Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2020, 13:46   #221
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een OCMW kan ook een woning op de privé markt huren om 1 van hun cliënten te parkeren.

Maar dan kan je beter als verhuurder een zeer gedegen en uitgebreid gedocumenteerde expertise laten uitvoeren vooraleer er effectief een behoeftige huurder in komt.
Ik zou opletten met zulke fratsen.

Ik herinner me iemand die een huis erfde van zijn moeder, dat huis was verhuurt aan het OCMW. Hij heeft jarenlang moeten procederen om de toestemming te verkrijgen om zijn eigendom te kunnen verkopen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 14:46   #222
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is te zien welke allochtoon, we hebben hier verschillende families en de prijzen blijven stijgen. In een stad waar de witmens al aan het vluchten is dan ja, dan wel.
Uiteraard zijn er toffe allochtonen, ik ken er zelfs, maar spijtig voor hen zijn ze in de "absolute" minderheid.
En misschien is het "hun" manier van leven in "hun" land en zonder de bedoeling aanstoot te geven.
Maar als die manier van leven dan al de andere niet allochtonen stoort is het duidelijk dat er iets "fundamenteel" fout zit.
Anders zouden we er ook wel niet van weglopen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 14:56   #223
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou opletten met zulke fratsen.

Ik herinner me iemand die een huis erfde van zijn moeder, dat huis was verhuurt aan het OCMW. Hij heeft jarenlang moeten procederen om de toestemming te verkrijgen om zijn eigendom te kunnen verkopen.
Drie huizen naast mekaar die mijn schoonbroer aankocht om te restaureren werden "ingenomen" door krakers.
Het heeft een jaar geduurd om ze er uit te krijgen en de interieurs waren ondertussen helemaal afgebroken, keukens, badkamers, een ramp.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 09:28   #224
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Drie huizen naast mekaar die mijn schoonbroer aankocht om te restaureren werden "ingenomen" door krakers.
Het heeft een jaar geduurd om ze er uit te krijgen en de interieurs waren ondertussen helemaal afgebroken, keukens, badkamers, een ramp.
Moeten daarom zelfs geen krakers zijn. Gewone autochtone huurders kennen er ook wat van. Mijn ouders hebben zoiets meegemaakt. Huurder breekt de boel af. Waarborgen onvoldoende om in oorspronkelijke staat te herstellen. Niks dan miserie. Uiteindelijk alles kunnen oplappen en verkopen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 10:54   #225
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Drie huizen naast mekaar die mijn schoonbroer aankocht om te restaureren werden "ingenomen" door krakers.
Het heeft een jaar geduurd om ze er uit te krijgen en de interieurs waren ondertussen helemaal afgebroken, keukens, badkamers, een ramp.
Krakers? Dan ga je toch met de slijpschijf wat slijpen in huis om zogezegd nieuwe elektriciteit te leggen?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 12:44   #226
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Krakers? Dan ga je toch met de slijpschijf wat slijpen in huis om zogezegd nieuwe elektriciteit te leggen?
Mijn schoonbroer heeft een zwarte gordel karate is echt niet bang en had ook wel een paar gordelvrienden die wilden meekomen.
Die krakers hadden echter 3 grote honden bij zich die je kwamen verwelkomen aan de deur, dan denk je wel even na.
Dan nog, wat als je slaags raakt? Jij bent bij hen binnen gegaan zonder toestemming, ja zo is het in België ....
Je kan ook geen jaar ergens gaan slijpen in een gebouw want dan staat er niks meer om te slijpen en met vuil hebben die geen probleem. ....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 12:47   #227
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mijn schoonbroer heeft een zwarte gordel karate is echt niet bang en had ook wel een paar gordelvrienden die wilden meekomen.
Die krakers hadden echter 3 grote honden bij zich die je kwamen verwelkomen aan de deur, dan denk je wel even na.
Dan nog, wat als je slaags raakt? Jij bent bij hen binnen gegaan zonder toestemming, ja zo is het in België ....
Je kan ook geen jaar ergens gaan slijpen in een gebouw want dan staat er niks meer om te slijpen en met vuil hebben die geen probleem. ....
Een paar flinke sproeibeurten met pepperspray, en die dieren hebben andere zorgen dan indringers bijten.
Zelfde voor de krakers, een misschien twee man een pets met een boksijzer, ze gaan ze met plezier de woning verlaten, zelfs met enige spoed.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 12:55   #228
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mijn schoonbroer heeft een zwarte gordel karate is echt niet bang en had ook wel een paar gordelvrienden die wilden meekomen.
Die krakers hadden echter 3 grote honden bij zich die je kwamen verwelkomen aan de deur, dan denk je wel even na.
Dan nog, wat als je slaags raakt? Jij bent bij hen binnen gegaan zonder toestemming, ja zo is het in België ....
Je kan ook geen jaar ergens gaan slijpen in een gebouw want dan staat er niks meer om te slijpen en met vuil hebben die geen probleem. ....
'k zou het eens willen zien dat ik ze uit mijn eigendom niet buiten zou krijgen....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 13:00   #229
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een paar flinke sproeibeurten met pepperspray, en die dieren hebben andere zorgen dan indringers bijten.
Zelfde voor de krakers, een misschien twee man een pets met een boksijzer, ze gaan ze met plezier de woning verlaten, zelfs met enige spoed.
Klopt, maar dan mag je het gaan uitleggen op het gerecht, inbraak, verboden wapens, slagen en verwondingen, advocaten, gerechtskosten, boetes.
Misschien ook wel levenslang betalen want die laten zich nogal vlug vallen en met een (s linkse) pro deo advocaat die daar van leeft .....
Er zijn nog wel een paar andere mogelijkheden maar waar zijn we dan met bezig ...?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 13:05   #230
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Klopt, maar dan mag je het gaan uitleggen op het gerecht, inbraak, verboden wapens, slagen en verwondingen, advocaten, gerechtskosten, boetes.
Misschien ook wel levenslang betalen want die laten zich nogal vlug vallen en met een (s linkse) pro deo advocaat die daar van leeft .....
Er zijn nog wel een paar andere mogelijkheden maar waar zijn we dan met bezig ...?
Dan zorg je toch voor een alibi he zeg.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 10:19   #231
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan zorg je toch voor een alibi he zeg.
Wel, probeer het eens. Je zal je ogen opentrekken hoeveel rechten al die leeglopers kunnen aanroepen om u het leven zuur te maken.
Er is fundamenteel ergens wat fout aan al dat democratie, rechten van de mens, en multiculturele zever.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 10:23   #232
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

In dit opzicht is het interessant om de reeks De Rechtbank te volgen op TV. Als je daar hoort wat al zo'n gespuis soms ten berde brengt als verdediging. En dan komt het vonnis: meestal een belachelijke straf MET UITSTEL.
Ook het gerecht deugt langs geen kanten.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 10:30   #233
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

En als je het tegendeel zou beweren nog dit.
Een Roma bende heeft ooit de woning van mijn ouders half leeg geplunderd, auto bijgerekend kwam je op een miljoen belgische franken. De verdachten waren bij naam en foto gekend, om verschillende redenen en aanwijzingen. Maar het gerecht dacht er anders over. Allemaal vrijgesproken. De rechter vond geen bewijs dat ZIJ de woning hebben leeggeplunderd. Zolang ze blijkbaar geen foto's hadden van die personen TIJDENS de inbraak, is er dus geen bewijs!?!
Het gerecht is gewoon een lege doos. En die leeglopers weten het maar al te goed.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 10:32   #234
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wel, probeer het eens. Je zal je ogen opentrekken hoeveel rechten al die leeglopers kunnen aanroepen om u het leven zuur te maken.
Er is fundamenteel ergens wat fout aan al dat democratie, rechten van de mens, en multiculturele zever.
Zoals Lamenilachen al schreef, "Waar zijn we mee bezig".
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 10:49   #235
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
In dit opzicht is het interessant om de reeks De Rechtbank te volgen op TV. Als je daar hoort wat al zo'n gespuis soms ten berde brengt als verdediging. En dan komt het vonnis: meestal een belachelijke straf MET UITSTEL.
Ook het gerecht deugt langs geen kanten.
Je moet er ook eens op letten hoe veel straffen lager zijn dan de boetes voor mondmaskers en andere corona regeltjes
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 11:49   #236
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
In dit opzicht is het interessant om de reeks De Rechtbank te volgen op TV. Als je daar hoort wat al zo'n gespuis soms ten berde brengt als verdediging. En dan komt het vonnis: meestal een belachelijke straf MET UITSTEL.
Ook het gerecht deugt langs geen kanten.
Ze mogen strenge straffen uitdelen hoor, maar iedereen daar weet dat het niets uithaalt.

Er zijn geen cellen genoeg en er zijn geen bandjes genoeg.

Ik geef u op een briefje, het gaat alleen maar erger worden nu het geld allemaal verbrast is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 14:56   #237
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze mogen strenge straffen uitdelen hoor, maar iedereen daar weet dat het niets uithaalt.

Er zijn geen cellen genoeg en er zijn geen bandjes genoeg.

Ik geef u op een briefje, het gaat alleen maar erger worden nu het geld allemaal verbrast is.
Misschien is de brave belastingbetaler hij/zij het beu om voor dat soort van oproerkraaiers op te draaien en ze te onderhouden???

Strenge straffen uitdelen dat is een lachertje in ons land of wat daar nog van overschiet.

Je zou bij het uitddelen van straffen al bijna gaan denken dat de rechters die er voor staan om bepaalde zaken te behartigen misschien al bedreigd geworden zijn voor zij er aan beginnen?

Ik zou daar dus niet van verschieten.

Cellen leegmaken en diegenen die eigenlijk in ons land niet op hun plaats zijn hun straf gaan laten uitzitten in eigen land.

Weer een probleem want daar wil men ze ook niet meer ontvangen.

Ik deel uw mening dat het nog véél erger zal worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2020 om 14:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 15:26   #238
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze mogen strenge straffen uitdelen hoor, maar iedereen daar weet dat het niets uithaalt.

Er zijn geen cellen genoeg en er zijn geen bandjes genoeg.

Ik geef u op een briefje, het gaat alleen maar erger worden nu het geld allemaal verbrast is.
Die bandjes gaan goedkoper worden, dat gaat een pak schelen in kosten. Dat ze gewoon een iPhone meegeven waar ze op random tijdstippen een hun vinger moeten ingeven en that's it.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 15:52   #239
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je moet er ook eens op letten hoe veel straffen lager zijn dan de boetes voor mondmaskers en andere corona regeltjes
Jenny Douwes kreeg voor het blokkeren van een snelweg om KOZP tegen te houden evenveel straf als iemand die een meisje had aangerand.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 13:24   #240
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze mogen strenge straffen uitdelen hoor, maar iedereen daar weet dat het niets uithaalt.

Er zijn geen cellen genoeg en er zijn geen bandjes genoeg.

Ik geef u op een briefje, het gaat alleen maar erger worden nu het geld allemaal verbrast is.
Uiteraard gaat het nog veel erger worden.
Ik wist 30 jaar geleden reeds in wat voor wantoestanden west-europa zou vertoeven anno 2020, maar ik moest mijn mond houden.
En onze betwetertjes politiekers doen maar verder. Eigenlijk moet ik toch toegeven dat na dertig jaar aanmodderen ik mij heb vergist: ik besef nu dat al die poco mediajournalisten, politiekers, en slippendragers nog véél idioter zijn dan ik ooit had dacht. Dat kan wel tellen.

Laatst gewijzigd door kwantum : 27 september 2020 om 13:25.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be