Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 15 juni 2004, 10:29   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devilex
Zouden Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker indien ze wel degelijk uit de VLD worden gesmeten overstappen naar het Vlaams Blok ?
Ik zie die twee er eerlijk gezegd nog toe in staat, al was het alleen maar uit protest.

Ja! Zuiver de VLD! Ik ben altijd sympathisant van de VLD geweest, en deze verkiezingen meer dan ooit omdat die idioten nu moest zwijgen. Dat ze maar op hun ander gaan met hun separatistisch circus!
Patriot! is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:31   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Als ze Leopold I opgraven en bewijzen dat zijn hart van hem is, gaat u dan ook aan de kerk "Vive le roi!" staan roepen? (In deze of in een andere van de twee landstalen?)
Neen, want dat hoeft niet bewezen te worden. België heeft nog steeds een monarchie, Frankrijk niet meer. Dat de republikeinen op de dag van vandaag een staatsbegrafenis geven voor het hart van hun vermoordde (of verwaarloosde) Kroonprins, is opmerkelijk!

En voor mijn part hoeft er geen begrafenis te zijn om Vive Le Roi te roepen. (of Leve De Koning)
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:41   #23
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Neen, want dat hoeft niet bewezen te worden. België heeft nog steeds een monarchie, Frankrijk niet meer. Dat de republikeinen op de dag van vandaag een staatsbegrafenis geven voor het hart van hun vermoordde (of verwaarloosde) Kroonprins, is opmerkelijk!
Toch wel smerig dan van die republikeinen dat ze dan gewoon met hun republiek doorgaan, in plaats van met de DNA-tests naar verwanten/afstammelingen van het konigshuis te zoeken om in Frankrijk de monarchie in ere te herstellen.
Ik denk dat de feiten meer bekeken moeten worden als een soort van "spectakel" (vergeef me het woord, ik weet dat het niet echt eerbiedig is voor een begrafenis...), waarmee ze willen aantonen 1) waar ze staan met de huidige technologie, en 2) dat ze hun geschiedenis eerbiedigen...
Moest Vlaanderen ooit een republiek worden, dan zal er ook teruggekeken worden op de monarchie die ervoor heerste, en moest er dan een hart teruggevonden worden dat misschien ooit behoord zou kunnen hebben aan een lid van de koninklijke familie, dan mag dat van mijn part ook een staatbegrafenis krijgen. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog enkele koningsgezinden aan de kerk "Leve de koning" roepen, en dan een dag later gewoon doorgaan met hun gewone leven.
Ik zie niet in hoe dit geval in Frankrijk nu pro-monarchie kan zijn, als er slechts "duizenden" "Vive le roi!" riepen, misschien gewoon omdat ze veronderstellen dat dit zo hoort bij een koninklijke begrafenis...
U moet er zich van bewust zijn dat de meeste onder de koningsgezinden oudere mensen zijn, die dit gewoon zo ingeprent gekregen hebben...
camaris is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:44   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Neen, want dat hoeft niet bewezen te worden. België heeft nog steeds een monarchie, Frankrijk niet meer. Dat de republikeinen op de dag van vandaag een staatsbegrafenis geven voor het hart van hun vermoordde (of verwaarloosde) Kroonprins, is opmerkelijk!
Toch wel smerig dan van die republikeinen dat ze dan gewoon met hun republiek doorgaan, in plaats van met de DNA-tests naar verwanten/afstammelingen van het konigshuis te zoeken om in Frankrijk de monarchie in ere te herstellen.
Ik denk dat de feiten meer bekeken moeten worden als een soort van "spectakel" (vergeef me het woord, ik weet dat het niet echt eerbiedig is voor een begrafenis...), waarmee ze willen aantonen 1) waar ze staan met de huidige technologie, en 2) dat ze hun geschiedenis eerbiedigen...
Moest Vlaanderen ooit een republiek worden, dan zal er ook teruggekeken worden op de monarchie die ervoor heerste, en moest er dan een hart teruggevonden worden dat misschien ooit behoord zou kunnen hebben aan een lid van de koninklijke familie, dan mag dat van mijn part ook een staatbegrafenis krijgen. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog enkele koningsgezinden aan de kerk "Leve de koning" roepen, en dan een dag later gewoon doorgaan met hun gewone leven.
Ik zie niet in hoe dit geval in Frankrijk nu pro-monarchie kan zijn, als er slechts "duizenden" "Vive le roi!" riepen, misschien gewoon omdat ze veronderstellen dat dit zo hoort bij een koninklijke begrafenis...
U moet er zich van bewust zijn dat de meeste onder de koningsgezinden oudere mensen zijn, die dit gewoon zo ingeprent gekregen hebben...
Moest dit dat zijn, dan zou dat niet meer moeten.

Het is niet smerig van de Fransen, om een staatsbegrafenis te houden. Ze doen het zeker niet voor de eer (!!!), en ook niet voor de technologie. Het was trouwens een Leuvense, of als je wilt, een Vlaamse professor die hen daarbij moest helpen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:51   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En wie gaat dat onafhankelijk Vlaanderen voor u regelen?? Cd&v - n-va???
Het is niet iets wat je zomaar regelt. Zoals ik reeds een paar keer heb geschreven is de separatie tussen Walen en Vlamingen gewoon reeds jaren aan de gang. De politieke families zijn uit elkaar, het politiek landschap is totaal verschillend, het ene volk kent nagenoeg niets van de cultuur van het ander volk, zelfs over de platte televisiecultuur kennen de Vlamingen en de Walen niets over elkaar. Een aantal staatshervormingen hebben reeds plaatsgehad, en verdere hervormingen zullen vroeg of laat volgen. Binnen de vakbonden beginnen ook de Walen en de Vlamingen van elkaar te vervreemden (op dit moment is dat het duidelijkst bij het Christelijke vakbond), zeg maar dat het natuurlijk proces reeds lang aan de gang is en dat je vroeg of laat een separatie krijgt zoals dat tussen de Tjechen en de Slovaken is gebeurd.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

En het stuk over Louis XVI kan voor u grappig lijken, doch het is werkelijkheid.
Het kan zo zijn dat een aantal mensen is komen kijken naar dit folkloristisch gebeuren, maar het maakt het gebeuren niet minder lachwekkend. Maar kom, de Saks et Cobourg familieleden lopen hier ook rond als monsieur Hulot, hé?
__________________
Antoon is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:53   #26
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Als ze het niet voor de eer doen, kan u mij dan uitleggen waarom wel?
(Ik heb in mijn vorige post reeds het -voor een begrafenis ongelukkig gekozen woord- "spectakel" aangehaald...)
Waarom zou die Leuvense professor juist het hart van Lodewijk dezoveelste hebben onderzocht denkt u? Omdat hij koningsgezind was? Omdat dit een prangend probleem was in de Franse politiek?
Volgens mij gewoon om een beetje media-aandacht rond zijn onderzoek te krijgen... als hij gewoon DNA-onderzoek rond het hart van Jan Modaal had gedaan was het nooit op deze wijze in de media gekomen.

Van mij mogen de Fransen gerust staatsbegrafenissen houden, maar het dit pleit toch niet voor de monarchie?
Mijn punt was gewoon dat u met die stelling over het hart van Lodwelijk een argument pro-monarchie zoekt, dat ik niet zie.
Daarom mijn reactie dat het misschien "smerig" is een koning te begraven, en de republiek gewoon verder te zetten. (republiek en koning rijmen niet zoals u ook wel zal weten.)
camaris is offline  
Oud 15 juni 2004, 10:54   #27
Airke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Beveren
Berichten: 60
Standaard

Och wat dat koningshuis betreft, die zijn ook allemaal liberaal.
En wie denkt ge dat die extra veiligheidsagenten heeft mogen betalen aan het kiesbureau in Tervuren waar onze dierbare princes Claire als bijzitter mocht gaan zitten, de Vlaamse belastingsbetaler natuurlijk.

En Le Roi in Frankrijk? Die heeft het daar zo bond gemaakt dat ze hem hebben weggeveegt, de macht bij één persoon leggen is niet slim.
Ze zijn in Frankrijk veel beter af met hun president. En een persoon zoals Chirac geniet veel meer aanzien van mij dan een achterlijk koningshuis.
Airke is offline  
Oud 15 juni 2004, 11:01   #28
Airke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Beveren
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Toch wel smerig dan van die republikeinen dat ze dan gewoon met hun republiek doorgaan, in plaats van met de DNA-tests naar verwanten/afstammelingen van het konigshuis te zoeken om in Frankrijk de monarchie in ere te herstellen.
Ik denk dat de feiten meer bekeken moeten worden als een soort van "spectakel" (vergeef me het woord, ik weet dat het niet echt eerbiedig is voor een begrafenis...), waarmee ze willen aantonen 1) waar ze staan met de huidige technologie, en 2) dat ze hun geschiedenis eerbiedigen...
Moest Vlaanderen ooit een republiek worden, dan zal er ook teruggekeken worden op de monarchie die ervoor heerste, en moest er dan een hart teruggevonden worden dat misschien ooit behoord zou kunnen hebben aan een lid van de koninklijke familie, dan mag dat van mijn part ook een staatbegrafenis krijgen. Waarschijnlijk zullen er dan ook nog enkele koningsgezinden aan de kerk "Leve de koning" roepen, en dan een dag later gewoon doorgaan met hun gewone leven.
Ik zie niet in hoe dit geval in Frankrijk nu pro-monarchie kan zijn, als er slechts "duizenden" "Vive le roi!" riepen, misschien gewoon omdat ze veronderstellen dat dit zo hoort bij een koninklijke begrafenis...
U moet er zich van bewust zijn dat de meeste onder de koningsgezinden oudere mensen zijn, die dit gewoon zo ingeprent gekregen hebben...
Moest dit dat zijn, dan zou dat niet meer moeten.

Het is niet smerig van de Fransen, om een staatsbegrafenis te houden. Ze doen het zeker niet voor de eer (!!!), en ook niet voor de technologie. Het was trouwens een Leuvense, of als je wilt, een Vlaamse professor die hen daarbij moest helpen.
Frankrijk heeft dan wel al een eeuwenoude geschiedenis ook e,
Belgie is een goeie 170 jaar geleden in elkaar gestoken en ze zijn dan maar ne koning gaan zoeken in duitsland of oostenrijk. De enige koning die tot nu toe wat heeft betekend voor Belgie is LEOPOLD II
Airke is offline  
Oud 15 juni 2004, 11:04   #29
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Als Coveliers uit de VLD wordt gezet is het gedaan met de VLD. Ik zie dan niet in wat de bestaansreden van die partij dan nog is. Tenzij ze een flauw afkooksel van D66 willen worden.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 15 juni 2004, 11:06   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Oo tis een beetje een gevaarlijke gek he
Patriot! is offline  
Oud 15 juni 2004, 11:13   #31
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En Yann, nog even dit. Ik heb liever een Coveliers die als parlementslid en VLD'er kritisch zijn mening geeft en aan politiek doet (daar wordt hij uiteindelijk ook voor betaald), dan pakweg een franskiljon als Laurent die 11 miljoen per jaar krijgt om zijn dikke kont niet te moeten doen werken.

't Was maar een vergelijking om de term rotte appels beter op zijn plaats te zetten.
Zolang de Belgen vinden dat er een Koningshuis moet zijn, zal jij er u bij moeten neerleggen.
Je kan hieromtrent beweren wat je wil, er is maar 1 manier om te ontdekken of jouw 'Belgen' nog wel effectief een kongshuis willen:Een volksraadpleging!!! En ik denk als jouw 'Belgen' wisten voor wat een koningshuis staat en hoe nutteloos het is dat het resultaat jou wel eens heel somber zou kunnen maken. Het is misschien nog geen slecht gedacht om zoiets te organiseren... Bindend dan... zijn we opeens van dat toneelgezelschap af
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 15 juni 2004, 13:33   #32
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
als het Vlaams Blok zijn verstand gebruikt neemt ze die mannen NIET binnen. Het zijn kweddelaars en ze zijn nuttiger buiten het Vlaams Blok dan er binnen!
inderdaad. iets te dissident voor het Blok denk ik

en ook te libertair. die mannen gaan nooit naar het Blok.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 15 juni 2004, 13:38   #33
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling
 
Spolspoel & Besmett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 89
Standaard

Als ik mij niet vergis heeft Coveliers toen hij afgezet werd als fractieleider van VLD dat hij niet naar het VB zou gaan. Ik dacht dit intervieuw in HLN stond. Ik denk dat het VB beter af zonder hem.
Spolspoel & Besmett is offline  
Oud 15 juni 2004, 13:46   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Oo tis een beetje een gevaarlijke gek he
Daar moet je niet aan twijfelen! Coveliers is namelijk ooit Vlaams-nationalist geweest. En dat blijven nu eenmaal gevaarlijke gekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 15 juni 2004, 13:48   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Oo tis een beetje een gevaarlijke gek he
Daar moet je niet aan twijfelen! Coveliers is namelijk ooit Vlaams-nationalist geweest. En dat blijven nu eenmaal gevaarlijke gekken.
Alleszins gevarlijk voor de nostalgische unionisten alla Patriot, ocharme. En gek zijn we allemaal een beetje, niet?
__________________
Antoon is offline  
Oud 15 juni 2004, 13:59   #36
Hingis
Schepen
 
Hingis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Schaerbeek
Berichten: 405
Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Wat ik weet over De Decker is dat hem een hekel heeft aan Wallonië en Walen in het algemeen. Hij zou toch goed passen bij het Vlaams Blok.
__________________
http://www.unie.be
Hingis is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:02   #37
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Sinds wanneer ben jij een VLD'er?

BTW: bij jou betekent 'grote kuis' dat ze de vlaamsgezinde politici moeten weren. As alle partijen dat zouden moeten doen, VLD, CD&V en SP.A, dan zal er weinig volk overblijven. Vooral dan bij de jongeren, zeg maar de toekomst.
Ik ben altijd VLD'er geweest, totdat die clowns van een Coveliers, Quicky, Vankrunkelsven, Dedecker... erbij kwamen.

De vld dat is een apekot
De grootste aap die staat vanvoor
En slaagt de maat met t'stokske voor. rarara?
doornroosje is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:28   #38
Filip Van Looy
Burger
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Hever Boortmeerbeek
Berichten: 128
Standaard

In de VLD is plaats voor ieders mening, en die mag geuit worden.
Totdaar is niets verkeerds.
Ik begrijp echter de kruisvaart van deze solotripper niet.
Zijn ontgoocheling na zijn afzetting als fractievoorzitter begrijp ik echter wel. Moet deze nu van die aard zijn dat hij ook de partij schade wil berokkenen, dan is dit laag bij de grond.
Tijdens en na deze campagne heb ik van hem niets constructiefs gehoord
Als hij een man van eer is, dan stapt hij op.
Deze zure appel moet hij dan ook maar doorbijten. Naar waar hij gaat zal ons een worst wezen. Bij de Liberale alliantie is voor ondergravers van het liberale gedachtengoed geen plaats.
Met azijn vangt men geen vliegen, dus stoppen met de verzuring binnen en buiten de partij, of ophoepelen.
Maar neen dat durft hij niet (hij is nog niet vergeten wat Beysen overkomen is)
De liberaal die voor zo'n zeikerd stemt kan het onmogelijk goed met de partij menen.
Ik wens hem dan ook veel succes bij het Blok, al heeft men het daar ook zeer moeilijk met solotrippers meen ik.
__________________
sociaal liberaal en vooral demokraat
Filip Van Looy is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:35   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Van Looy
Bij de Liberale alliantie is voor ondergravers van het liberale gedachtengoed geen plaats.
De Liberale alliantie?
__________________
Antoon is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:00   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.076
Standaard

Daardoor groeit die 'alliantie' dan ook gelijk kool.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be