Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2011, 17:09   #41
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sowieso is het verdedigen van ons sociaal systeem indirect parasitisme stimuleren, ik verklaar dat nader/

Gezien elk mens egoistisch zijn 'marginale utiliteit' bepaalt op basis van zijn gemak/geluk/werkdruk versus zijn inkomen. EN hij zonder probleem een vervangingsinkomen krijgt die een FRACTIE onder zijn zwaar belast werknemersinkomen ligt. Krijg je gewoon een hele groep mensen, die daarom niet het woord parasiteren verdienen, maar 'utiliteit maximaliseren' verdienen.

Dus die utility-maximizer groep werknemers knuffelt zich in de diverse systemen van ouderschapsverlof, tijdskrediet, werkloosheidsvergoeding, ziekenbond, en zoekt gewoon de weg van de minimale weerstand om een inkomen te krijgen, los van wat zijn werkelijke toestand is (of hij nu kan werken of niet)
Jaja de werkloosheidsval moet opgelost worden, de eindeloze irresponsabiliteit van de betrokken partijen is hemeltergend.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 22:51   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ze riep op om het systeem van het brugpensioen niet in te perken.
Jongens, jongens, jongens, ...

Je moet hier in België de dag van vandaag al verdomd hard op zoek gaan naar mensen die effectief blijven werken tot ze de pensioenleeftijd bereikt hebben. Iedereen geeft er tegenwoordig de brui aan rond 53-55-57 jr, en strijkt dan een royaal pensioen op. Dit systeem is verziekt als het groot is.
Laat iedereen eerst eens verplicht werken tot 67 en we zijn al heel wat verder. En schaf die idiote zaken af zoals een brugpensioen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 23:02   #43
poxers
Lokaal Raadslid
 
poxers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongens, jongens, jongens, ...

Je moet hier in België de dag van vandaag al verdomd hard op zoek gaan naar mensen die effectief blijven werken tot ze de pensioenleeftijd bereikt hebben. Iedereen geeft er tegenwoordig de brui aan rond 53-55-57 jr, en strijkt dan een royaal pensioen op. Dit systeem is verziekt als het groot is.
Laat iedereen eerst eens verplicht werken tot 67 en we zijn al heel wat verder. En schaf die idiote zaken af zoals een brugpensioen.
Wat voor een onzin is dat.
Mij vader heeft een loopbaan momenteel 41 jaar werkjaren. Hij werkt nog steeds door!
Hij kan wel begrijpen dat er zijn die eerder stoppen, mensen die het lichamelijk niet meer aankunnen bv.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 23:08   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongens, jongens, jongens, ...

Je moet hier in België de dag van vandaag al verdomd hard op zoek gaan naar mensen die effectief blijven werken tot ze de pensioenleeftijd bereikt hebben. Iedereen geeft er tegenwoordig de brui aan rond 53-55-57 jr, en strijkt dan een royaal pensioen op. Dit systeem is verziekt als het groot is.
Laat iedereen eerst eens verplicht werken tot 67 en we zijn al heel wat verder. En schaf die idiote zaken af zoals een brugpensioen.
Hoe kan je nu treuren om een systeem dat de mensen het zo goed laat hebben?

Ik mocht al niet meer werken op mijn 49-ste
Dus deed ik maar voort met een dop van


30% onder de armoedegrens, dat moet je toch een troost zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 05:05   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongens, jongens, jongens, ...

Je moet hier in België de dag van vandaag al verdomd hard op zoek gaan naar mensen die effectief blijven werken tot ze de pensioenleeftijd bereikt hebben. Iedereen geeft er tegenwoordig de brui aan rond 53-55-57 jr, en strijkt dan een royaal pensioen op. Dit systeem is verziekt als het groot is.
Laat iedereen eerst eens verplicht werken tot 67 en we zijn al heel wat verder. En schaf die idiote zaken af zoals een brugpensioen.
Wacht maar tot je later groot bent en zelf moet gaan werken. Je zal dan wel snel anders piepen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 06:41   #46
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ttypisch voor rechts-liberale parasieten, de miljarden die bankiers incasseren zijn normaal maar de gewone werkmens die wat vroeger op pensioen wil (moet?) dat is de profiteur...


Juist.

We zouden best evolueren naar een maatschappij waar dergelijke uitingen van materialistisch egoïsme gewoonweg strafbaar wordt gesteld. Andere taal begrijpen die liberale extremisten toch niet.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 06:43   #47
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wacht maar tot je later groot bent en zelf moet gaan werken. Je zal dan wel snel anders piepen.
Dat is inderdaad het probleem bij die liberaal-extremistische oelewappers: ze doen uitspraken over iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben. Meestal zijn het studentjes die alles krijgen van mama en papa. Maar ze gaan wel eens gaan zeggen wat de gewone werknemer zou moeten doen en vooral zou moeten laten, om over hun gezever inzake werkloosheid nog maar te zwijgen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 06:49   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongens, jongens, jongens, ...

Je moet hier in België de dag van vandaag al verdomd hard op zoek gaan naar mensen die effectief blijven werken tot ze de pensioenleeftijd bereikt hebben. Iedereen geeft er tegenwoordig de brui aan rond 53-55-57 jr, en strijkt dan een royaal pensioen op. Dit systeem is verziekt als het groot is.
Laat iedereen eerst eens verplicht werken tot 67 en we zijn al heel wat verder. En schaf die idiote zaken af zoals een brugpensioen.
Waarom wil iemand van 60 jaar niet werken:

stel u voor
- huis is afbetaald
- uw rekening staat 200.000 euro waarvan 100.000 geerfd, en 100.000 verdiend
- uw pensioenspaarplan staat 100.000 euro
- uw kinderen zijn afgestudeerd
- de werkdruk stijgt en je moet met computers werken dingen die je nooit geleerd hebt in uw jeugd, en de jonge garde fietst u zo voorbij
- je zit in de hoogste wedde dankzij al die fantastische systemen die we opbouwen, waar je vooral nooit achteruit gaat en alleen maar vooruit moet gaan
- als je opnieuw werk zoekt krijg je alleen een veel kleinere wedde en inderdaad de werkloosheidsval maximaal 100euro meer.

Het is zo eenvoudig als wat

schaf gewoon dat brugpensioensysteem af, want het is maar gemaakt om te zorgen dat bedrijven goedkoop werknemers kunnen afdanken. Zeg maar eenpleister op de wonde voor die gigantische ontslagvergoedingen.
Zeg dan in een tweede regel dat de ontslagvergoeding moet berekend worden op het vervangingsinkomen en niet op de volledige wedde. DUs iemand die zo 3000euro verdient en 20jaar werkt krijgt zo'n 2 jaar uitbolperiode en houdt zich daaraan vast, en zit zelfs in bedrijven die niet herstructureren pensioenen te vragen die ze dan niet krijgen omdat ze slecht geinformeerd zijN;: Het komt erop neer die drempel die gemaakt is om ons te verdedigen tegen een tirranieke baas en een overspelige besparingsdrift waar de oude garde buitenvliegt, is in feite wel een heel grote economische inefficientie zowel bij de overheid als in de privé

Noem het SOCIALE CARRIEREPLANNING.
Wat doe je met het nuchtere gegeven dat een 55plusser dubbele wedde heeft van een 30tiger, en de helft van het werk verzet van die 30tiger, maar daar blijft zitten onder de mom van ik heb recht, en als de baas mij ontslaat moet ik nog 2 jaar betaald worden, en als ik nog 1 maand werk heb ik recht op pre-pensioen
In feite drijft die persoon op die manier de kostprijs op van de goederen, zuigt hij budget weg van het bedrijf om nieuw talent aan te trekken. En verstart de maatschappij in een inefficientie waar iedereen weigert een aangepaste job te zoeken. DIe persoon kan nog perfect uitbollen bij de overheid bvb...

We moeten gaan naar een driefazig carrieremodel. Waar de eerste faze uw leeuweperiode je veel werk verzet zeg maar iets opbouwen, de tweede faze je uw ervaringsfaze uw top periode wordt waar je de vruchten plukt, en de derde faze uw uitbol periode wordt. Noem dat dan realistische carriereplanning.

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 oktober 2011 om 06:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 08:18   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wacht maar tot je later groot bent en zelf moet gaan werken. Je zal dan wel snel anders piepen.
Gij als gemeente ambtenaar hebt veel te klagen. Wilt gij zeker ook al vroeger uw koffiepauze thuis vieren ipv in het gemeentehuis ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 08:19   #50
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Dat is inderdaad het probleem bij die liberaal-extremistische oelewappers: ze doen uitspraken over iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben. Meestal zijn het studentjes die alles krijgen van mama en papa. Maar ze gaan wel eens gaan zeggen wat de gewone werknemer zou moeten doen en vooral zou moeten laten, om over hun gezever inzake werkloosheid nog maar te zwijgen.
Hoe zou U het in uw Rijk 'doen'?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 08:19   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Juist.

We zouden best evolueren naar een maatschappij waar dergelijke uitingen van materialistisch egoïsme gewoonweg strafbaar wordt gesteld. Andere taal begrijpen die liberale extremisten toch niet.
En wat gaat ge doen, uw geheime politie op ons afsturen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 11:54   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Dat is inderdaad het probleem bij die liberaal-extremistische oelewappers: ze doen uitspraken over iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben. Meestal zijn het studentjes die alles krijgen van mama en papa. Maar ze gaan wel eens gaan zeggen wat de gewone werknemer zou moeten doen en vooral zou moeten laten, om over hun gezever inzake werkloosheid nog maar te zwijgen.
luirechts profitariaat zeg maar.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 12:13   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
luirechts profitariaat zeg maar.
Iedereen die werkt en meer verdient als de gemiddelde arbeider (omwille van competenties, studie of hard werken) is in uw ogen profitariaat.

Als we allemaal dachten zoals stierven we nog aan een longontsteking.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 12:20   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iedereen die werkt en meer verdient als de gemiddelde arbeider (omwille van competenties, studie of hard werken) is in uw ogen profitariaat.
Wat noem jij werken?

Citaat:
Als we allemaal dachten zoals stierven we nog aan een longontsteking.
Dat is nu eens een wetenschappelijk onderbouwde stelling se
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 12:30   #55
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat noem jij werken?



Dat is nu eens een wetenschappelijk onderbouwde stelling se
Dat luilinks dat niet begrijpt... dat is duidelijk..
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 13:02   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij als gemeente ambtenaar hebt veel te klagen. Wilt gij zeker ook al vroeger uw koffiepauze thuis vieren ipv in het gemeentehuis ?
Welke koffiepauze? Ik weet niet hoe het er bij jou in het gemeentehuis aan toe gaat, maar hier is er geen koffiepauze en die is er ook nooit geweest (toch niet in de twintig jaar dat ik hier ben). Ik denk dat jij maar bitter weinig weet van hoe het er op gemeentehuizen aan toe gaat en hoeveel werk er de afgelopen jaren van hogere niveaus naar beneden doorgeschoven werd...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 13:54   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Welke koffiepauze? Ik weet niet hoe het er bij jou in het gemeentehuis aan toe gaat, maar hier is er geen koffiepauze en die is er ook nooit geweest (toch niet in de twintig jaar dat ik hier ben). Ik denk dat jij maar bitter weinig weet van hoe het er op gemeentehuizen aan toe gaat en hoeveel werk er de afgelopen jaren van hogere niveaus naar beneden doorgeschoven werd...
Hier op de gemeente zijn twee koffiedames fulltime in diest.

Ik weet dat best goed hoor, een direct familielid is gemeenteambtenaar
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 13:55   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat noem jij werken?
Meerwaarde scheppen met arbeid, zowel fysiek als intellectueel. Het probleem is dat veel fysieke arbeiders geen benul hebben van wat intellectuele arbeid inhoudt. En dat dus niet als werken herkennen.

Citaat:
Dat is nu eens een wetenschappelijk onderbouwde stelling se
Waarom zou men investeren in pharmaceutische producten indien er geen winst uit te halen is ?

Winst is de menselijke drijfveer voor innovatie. Neem die weg, en innovatie valt stil.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 15:18   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier op de gemeente zijn twee koffiedames fulltime in diest.

Ik weet dat best goed hoor, een direct familielid is gemeenteambtenaar
En dat familielid is de maatstaf voor de hele gemeentelijke ambtenarij?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 16:32   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Meerwaarde scheppen met arbeid, zowel fysiek als intellectueel. Het probleem is dat veel fysieke arbeiders geen benul hebben van wat intellectuele arbeid inhoudt. En dat dus niet als werken herkennen.
Welke meerwaarde-scheppende intellectuele arbeid presteren bankiers en beursgokkers precies?


Citaat:
Waarom zou men investeren in pharmaceutische producten indien er geen winst uit te halen is ?
Die vraag stellen miljoenen malarialijders zich wellicht ook.

Citaat:
Winst is de menselijke drijfveer voor innovatie. Neem die weg, en innovatie valt stil.
Dat is een dogma, niet meer dan dat.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be