universiteiten geprobeerd. Je weetwel: onze leuke MULTIculturele maatschappij voorziet één stilte kamer voor �*lle overtuigingen.... tot de dhimmies werden buitengekieperd wegens onrein...

Citaat:
Nu snap ik wel dat mensen die sociaal achtergesteld zijn een vakantiejob harder kunnen nodig hebben maar waarom het criteria religie vermelden? Dus als ik me voor de zomermaanden naar het buddhisme bekeer of zo heb ik meer kans op een vakantiejob volgens deze logica?
Die afweging had ik ook al gemaakt. Alhoewel ik vrees dat je niet echt voorrang krijgt als je met een oranje laken en kaal hoofd gaat solliciteren. Klacht neerleggen bij het CGKR is hier een must. Ik raad alvast mijn nichtjes aan om in niqaab te gaan en vooral om ANONIEM te solliciteren! Ze hebben donkerbruine ogen en een bezoekje aan de zonnebank is zo gefiktst.


Citaat:
Wet in het teken van religie, meen je dat nu? Vrijheid van religie is 1 ding maar wanneer we ons wetboek moeten maken in functie van alle religies hebben we een probleem. Meer moet hierover niet gezegd worden.
Alleen al het feit dat men dit zo maar op papier DURFT te zetten, getuigt van de achterlijkheid en het gebrek aan kennis van de opstellers. De chinezen gaan de voeten van hun dochters terug inbinden. Moet kunnen! En wat met besnijdenis van meisjes? Animisme is niet onderhevig aan vrijheid van godsdienst of wat? Dit wordt nog leuk.


Citaat:
Ik kan me erg vinden in de bedenkingen geplaatst op http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...e-dialoog.aspx .
John De Wit is nog héél rustig gebleven.

wie is Naima Charkouie?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:43   #58
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan U me eens quoten waar ik ook maar één keer de afschaffing van oude onze feestdagen bepleit?
Waar ik bepleit dat de apartheidsdoeken vanaf het vierde middelbaar zomaar overal op school moeten worden toegestaan, inclusief de ambtenarij?
Waar ik bepleit dat enkel nog allochtone jobstudentjes mogen worden aangenomen?

Enfin, heel dat document.
Absoluut schandalig, het hele document. Krankzinnig zelfs.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:44   #59
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Onze dagen wegnemen om "hen" nog meer zich "thuis" te doen voelen, maar zelf mogen we geen wederdienst van hen vragen, anders zijn we onrespectvol, hebben we geen begrip, of, God verbiedde het, een racist...
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:49   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Denken ze nu werkelijk dat zoiets een kans zou maken als dat op de onderhandelingstafel komt ? Moest het rapportje wel degelijk op de tafel komen . Ik denk dat het snel in de vuilbak zou vliegen . Zelfs een sos kan zich hier niet in vinden .
Natuurlijk maakt dit een kans. Zoals Xenophon hier regelmatig en terecht opmerkt: 'De lafheid en onderdanigheid van de Vlaamse politici kent geen bovengrens.'
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be