Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 13:39   #61
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobbie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Weet je wat het is?.....
Waarin is de Vlaamse regering nu zo verschrikkelijk wreed ten op zichte van de rest van europa?
Lijkt me duidelijk:
- degenen die in hun werk opgejaagd worden (vooral, misschien uitsluitend de privé sector) raken gestresseerd. De enorme verkoop van geneesmiddelen en de stijging van het aantal zelfmoorden zijn daar indicaties van.
- de meeste mensen willen nog altijd een job hoor. Job = hoger inkomen en als je kijkt hoe veel essentiële zaken (huizen, gronden, huurprijzen) ontstellend veel duurder/hoger geworden zijn dan is dat zelfs een noodzaak. Velen zetten daardoor de stap naar criminaliteit.
- criminaliteit is tov 'vroeger (1970 bvb)' enorm toegenomen bij ongeveer gelijk blijvende bevolking. Velen beweren dat dat subjectief is maar rond de feiten kun je niet: de massale oprichting van buurt informatie netwerken (BIN's) zijn een direct gevolg van feiten. De recente massale politie-acties eveneens. Overal staan borden 'hier waakt de politie' of iets in die trant. Meestal rondtrekkende uit de ex Oostbloklanden afkomstige bendes. Het gaat dus zover dat de politie, niettegenstaande België - meen ik het grootste aantal agenten/zoveel inwoners heeft van heel de EU - het niet kan afhandelen. Kijk ook naar de massale groei van de beveiligingssector. Investeren in beveiliging is een door de verzekeringen opgelegde eis geworden. Het aantal camera's in België is exponentieel toegenomen. Zelfs privé bewakingsfirma's, die ingehuurd kunnen worden worden almaar talrijker. Bendes overvallen honderden bedrijven voor ze gevat worden. Het gestolene stroomt weg uit België. En de straffen hebben geen afschrikkingseffect.

Dit zijn allemaal extra kosten voor de mensen. We zijn 'rijk' ja, maar die extra kosten worden NIET meegerekend in het bepalen van 'rijk' zijn (de koopkracht).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
En het zou mooi zijn als er een ander antwoord kwam dan de hoge belastingen. Als het enkel daarom zou gaan dan had u gerust ook op een andere partij kunnen stemmen.
Ofwel zegt u dat het Vlaams Blok niks aan de werkloosheid wilt doen ofwel zegt u dat niemand er iets wil aan doen. (en met iets doen bedoel ik maatregelen)
Hoe dan ook: elke partij wil de werkloosheid aanpakken maar dat kan maar op een lange termijn manier door de reden ervoor (via loonlasten) aan te pakken: de te grote omvang en barslechte werking van de overheid. Dat moet betaald worden door de privé sector.
Ik heb gezien dat dat in diverse topics hier al aangehaald werd dus erop ingaan is onnodig.
Probleem nu is dat, voor degenen die het beleid uitmaken, dit een onbespreekbaar onderwerp is. Maar de kiezer beseft het ook en dat is het probleem (voor dat beleid uiteraard). 't Vlaams Blok doet eigenlijk niks meer dan van langs de kant staan roepen en dat is dus gemakkelijk. Maar ze hebben zich zo in een kwetsbare uitgangspositie gemaneuvreerd. Daarmee bedoel ik: van zodra ze deel uitmaken van de macht zullen ze zeer sterk afgerekend worden op de resultaten.

En dat is waar ik naartoe wil gaan hier maar ook het uiteindelijk het doel van mijn tekst: er is een reële kans dat, door die grote dreiging van electorale afstraffing, de wil èn de macht om iets te doen aan die overheid wel eens bij één en dezelfde partij gaat komen te liggen.
En dat zal zorgen voor de aanpak van de vermelde problemen en op termijn de ontevredenheid bij de kiezer wegnemen.
En daarna vind ik het fair te zeggen dat het Vlaams Blok daarin de cruciale rol gespeeld heeft.
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR
filosoof is offline  
Oud 14 juni 2004, 13:43   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR
En met de kiesdrempel, kartelvormingen, en het proces tegen het Blok, komt dat scenario steeds dichterbij. Allemaal om de democratie te beschermen natuurlijk.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 14 juni 2004, 13:51   #63
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anarchistische Bankier
Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Misschien moeten ze enkel om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen om met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?
filosoof is offline  
Oud 14 juni 2004, 13:55   #64
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anarchistische Bankier
Als de Blok-kiezers het gevoel zouden krijgen serieus genomen te worden, zal het Vlaams Blok misschien wel achteruit gaan.
Misschien moeten ze gewoon om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen van met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?
U wilt blijkbaar nog altijd niet de oorzaken onder ogen zien. Hoe groot moet het VB worden voordat u dat gaat begrijpen? De groei van het VB is de schuld van ondermeer mensen als u.
lustige lezer is offline  
Oud 14 juni 2004, 13:58   #65
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR

toch even correctie aanbrengen, om een dictatuur te hebben moet je de 3 machten in handen hebben (inrichtende, uitvoerende en wetgevende) en voor zover ik weet is dit niet mogelijk in belgie.
icerulez is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:05   #66
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.
Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.
Spolpoel, het VB IS de grootste partij!
luc broes is offline  
Oud 14 juni 2004, 15:17   #67
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Misschien moeten ze gewoon om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen van met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?
U wilt blijkbaar nog altijd niet de oorzaken onder ogen zien. Hoe groot moet het VB worden voordat u dat gaat begrijpen? De groei van het VB is de schuld van ondermeer mensen als u.
Het VB moet 51% hebben vooraleer ze au sérieux moeten worden genomen. Geen enkele partij denkt eraan om met het blok samen te gaan (en als ze dat toch doen worden ze resoluut afgestraft), dat is net het cordon, de schrijftelijke bevestiging van wat alle partijen denken. Dus vooraleer het blok in de regering komt zullen ze nog fer mogen stijgen. Vergeet niet dat er noch altijd mogelijkheden bestaan, zoals minderheidsregering of gewoon herstemmingen. De bevolking zal ooit inzien dat het geen zin heeft om op het VB te stemmen, ze komen toch nooit aan de macht, en waarom niet, omdat onze maatschapij geen intollerante partijen tolereert. Het moment dat VB toch in een regeringt komt, is het om zeep met belgie, dat voorspel ik je nu al, want die 70% die nu niet op het blok stemt, wil het blok niet, ons land zal chaos zijn, en dat is het laatste wat we nu kunnen gebruiken.
icerulez is offline  
Oud 15 juni 2004, 01:05   #68
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De macht om iets te doen bij één en dezelfde partij leggen: daar bestaat een term voor: DICTATUUR

toch even correctie aanbrengen, om een dictatuur te hebben moet je de 3 machten in handen hebben (inrichtende, uitvoerende en wetgevende) en voor zover ik weet is dit niet mogelijk in belgie.
gezien het reeds gebruikte geweld acht ik ze geen zier te goed om een stap verder tegaan, eens ze hun structuren verder uitgebouwd zullen hebben: de kernen bestaan reeds en heten VMO, Kosmos en andere soortgelijke organisaties. Sommigen werden verboden maar bestaan in het buitenland, met zetel in het buitenland en bureel in België
filosoof is offline  
Oud 15 juni 2004, 01:17   #69
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Haider fouten maakte, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een worst case scenario dan dromend optimisme...
Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Hitler een oorlogszuchtige dictatuur begon, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een realistisch scenario dan dromend pessimisme...

Waar mogen we ons dan trouwens wel concreet aan verwachten met Dewinter?
herlees de éérste versie van het 70-puntenplan, herinner je de uitspraken van Dewinter en Annemans dat zij niets te zien wilden hebben met de UVRM...
herinner je je de uitspraak van Dewinter dat hij tov het 70-puntenprogramma een [size=6]bocht van 360 °[/size] gemaakt had een inside joke op niveau lager middelbaar...
Er is zoveel in de "rijke geschiedenis" van het ZB...

Alle zgn "privéhistories" die de laatste weken bovenkwamen..
Alle georganiseerde vechtpartijen..

NEE, dank je, d�*�*r moet ik niets van...
filosoof is offline  
Oud 15 juni 2004, 01:24   #70
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Misschien moeten ze gewoon om "au sérieux" genomen te worden gewoon minder extreme standpunten innemen en niet proberen van met 25% van de kiezers, hun extremisme op te dringen aan de overblijvende 75%?
U wilt blijkbaar nog altijd niet de oorzaken onder ogen zien. Hoe groot moet het VB worden voordat u dat gaat begrijpen? De groei van het VB is de schuld van ondermeer mensen als u.
Mensen die zich niet willen scharen achter het extremisme van een minderheid dus...
filosoof is offline  
Oud 15 juni 2004, 02:51   #71
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Mensen die zich niet willen scharen achter het extremisme van een minderheid dus...
Filo,
ik doe het niet graag maar ik moet je gelijk geven:ik heb het VB onderschat en ze zijn idd gevaarlijker dan ik dacht.
Ik ben me rot geschrokken van de verkiezingsuitslag.
Maar of we ze nog kunnen negeren????
Of we laten ze meeregeren,en hopen dat ze zichzelf opknopen,of we gaan ze een handje helpen bij hun "zelfmoord".....
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 15 juni 2004, 09:08   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Je mag er nooit van uitgaan dat omdat Hitler een oorlogszuchtige dictatuur begon, dat de ploeg achter Philip D. dezelfde fouten zal maken: liever een realistisch scenario dan dromend pessimisme...

Waar mogen we ons dan trouwens wel concreet aan verwachten met Dewinter?
herlees de éérste versie van het 70-puntenplan, herinner je de uitspraken van Dewinter en Annemans dat zij niets te zien wilden hebben met de UVRM...
herinner je je de uitspraak van Dewinter dat hij tov het 70-puntenprogramma een [size=6]bocht van 360 °[/size] gemaakt had een inside joke op niveau lager middelbaar...
Er is zoveel in de "rijke geschiedenis" van het ZB...

Alle zgn "privéhistories" die de laatste weken bovenkwamen..
Alle georganiseerde vechtpartijen..

NEE, dank je, d�*�*r moet ik niets van...
Maar daarmee weten we nog steeds niet waar we ons concreet mogen verwachten, mocht het Blok ooit aan de macht komen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juni 2004, 11:15   #73
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Die vraag zal wel nooit een antwoord krijgen denk ik Distel.
Wat verwijzingen naar een bepaalde periode in het verleden maar echt concreet...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:02   #74
X_MAN
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 november 2003
Berichten: 309
Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Maar toch bedankt !
X_MAN is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:22   #75
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

Precies of heel Vlaanderen leest dit forum.
headinajar is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:10   #76
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
voor hun constructieve bijdragen aan de VERKIEZINGSOVERWINNING van het Blok. Hartelijk dank heren.
Moge zij tot in het oneindige blijven Blok-bashen : het resultaat daarvan werkt enkel contra-productief voor hun zelfverklaarde democratische partijen en in het voordeel van het Blok.

Indien het cordon niet doorbroken wordt, dan wordt het Blok EERSTE partij de volgende verkiezingen.

Precies of heel Vlaanderen leest dit forum.
Dat staat er helemaal niet.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be