Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2007, 08:43   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Ik wil best wel de rol van 'verdediger' op mij nemen in zo'n 'forummersrechtbank'.

Ik ben namelijk van oordeel dat het forum een plaats moet blijven waar IEDEREEN (èlke forumgebruiker) het recht heeft ALLES wat binnen het wettelijk en reglementair kader blijft naar eigen inzichten en opvattingen te posten, en dat het enkel de moderatoren toekomt in te grijpen indien daarbij wetten of forumreglementen worden overtreden.

Als 'verdediger' klaag ik daarom nu al de 'aanklagers', 'rechters' en 'juryleden' aan voor ongewenste bemoeizucht en verregaande arrogantie.


Indien de berichten van een forumgebruiker u niet bevallen, staat het toch altijd beter zèlf dat probleem te regelen dan de hulp van mede-forummers in te roepen.
En mocht u er niet in slagen een 'trol' of een 'spammer' of een 'onbeschofterik' of een 'zeurkous' of ..., ..., ..., ... op afdoende wijze 'de mond te snoeren', kunt u altijd nog gebruik maken van de negeerlijst of het 'waarschuwingsknopje', of niet soms?


Als het gaat over onwelvoeglijke PB's steun ik een voorstel dat hier reeds ergens opdook, nl. dat zowel de inhoud als de afzender ervan in een aparte draad 'voor de leeuwen' worden gegooid. Ik denk dat dit de zieligaards die tijd vinden voor dergelijke onzin wel twee keer zal doen nadenken voordat ze zich met hun obsessie bezighouden.

Mijn twee cent.

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 08:45.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 09:25   #22
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als het gaat over onwelvoeglijke PB's steun ik een voorstel dat hier reeds ergens opdook, nl. dat zowel de inhoud als de afzender ervan in een aparte draad 'voor de leeuwen' worden gegooid. Ik denk dat dit de zieligaards die tijd vinden voor dergelijke onzin wel twee keer zal doen nadenken voordat ze zich met hun obsessie bezighouden.
Een zeer goed idee.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 09:41   #23
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Als straf: 10 jaar elke dag sterke drank drinken tot zijn huid verschrompeld is
Dat heeft de afgelopen 10 jaar toch geen verschrompelde huid teweeggebracht
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 10:12   #24
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik wil best wel de rol van 'verdediger' op mij nemen in zo'n 'forummersrechtbank'.

Ik ben namelijk van oordeel dat het forum een plaats moet blijven waar IEDEREEN (èlke forumgebruiker) het recht heeft ALLES wat binnen het wettelijk en reglementair kader blijft naar eigen inzichten en opvattingen te posten, en dat het enkel de moderatoren toekomt in te grijpen indien daarbij wetten of forumreglementen worden overtreden.

Als 'verdediger' klaag ik daarom nu al de 'aanklagers', 'rechters' en 'juryleden' aan voor ongewenste bemoeizucht en verregaande arrogantie.


Indien de berichten van een forumgebruiker u niet bevallen, staat het toch altijd beter zèlf dat probleem te regelen dan de hulp van mede-forummers in te roepen.
En mocht u er niet in slagen een 'trol' of een 'spammer' of een 'onbeschofterik' of een 'zeurkous' of ..., ..., ..., ... op afdoende wijze 'de mond te snoeren', kunt u altijd nog gebruik maken van de negeerlijst of het 'waarschuwingsknopje', of niet soms?


Als het gaat over onwelvoeglijke PB's steun ik een voorstel dat hier reeds ergens opdook, nl. dat zowel de inhoud als de afzender ervan in een aparte draad 'voor de leeuwen' worden gegooid. Ik denk dat dit de zieligaards die tijd vinden voor dergelijke onzin wel twee keer zal doen nadenken voordat ze zich met hun obsessie bezighouden.

Mijn twee cent.

djimi
forummers moeten zichzelf maar verdedigen.Ook iemands "verdediger" spelen in een discussie is een (irritante) vorm van bemoeizucht.Vrije mensen moeten voor zichzelf opkomen.
Dit raad ik echter niemand aan in een échte rechtbank: Zelfs als de wet u toestaat uzelf te verdedigen, is dat uiterst slecht gezien door de magistratuur.Wie het spelletje niet meespeelt(= avokaat gebruiken) krijgt altijd de maximum-straf.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 11:38   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dat is toch je natte droom? Komaan!!!!
Ik wil heerlijk kunnen spammen. Schelden en beledigen maakt daar integraal deel van uit.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:07   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht

1) Ook iemands "verdediger" spelen in een discussie is een (irritante) vorm van bemoeizucht.

2) Dit raad ik echter niemand aan in een échte rechtbank: Zelfs als de wet u toestaat uzelf te verdedigen, is dat uiterst slecht gezien door de magistratuur.Wie het spelletje niet meespeelt(= avokaat gebruiken) krijgt altijd de maximum-straf.
1) Klopt meestal wel, ja. Ik was eigenlijk vergeten aan mijn 'aanklacht' een '' of een ander 'relativerend' icoontje toe te voegen. Mijn excuses daarvoor.

2) Is het ècht zo erg?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:20   #27
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als 'verdediger' klaag ik daarom nu al de 'aanklagers', 'rechters' en 'juryleden' aan voor ongewenste bemoeizucht en verregaande arrogantie.
Sommige forummers verdienen het kort en goed forumgeëxecuteerd te worden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:33   #28
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Sommige forummers verdienen het kort en goed forumgeëxecuteerd te worden.
Ik weet het.

Ik ga mij ne nieuwe nick aanmaken .
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:41   #29
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

zal er ook een beroepsprocedure mogelijk zijn?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:54   #30
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zal er ook een beroepsprocedure mogelijk zijn?
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=19
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 12:55   #31
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Sommige forummers verdienen het kort en goed forumgeëxecuteerd te worden.
Laten we de zaken in een juist perspectief plaatsen. Hetgeen oorspronkelijk als een ludieke grap bedoeld was wordt plotseling bloedige ernst. Ik verwijs in dit verband naar de reactie van djimi. Uiteraard mag het de bedoeling niet zijn bepaalde personen te bannen. Wel kunnen we bepaalde bedenkelijke ideeën aanvechten en er een oordeel over uitspreken. Typisch voorbeeld : moet het Vlaams, naast Nederlands, bestaansrecht krijgen?
Verwerpelijke stelling, maar er zijn voorstanders van. Ik heb er eens ernstig over nagedacht en mijn conclusie is : veroordeling van nefaste ideeën ja, forumexecutie van bepaalde forummers, nee. We zouden het trouwens niet kunnen, we zijn daarvoor niet bevoegd. We zijn alleen gebruikers van het forum, niet de eigenaars.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 13:06   #32
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Laten we de zaken in een juist perspectief plaatsen. Hetgeen oorspronkelijk als een ludieke grap bedoeld was wordt plotseling bloedige ernst. Ik verwijs in dit verband naar de reactie van djimi. Uiteraard mag het de bedoeling niet zijn bepaalde personen te bannen. Wel kunnen we bepaalde bedenkelijke ideeën aanvechten en er een oordeel over uitspreken. Typisch voorbeeld : moet het Vlaams, naast Nederlands, bestaansrecht krijgen?
Verwerpelijke stelling, maar er zijn voorstanders van. Ik heb er eens ernstig over nagedacht en mijn conclusie is : veroordeling van nefaste ideeën ja, forumexecutie van bepaalde forummers, nee. We zouden het trouwens niet kunnen, we zijn daarvoor niet bevoegd. We zijn alleen gebruikers van het forum, niet de eigenaars.
Ik zou nooit mensen forumexecuteren omwille van hun ideeën of stellingnames, hoe verwerpelijk ook.

Mij gaat het om de stijl en de manier van optreden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 13:09   #33
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Waarom is er dan nog een rechtbank nodig? U wil er een marionettenforumrechtbank van maken.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:49   #34
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Waarom is er dan nog een rechtbank nodig?
Om het vonnis te voltrekken.

Citaat:
U wil er een marionettenforumrechtbank van maken.
Precies!

Zoiets als:


Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 september 2007 om 15:56.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:50   #35
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Moa joeng toch !

Dasseekers l u d i e k ...

Maar op zijn angelsaksisich/germaans op een zeer ernstige formele wijze :
geen rotte eieren smijten en niemand aan een schandpaal ketenen.. het ergste wat er kan gebeuren is dat er iemand zijn "nickname" en bijbeorende "avatar" moet laten vallen.. zodat zijn figuur virtueel "sterft"..
Andere straffen zij bv. "opsluiting" in een apart "gevangenisforum" waar hij slechts af en toe bezoek mag ontvangen en bv. wat kan studeren..
bv. een esperantokursus of zoiets..


Ik dacht zo bij de fora gevraagd door gebruikers een subforum "Forumrechtbank" in te richten met als begindraad - vrkezingen/beoemingen tot Sheriff, Openbare aanklager, Rechter(s) + bijzitter(s).. alsook lijsten voor kandidaat-juryleden en advocaten (met hun honoraria,
vanzelfsprekend)...

Ik vestig me alvast als advokaat .. ik beraad me over de tarieven die ik zal instellen...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:54   #36
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dit raad ik echter niemand aan in een échte rechtbank: Zelfs als de wet u toestaat uzelf te verdedigen, is dat uiterst slecht gezien door de magistratuur.Wie het spelletje niet meespeelt(= avokaat gebruiken) krijgt altijd de maximum-straf.
Da's zeeeker : een advokaat moet ook iets kunnen verdienen.. in het algemeen moeten we de gerechtskosten zeer duur maken !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 16:06   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Om het vonnis te voltrekken.
neen, dan heeft u geen rechtbank nodig, maar een beulsknecht, functie waarvoor ondergetekende zich eveneens met plezier kandidaat stelt.

Citaat:

Precies!

Zoiets als:

ja, waren me dat ff spectaculaire beelden, het ene moment staat ie nog op 't balkon van z'n paleis, vervolgens zie je hem vlugvlug met de helicopter geëvacueerd worden van dat balkon terwijl de woedende menigte daar al komt opgestormd en dan een paar uur later in een kelder: "jullie kunnen ons niet executeren, want wij zijn..." RATATATATAAA *stilte*
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 28 september 2007 om 16:10.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 16:35   #38
Diplomatius
Minister
 
Diplomatius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 3.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Da's zeeeker : een advokaat moet ook iets kunnen verdienen.. in het algemeen moeten we de gerechtskosten zeer duur maken !
U stijgt grenzeloos in mijn achting
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 16:44   #39
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De schuldvraag ligt op voorhand vast. Wie aangeklaagd wordt, is schuldig. Anders wordt hij niet aangeklaagd.
"Het proces" en "1984" waarschijnlijk niet gelezen.. iedereen is inderdaad altij schuldig & advocaten zijn er niet om iemand onschuldig te doen verklaren, maar om geld te verdienen en de straf zo klein mogelijk te maken "vezachtende omstandigheden" zoals een "troostsessie" vooraleer de straf uitgevoerd zal worden .. Hier liep toch iemand rond met als nick "the spanish inquisition" ? en wie verwacht er nu de spaanse inquisitie...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 16:49   #40
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Klopt meestal wel, ja. Ik was eigenlijk vergeten aan mijn 'aanklacht' een '' of een ander 'relativerend' icoontje toe te voegen. Mijn excuses daarvoor.

2) Is het ècht zo erg?
2) Rechters, publieke aanklagers en avokaten zijn de beste maatjes, en behoren tot dezelfde wereld: zelfde studies, zelfde werkplaats, zelfde restaurant , zelfde kleermakers, zelfde sletten.Ze zijn ook perfekt verwisselbaar.Een avokaat kan best publieke aanklager worden, of rechter, of omgekeerd.Als u voor de rechtbank gedaagd word, en een avokaat weigert, zelf uw verdediging in handen neemt, word dat door de magistraten als een soort broodroof beschouwd.En men zal het u laten voelen.Net hetzelfde als u bvb slachtoffer bent van een inbraak: u hebt klacht ingediend bij de politie, de dader is gepakt en komt voor de rechter.Daar zal die rechter dus een veroordeling over uitspreken, maar als u geen avokaat genomen hebt, zal er over schadevergoeding nog niet eens begonnen worden.Het is de taak van de avokaat om schadevergoeding te vragen.Als u weinig of geen inkomsten hebt, kan u een pro deo (gratis) avokaat krijgen.Niet de allerbeste om uw zaken te verdedigen, maar tenminste speelt u de komedie braaf mee.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be