Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2006, 23:06   #141
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Want verdedigen moet hij...
Vanwege welke goddelijke wet?
__________________


Metternich is offline  
Oud 26 oktober 2006, 03:08   #142
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Even een terzijde:

Wil iedereen eens met zijn vingers van Robert A. Heinlein afblijven?
Deze heeft niets te maken met die andere Heinlein die bedenkelijke artikelen schrijft.
R.A.H. is de auteur van Stranger in a strange land, een van mijn jeugdhelden. (Dat het boek, als je het na twintig jaar weer leest (als je volwassen bent) zwaar tegenvalt, is een ander verhaal.)
Wie is die andere Heinlein?
Nu, het kan zijn dat die Vb-pipo toch Heinlein de schrijver bedoelt, weliswaar een Amerikaan en geen Duitser. Maar de periode klopt. Nu, in dat geval is het ongelooflijk dat die idioot Heinlein een "fascist" noemt, en dat quasi iedereen anders dit overneemt. Heinlein was een echte libertariër, op sommige vlakken uitgesproken links, op andere eerder conservatief. In zijn fantastische boek "Stranger in a strange land" geeft hij eigenlijk een pleidooi voor verdraagzaamheid tegenover marsmannetjes, zelfs als ze ritueel kanibalistisch zijn. Hij verwerpt duidelijk elke vorm van autoritarisme en religieus fanatisme.
Zijn bekendste boek Starship Troopers werd echter ook al misbegrepen, zeker na de verfilming door Verhoeven. Velen menen dat Heinlein wilde propageren dat burgerrechten afhankelijk zouden moeten zijn van militaire dienstplicht (in de oorlog tegen aliens), maar volgens mij is dat toch een verkeerde lezing van dit boek.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline  
Oud 26 oktober 2006, 08:43   #143
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
'k Dacht even dat 't voor te lachen was, maar je meent het precies!
ja... hij is zo iemand waar je niet mee mag lachen, snap je.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 26 oktober 2006, 09:42   #144
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Vanwege welke goddelijke wet?
geen goddelijke wet

gewoon politieke bezigheid.

of moeten de politiekers zelfs geen verantwoording meer afleggen?

al vind ik natuurlijk de benaming "politieker" voor hem toch wel sterk overdreven.
styllo_ben is offline  
Oud 26 oktober 2006, 14:18   #145
Jo Creten
Schepen
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC Bekijk bericht
Opmerkelijke uitspraken van een Vlaams Belang kandidaat:

"Ik ben op zoek naar ernstige fascistische groepen".
"Eens de democratie in chaos ineenstuikt, hoop ik dat er een ijzeren fascistische hand is om over te nemen"
Een democratie kan niet ineen stuiken. Een democratisch principe vernieuwt zichzelf door het dynamisch evenwicht van vertegenwoordiging. Een dictatuur moet telkens verder gaan in het bekampen van de zijn interne tegenstanders.

Het zal dus eerder de ijzeren fascistische hand zijn die de democratie vernietigt. De vraag die we moeten stellen is hoe we het virus van een dictatuur uit onze democratie kunnen houden zonder de democratische principes in te perken.
Jo Creten is offline  
Oud 26 oktober 2006, 17:58   #146
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Wie is die andere Heinlein?
Nu, het kan zijn dat die Vb-pipo toch Heinlein de schrijver bedoelt, weliswaar een Amerikaan en geen Duitser. Maar de periode klopt. Nu, in dat geval is het ongelooflijk dat die idioot Heinlein een "fascist" noemt, en dat quasi iedereen anders dit overneemt. Heinlein was een echte libertariër, op sommige vlakken uitgesproken links, op andere eerder conservatief. In zijn fantastische boek "Stranger in a strange land" geeft hij eigenlijk een pleidooi voor verdraagzaamheid tegenover marsmannetjes, zelfs als ze ritueel kanibalistisch zijn. Hij verwerpt duidelijk elke vorm van autoritarisme en religieus fanatisme.
Zijn bekendste boek Starship Troopers werd echter ook al misbegrepen, zeker na de verfilming door Verhoeven. Velen menen dat Heinlein wilde propageren dat burgerrechten afhankelijk zouden moeten zijn van militaire dienstplicht (in de oorlog tegen aliens), maar volgens mij is dat toch een verkeerde lezing van dit boek.
Als hij inderdaad Robert A. Heinlein bedoelt dan heeft hij er niets van begrepen. Heinlein was in zijn boeken anti-autoritair, sterk anti-racist, individualistisch en inderdaad libertair. Hij werd omarmd door de hippies.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:09   #147
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als hij inderdaad Robert A. Heinlein bedoelt dan heeft hij er niets van begrepen. Heinlein was in zijn boeken anti-autoritair, sterk anti-racist, individualistisch en inderdaad libertair. Hij werd omarmd door de hippies.
"Stranger in a strange land" heb ik zojuist gelezen en vond hem niet goed. In het begin was het nog te doen maar later werd het nogal prekerig en saai.
De boodschap die ik er kon uithalen was een anarchistische samenleving waarin een individu doet wat hij wilt zonder een ander kwaad te doen.

Voor een boek met een autoritaire samenleving zou ik "Fatherland" aanbevelen, een van men favoriete boeken.
Vorenus is offline  
Oud 26 oktober 2006, 18:28   #148
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
"Stranger in a strange land" heb ik zojuist gelezen en vond hem niet goed. In het begin was het nog te doen maar later werd het nogal prekerig en saai.
De boodschap die ik er kon uithalen was een anarchistische samenleving waarin een individu doet wat hij wilt zonder een ander kwaad te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hertog van Gelre [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
R.A.H. is de auteur van Stranger in a strange land, een van mijn jeugdhelden. (Dat het boek, als je het na twintig jaar weer leest (als je volwassen bent) zwaar tegenvalt, is een ander verhaal.)
Ja, jammer. Vroeger vond ik hem vernieuwend en fris. Zo kun je zien dat sommige boeken sneller gedateerd raken dan andere.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Voor een boek met een autoritaire samenleving zou ik "Fatherland" aanbevelen, een van men favoriete boeken.
Als u het boek van Robert Harris bedoelt dan wordt juist aangetoond dat die 'autoritaire samenleving' op een leugen berust.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 oktober 2006, 10:25   #149
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
zeg snolleke,

zou jij niet beter uw kameraad "human177" eens vragen zijn verdediging op te nemen in deze draad. Of is hij zo laf om hier niet meer te verschijnen en het werk door u te laten doen.

Want verdedigen moet hij...
En waarom zou hij nog op dit forum moeten komen? Het feit dat er een klacht is ingediend tegen de LSP wegens laster en eerroof zecht genoeg. En ik ben nog steeds vrij om te verdedigen wie ik zelf wil zonder dat daarvoor scheldwoorden gebruikt moeten worden.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline  
Oud 27 oktober 2006, 11:55   #150
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

[quote=Jarno;2113526]En waarom zou hij nog op dit forum moeten komen?[quote]

ik dacht dat dat de bedoeling was.


Citaat:
Het feit dat er een klacht is ingediend tegen de LSP wegens laster en eerroof zecht genoeg.
dus niet verdedigen in een open dicussieforum maar dreigen met processen...



Citaat:
En ik ben nog steeds vrij om te verdedigen wie ik zelf wil zonder dat daarvoor scheldwoorden gebruikt moeten worden.
tuurlijk, niemand zegt het tegendeel.

Wel zou het leuk zijn als hij het zelf deed hé... of ben je niet van mening dat 'politiekers' verantwoording verschuldigd zijn aan het publiek???

goed dat we dat weten.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 27 oktober 2006 om 11:56.
styllo_ben is offline  
Oud 27 oktober 2006, 22:20   #151
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht


Die waren maar een "wachthalle" - om het met de woorden van Staf De Clercq te zeggen - voor Israël. Het wachten is beloond, helaas voor de Palestijnen...
Palestina heet nu Jordanië...
Sinistra is offline  
Oud 30 oktober 2006, 15:09   #152
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
tuurlijk, niemand zegt het tegendeel.

Wel zou het leuk zijn als hij het zelf deed hé... of ben je niet van mening dat 'politiekers' verantwoording verschuldigd zijn aan het publiek???

goed dat we dat weten.
Dat is vooral zeer volwassen, anderen woorden in de mond leggen die ze nooit hebben uitgesproken. Een beetje hetzelfde als naar Vanroy toe word gedaan.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline  
Oud 30 oktober 2006, 17:27   #153
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dat is vooral zeer volwassen, anderen woorden in de mond leggen die ze nooit hebben uitgesproken. Een beetje hetzelfde als naar Vanroy toe word gedaan.
ja maar, dat kunnen we toch niet weten als die gast hier niet meer verschijnt...

dat is het probleem.

hij ambieerde op 8 oktober naar een openbaar mandaat. Ik heb het recht, sterker zelfs, de plicht (goede burgerzin) om hem over zijn idealen en politieke beelden te interpelleren.

Mijn vraag dus: staat hij dus nog achter zijn (misschien vroegere) idealen of heeft hij zich ervan afgekeerd???

Niet anwoorden staat gelijk aan toegeven. En bovendien moet niet jij of zijn moeder of ik weet niet wie er op antwoorden maar hij zelf. Hij kan beter zo dingen leren als hij verder wilt in de politiek.

misschien beschouwt hij zelf deze dingen als jeugdzonden maar dat kunnen we niet aan de weerkaatsing van zijn kale bol zien. Hij moet zijn mond opentrekken.
styllo_ben is offline  
Oud 31 oktober 2006, 00:31   #154
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ja maar, dat kunnen we toch niet weten als die gast hier niet meer verschijnt...

dat is het probleem.

hij ambieerde op 8 oktober naar een openbaar mandaat. Ik heb het recht, sterker zelfs, de plicht (goede burgerzin) om hem over zijn idealen en politieke beelden te interpelleren.

Mijn vraag dus: staat hij dus nog achter zijn (misschien vroegere) idealen of heeft hij zich ervan afgekeerd???

Niet anwoorden staat gelijk aan toegeven. En bovendien moet niet jij of zijn moeder of ik weet niet wie er op antwoorden maar hij zelf. Hij kan beter zo dingen leren als hij verder wilt in de politiek.

misschien beschouwt hij zelf deze dingen als jeugdzonden maar dat kunnen we niet aan de weerkaatsing van zijn kale bol zien. Hij moet zijn mond opentrekken.
Het zijn gewoon nooit zijn idealen geweest en hij heeft gewoon geen goesting meer om op dergelijke later te reageren via een forum, wat perfect te begrijpen is. Contacteer hem dan per e-post. Zijn adres is te vinden op de nationale webstek van het NSV!.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline  
Oud 31 oktober 2006, 04:08   #155
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Zei hij via de vingers van Jarno
Bazilfunk is offline  
Oud 31 oktober 2006, 08:12   #156
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U antwoordt niet op de vraag. Heeft de holocaust plaatsgevonden of niet?
Zeg wat is nu de bedoeling van dit steeds terug te vragen ?
__________________
[SIZE=5][/SIZE]
lenca is offline  
Oud 31 oktober 2006, 13:52   #157
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Zei hij via de vingers van Jarno
styllo_ben is offline  
Oud 31 oktober 2006, 14:55   #158
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Zei hij via de vingers van Jarno
En gij zijt Patrick Janssens zeker?
Volksstormer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be