Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2018, 11:45   #141
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/m...aard~abf02c5c/

Als je de reacties leest van de lezers blijkt toch dat veel lezers niet akkoord zijn met de wijze waarop hier een racisme zaak van gemaakt wordt.

Moest het omgekeerd zijn vraagt men zich af zou er dan ook gesproken worden over racisme? Of eerder over een verwarde man met psychische problemen?

Men dient op te passen niet juist racisme aan te wakkeren door in dit soort van voorvallen te eenzijdig in het nadeel van de plaatselijke bevolking te behandelen. Racisme vind je evenzeer terug onder die migranten en zeker niet noodzakelijk in mindere mate.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 11:47   #142
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Niets meer ergerlijk dan een zatlap die u iets komt vragen. Om zo iemand een beetje te treiteren zeg ik dan meestal "zaag niet en bol het af". Die zwarte knaap zal misschien ook zo gereageerd hebben. Jonge allochtonen kijken meestal nogal neer op clochards, zatlappen en allerlei debielen.
Wie dronken over straat loopt gaat sowieso al in de fout.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 september 2018 om 11:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 12:55   #143
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik al eerder aanhaalde (was er een voorgeschiedenis?) bleek er toch een voorgeschiedenis geweest te zijn namelijk:



“De man zou die jongeman een vraag gesteld hebben, waarop die jongen op agressieve en onbeleefde manier reageerde. Daarna is de ruzie ontaard.”

Misschien is het een leerschool voor de man in kwestie, verder geen vragen meer te stellen aan die types, want dat kan best ontaarden in een opstand.
Onze zatte Pros was blijkbaar niet aan zijn proefstuk toe. Blijkbaar waren er nog andere mensen al onbeleefd tegen hem
Volgens mij is zijn geluk geweest dat dat manneke nog maar 15 was Was hij 5 jaar ouder geweest zatte Pros had voor de rest van zijn leven in een rolstoel gezeten. Niet veel mensen zouden daarom treuren denk ik.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-out~a8f0ca5b/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 september 2018 om 13:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 13:09   #144
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

De held van de witmenskes hier :


Citaat:
Hij graaide in diezelfde periode ook nog 50 euro uit de handen van een blinde vrouw aan een bankautomaat.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 13:21   #145
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/m...aard~abf02c5c/

Als je de reacties leest van de lezers blijkt toch dat veel lezers niet akkoord zijn met de wijze waarop hier een racisme zaak van gemaakt wordt.

Moest het omgekeerd zijn vraagt men zich af zou er dan ook gesproken worden over racisme? Of eerder over een verwarde man met psychische problemen?

Men dient op te passen niet juist racisme aan te wakkeren door in dit soort van voorvallen te eenzijdig in het nadeel van de plaatselijke bevolking te behandelen. Racisme vind je evenzeer terug onder die migranten en zeker niet noodzakelijk in mindere mate.
Wel je moet deze draad nog eens nalezen en eens kijken wie er over racisme sprak.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 13:22   #146
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wel je moet deze draad nog eens nalezen en eens kijken wie er over racisme sprak.
Ik bedoel de lezers van die krant. Honderden reacties zijn er.

En ik meen toch ook via de media begrepen te hebben dat de nadruk ligt op racisme. Anders was het niet eens een nieuwsitem geworden vermoed ik zelfs.

Mijns inziens is het beter racisme hier niet te veel op de voorgrond te laten treden. In feite zou men dezelfde analyse moeten kunnen maken van dat voorval moest de situatie omgekeerd geweest zijn (zatte migrant en blanke kickboxer) wie kan dat voor zichzelf zeggen dat hij dan dezelfde virtuele strafmaat zou gehanteerd hebben?

Laatst gewijzigd door Bach : 1 september 2018 om 13:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 13:28   #147
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik bedoel de lezers van die krant. Honderden reacties zijn er.

En ik meen toch ook via de media begrepen te hebben dat de nadruk ligt op racisme. Anders was het niet eens een nieuwsitem geworden vermoed ik zelfs.

Mijns inziens is het beter racisme hier niet te veel op de voorgrond te laten treden. In feite zou men dezelfde analyse moeten kunnen maken van dat voorval moest de situatie omgekeerd geweest zijn (zatte migrant en blanke kickboxer) wie kan dat voor zichzelf zeggen dat hij dan dezelfde virtuele strafmaat zou gehanteerd hebben?

De enige goede reaktie is: dit is een faits divers. Een zatlap ging uit de bol en is terecht aangehouden.
De politie verdenkt hem van 'racistische motieven'. Daar kan ik inkomen als ik hoor wat er op dat filmpje gezegd wordt. Waarschijnlijk was dat gewoon zattepraat en dat zal nu verder uitgemaakt worden.

Edit: en van wie die honderden reakties afkomstig zijn is niet moeilijk te raden

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 september 2018 om 13:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 14:30   #148
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In Congo zitten ze ook achter de blanken hoor.
En in de rest van Afrika ben je uw leven ook nooit zeker als blanke.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 14:42   #149
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Congo zitten ze ook achter de blanken hoor.
En in de rest van Afrika ben je uw leven ook nooit zeker als blanke.
neen, neen, dat is achterklap. U bent een racist.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 15:37   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie dronken over straat loopt gaat sowieso al in de fout.
Volgens zijn partner had hij een drugprobleem.
Het is maar de vraag of ze alcohol een drug noemt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 16:01   #151
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tijdens mijn surftochten 'gevonden' op het net. (“Jij bent een ongelovige, dus het is helemaal oké om jou te verkrachten.”)

leuke cartoon maar wat het nu precies met het in vet gedrukt te maken heeft snap ik niet goed.
Misschien wou je gewoon de gelegenheid die op niets slagende one-liner* even in het vet zetten ?

* Uit zowat alle serieus onderzoek naar daderprofilering en settin is gebleken dat seksueel geweld ( dus ook verkrachting ) voor het grootste gedeelte voorkomt in huiselijke kring en dat de autochtoonse bevolking ( <-- dit best tweemaal herlezen, Universalia) oververtegenwoordigd is. (factor x3 tot x 10 )
Wel zijn er serieus grote verschillen tussen verschillende groepen allochtonen maar helaas ( voor jou dan ) moet ik U teleurstellen dat het het best meevalt bij de geviseerde ( lees: moslims ) groepen.
Ten slotte dient uiteraard, eerlijkheidshalve, vermeld te worden dat het allemaal cijfermateriaal is dat enkel slaat op aangiftes en dat indien er sprake is van huiselijk of seksueel geweld dit bij de allochtoonse groepen meestal iets is van diepere psychologische en langerdurende aard wat doet vermoeden dat aangiftes achter lopen op de feiten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 16:05   #152
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De enige goede reaktie is: dit is een faits divers. Een zatlap ging uit de bol en is terecht aangehouden.
Lijkt me ook zo

Citaat:
De politie verdenkt hem van 'racistische motieven'. Daar kan ik inkomen als ik hoor wat er op dat filmpje gezegd wordt. Waarschijnlijk was dat gewoon zattepraat en dat zal nu verder uitgemaakt worden.
tjha die zatte praat komt wel van ergens hé

Laatst gewijzigd door praha : 1 september 2018 om 16:05.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 16:28   #153
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
leuke cartoon maar wat het nu precies met het in vet gedrukt te maken heeft snap ik niet goed.
Misschien wou je gewoon de gelegenheid die op niets slagende one-liner* even in het vet zetten ?

* Uit zowat alle serieus onderzoek naar daderprofilering en settin is gebleken dat seksueel geweld ( dus ook verkrachting ) voor het grootste gedeelte voorkomt in huiselijke kring en dat de autochtoonse bevolking ( <-- dit best tweemaal herlezen, Universalia) oververtegenwoordigd is. (factor x3 tot x 10 )
Wel zijn er serieus grote verschillen tussen verschillende groepen allochtonen maar helaas ( voor jou dan ) moet ik U teleurstellen dat het het best meevalt bij de geviseerde ( lees: moslims ) groepen.
Ten slotte dient uiteraard, eerlijkheidshalve, vermeld te worden dat het allemaal cijfermateriaal is dat enkel slaat op aangiftes en dat indien er sprake is van huiselijk of seksueel geweld dit bij de allochtoonse groepen meestal iets is van diepere psychologische en langerdurende aard wat doet vermoeden dat aangiftes achter lopen op de feiten
Eerlijkheidshalve dient men dat procentueel uit te drukken in verhouding tot het aantal allochtonen versus autochtonen in de bevolking.

Ik vermoed dat bij nader onderzoek zal blijken dat België niet zoveel verschilt van Zweden:

"About 58% of men convicted in Sweden of rape and attempted rape over the past five years were born abroad, a Swedish broadcaster has reported.

Swedish broadcaster SVT reviewed all the 843 guilty verdicts in cases involving rape or attempted rape that occurred in the country since 2013 as part of its research.

Its journalists revealed that 58 percent of those convicted were born outside the country, while almost 40 percent were migrants from the Middle East and Africa."
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 16:30   #154
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjha die zatte praat komt wel van ergens hé
Misschien eens nagaan of hij ook zo tegen Chinezen zou doen. En waarom.

Wie weet was hij een verbitterde Bravalla festivalganger. Het grootste muziek festival in Zweden dat dit jaar definitief zijn deuren sloot omwille van een golf van verkrachtingen en aanrandingen. Men dient als maatschappelij de strijd tegen het racisme op een eerlijke manier te voeren en niet met een struisvogel politiek die sociale problemen veroorzaakt door migratie niet wil zien. Indien men dat niet doet (en dat lijkt er sterk op) dan creër je juist frustratie en haat bij een zich verongelijkt voelende bevolking.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 september 2018 om 16:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2018, 17:02   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien eens nagaan of hij ook zo tegen Chinezen zou doen. En waarom.

Wie weet was hij een verbitterde Bravalla festivalganger. Het grootste muziek festival in Zweden dat dit jaar definitief zijn deuren sloot omwille van een golf van verkrachtingen en aanrandingen. Men dient als maatschappelij de strijd tegen het racisme op een eerlijke manier te voeren en niet met een struisvogel politiek die sociale problemen veroorzaakt door migratie niet wil zien. Indien men dat niet doet (en dat lijkt er sterk op) dan creër je juist frustratie en haat bij een zich verongelijkt voelende bevolking.
Ik denk eerlijk gezegd van wel. Nu is zo een zatte marginaal niet echt een referentie voor wat er leeft onder de bevolking. Voor zo een onberedeneerd iemand is niemand echt veilig zelfs de stationschef niet zoals bleek in het verleden. Uiteraard vindt je zulke individuen ook onder allochtonen


Voor de rest heb je gelijk en moet respect van twee kanten komen en moet men de dingen zonder taboe durven verwoorden en benaderen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 08:41   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Met de laatste persberichten, denk ik dat het wel duidelijk is dat het geen racist is, maar wel een ordinaire geweldenaar.

In andere draden heb ik al opgeroepen om psychopatische geweldenaars veel vlugger op te sluiten in gesloten psychiatrische centra.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:26   #157
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met de laatste persberichten, denk ik dat het wel duidelijk is dat het geen racist is, maar wel een ordinaire geweldenaar.

In andere draden heb ik al opgeroepen om psychopatische geweldenaars veel vlugger op te sluiten in gesloten psychiatrische centra.
Geen plaats meer daar denk ik, die zitten al stampvol de laatste tijden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 11:03   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Geen plaats meer daar denk ik, die zitten al stampvol de laatste tijden.
Zelfs als ze er bijbouwen, de rechtbanken laten ze los na dertig dagen.

Trouwens, als het over drugs gaat, zoals bijvoorbeeld alcohol, dat ga je een dokter moeten hebben die durft dreigen tegen het gerecht - in de zin van, als hij niet opgenomen wordt en er valt iets voor met hem dan klaag ik jullie aan -, anders nemen ze ze niet eens op om te beginnen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be