Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2019, 06:20   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard Benzineauto ombouwen naar Elektrisch voertuig

Deze Franse startup bouwt de populairste benzine-auto’s om naar elektrisch – en dat voor slechts €8.500.

https://www.businessinsider.nl/benzi...ign=pushassist

Nu er steeds meer elektrische auto’s zijn, zitten veel mensen in hun maag met hun traditionele auto met verbrandingsmotor. Wat nou als je jouw wagen gewoon zou kunnen ombouwen tot een elektrisch exemplaar?

De Franse startup Transition-One zegt het te kunnen voor het voor slechts 8.500 euro. En in Frankrijk krijg je voor een ombouwauto ook nog subsidie, zodat het maar 5.000 euro kost.

Transition-One heeft een technologie ontwikkeld om auto’s met verbrandingsmotor te moderniseren door er een elektrische motor en accu’s in te zetten, schrijft persbureau Bloomberg. Het eerste prototype was een Renault Twingo uit 2009 die een bereik van 180 kilometer wist te halen.

Het bedrijf wacht op groen licht van de Franse en Europese toezichthoudende instanties aan het eind van dit jaar, maar in september zal alvast een begin worden gemaakt met de marktanalyse.

Steeds meer steden weren oudere dieselvoertuigen uit de binnenstad, dus deze optie kan voor veel mensen interessant zijn. “We verkopen aan mensen die zich geen gloednieuwe auto van 20.000 euro kunnen veroorloven”, zegt oprichter Aymeric Libeau in het interview met Bloomberg. “We transformeren de bestverkopende modellen in Europa tot elektrische auto’s.”

Het hele artikel lezen? (volg de link)

Waarschijnlijk gaat hij botsen op twee dingen:
  1. Geld
  2. Homolatietesten / keuringen.


3 batterijpacks
180 km rijbereik

Wat denken jullie hiervan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 08:14   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Als de fossiele motor versleten is waarom niet?

Of als het een diesel is zeker, want dat zijn allemaal sjoemeldiesels met een NOx uitstoot die tot 10 maal boven de euronorm liggen.

De vraag is natuurlijk hoeveel stuks hij er moet doen om aan die zeer lage prijs te geraken.

En natuurlijk als de homologatiediensten er geen stokje tussensteken.

Want dit is zeker niet naar de zin van de autodealers die nu al op een hoop stockwagens blijven zitten die ze quasi onder de prijs moeten verkopen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 11:27   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als de fossiele motor versleten is waarom niet?

Of als het een diesel is zeker, want dat zijn allemaal sjoemeldiesels met een NOx uitstoot die tot 10 maal boven de euronorm liggen.

De vraag is natuurlijk hoeveel stuks hij er moet doen om aan die zeer lage prijs te geraken.

En natuurlijk als de homologatiediensten er geen stokje tussensteken.

Want dit is zeker niet naar de zin van de autodealers die nu al op een hoop stockwagens blijven zitten die ze quasi onder de prijs moeten verkopen.
Vraag is, als de motor versleten is, hoe zit het dan met de rest? Loont het dan nog de moeite?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:05   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Veel kleine benzinewagens worden gebruikt om rond de kerktoren te toeren: kinderen ophalen, boodschappen doen, naar jeanine gaan voor de koffieklets, naar de coiffeur gaan, enz....en hebben eigenlijk helemaal geen grote range nodig, want de dames in kwestie hebben angst op de autobaan.

Dit is voor hun een oplossing om milieuvriendelijker hun verplaatsingen te maken, met minder kosten aan onderhoud, taxen, benzine. Ook slijten die kleine dieselmotoren vaak snel vanwege het niet-aangepast gebruik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:08   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vraag is, als de motor versleten is, hoe zit het dan met de rest? Loont het dan nog de moeite?
Hangt van de wagen af. Er zijn wagens die niet of nauwelijks roesten.

Normale slijtage zoals remmen en schokdempers moet natuurlijk verholpen worden.

De omgebouwde wagen mag best niet teveel afwijken qua gewicht en gewichtsverdeling, anders moeten remmen en ophanging aangepast of anders ingesteld worden, dan wordt het duurder.

Maar dat zal die techneut wel goed weten om door de homologatie te geraken. (anders wordt het te duur)

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 12:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:34   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als je 8500€ kunt spenderen als liggend geld dan kan je een nieuwe ook kopen op krediet.
Dat zou ik doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:36   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je 8500€ kunt spenderen als liggend geld dan kan je een nieuwe ook kopen op krediet.
Dat zou ik doen.
een Duits 1.7 eur6 dieseltje van 2016 ook, geen krediet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:50   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een Duits 1.7 eur6 dieseltje van 2016 ook, geen krediet.
sjoemeldiesel, je hebt teveel betaald.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 12:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 13:55   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.206
Standaard

Spijtig dat in de titel van de draad "benzinewagens" staat,
want toen ik het artikel las (mogelijks in een andere gazet), was er duidelijk ook sprake van dieselwagentjes.

Qua gewicht werd vermeld dat er geen groot probleem was, gezien de oude motor en vitessenbak eruit gezwierd werden. Batterijen op de plaats waar de tank en de brandstof vroeger ook gewicht in namen.

Laat die inventieve man maar doen.
Als het lukt, dan krijgt mijn heksie perfeksie misschien zo'n klein oud autootje om haar zaakjes te doen. Blijf ik wel rijden met mijn dikke bak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 14:00   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een Duits 1.7 eur6 dieseltje van 2016 ook, geen krediet.
Ga naar een garage, NEDC diesels a la volonte, tot 40 % korting.

De parkings staan er vol mee en niemand wilt ze.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 14:04   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ga naar een garage, NEDC diesels a la volonte, tot 40 % korting.

De parkings staan er vol mee en niemand wilt ze.
Er worden zelfs euro5 diesels verschrot met amper 100k of minder op de teller die nog vers van de tweejaarlijkse keuring (TÜV) kwamen.

Men kreeg in D namelijk een dikke premie tot 10k zelfs als men een dikke nieuwe kocht, voorwaarde de sjoemeldiesel of oude benzine moest verschrot worden.

verschiet niet:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=JfJV42E3mBg

Fahrtüchtige Autos in der Schrottpresse

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 14:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 14:20   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Tavek : 8 augustus 2019 om 14:20.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 14:21   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het leuke is dat omdat bepaalde merken minder zware diesels in hun aanbod nu nemen, de prijs op de 2hands wel aan het stijgen is.

De mijne is hoog in waarde aan het blijven. En dat gaat zelfs verder omhoog.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 14:24   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Spijtig dat in de titel van de draad "benzinewagens" staat,
want toen ik het artikel las (mogelijks in een andere gazet), was er duidelijk ook sprake van dieselwagentjes.

Qua gewicht werd vermeld dat er geen groot probleem was, gezien de oude motor en vitessenbak eruit gezwierd werden. Batterijen op de plaats waar de tank en de brandstof vroeger ook gewicht in namen.

Laat die inventieve man maar doen.
Als het lukt, dan krijgt mijn heksie perfeksie misschien zo'n klein oud autootje om haar zaakjes te doen. Blijf ik wel rijden met mijn dikke bak.
Nu, dat over het gewicht, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Hoeveel weegt zo'n batterijpack en hoeveel weegt een volle dieseltank van 60 liter.
Hoeveel weegt de electromotor met zijn koppeling tegenover de ICE motor met versnellingsbak?
Hoeveel gewichtsverschuiving heeft er plaats?

En wat met het verschil aan koppel en torsie tussen beide krachtbronnen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 15:05   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het leuke is dat omdat bepaalde merken minder zware diesels in hun aanbod nu nemen, de prijs op de 2hands wel aan het stijgen is.

De mijne is hoog in waarde aan het blijven. En dat gaat zelfs verder omhoog.
Bewijzen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 15:09   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoeveel weegt de electromotor met zijn koppeling tegenover de ICE motor met versnellingsbak?
Welke koppeling bedoel je?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 15:31   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Veel kleine benzinewagens worden gebruikt om rond de kerktoren te toeren: kinderen ophalen, boodschappen doen, naar jeanine gaan voor de koffieklets, naar de coiffeur gaan, enz....en hebben eigenlijk helemaal geen grote range nodig, want de dames in kwestie hebben angst op de autobaan.

Dit is voor hun een oplossing om milieuvriendelijker hun verplaatsingen te maken, met minder kosten aan onderhoud, taxen, benzine. Ook slijten die kleine dieselmotoren vaak snel vanwege het niet-aangepast gebruik.
Dat klopt.

Ik haalde het al ergens aan dat ik hier een mevrouw ken die haar grote wagen neemt om misschien 50 meter verder een brood te gaan kopen bij de bakker.

Ik deze tijden voelt zij zich misschien veiliger in de wagen, dan het te voet of met de fiets te doen?

Zou dat kunnen meespelen?

Ik zeg al een tijd tegen mijn ouders, dat zij beter af zouden zijn met een elektrische wagen, daar zij echt niet veel kilometers meer doen en hun wagen meestal op non-actief in de garage staat te dromen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2019 om 15:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 16:55   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, dat over het gewicht, daar heb ik toch mijn twijfels over.
...
Dat is heel goed, dat gij twijfelt.
De eerstvolgende stap waarover wij zullen horen, is of de Franse staat het voor testen aangeboden prototype van die meneer goed- of afkeurt.

Het is ook goed dat ikzelf niet twijfel. Want ik ben geduldig. Ik wacht. Volgens het principe van "we zullen wel zien wat er uit komt".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 19:03   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is heel goed, dat gij twijfelt.
De eerstvolgende stap waarover wij zullen horen, is of de Franse staat het voor testen aangeboden prototype van die meneer goed- of afkeurt.

Het is ook goed dat ikzelf niet twijfel. Want ik ben geduldig. Ik wacht. Volgens het principe van "we zullen wel zien wat er uit komt".
Ik zeg niet dat het niet kan.
Zeg enkel dat er toch enkele vragen zijn waar een antwoord zou moeten opgegeven worden door de bedenker van de ombouw.
Daarnaast zitten we hier in België wel met de wetgeving rond omcatte van voertuigen.
Het is al een ramp om alles in orde te krijgen voor een voertuig waarbij je enkel de ophanging verlaagt, met stukken van de fabrikant.
In de meeste EU landen levert dat weinig tot geen problemen, in Belgie loop je dan kans dat je er nooit meer mee op de openbare weg mag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 19:04   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke koppeling bedoel je?
Laat maar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be