Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2019, 11:04   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
20 jaar met een auto.

Ik heb nu ene staan in de garage die 11 jaar oud is. Niet zo heel veel mee gereden, 15k per jaar. Een volkswagen. Een backup wagen toen ik de firmawagen had, nu fiets ik.

De auto is...op. Waarde ? 1500 euro ofzo. Kortom, zijn gewicht in staal.

Het is een illusie te denken dat mensen nog massaal 20 jaar met een wagen rijden.
Waar is de carforlife gedachte...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:06   #102
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als,je vgl met tesla zie je daar idd enige vorm van kwaliteit die volgens mij een kwestie is van sturing...

Zou mij niet verwonderen dat tesla bvb zijn batterij charge capaciteit beperkt tot 80% om te voorkomen dat ze 100% laden ? Of dat ze via een app op,tijd verwittigen dat hij 80% vol zit... of dat ze mensen gewoon aanleren,om 80% te laden...

https://steinbuch.wordpress.com/2015...radation-data/
80% is de regel (de laatste 20% zijn veel trager laden), 100% enkel als je lange ritten neemt, maar dan moet je ook best onmiddelijk na volladen vertrekken. Of voor calibratie tot 100% en dan tot enkele % rijden vooraleer men weer bijlaadt.
Zo heb ik het begrepen.

Voor recordritten (snelheid) laadt men niet verder dan 55-60% en sneller rijden dan 160 kmh of **nog sneller, tot de volgende supercharger, kwartier laden en lap.
Citaat:
https://insideevs.com/news/358616/vi...stance-record/
"I can tell you that we recharged the car exactly 20 times and it took us about 16 minutes to charge on average. We kept the speed at around **170 km/h (105 mph) and the top speed was around 190 km/h (118 mph). Higher speeds would not be beneficial," said Hun?ovský, referring to the extra effort to beat air resistance that makes EVs less efficient on roads than in the city.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2019 om 11:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:20   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
20 jaar met een auto.

Ik heb nu ene staan in de garage die 11 jaar oud is. Niet zo heel veel mee gereden, 15k per jaar. Een volkswagen. Een backup wagen toen ik de firmawagen had, nu fiets ik.

De auto is...op. Waarde ? 1500 euro ofzo. Kortom, zijn gewicht in staal.

Het is een illusie te denken dat mensen nog massaal 20 jaar met een wagen rijden.
Ik heb in de haven van Antwerpen gewerkt, mijn oudste zoon werkt nog steeds in de haven van Antwerpen.
Wekelijks vertrekken daar schepen met meer dan 1000 gebruikte voertuigen bestemming Afrika, Azië en Latijns Amerika. Die krijgen daar dan een tweede leven.
Voertuigen van 20 jaar en ouder zijn daar een normale zaak.
Het is een west Europese illusie te denken dat wereldwijd de mensen om de 4 ?* 6 jaar een nieuwe auto kopen.
Zelfs in de VS zijn voertuigen van 20 jaar en ouder geen uitzondering.
Zelfs daar vindt je meer tweedehandswagen verkooppunten dan garages waar nieuwe wagens verkocht worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:28   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Waar is de carforlife gedachte...
De gemiddelde leedtijd van een (fossiele) wagen hangt in de regel van de levensstandaard af... en van slechte wegen, en van brokkenpiloten... en ...

oud tabelletje... (rijdende oldtimers inbegrepen)



De laatste jaren zouden er mogelijk enkele jaren bijgekomen zijn.
Citaat:
https://www.hln.be/geld/economie/-ge....google.com%2F
“Gemiddelde auto in België is geen 7,7 jaar, maar bijna 10 jaar oud”

TT 03 november 2017 20u45 Bron: Belga

Dat een Belgische personenwagen gemiddeld maar 7,7 jaar is, zoals de Europese constructeursfederatie ACEA zegt, klopt volgens de Belgische sectorfederatie Febiac niet. “Volgens onze laatste analyse, die dateert van eind 2016, bedraagt de gemiddelde leeftijd momenteel 9 jaar, 10 maanden en 12 dagen”, zegt Febiac-woordvoerder Joost Kaesemans.
De gemiddelde Belgische auto is nauwelijks 7,7 jaar oud, zo bleek vandaag uit een rapport van de European Automobile Manufacturers Association (ACEA). De link met onze cultuur van bedrijfswagens is snel gelegd.

Kaesemans erkent dat de gemiddelde leeftijd van de vloot personenwagens in België zeker niet bij de oudste is van Europa, “maar 7,7 jaar is wel heel weinig”. Febiac ziet een graduele veroudering van de vloot: de gemiddelde leeftijd neemt de laatste jaren met ongeveer 2 maanden per jaar toe, zegt hij.

Luxemburg

België staat volgens ACEA binnen Europa op de tweede plaats wat de leeftijd van voertuigen betreft. Enkel in het welstellende Luxemburg is de gemiddelde auto met 6,2 jaar nog jonger. Het Europees gemiddelde is 10,7 jaar en uitschieters als Polen doen het zelfs met auto’s van gemiddeld 17,2 jaar oud.


Met de leeftijd -en bijgevolg milieuvriendelijkheid- van onze vrachtwagens gaat het minder goed. De gemiddelde vrachtwagen is 9,8 jaar oud, tegenover een Europees gemiddelde van 11,7. Onder meer Nederland, Denemarken en Frankrijk doen het beter dan ons. Sinds de invoering van de kilometerheffing gaat het wel de goede richting uit met de milieuvriendelijkheid van de vrachtwagens, omdat die heffing zwaarder uitvalt voor vrachtwagens met een lagere euronorm.

In Europese context is België nog steeds een dieselland, al is ook die evolutie intussen omgekeerd. Het aantal hybrides en auto’s op LPG of CNG liggen ver onder de Europese cijfers.

Ook dat België relatief veel auto’s telt in vergelijking met het aantal inwoners is geen geheim. We hadden er 494 per duizend inwoners in 2015, exact evenveel als het gemiddelde in de Europese Unie. Luxemburg spant de kroon met 661, maar ook in onder meer Italië, Zwitserland en Polen rijden er meer wagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2019 om 11:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:34   #105
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb in de haven van Antwerpen gewerkt, mijn oudste zoon werkt nog steeds in de haven van Antwerpen.
Wekelijks vertrekken daar schepen met meer dan 1000 gebruikte voertuigen bestemming Afrika, Azië en Latijns Amerika. Die krijgen daar dan een tweede leven.
Voertuigen van 20 jaar en ouder zijn daar een normale zaak.
Het is een west Europese illusie te denken dat wereldwijd de mensen om de 4 ?* 6 jaar een nieuwe auto kopen.
Zelfs in de VS zijn voertuigen van 20 jaar en ouder geen uitzondering.
Zelfs daar vindt je meer tweedehandswagen verkooppunten dan garages waar nieuwe wagens verkocht worden.
En in Afrika geraken ze ook elk jaar door de zeer strenge keuring, zeker qua emissienormen. lol.

Ik heb eentje net boven 30 jaar, jaarlijks gekeurd. En?

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2019 om 11:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:38   #106
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
20 jaar met een auto.

Ik heb nu ene staan in de garage die 11 jaar oud is. Niet zo heel veel mee gereden, 15k per jaar. Een volkswagen. Een backup wagen toen ik de firmawagen had, nu fiets ik.

De auto is...op. Waarde ? 1500 euro ofzo. Kortom, zijn gewicht in staal.

Het is een illusie te denken dat mensen nog massaal 20 jaar met een wagen rijden.
Ah neen?

'k Heb thuis eentje van 8, eentje van 16, eentje van 20 en eentje van 32. En een motor van 15. En geen enkele gaat weg.

Wat zeg je van 20 jaar?
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:39   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Dat is dan 17k€ voor een nieuwe batterij... :

https://www.hln.be/auto/accu-van-je-...euro~a4d91e83/
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 11:41   #108
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is dan 17k€ voor een nieuwe batterij... :

https://www.hln.be/auto/accu-van-je-...euro~a4d91e83/
daar koop ik nen Opel Insigna 2.0 TDI Full Option Eur6 van 2018 voor.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 augustus 2019 om 11:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:31   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat zou er aan "Teslas" kapot kunnen gaan? Meer of minder dan aan fossiele wagens? Vertel toch eens je ervaring met Teslas.
Vermijd het om Amerikaanse brol te kopen.
Maar als men al een garantie geeft op brandschade veroorzaakt door technische constructiefouten, kan de kwaliteit en veiligheid van die wagen niet erg hoog liggen.



Citaat:
Moderne diesels halen in Frankfurt zelden 300.000 km zonder zware kosten, bron taxichef Frankfurt. Bron kan ik gemakkelijk terugvinden.
Nu eigenlijk zeggen gereden kilometers niet veel over een wagen.
Postwagens leggen nooit veel kilometers af per jaar.

Zo ben ik eens naar een auto gaan kijken voor een nichtje.
7 jaar oud en nog geen 60.000 kilometers op de teller.
Met onderhoudsboekje en alle mogelijke gegevens dat de kilometerstand juist was.
Bij nakijken van het onderhoudsboekje kwam ik tot de vaststelling dat er 3 maal nieuwe remschijven waren gestoken.
En de banden om de 10.000 kilometers waren vervangen.
Ben daarop de toerenteller gaan nakijken.
En hoewel die wagen 120.000kilometers minder had gereden dan de wagen die ik bij had, had die wel meer gedraaide toeren op de teller staan.

Na veel aandringen bekende de verkoper dat de wagen steeds was gebruikt voor reklamebedeling in zeer landelijk gebied.

De wagen was dus op na 60.000km, terwijl andere wagens na 300.000km slechts op de helft van de km zitten van deze die ze onder hun gebruiksomstandigheden zouden aankunnen.


Citaat:

Een Finse taxirijder is nu op weg naar 1 miljoen km met zijn Tesla van december 2014, wil je de bron?

Had in Elokuu 2017 (zie display) of 2 jaar geleden reeds 403.494 km.


... oude Teslas halen 450.000 km met dezelfde batterij, ook die bron kan ik terugvinden. Dan het je de drivetrain nog vooral E-motor, koppeling versnellingsbak en uitlaatgedoe hebben die natuurlijk niet. Tesla S/X geeft op de drivetrain ook ongelimiteerde kms (binnen 8 jaar)

Uiteraard zijn bij al die oude Teslas met zoveel kms zeker hackers aan het werk, een wereldwijde samenzwering.
Tesla geeft 8 jaar garantie, maar wel onder zeer strikte voorwaarden.

En de eerste 8 jaar van een voertuig zijn onbelangrijk voor onderhoudskosten of herstellingskosten. Die zijn dan toch minimaal.
De kwaliteit van een wagen laat zich pas zien na 10 ?* 15 jaar.
Als die dan met een minimuum aan kosten nog steeds dezelfde prestatie kan leveren als toen hij 5.000km had, dan heb je een wagen van goede kwaliteit.

Als er na 4 of 50.000 draaiuren nieuwe segmenten en schelpen moeten gestoken worden en de kleppen opnieuw moeten opgeslepen, lig ik daar niet wakker van, kost mij enkel wat werkuren en een kleine 250€ om terug een goede motor te hebben.
Een nieuwe accupack kost dan meer dan de restwaarde van de auto en daar gaat het bij mij om.
En dan hebben we het nog niet over de staat van de stroomkabels.
Want vrees dat die na 50.000 draaiuren ook veel te wensen zullen overlaten.

Met 50.000 draaiuren leg je tegen een gemiddelde snelheid van 50km/u slechts +/-250.000km af.
En dan heb je nog het verschil in slijtage tussen een voertuig dat vaak zwaar belast of vaak bijna onbelast gebruik word.
Accu's die vaak maximum vermogen moeten geven, zijn sneller op dan accu's die zelden hun maximum vermogen moeten geven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:31   #110
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar koop ik nen Opel Insigna 2.0 TDI Full Option Eur6 van 2018 voor.
Dat is dan ook geen auto hé....maar allé, een Smart ook niet.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:37   #111
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is dan ook geen auto hé....maar allé, een Smart ook niet.
seeeeg
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:45   #112
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu eigenlijk zeggen gereden kilometers niet veel over een wagen.
Postwagens leggen nooit veel kilometers af per jaar.

Zo ben ik eens naar een auto gaan kijken voor een nichtje.
7 jaar oud en nog geen 60.000 kilometers op de teller.
Met onderhoudsboekje en alle mogelijke gegevens dat de kilometerstand juist was.
Bij nakijken van het onderhoudsboekje kwam ik tot de vaststelling dat er 3 maal nieuwe remschijven waren gestoken.
En de banden om de 10.000 kilometers waren vervangen.
Ben daarop de toerenteller gaan nakijken.
En hoewel die wagen 120.000kilometers minder had gereden dan de wagen die ik bij had, had die wel meer gedraaide toeren op de teller staan.

Na veel aandringen bekende de verkoper dat de wagen steeds was gebruikt voor reklamebedeling in zeer landelijk gebied.

De wagen was dus op na 60.000km, terwijl andere wagens na 300.000km slechts op de helft van de km zitten van deze die ze onder hun gebruiksomstandigheden zouden aankunnen.
Gewoon even terzijde: het pechpercentage van BPost ligt op 108%.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:49   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En in Afrika geraken ze ook elk jaar door de zeer strenge keuring, zeker qua emissienormen. lol.

Ik heb eentje net boven 30 jaar, jaarlijks gekeurd. En?
't Ja, als je de enige bent die rond rijd met een wagen binnen een straal van 20km, speelt die emissie geen rol meer.
Trouwens een 2.500 diesel van 2019 met een verbruik van 8l/100km heeft nog steeds een grotere uitstoot dan een 800 benzine van 1960 met een verbruik van 4l/100km.

En laten we dan even de vervuiling in rekening brengen die een EV veroorzaakt.

" Elektrische auto’s zijn grote zwendel en oplichting"

Hoewel er hier veel zijn die hoog oplopen met EV's is het enkel een manier om de westerling nog meer geld uit zijn zakken te kloppen.
Voor bedrijven een betere melkkoe dan de verbrandingsmotors.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:57   #114
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Anderzijds heb ik altijd gehoord dat een batterij gewoon levensduur afhangt van zijn ouderdom
Als de tesla een doelgroep,heeft die 400 km rijdt, en Nissan leaf 100km en die doelgroep rijdt dan uiteraard in 6 jaar tijd 4x minder kilometers dan de Tesla groep
Dus een tzxischauffeur zal,natuurlijk moeiteloos 500000 km rijden versus een gewone burger

Dat wil niet zeggen als de gewone burger die tesla koopt,dat zijn batterij 500000 km of 50 jaar gaat meegaan
Inderdaad... Li-ions verslijten ook, zelfs al worden ze niet of nauwelijks gebruikt (calendar vs. cycle aging). Zelfs al slaat men li-ion batterijen op (zonder verder gebruik ervan) bij optimale temperatuur (<20°C), weinig opgeladen, dan daalt de capaciteit nog steeds een paar % per jaar.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 12:57   #115
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Gewoon even terzijde: het pechpercentage van BPost ligt op 108%.
Dat is normaal.
Die voertuigen hebben veel draaiuren en omwentelingen op zeer kleine afstanden met volle belasting.
Daarnaast stoppen deze voertuigen zeer veel op korte afstanden.
De tijdsdruk laat echter niet toe, om op een voor de voertuigen verantwoorde manier te werken, motor krijgt geen tijd om eerst op te warmen naar bedrijfstemperatuur, voor die volledig belast word.
Als je met dit alles rekening houd, zou Bpost om de 2 jaar al zijn bedelingsvoertuigen moeten vervangen en de oude naar het oud ijzer moeten sturen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 13:00   #116
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is dan 17k€ voor een nieuwe batterij... :

https://www.hln.be/auto/accu-van-je-...euro~a4d91e83/
Waar de pers en reklamaties toch ook goed voor is.

Citaat:
https://www.hln.be/auto/accu-van-je-...euro~a4d91e83/
Stel, je hebt een elektrische Smart aangeschaft ter waarde van zo’n 24.000 euro. Vijf jaar later gaat het accupakket stuk en zegt de garage dat het plaatsen van een nieuwe set batterijen 17.000 euro kost. Precies dit is een Smart-eigenaar in Duitsland overkomen.

...

Overigens geldt ook bij Smart # nu acht jaar garantie op de accu’s.
Wslk had dat E-Smartje (nochtans 3e generatie) toen te weinig garantie... (Daimler hé, waar haalden ze toen hun batterijcellen of beter batterijpacks? Zelf maken doen ze die zeker niet), hier vind je de bron:
https://de.wikipedia.org/wiki/Smart_...2%E2%80%932015) , men had de batterij evenzo kunnen huren lees ik daar...

# sinds marktstart maart 2017 - of VIERDE generatie E-Smart - hebben ze de toen E-Smart 8 jaar batterijpackgarantie én op minstens 70% capaciteit gegeven:
Citaat:
https://www.focus.de/auto/elektroaut...d_6216207.html
Freitag, 18.11.2016, 06:55

Eins vorweg: Der neue Elektro-Smart kostet eigentlich 21.994 Euro. Daraus werden aber 17.994 Euro, wenn man die 4000 Euro Elektro-Förderprämie in Anspruch nimmt. 2000 Euro gibt’s dann vom Staat, 2000 Euro vom Händler.
...

Marktstart im März

Auf den Akku gewährt Smart acht Jahre Garantie – „bei einer garantierten Kapazität von mindestens 70 Prozent des Ausgangswertes“, sagt Jochen Eck. Heißt: Sollte die Leistung des 17,6 kWh-Lithium-Ionen-Akkus tatsächlich unter diesen Wert fallen, wird er gratis ausgetauscht. Da Autohersteller solche Gewährleistungskosten immer schon vorab zurückstellen müssen, darf man davon ausgehen, dass Daimler tatsächlich großes Vertrauen in die Haltbarkeit seiner Akkus hat.
Vierde generatie:https://de.wikipedia.org/wiki/Smart_...c_Drive_(ED_4)

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2019 om 13:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 13:38   #117
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkbaar hebben ze na enkele gevalletjes de garantie verhoogd na 8 jaar, een verdubbeling?

Waar de pers en reklamaties toch ook goed voor is.


Wslk had dat E-Smartje toen te weinig garantie... (Daimler hé, waar haalden ze toen hun batterijcellen of beter batterijpacks? Zelf maken doen ze die zeker niet)

# sinds marktstart maart 2017 hebben de toen nieuwe generatie E-Smart 8 jaar batterijpackgarantie én op minstens 70% capaciteit gekregen:
Maakt geen bal uit.

De jongste generatie chauffeurs hier rijd met wagens die ouder zijn dan 8 jaar.
Ga die echt geen wagen van +20k geven om ervaring op te doen en daar de meeste nog studeren, hebben ze daar zelf ook geen geld voor en zij die al werken, zijn aan het sparen om een huis te kunnen kopen.
Die zijn dus al blij dat ze een voertuig van 9 ?* 10 jaar oud dat nog geen 3k kost krijgen om mee rond te crossen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 13:39   #118
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, als je de enige bent die rond rijd met een wagen binnen een straal van 20km, speelt die emissie geen rol meer. ....
Dat is mijn punt niet. Je bent altijd goed in appelen met peren te vergelijken.
Wagens met Afrikaanse wetgeving te vergelijken met Europese wetgeving begrijp je mijn punt?
Wagens die in Europa afgekeurd zijn!
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 13:43   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maakt geen bal uit.
Toch wel, weet je overigens dat bij dat Smartje derde generatie voor 90% van de kopers de batterij gewoon gehuurd werd?
Huren betekent lagere instapprijs en nooit risico op problemen met het batterijpack.
Citaat:
Klik E-Smart ED-3

Die Batterie musste beim Kauf eines Smart ED 3 nicht mitgekauft werden, sondern wurde von 90 % der Kunden gemietet (sale&care 65 € im Monat).
So konnte der Neupreis des Fahrzeugs ebenso wie das Risiko eventueller Probleme niedrig gehalten werden.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2019 om 13:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 13:48   #120
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vermijd het om Amerikaanse brol te kopen.
Tesla is Californië.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be