Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2018, 11:06   #1001
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Trololo
Nogmaals, welk antwoord ben ik je nog verschuldigd?
Ik zie daar geen vraag.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:06   #1002
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom zou ik?
Ik lees het aan uw stijl.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:06   #1003
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Nogmaals, welk antwoord ben ik je nog verschuldigd?
Ik zie daar geen vraag.
Dan kijk nog eens.

Een typisch ontwijkend antwoord heb ik daarop al gehad. Dus laat maar.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 11:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:12   #1004
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan kijk nog eens.
Hou op met dat kinderachtig gedoe en zeg gewoon waar ik je nog een antwoord zou moeten geven.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:12   #1005
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hou op met dat kinderachtig gedoe en zeg gewoon waar ik je nog een antwoord zou moeten geven.
Een typisch ontwijkend antwoord heb ik daarop al gehad. Dus laat maar.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:21   #1006
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

12 uur al gepasseerd dus tijd voor het Musk gebed
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:21   #1007
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Meer hoeft dat niet te zijn: (zonder kinderachtige FUD)

Citaat:
https://www.businessinsider.nl/elon-...-zou-besparen/

Elon Musk overweegt Tesla van de beurs te halen voor $420 per aandeel – handel tijdelijk stilgelegd

ANP

Topman Elon Musk van de maker van elektrische auto’s Tesla overweegt het bedrijf van de beurs te halen bij een koers van 420 dollar per aandeel.

In een tweet liet Musk weten dat de financiering voor zo’n stap al gereed is.

Daarnaast kwam er nieuws over een grote Saudische investering in Tesla.

Na een scherpe koersstijging als gevolg van die berichten werd de handel in Tesla enige tijd stilgelegd. Nadat de beurshandel werd hervat, schoot de koers met meer dan 11 procent omhoog tot ruim 381 dollar per aandeel.

Citaat:
Elon Musk
?
@elonmusk
Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured.

6:48 PM - Aug 7, 2018
Bij een koers van 420 dollar per aandeel zou de beurswaarde van Tesla rond 72 miljard dollar liggen. Er waren eerst twijfels of het bericht van Musk wel serieus was, maar hij liet weten dat inderdaad te zijn. Volgens hem is privatisering een goede stap.

Een definitief besluit is nog niet genomen. Musk heeft in het verleden bijvoorbeeld overhoop gelegen met analisten die lastige vragen stelden over de onderneming.

Musk meldde verder te hopen dat na een eventuele privatisering alle huidige aandeelhouders aan boord blijven bij Tesla en dat hij topman zal blijven. Musk bezit bijna 20 procent van het bedrijf.

Het is bedrijven toegestaan door de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC om belangrijke informatie op sociale media zoals Facebook en Twitter aan te kondigen, zolang investeerders maar weten om welke media het gaat. Verschillende analisten gaven aan dat Musk waarschijnlijk serieus is met zijn aankondiging.

De tweet van Musk volgde kort op het bericht in zakenkrant Financial Times dat het Saudische staatsinvesteringsfonds een belang heeft opgebouwd van 3 tot 5 procent in Tesla. Het belang van het Saudische Public Investment Fund in Tesla zou tussen 1,7 miljard en 2,9 miljard dollar waard zijn. Daarmee zou het staatsfonds tot de acht grootste aandeelhouders van Tesla behoren.

Naar verluidt werden de aandelen in de afgelopen maanden gekocht, na het bezoek van de Saudische kroonprins Mohammed bin Salman aan de Verenigde Staten in maart. Een belang van 5 procent of meer moet openbaar gemaakt worden.
De stijging en Spikes van gisteren, uitgelegd op grafiek:



https://www.ft.com/content/997ed7b2-...7-f854c65a4465

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 11:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:29   #1008
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Meer hoeft dat niet te zijn: (zonder kinderachtige FUD)
Het gaat niet over het gebruikte medium dat hem in de problemen zou kunnen brengen.
En hoeveel karakters kunnen gepost worden op Twitter doet al helemaal niet ter zake?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:32   #1009
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik stel me dan de vraag of :

- Gaat Musk zelf de 72 miljard ophoesten of kapitaal zoeken?
- Of gaan de Saudi's er nog meer kapitaal inpompen?
- Wat is de achterliggende strategie?

Musk hoopt wel de topman te blijven. Dus hij geeft zijn eigen bedrijf bijna helemaal uit handen? Of hoopt hij op een totale overname door de Saudi's en wil Musk ook zijn aandelen dan verzilveren? En wat willen de Saudi's bereiken? De macht over het bedrijf en de technologie erachter? Of gaan ze er oliegeld inpompen en het kalf dan laten verdrinken. De Saudi's verdienen volgens mij jaarlijks een veelvoud door de olie. Hopen of willen ze misschien deze technologie nog enkele jaren stil leggen? Alleszins ik vind het raar dat Musk over privatiseren praat. Of voelt hij de hete adem van de beurs controlemechanismen en heeft hij net iets te veel leugens of halve waarheden verkondigt? Beetje kronkelen zoals een duivel in een wijwatervat.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:32   #1010
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het gaat niet over het gebruikte medium dat hem in de problemen zou kunnen brengen.
En hoeveel karakters kunnen gepost worden op Twitter doet al helemaal niet ter zake?
Welke problemen?

Citaat:
Het is bedrijven toegestaan door de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC om belangrijke informatie op sociale media zoals Facebook en Twitter aan te kondigen, zolang investeerders maar weten om welke media het gaat. Verschillende analisten gaven aan dat Musk waarschijnlijk serieus is met zijn aankondiging.
Citaat:
Elon Musk heeft geretweet Tesla

Investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it’s contingent on a shareholder vote.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 11:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:47   #1011
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke problemen?
Als hij zijn bewering niet kan staven.
Hij gaat nu met de 'wie, wat, hoe en wanneer' moeten afkomen. En snel.

Een volgende Tweet met 'Ah, het gaat uiteindelijk niet door. Move on, people.' zal echt niet aanvaard worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 8 augustus 2018 om 11:58.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:59   #1012
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als hij zijn bewering niet kan staven.
Hij gaat nu met de 'wie, wat, hoe en wanneer' moeten afkomen. En snel.
Ik vermoed dat bestaande grote investeerders mee stappen in het privatiseringsverhaal. Ik kan me inbeelden dat zij liever de lange termijn ambieren en een maximale waarde. Als over 5 jaar tesla weer publiek gaat, in een rustiger vaarwater, kunnen ze dik cashen.

Er zal dus niet voor de gehele som gefinancierd moeten worden. En ik vermoed dat een grote hoop tesla fans ook gewoon mee prive gaan.

Wsh heeft hij enkele grote financierder gevonden die dit mee mogelijk willen maken om al de rest op te kopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:06   #1013
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Musk is niet achterlijk. Hij heeft bevestigd dat hij de funding heeft, en hij heeft dat nog eens herhaald even later.

Ik vermoed dat het een aantal van de bestaande grotere aandeelhouders zijn die ook private willen gaan (en dus long term denken) en een aantal nieuwe spelers die de float willen opkopen. Feit dat de Saudis begonnen te kopen betekent dat Tesla een interessante investering begon te worden. Dankzij de turn around van de M3 productie.
Ook daar kan je je vragen bij stellen.

Als Musk inderdaad is gaan polsen bij de grootste aandeelhouders, dan is dat inside information waar ze niet op mogen handelen tot het publiek is.

Die Tweet komt net na de bekendmaking van een fonds dat zich voor $2 miljard inkoopt. Dat is een dikke vinger naar deze investeerder, tenzij deze reeds op de hoogte was, maar dat zou dan weer handel met voorkennis zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:14   #1014
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat bestaande grote investeerders mee stappen in het privatiseringsverhaal. Ik kan me inbeelden dat zij liever de lange termijn ambieren en een maximale waarde. Als over 5 jaar tesla weer publiek gaat, in een rustiger vaarwater, kunnen ze dik cashen.

Er zal dus niet voor de gehele som gefinancierd moeten worden. En ik vermoed dat een grote hoop tesla fans ook gewoon mee prive gaan.

Wsh heeft hij enkele grote financierder gevonden die dit mee mogelijk willen maken om al de rest op te kopen.
Aandelen worden in dat geval overgenomen tegen een afgesproken prijs, maw veranderen simpelweg van eigenaar.
Er verandert niets aan de balans. Tesla beschikt dan niet ineens over meer cash. Dat zal via een extra injectie of lening moeten gaan.

Mijn inziens weet Musk heel goed dat de shorters gelijk hebben en dat hij cash moet gaan ophalen voor verdere investeringen en om zijn negatieve cashflow te dekken.
Door nu private te gaan kan hij de shorters nog een hak zetten ook al hadden ze gelijk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:25   #1015
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als hij zijn bewering niet kan staven.
Hij gaat nu met de 'wie, wat, hoe en wanneer' moeten afkomen. En snel.

Een volgende Tweet met 'Ah, het gaat uiteindelijk niet door. Move on, people.' zal echt niet aanvaard worden.
Als...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:40   #1016
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als...
Zo werkt dat met een bewering. Tot wanneer het werkelijkheid wordt is 'als' van toepassing. In twee richtingen zelfs.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:50   #1017
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Aandelen worden in dat geval overgenomen tegen een afgesproken prijs, maw veranderen simpelweg van eigenaar.
Er verandert niets aan de balans. Tesla beschikt dan niet ineens over meer cash. Dat zal via een extra injectie of lening moeten gaan.

Mijn inziens weet Musk heel goed dat de shorters gelijk hebben en dat hij cash moet gaan ophalen voor verdere investeringen en om zijn negatieve cashflow te dekken.
Door nu private te gaan kan hij de shorters nog een hak zetten ook al hadden ze gelijk.
Dan is het de juiste keuze om prive te gaan, niet ?

Of zou jij je bedrijf de grond in laten rammen door de druk van de beurs, die korte termijn redeneert ?

Ik ga er van uit dat Q3 en Q4 winstgevend worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:51   #1018
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Nog betere (grafische) samenvatting van het beursverloop gisteren:

Citaat:
https://www.bloomberg.com/graphics/2...las-crazy-day/

Tesla’s Crazy Day, in One Chart

By Hannah Recht, Jeremy C.F. Lin, Rita Devlin Marier and Brandon Kochkodin
August 7, 2018

In just 61 characters, Elon Musk changed the future of Tesla. Shares soared, investors reeled and Twitter users had questions for the CEO, whose announcement that he was considering taking Tesla private surprised Wall Street just six days after the company released second-quarter earnings. Here’s our second-by-second recap of the day’s events.

Tesla's Aug. 7 intraday share price

{ Grafiek }

1) 12:19:21—The Financial Times reports Saudi sovereign wealth fund had built a roughly $2B stake in Tesla

2) 12:48:13—Elon Musk tweets that he is considering taking Tesla private at $420 a share

3) 13:40:48—Musk tweets that he won’t be selling his stake

4) 14:13:57—Musk tweets that shareholders can either sell at $420 or maintain a stake in the private company

5) 15:26:48—Musk says in a blog post that the decision is not final and would be subject to a shareholder vote

6) 15:36:33—Musk tweets that investor support is “confirmed”


7) 16:00:00—Tesla shares close up 11 percent
Zonder Musk's 5 aankondigingen zou het aandeel wslk $360-365 geeindigd zijn, of ca. de helft van de winst van gisteren.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2018 om 12:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:51   #1019
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Mijn vermoeden is dat er inderdaad extra geld nodig is voor GF3 en GF4.

Musk wilt groeien. Indien hij nu gaat blijven bij M3, kan hij wel winstgevend worden, maar hij groeit onvoldoende hard (of te traag).

Via privatisering doet hij wat hij wilt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 12:57   #1020
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dan is het de juiste keuze om prive te gaan, niet ?

Of zou jij je bedrijf de grond in laten rammen door de druk van de beurs, die korte termijn redeneert ?

Ik ga er van uit dat Q3 en Q4 winstgevend worden.
Als je private gaat kan geld ophalen wel eens een probleem geven. Zeker als er nog geen sprake is van winsten die het risico moeten compenseren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be