Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2019, 16:44   #21
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De verandering werkt.
De vervanging van den witmensch ook.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 17:29   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zure bange blanke mannen.

En "verwarde" jongeren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 18:14   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
jongeren jongeren jongeren jongeren jongeren
Of het nu jongeren of ouderen zijn die de 'boel' overhoop gezet hebben het is- en blijft een schande.

Ik heb niet de indruk dat die mensen die er al jaren wonen in die buurten opgezet zijn met de straat'oorlogen' die er op huidig ogenblik aan de gang zijn.

Ik hoop dat men diegenen die er aan deelgenomen hebben met zware straffen bedankt en zij die hier niet horen in ons land gelijk terug huiswaarts stuurt.

Alles zelf laten opruimen, alles uit eigen zak terugbetalen, minstens 10 jaar cel.

Of zou dat volgens sommigen te dramatisch overkomen?

Of zal men dit blijven door de vingers zien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 januari 2019 om 18:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 19:24   #24
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De verandering werkt.
Vooral de tegenkanting tegen elke vorm van tussenkomst om vreemd gespuis stokken in de wielen te steken, bedoel je.
Straks elke week in elke stad situaties zoals zopas in Mollahbeek enz
Dringend tijd dat de politie er een paar afknalt ipv ze 36 keren op te pakken!
Dat zou wellicht een "verandering" zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 19:28   #25
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of het nu jongeren of ouderen zijn die de 'boel' overhoop gezet hebben het is- en blijft een schande.

Ik heb niet de indruk dat die mensen die er al jaren wonen in die buurten opgezet zijn met de straat'oorlogen' die er op huidig ogenblik aan de gang zijn.

Ik hoop dat men diegenen die er aan deelgenomen hebben met zware straffen bedankt en zij die hier niet horen in ons land gelijk terug huiswaarts stuurt.

Alles zelf laten opruimen, alles uit eigen zak terugbetalen, minstens 10 jaar cel.

Of zou dat volgens sommigen te dramatisch overkomen?

Of zal men dit blijven door de vingers zien?
Of staat men er nu al hulpeloos naar te kijken? De gevangenissen puilen uit, voor geldboetes zullen ze wel geen geld hebben en telkens ze "tegengewerkt worden" zoekt men meer uit wat de politie gedaan of niet gedaan heeft dan wat het krapuul gedaan heeft...
Er moet wel veel geld, tijd, advocaten enz gestopt worden in het terughalen van IS-wijven en hun kindjes voor wie de lol er ginder af is.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 07:28   #26
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Everytime heeft al gereageerd in het andere topic: het is niet overal zo in Bruxelles
Nee, in Watermael-Bosvoorde of St. Pieters-Woluwe zul je die toestanden niet zo gauw meemaken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 07:31   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De vervanging van den witmensch ook.
Moet ik nu op dat driehoekje drukken, stukske racist?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 januari 2019 om 07:35.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 07:32   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Wanneer ik beelden zag van de onvoorstelbare brutaliteit en vernietigingsdrang van dat schorremorrie heb ik mij toch afgevraagd waarom de politie geen rubber kogels heeft ingezet om dat tuig onder bedwang te houden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 07:33   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ik beelden zag van de onvoorstelbare brutaliteit en vernietigingsdrang van dat schorremorrie heb ik mij toch afgevraagd waarom de politie geen rubber kogels heeft ingezet om dat tuig onder bedwang te houden.
Noem het gerust de erfenis van Moureaux. En dan weet je meteen ook waarom ze in Bruxelles niet staan te trappelen om een eengemaakte politie-zone.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 10:23   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En al diegenen die over het onderwerp bezig zijn vinden allemaal" dat zoiets niet kan en er iets moet aan gedaan worden enz" … maar het is al jaren zo, ze zeggen dat al jaren, en ze staan nog even ver: nergens!
Dat is de bedoeling ook he. Zonder zo een relschoppers zou er niks zijn om kunnen "iets aan te willen doen". Er moeten relschoppers zijn, op dezelfde manier dat er moslim terroristen moeten zijn ; anders beseft men te vaak dat de staat tot niet veel dient.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 12:17   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Moet ik nu op dat driehoekje drukken, stukske racist?
Dat is geen racisme, want het gaat over de autochtoon, die mag je zonder problemen blijven schofferen. Zoveel is duidelijk.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 12:50   #32
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ik beelden zag van de onvoorstelbare brutaliteit en vernietigingsdrang van dat schorremorrie heb ik mij toch afgevraagd waarom de politie geen rubber kogels heeft ingezet om dat tuig onder bedwang te houden.
Dat is de steeds groter wordende vraag: wie en wat blijft ervoor zorgen dat er weinig of niets kan en mag gedaan worden tegen de agressie van die bende "ratten"?
Opnieuw en opnieuw en opnieuw...
Zo kan en zal het alleen maar erger worden, men bewijst telkens dat men er machteloos bij staat! Of liever: machteloos moet blijven er bij staan...
Er moeten meer lastposten het land uitgegooid worden. Er moeten er meer hun etiket "Belg" ontnomen worden, het zijn geen "Belgen" die daar winkels plunderen, auto's in brand steken enz

Laatst gewijzigd door andev : 3 januari 2019 om 13:02.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 21:27   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is de steeds groter wordende vraag: wie en wat blijft ervoor zorgen dat er weinig of niets kan en mag gedaan worden tegen de agressie van die bende "ratten"?
Opnieuw en opnieuw en opnieuw...
Zo kan en zal het alleen maar erger worden, men bewijst telkens dat men er machteloos bij staat! Of liever: machteloos moet blijven er bij staan...
Er moeten meer lastposten het land uitgegooid worden. Er moeten er meer hun etiket "Belg" ontnomen worden, het zijn geen "Belgen" die daar winkels plunderen, auto's in brand steken enz
In ieder geval "Dank u, mijnheertje Verhofstadt voor het klakkeloos toegeven aan de Groentjes die indertijd in uw regering zaten en zich plat hebben gelobbied voor het invoeren van de fameuze Snel-Belg wet".

"Dank u Europese Unie voor uw ergerlijke nalatigheid waardoor Europa een immigratiebeleid heeft dat er in feite geen is".

"Dank u mevrouw Louise Arbour voor uw leugenachtig pleidooi ten voordele van het Migration Compact". Het schandaligste nog van al is dat Louise Arbour een Canadese is, dus een politica uit een land met een strict immigratiebeleid, een land waar je geen voet binnenkrijgt als je niet kunt bewijzen dat je een opleiding genoten hebt of over een nuttige kennis beschikt waar dat land nood aan heeft.

Waarom wil Europa verdomme zijn grenzen niet beter controleren? De Middellandse Zee is niet eens een hele grote zee, het is geen oceaan. Met een degelijk uitgeruste vloot middelgrote, snelle schepen kan de zuid-europese grens gemakkelijk bewaakt worden. Europa moet een eigen Border Force of Coast Guard hebben. En die schijnheilige NGO's met hun zogezegde "reddingsschepen" (alias Ferry Diensten) moeten aan de ketting gelegd worden.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 januari 2019 om 21:29.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 08:31   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vooral de tegenkanting tegen elke vorm van tussenkomst om vreemd gespuis stokken in de wielen te steken, bedoel je.
Straks elke week in elke stad situaties zoals zopas in Mollahbeek enz
Dringend tijd dat de politie er een paar afknalt ipv ze 36 keren op te pakken!
Dat zou wellicht een "verandering" zijn...
Hoelang ga je dat nu blijven brullen ? Ik begrijp dat ge kwaad zijt (ik ook ) maar van dat knal ze allemaal af of hang ze aan een hoge boom begraaf ze levend heeft niemand iets aan. U leeft nog altijd in een (beschaafde) rechtstaat waar dat tot nader order nooit (meer) zal kunnen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 08:34   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In ieder geval "Dank u, mijnheertje Verhofstadt voor het klakkeloos toegeven aan de Groentjes die indertijd in uw regering zaten en zich plat hebben gelobbied voor het invoeren van de fameuze Snel-Belg wet".

"
Heeft er niks mee te maken.

Dat is straks 10 jaar en veel langer geleden en ik denk niet dat de allochtonen die toen zijn geregulariseerd diegenen waren die rel schopten.

Dat waren allemaal tiener gastjes die hier zijn geboren en automatisch de Belgische nationaliteit hebben.

Wat rechtse rakkers beweren moet men altijd even checken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2019 om 08:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 08:48   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken.

Dat is straks 10 jaar en veel langer geleden en ik denk niet dat de allochtonen die toen zijn geregulariseerd diegenen waren die rel schopten.

Dat waren allemaal tiener gastjes die hier zijn geboren en automatisch de Belgische nationaliteit hebben.

Wat rechtse rakkers beweren moet men altijd even checken
Heeft er alles mee te maken.
Of denk ge dat die generatie uit de lucht komen vallen is?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 11:33   #37
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In ieder geval "Dank u, mijnheertje Verhofstadt voor het klakkeloos toegeven aan de Groentjes die indertijd in uw regering zaten en zich plat hebben gelobbied voor het invoeren van de fameuze Snel-Belg wet".

"Dank u Europese Unie voor uw ergerlijke nalatigheid waardoor Europa een immigratiebeleid heeft dat er in feite geen is".

"Dank u mevrouw Louise Arbour voor uw leugenachtig pleidooi ten voordele van het Migration Compact". Het schandaligste nog van al is dat Louise Arbour een Canadese is, dus een politica uit een land met een strict immigratiebeleid, een land waar je geen voet binnenkrijgt als je niet kunt bewijzen dat je een opleiding genoten hebt of over een nuttige kennis beschikt waar dat land nood aan heeft.

Waarom wil Europa verdomme zijn grenzen niet beter controleren? De Middellandse Zee is niet eens een hele grote zee, het is geen oceaan. Met een degelijk uitgeruste vloot middelgrote, snelle schepen kan de zuid-europese grens gemakkelijk bewaakt worden. Europa moet een eigen Border Force of Coast Guard hebben. En die schijnheilige NGO's met hun zogezegde "reddingsschepen" (alias Ferry Diensten) moeten aan de ketting gelegd worden.
Ja, Canada zal eens aan andere landen gaan zeggen dat hun grenzen open moeten. Het enige waar Canada zelf voor te vrezen heeft bij open grenzen is een verdwaalde Eskimo.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 11:38   #38
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoelang ga je dat nu blijven brullen ? Ik begrijp dat ge kwaad zijt (ik ook ) maar van dat knal ze allemaal af of hang ze aan een hoge boom begraaf ze levend heeft niemand iets aan. U leeft nog altijd in een (beschaafde) rechtstaat waar dat tot nader order nooit (meer) zal kunnen.
Het krapuul van Molenbeek knabbelt behoorlijk aan het begrip 'beschaafde rechtstaat'.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 11:40   #39
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft er niks mee te maken.

Dat is straks 10 jaar en veel langer geleden en ik denk niet dat de allochtonen die toen zijn geregulariseerd diegenen waren die rel schopten.

Dat waren allemaal tiener gastjes die hier zijn geboren en automatisch de Belgische nationaliteit hebben.
Het is wel niet geheel ondenkbaar dat het hier en daar om een nakomeling gaat.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2019, 12:13   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het is wel niet geheel ondenkbaar dat het hier en daar om een nakomeling gaat.
Linkse rakkers in hun ontkenningsfase
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be