Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2008, 06:54   #1
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Plan B

Ik heb zelf een plan B voor Bart uitgewerkt. Het is zeer eenvoudig: op 21 juli roept Vlaanderen zich uit tot Euregio Limburg- Antwerpen- Vlaanderen. Op 22 juli schort de Vlaamse regering het migrantenstemrecht in Vlaanderen op tot er met Europa overlegd wordt of het al dan niet moet behouden worden en Vlaanderen gaat op 23 juli volledig op in Europa. Op 21 juli stapt Bart Dewever over naar de regering ook al is dat niet zeer aanlokkelijk, het blijft noodzakelijk.Hoe stelt men zo een plan op? Eenvoudig , ik ben Ieperling van geboorte en ik weet hoe Yves Leterme denkt.
Het bespaart mij het voeren van een proces dat ik door ziekte niet kon verderzetten en dat ik met advokaat Van Hoorebeke in Gent reeds heb besproken om mij te laten schrappen uit de kiesregisters.
Op die wijze hebben wij onze numerieke meerderheid die wij alleen hebben met het Vlaams belang niet nodig. Maarten Malaise zal mij wel begrijpen en Knuppel ook. Dat is voldoende.
Er zitten nog veel andere elementen in plan B maar die zal ik hier voorlopig niet
uit de doeken doen want dan wordt het te ingewikkeld. Even ingewikkeld als het niet bestaande art.35 van de Grondwet dat nochtans noodzakelijk is om tot een echt federalisme te komen maar dat alleen de Walen door de bijzondere meerderheid van art.4 kunnen deblokkeren.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.

Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 13 juli 2008 om 07:13.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 09:51   #2
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Plan B

@Bas Luyten

Ik heb een eigen plan B opgesteld. Het is veel ingewikkelder dan wat hierboven staat. Ik heb het via een militant van NVA die op 11 juli in de Offerandestraat in Antwerpen bloemen afgaf in een bevlagde optiekzaak doorgestuurd naar die militante.
Misshien is het bruikbaar misschien niet.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:05   #3
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
ik ben Ieperling van geboorte en ik weet hoe Yves Leterme denkt.
Misschien moeten we denken aan een verbieding van opkomstplicht aan Ieperlingen...

Laatst gewijzigd door Cyanide : 13 juli 2008 om 14:06.
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:27   #4
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Ieper

Wees gerust, ik ken geen enkele Ieperling die stemt op Leterme.
En wat die opkomstplicht betreft, als u dat kunt regelen, hoe vlugger hoe liever want ik wil van die discriminatie af.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:43   #5
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Voor alle duidelijkheid

Er is ,nook een plan B van de walen. Dat heb ik via een belgicist achterhaald.
Voorbereidingsfase: aanleg van eigen luchthaven om Zaventem uit te schakelen(Luik of Charleroi), overdracht pensioenen van Vlaamse ambtenaren naar Vlaanderen(de gewesten), onafhankelijkheidsverklaring van Gewest Brussel-Wallonie met behoud van het Koningsschap van Albert II om België tegenover de buitenlandse instellingen te kunnen blijven vertegenwoordigen via exclusieve franstalige diplomaten.
Gevolg België heeft geen schulden meer, want de staatsschuld wordt naar Vlaandern verschoven.
De onafhankelijkheidsverklaring werd reeds uitgetest op RTBF, maar toen lag de schuld uitsluitend bij de Vlamingen.
Datum van uitvoering van het Waalse plan B: 21 juli 2008.
Uiteraard valt de regering.Men rekent er alleen op dat de Vlamingen hun numerieke meerderheid zullen gebruiken om alleen een regering te vormen die als Belgisch zal overkomen zodat er zelfs geen discussie komt over de staatsschuld.
Daar kan Bart Dewever een punt aan zuigen. De informatie heb ik gekregen van iemand op dit forum, samen met een vraag waarom art. 35 nu zo belangrijk was.
De vraag kwam via een privébericht.Dus iedereen op dit forum is gewaarschuwd, niet iedereen is hier als hij zich voordoet.
Misschien is dat ook bij mij niet het geval. Mijn voornaam is wel Karel, mijn tweede voornaam is Hendrik maar iedereen dent hier dat dat mijn familienaam is.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 14:49   #6
Weerbarstig!
Burger
 
Weerbarstig!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 160
Standaard

Of u raaskalt of u bent ermee aan het lachen. Welk van de twee het ook is; het lijkt niet gezond
__________________
"Als je een Vlaming voor zijn kont schopt prijst hij de kwaliteit van je schoenen en apprecieert hij dat je beenreflex soepel is gebleven."
ronduit.sleezer.be
Weerbarstig! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 15:01   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Misschien moeten we denken aan een verbieding van opkomstplicht aan Ieperlingen...
Citaat:
________________________
ik ben Ieperling van geboorte en ik weet hoe Yves Leterme denkt.
_______________________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
Wees gerust, ik ken geen enkele Ieperling die stemt op Leterme.
En wat die opkomstplicht betreft, als u dat kunt regelen, hoe vlugger hoe liever want ik wil van die discriminatie af.
Euh, is er dan iets bijzonder aan Ieperlingen?

Terloops, Verhofstadts interim was al plan B, YLT's huidigepoging dus plan C
Dit is dus plan D???

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juli 2008 om 15:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 15:03   #8
Weerbarstig!
Burger
 
Weerbarstig!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Euh, is er dan iets bijzonder aan Ieperlingen?
Dorpsgenoten van den Yves.
__________________
"Als je een Vlaming voor zijn kont schopt prijst hij de kwaliteit van je schoenen en apprecieert hij dat je beenreflex soepel is gebleven."
ronduit.sleezer.be
Weerbarstig! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 15:06   #9
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerbarstig! Bekijk bericht
Dorpsgenoten van den Yves.
Een vorm van besmetting dus? Ik k�*n niet geloven dat 't genetisch zou zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 15:09   #10
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
Er is ,nook een plan B van de walen. Dat heb ik via een belgicist achterhaald.
Voorbereidingsfase: aanleg van eigen luchthaven om Zaventem uit te schakelen(Luik of Charleroi), overdracht pensioenen van Vlaamse ambtenaren naar Vlaanderen(de gewesten), onafhankelijkheidsverklaring van Gewest Brussel-Wallonie met behoud van het Koningsschap van Albert II om België tegenover de buitenlandse instellingen te kunnen blijven vertegenwoordigen via exclusieve franstalige diplomaten.
Gevolg België heeft geen schulden meer, want de staatsschuld wordt naar Vlaandern verschoven.
De onafhankelijkheidsverklaring werd reeds uitgetest op RTBF, maar toen lag de schuld uitsluitend bij de Vlamingen.
Datum van uitvoering van het Waalse plan B: 21 juli 2008.
Uiteraard valt de regering.Men rekent er alleen op dat de Vlamingen hun numerieke meerderheid zullen gebruiken om alleen een regering te vormen die als Belgisch zal overkomen zodat er zelfs geen discussie komt over de staatsschuld.
Daar kan Bart Dewever een punt aan zuigen. De informatie heb ik gekregen van iemand op dit forum, samen met een vraag waarom art. 35 nu zo belangrijk was.
De vraag kwam via een privébericht.Dus iedereen op dit forum is gewaarschuwd, niet iedereen is hier als hij zich voordoet.
Misschien is dat ook bij mij niet het geval. Mijn voornaam is wel Karel, mijn tweede voornaam is Hendrik maar iedereen dent hier dat dat mijn familienaam is.
Heb je ook nog iets meer om dat scenario te staven?
Terloops, idd niet iedereen hier is "zomaar een forummer"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 06:56   #11
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Plan B

@filosoof

Ja ik heb inderdaad op dit forum informatie gevonden via een privébericht:
iemand heeft mij gevraagd wat nu de betekenis was van art.35 van de Grondwet. Zolang dit forum niet alle deelnemers onder hun e-mail adres laat tussenkomen is dit forum niet betrouwbaar. Maar waarschijnlijk kan dat niet door art.22 van de Grondwet, een even lege doos als art.35. Art.22 bepaalt dat wij recht op privacy hebben. Een deelnemer van het forum heeft mij gemeld dat op 21 juli een tweede nepuitzending wordt uitgezonden op RTBF
maar nu zijn het niet de Vlamingen die de onafhankelijkheid uitroepen maar de Walen. RTBF zal zorgvuldiger zijn en beter verdoezelen dat het een nep-uitzending is. Daardoor zal Vlaanderen denken dat het onafhankelijk is en meteen zelf de onafhankelijkheid uitroepen.Alleen door dat feit zal Vlaanderen de ganse Belgische staatsschuld op zich nemen.
Niemand in België kent de Grondwet.Door het migrantenstemrecht werd de fictie ingebouwd dat niet-Europese burgers de Grondwet wel kennen.
Eerst heb ik gedacht dat het privébericht van Bruno Yaminne kwam.
Vandaag denk ik dat niet meer want er stond een fout in die Bruno als jurist nooit zou maken: het Waalse en Brusselse gewest zouden de onafhankelijkheid uitroepen. Ik weet dat het de Franse gemeenschap moet zijn en niet de gewesten. Want als de Gewesten de onafhankelijkheid uitroepen dan blijft de staatsschuld op Vlaanderen wegen. Het omgekeerde geldt niet omdat gewest en gemeenschap samenvallen.
Aangezien ik via een ander weg heb vernomen dat Vlaanderen het spelletje doorziet weet ik zeker dat Vlaanderen nooit zelf zijn onafhankelijkheid zal uitroepen want dat staat duidelijk in plan B dat ik van Bart Dewever zelf heb gekregen.
Als Belgicist heb ik één boodschap voor Bruno Yaminne: zorg dat die uitzending er komt want zoniet geraakt Wallonië nooit van Vlaanderen vanaf en is Brussel reddeloos verloren. In het plan B dat ik kon inkijken staat duidelijk dat BHV reeds in alle stilte door Vlaanderen is gesplitst zodat Bruno Dewever zijn slag thuis haalt. Het bewijs zal u krijgen wanneer Bruno Dewever toetreedt tot de Federale regering. En ook dat staat in plan B. De federale regering zal wat ber ook gebeurt aanblijven en door Bruno Dewever gecontroleerd worden.Aangezien ik geheimhouding heb beloofd kan ik niets meer onthullen behalve dat Bruno Dewever op 21 juli Leterme als premier zal vervangen.
Zelf vind ik Bruno Dewever een genie.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 12:55   #12
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Mag ik de spul dat jij inhaleert ook eens uitproberen ? Lijkt me wel geinig...
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 12:29   #13
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Wat een complottheorieen hier... Je kent wel precies veel mensen eh jij xD
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 05:15   #14
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Alles iq opgelost

Leterme en Dewever hebben een uitstekende job gedaan.
België is gered.
De bal ligt nu volledig in het kamp van de Walen.
Als zij het voorstel van Moureaux aanvaarden en akkoord gaan met het confederalisme dan kan Vlaanderen binnen België volledig zelfstandig optreden.
Dat alles dank zij de val van de regering.
Ik voorspel nu op termijn zelfs een toekomst voor het BUB zowel in Vlaanderen als Wallonië.
De nepuitzending op RTBF is niet langer nodig.Zij kan vervangen worden door een eenvoudige verklaring van Rudy Demotte op 21 juli dat de franse gemeenschap opteert voor het confederalisme.
Ook de huidige regeringscrisis is opgelost wanneer Leterme na zo een verklaring opnieuw eerste minister wordt.
Ik weet nu reeds dat de toekomst van mijn twee kleinkinderen er beter zal uitzien dan ik gevreesd had.Ik heb immers geen enkel vertrouwen in het huidige Federale België.(zoals Bruno Yaminne, maar anders dan Yaminne heb ik ook geen vertrouwen in het unitaire België
Nogmaals mijn excuses aan Bruno Yaminne want ik weet nu heel zeker dat hij mij dat fameuze privébericht niet heeft gestuurd.
Ik verwijder zelfs de tekst die ik op al mijn tussenkomsten als slottekst gebruik aangezien de uitvoering van art.53 niet langer nodig is in een confederale staat. Zoals Yves Leterme een symbolische datum heeft gekozen om ontslag te nemen doe ik dat ook voor de commentaar van Dehaene over art.53 namelijk 21 juli.
Groetjes aan Knuppel en een warme proficiat aan Yves Leterme en Bart Dewever.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.

Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 16 juli 2008 om 05:18.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 06:35   #15
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

Als het VB nu maar niet moeilijk gaat doen .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 06:22   #16
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Confederalisme

Het VB heeft in een confederale staat, waarin Vlaanderen per definitie een zeer ruime zelfstandigheid zelfs betrekkelijke onafhankelijkheid heeft niets te zeggen. Door het ontslag van de regering ligt het confederalisme binnen handbereik.Vlaanderen is dus zo goed als onafhankelijk.
Voor deze virtuele onafhankelijkheid hebben twee politici hun toekomst in de weegschaal gelegd: Yves Leterme en Bart Dewever. Ook de walen hebben een virtuele onafhankelijkheid alleen zullen het de Vlamingen zijn die zullen neen zeggen als zij het nodig vinden de walen moeten ja zeggen tegen de vlamingen als zij iets willen krijgen.
Het ontslag van de regering heeft mij weer vertrouwen gegeven in de toekomst van dit land. Het moeilijkste komt nog: de onderhandelingen over het confederatie verdrag. Maar als Leterme én Dewever samen in een regering stappen ben ik er zo gerust in dat ik reeds op 21 juli de onafhankelijkheid van Vlaanderen vier opde Gentse feesten.
Begin al maar te oefenen madame Milquet: oui leren zeggen in plaats van non !
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.

Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 17 juli 2008 om 06:23.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 09:31   #17
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard Aan Knuppel

De enige die ik op dit forum echt betrouw naast Bruno Yaminne: lees mijn bijdrage onder het subforum over het ontslag van Leterme: Vlaanderen virtueel onafhankelijk.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be