Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 08:06   #21
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

even ter info: het Vlaams Blok zal sowieso moeten meeregeren als alle andere partijen die meer dan 5% halen samen geen 50% halen
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline  
Oud 14 juni 2004, 13:40   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Andermaal zet het Vlaams Blok de stemmen van 1 miljoen kiezers buiten spel, door de lat zo hoog te leggen dat niemand erover geraakt. Het Blok wint keer op keer en bedriegt haar kiezers ook keer op keer. Alleen een meerderheid van 50%+1 zal het VB ooit aan de macht brengen. Als ze dat nu ook eens aan haar kiezers zou willen vertellen....

Patrick Coeman: "De blokuitslag... 1.000.000 verloren stemmen, dat moet je verdienen, iedere verkiezing..."
Dat het om verloren stemmen zijn denk ik niet. De andere partijen doen telkens weer hun best om zelfs met monstercoalities de burger te paaien. Maar het lukt niet goed.

Wat ik wel zeker weet is dat het er de vorige keer 800.000 waren, nu 1 miljoen. En als alle andere partijen blijven rondlopen met hun gat in hun kont zonder ten minste met het Vlaams Blok te gaan praten, dan zijn het bij de volgende verkiezingen nog eens honderdduizenden bij.
__________________
Antoon is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:05   #23
Noikes
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 1
Standaard

Ik hoop zeker dat men nu eens eindelijk de moeite gaat doen om naar die 1.000.000 mensen te gaan luisteren, dat men nu eens eindelijk de problemen van de mensen gaat proberen op te lossen in plaats van zich af te vragen wat we volgende maand kunnen gaan federaliseren.
Dus, beste politici:
  • trek de straat op, ga praten met die 1.000.000 mensen die Vlaams Blok stemmen (en liefst ook met zij die niet voor het Vlaams Blok stemmen) en geef een antwoord op hun vragen
  • laat het punt van "we moeten meer Vlaanderen hebben" nu voor wat ze is: we hebben de laatste 10 jaar al zoveel "meer Vlaanderen" gehad, maar blijkbaar biedt dat geen oplossing
Problemen los je niet op door ze te federaliseren, wel door een zinvol en goed beleid te voeren.
[size=2]Waarmee ik dus gezegd heb dat men inderdaad niet naat groepje Vlaams-Blok bonzen moet gaan luisteren, wel naar de mensen die voor het Vlaams Blok gestemd hebben.[/size]
Noikes is offline  
Oud 14 juni 2004, 14:09   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noikes
Ik hoop zeker dat men nu eens eindelijk de moeite gaat doen om naar die 1.000.000 mensen te gaan luisteren, dat men nu eens eindelijk de problemen van de mensen gaat proberen op te lossen in plaats van zich af te vragen wat we volgende maand kunnen gaan federaliseren.
Dus, beste politici:
  • trek de straat op, ga praten met die 1.000.000 mensen die Vlaams Blok stemmen (en liefst ook met zij die niet voor het Vlaams Blok stemmen) en geef een antwoord op hun vragen
  • laat het punt van "we moeten meer Vlaanderen hebben" nu voor wat ze is: we hebben de laatste 10 jaar al zoveel "meer Vlaanderen" gehad, maar blijkbaar biedt dat geen oplossing
Problemen los je niet op door ze te federaliseren, wel door een zinvol en goed beleid te voeren.
[size=2]Waarmee ik dus gezegd heb dat men inderdaad niet naat groepje Vlaams-Blok bonzen moet gaan luisteren, wel naar de mensen die voor het Vlaams Blok gestemd hebben.[/size]
Niemand luistert naar een miljoen stemmen, geen enkele partij doet dat. Vandaar verkiezingen zodat het volk mensen kan afvaardigen die het voor hen moeten doen. Het Vlaams Blok heeft 32/124 zetels in het Vlaams Parlement, dat is bijna 20% te weinig om te regeren. Tenzij je de democratische werking opzij wilt gooien en je meent dat 34% van de stemmen in werkelijkheid 134% zou zijn, maa dan kan je slecht rekenen. 8)
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be